Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Det jeg savner er en fra midtbanen som kan sette fart og skape overgangsmuligheter. Jeg føler at vi ikke har noen av de i startelveren. Vi har Walcott på benken men det hjelper lite når han aldri starter. De vi har er Hleb, Flamini, Fabregas og Eboue(som regel de), og ingen av de har særlig stor fart med god teknikk.

 

Chelsea har Joe Cole, Man Utd har mange(Ronaldo, Nani og Rooney som går ned og henter ballen på midtbanen).

 

Kaka hadde vært perfekt ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror en spiller som Huntelaar hadde falt gjennom i PL. Han har ikke noen god statistikk mot lag som er litt bedre enn NAC Breda, NEC Nijmegen, Roda osv. Frykter han hadde falt gjennom akkurat som Mateja Kezman gjorde.

 

Jeg vil ha 4 nye spillere:

 

Ny keeper: Vet ikke hvem, for er usikker på hvor god tidligere kjempetalenter som Akinfeev og Khameni er nå.

 

En forsvarsspiller som kan spille både høyre og venstre: Hadde vært fint med en som kan avlaste Sagna/Clichy innimellom, og som kanskje også kan vikariere på midstopperplass.

 

Ny venstrekant: Dette MÅ vi ha, og selv om kanskje Vela er tiltenkt noe her, tror jeg vi trenger en venstrefotet spiller her.

 

Ny spiss: I utgangspunktet er det kanskje bra nok med Eduardo, RvP, Adebayor, Bendtner og Walcott, men det er så mange spørsmål i sammenheng med disse spillerne som gjør meg usikker. Kommer Eduardo tilbake? Hvor mye er RvP skadet neste år? Hvilken form er Adebayor i neste år? Er virkleig Bendtner noe å satse på? Blir Walcott noen gang noe annet enn en superrask spiller uten teknikk? Alt dette kulminerer i konklusjonen: Ja, vi trenger en spiss til, så kan vi heller selge Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Det jeg savner er en fra midtbanen som kan sette fart og skape overgangsmuligheter. Jeg føler at vi ikke har noen av de i startelveren. Vi har Walcott på benken men det hjelper lite når han aldri starter. De vi har er Hleb, Flamini, Fabregas og Eboue(som regel de), og ingen av de har særlig stor fart med god teknikk.

 

Chelsea har Joe Cole, Man Utd har mange(Ronaldo, Nani og Rooney som går ned og henter ballen på midtbanen).

 

Kaka hadde vært perfekt ;) ;)

 

Vi får Vela fra sommeren av som er en sånn spiller. I tillegg begynner Theo å vise lovende takter og er nærmere en startplass enn noensinne. Litt av filosofien til Wenger med dette laget er jo å spille "the beutiful game". Han spiller med to ekstremt ballsikre og tekniske spillere(Rosicky-Hleb) på kant som trekker innover. Dette lager plass for Sagna-Clichy. Hele tiden for å skape mange pasnigsmuligheter og for å ha mange å spille ballen til på få touch. Alt i et høyt tempo. Da er du avhengig av spillere som Rosicky og Hleb. Men jeg er enig med deg. Vi spilte "the beutiful game" før også, men da var vi i tillegg 100 ganger mer dødelige på kontringer/overgangsmuligheter! Ljungberg-Pires var bedre til å ta løp, og føre ball mer effektivt i lengderetningen enn det Rosicky-Hleb er(som regel). I tillegg er det mye mer driv og fart i Vieira enn Fabregas/Flamini. For ikke å nevne Henry. Men men, kan ikke ha alt ;)

 

Husker hvor mange mål vi henta og hvor berykta vi var på overgangs-spillet vårt før. Etter f.eks en corner satte vi lynraskt igang. Ljungberg,Pires,Vieira,Bergkamp,Wiltord,Henry satte fart. - Spilte på en og to touch,gav den til Iceman som sydde pasningen igjennom akkurat der den skulle spilles.

Da var vi ekstreme. Jeg tenker noen ganger på dette når jeg ser overgangsmuligheter vi har, som ebber ut i ingenting... Urettferdig å sammenligne med Invincibles kanskje? ;)

Link to comment
Share on other sites

De har nesten ikke spilt sammen imed at van Basten ilang tid nektet å ta med Huntelaar, han har trossalt bare 12 landskamper eller noe. Så det er heller usikkert, men jeg tror selv du kunne utfylt hverandre perfekt, Huntelaar er en bakromsspiller, han er veldig god på huet, og jeg tror de to kunne passet bra sammen!

Link to comment
Share on other sites

hvis flamini ikke underskriver ny kontrakt,må vi ha en ny sentralt..da kunne kanskje de rossi fra roma vært noe.personlig liker jeg han ikke spesielt mye,men en steika god defensiv midtbanespiller..

og kanskje å tømme roma fra mexes og vucinic også :D liker vucinic bare mer og mer,og mexes oser av kvalitet...

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger velger å bare kjøpe noen talenter i sommer så håper jeg han kjøper noen Talenter med stor T. F.eks. Richards, Benzema, Aguero, Pato, Bojan, Capel, Nasri osv. Mange av disse er jo 100% urealistiske men det er noen slike jeg ønsker. En som vi vet har en stor framtid!

Link to comment
Share on other sites

En erfaren spiller er hva Wenger ønsker til sommeren.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...erienced+player

 

Det må jeg si jeg er tilfreds med.

 

At èn erfaren spiller kommer inn, er faktisk ikke noe man kan forvente av Wenger, så jeg er fornøyd med å høre dette såpass tidlig.

 

Men hva er en "erfaren" spiller? Er det en etablert ung spiller, eller en spiller i 25+ årene?

Link to comment
Share on other sites

Kan også bli spennende å se hvilken posisjon som da er aktuell for Wenger å forsterke. Ettersom de fleste posisjonene er veldig godt oppdekket førstelags-messig, så skal det jo bli interessant å se hva Wenger velger å gjøre. :huh:

 

Den eneste posisjonen jeg ser det som kan være aktuell å forsterke er sentral midtbane hvis det skulle ende med at Flamini forsvinner. Ellers kan jeg virkelig ikke se for meg at det er noen plasser hvor en erfaren spiller kan passe inn. En erfaren spiller vil man jo tro kommer inn for å være fast i første 11'eren.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle velge:

 

Først og fremst David Villa. En av europas desidert beste avsluttere. Kanskje den beste på akkurat avsluttninger. Ikke så spillende som Torres, men foran kassa går han Torres en høy gang (for ikke å snakke om Adebayor). A true predator. Dernest Gigi Buffon, verdens beste og i egen klasse. Det er pinadø noe annet enn Almunia gitt!!

 

Disse to vil gi oss minst 5 år med verdensklasse i begge ender av banen. Da er det aller viktigste dekket inn og Keith Edelmann er £40 millioner lettere. Noe som burde være helt uproblematisk i følge hans egne regnskaper og uttalelser.

 

Løp og kjøp. Så får vi leve med Toure/Gallas/Senderos ennå et år og satse på at den lille mexikaneren sammen med Walcott kan sette litt fyr på kantene.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg generelt godt fornøyd med den troppen vi har i dag, men litt friskt blod vil bare være positivt. Hvilken posisjon Wenger velger å forsterke er jeg glad han har ansvaret for, fordi i første 11'eren er det ikke lett å vite helt hvor det svakeste punktet er.

 

Nye spillere jeg kunne tenkt meg, hvis en eller flere posisjoner blir aktuelle å forsterke er;

 

Keepere:

Buffon (Juventus) - Har erfaring i massevis og vært blandt verdens beste keepere i mange år nå. Ville helt klart vært en solid forsterkning. Minuset er at Juventus mest sannsynlig kommer seg til CL neste sesong og kommer neppe til å godta noe salg av han.

 

Gomes (PSV) - En keeper som har imponert meg over lang tid. Føler at han ville vært en finfin forsterkning og muligens ikke kostet allverden heller. PSV vil vel neppe slippe sine beste spillere, men Nederlandske klubber må stort selge når de største klubbene i Europa kommer på banen.

 

Neuer (Schalke 04) - Blitt imponert over han i år. Ville helt sikkert vært en fin tilvekst for oss med tanke på fremtiden, men vi har også flere spennende unge keepere i bakhånd som gjør at det kanskje er like greit å satse på dem. Uansett, dette er en keeper å ha i kikkerten.

 

Forsvar

Thuram (Barcelona) - Massevis av erfaring. Hvis han tar ett år til som spiller + plass i trener-teamet til Wenger så hadde jeg vært strålende fornøyd med en slik forsterkning. Alderen er det eneste minuset ved Thuram, men tror han fortsatt ville hatt mye å tilføre i en sesong til som spiller.

 

Chiellini (Juventus) - Blitt veldig imponert over denne karen i år. Han er en spiller som ikke lar seg pille på nesen og som kunne vært noe vi kunne trengt til tider.

 

Midtbane

Deco (Barcelona) - Jeg har ikke fulgt så nøye med på hva som har skjedd utenfor banen for Barcelona i år, men Deco er vel en av de som har havnet litt på kant med trener-teamet, og da er kanskje et salg aktuelt? Deco har erfaring og en spilleforståelse i massevis. Ville vært en god tilvekst. Minuset er at vi kanskje ikke har noen posisjon han ville passet inn i med tanke på at vi har Fabregas og Hleb som er viktige i oppbyggingsfasen og med tre slike spillere på banen ville kanskje blitt litt for mye...?

 

Cahill (Everton) - Vet hvordan det er å spille i PL og har vært veldig viktig for Everton i år. Veldig flink til å komme inn i boksen og score mål, samt også ellers et generelt godt blikk for spillet.

 

Angrep

Huntelaar (Ajax) - Er det en spiss i Europa jeg føler kunne passet godt inn i Arsenal så er det Huntelaar. Scorer på bestilling for Ajax og han er en spillertype jeg tror kunne passet godt ved siden av Adebayor. Ville vel også vært en dødelig kombinasjon sammen med landsmannen RVP.

 

Podolski (Bayern M) - En spiller som kanskje ikke ville vært "bankers" på laget, men som ville gitt oss litt flere strenger å spille på i angrepet. Har vel ikke vært så sentral for Bayern M i år og har vel ytret seg et ønske om å forlate klubben etter hva jeg husker. Ville kanskje ikke vært så altfor dyr, selv om han har noen år igjen av kontrakten. Allikevel ville det vært vanskelig å garantere han fast plass i laget vårt, noe som helt sikkert vil være uaktuelt for han nå.

 

Dette var bare et lite utvalg av spillere jeg kom på sånn i farten. Ikke de helt store stjernene, men spillere som kunne tilført troppen vår mye på hver sin måte.

 

Lehmann og Gilberto forlater vel klubben i sommer. Iflg Wenger kommer en inn (mest sannsynlig), skal bli spennende å se hvem det kan bli. Tar gjerne en "Sagna" eller "Eduardo", eller en spiller som har masse erfaring fra spill i CL.

Link to comment
Share on other sites

Interessent lesning Frank. Veloverveid og bra.

Du har et poeng når du sier at førstelagsmessig er vi bra nok. Men det er ikke der problemet ligger. Om fire av de gode førstelagsspillerne er ute, det er da problemet manifesterer seg. Fremdeles burde laget være uten svake punkter. Selv når åtte er ute burde det være det.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger noen som er bedre på avslutninger. Vi kommer alltid frem til 16 meteren med mange sjanser, men vi sliter med å få til avslutningene. Mitt tips er David Villa (hvis vi har noen sannsynlighet til å singnere ham) eller Robinho som sliter med å starte på R. Madrid.

Wenger har jo også sagt at han bare kommer til å signere en erfaren spiller, men det holder selvfølgelig ikke hvis spillere som Hleb og Flamini velger å gå til andre klubber.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Nå er jeg generelt godt fornøyd med den troppen vi har i dag, men litt friskt blod vil bare være positivt. Hvilken posisjon Wenger velger å forsterke er jeg glad han har ansvaret for, fordi i første 11'eren er det ikke lett å vite helt hvor det svakeste punktet er.

 

Nye spillere jeg kunne tenkt meg, hvis en eller flere posisjoner blir aktuelle å forsterke er;

 

Keepere:

Buffon (Juventus) - Har erfaring i massevis og vært blandt verdens beste keepere i mange år nå. Ville helt klart vært en solid forsterkning. Minuset er at Juventus mest sannsynlig kommer seg til CL neste sesong og kommer neppe til å godta noe salg av han.

 

Gomes (PSV) - En keeper som har imponert meg over lang tid. Føler at han ville vært en finfin forsterkning og muligens ikke kostet allverden heller. PSV vil vel neppe slippe sine beste spillere, men Nederlandske klubber må stort selge når de største klubbene i Europa kommer på banen.

 

Neuer (Schalke 04) - Blitt imponert over han i år. Ville helt sikkert vært en fin tilvekst for oss med tanke på fremtiden, men vi har også flere spennende unge keepere i bakhånd som gjør at det kanskje er like greit å satse på dem. Uansett, dette er en keeper å ha i kikkerten.

 

Forsvar

Thuram (Barcelona) - Massevis av erfaring. Hvis han tar ett år til som spiller + plass i trener-teamet til Wenger så hadde jeg vært strålende fornøyd med en slik forsterkning. Alderen er det eneste minuset ved Thuram, men tror han fortsatt ville hatt mye å tilføre i en sesong til som spiller.

 

Chiellini (Juventus) - Blitt veldig imponert over denne karen i år. Han er en spiller som ikke lar seg pille på nesen og som kunne vært noe vi kunne trengt til tider.

 

Midtbane

Deco (Barcelona) - Jeg har ikke fulgt så nøye med på hva som har skjedd utenfor banen for Barcelona i år, men Deco er vel en av de som har havnet litt på kant med trener-teamet, og da er kanskje et salg aktuelt? Deco har erfaring og en spilleforståelse i massevis. Ville vært en god tilvekst. Minuset er at vi kanskje ikke har noen posisjon han ville passet inn i med tanke på at vi har Fabregas og Hleb som er viktige i oppbyggingsfasen og med tre slike spillere på banen ville kanskje blitt litt for mye...?

 

Cahill (Everton) - Vet hvordan det er å spille i PL og har vært veldig viktig for Everton i år. Veldig flink til å komme inn i boksen og score mål, samt også ellers et generelt godt blikk for spillet.

 

Angrep

Huntelaar (Ajax) - Er det en spiss i Europa jeg føler kunne passet godt inn i Arsenal så er det Huntelaar. Scorer på bestilling for Ajax og han er en spillertype jeg tror kunne passet godt ved siden av Adebayor. Ville vel også vært en dødelig kombinasjon sammen med landsmannen RVP.

 

Podolski (Bayern M) - En spiller som kanskje ikke ville vært "bankers" på laget, men som ville gitt oss litt flere strenger å spille på i angrepet. Har vel ikke vært så sentral for Bayern M i år og har vel ytret seg et ønske om å forlate klubben etter hva jeg husker. Ville kanskje ikke vært så altfor dyr, selv om han har noen år igjen av kontrakten. Allikevel ville det vært vanskelig å garantere han fast plass i laget vårt, noe som helt sikkert vil være uaktuelt for han nå.

 

Dette var bare et lite utvalg av spillere jeg kom på sånn i farten. Ikke de helt store stjernene, men spillere som kunne tilført troppen vår mye på hver sin måte.

 

Lehmann og Gilberto forlater vel klubben i sommer. Iflg Wenger kommer en inn (mest sannsynlig), skal bli spennende å se hvem det kan bli. Tar gjerne en "Sagna" eller "Eduardo", eller en spiller som har masse erfaring fra spill i CL.

 

Mye bra og hente her gutt:) Veldig glad for å se at det er flere som ser at Huntelaar er en stjerne som venter på en storklubb og med det nye samarbeidet med Ajax er dette en ypperlig mulighet å utnytte! Har sagt så mange ganger nå hvorfor vi må ha en spiss til at jeg gidder ikke gjenta meg selv :( David Villa er også et kjempe kjøp men realistisk sett så tror jeg Huntelaar er den beste spissen tilgjengelig vi har mulighet til å skaffe. Ellers så har du mange gode forslag på spillere som arsenal kan signere ut ifra "stjernestatus"/erfaring og den faktiske muligheten til å skaffe dem. Vi er vel alle enige om at sjansen for at Gilberto og Lehmann forsvinner er stor og jeg står fortsatt på at dansken forlater oss og hvis barca og Inter vil ha Hleb så kan det hende han forlater oss også..

Synes vi trenger en gammel ringrev i forsvar, en kantspiller og absolutt en spiss til.

Ang keeper så synes jeg Almunia har hatt en ok debut sesong men skulle vi trenge en til så er det en kar i Bolton som kan komme gratis. Buffon starter og avslutter karieren sin i Italia som de fleste italienere gjør. Alt for dyr også!

 

UT:

 

Lehmann, Gilberto, Bendtner, (Hleb....Håper han blir!)

 

INN:

 

Ben Arfa, Huntelaar + erfaren forsvars spiller.

Link to comment
Share on other sites

Har mange talenter jeg har lyst på :-P :

 

Forsvar: Richards, Zapata og Vidal

 

Midtbane: Giovani dos Santos, Javi Martinez, Kuzmanovic, De Guzman, Hamsik, Gai Assulin og Babel.

 

Spiss: Balotelli, Pato, Bojan og Aguero

 

Med 700 mill så må det da være mulig å hente en eller annen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger henter en som kan spille overalt i forsvaret som kan være innbytter, en ny spiss og en ny keeper. Jeg begynner å bli litt lei av Almunia, og verken Lehmann eller Fabianski er gode nok.

 

 

jeg så inter-fiorentina i går, og nok en gang klarte frey å imponere meg. han er en av verdens 7 beste keepere, og den som det muligens er sjans for å få til klubben...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg håper Wenger henter en som kan spille overalt i forsvaret som kan være innbytter, en ny spiss og en ny keeper. Jeg begynner å bli litt lei av Almunia, og verken Lehmann eller Fabianski er gode nok.

 

 

jeg så inter-fiorentina i går, og nok en gang klarte frey å imponere meg. han er en av verdens 7 beste keepere, og den som det muligens er sjans for å få til klubben...

 

 

Husker jeg ikke feil så var vel Frey linket til oss den sommeren Lehman kom..ellers så var det året etterpå.. Meget god keeper ja men regner med at Wenger fortsetter med Almunia som er for øvrig greit for meg. Wenger holder alltid godt fast på sine bestemmelser og her så er det nok at Almunia skal være første keeper.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger kjører samme start-oppstilling som mot utd resten av sesongen, vil jeg se resten av kampene før jeg bestemmer meg helt for hvilke posisjoner jeg ønsker nye spillere i. Store deler av laget presterer bra i store deler av kampene, men det hjelper ikke når ikke avslutterne våre er i scoringshumør. Det drar ned resten av spillet også. Dersom spillerene er trygge på at enkeltspillere scorer på en større del av sjangsene sine, vil de automatisk prestere bedre.

 

Ut/ned på reservelaget: Bendtner. Inn: En spiss i verdensklasse med erfaring fra høyt nivå, kanskje to.

 

Midtbanen: Kan Toure sin insattsvile erstatte Flamini, i såfall kan han fungere som backup. Jeg tror Toure kan fungere over hele banen dersom han blir omskolert til det.

 

Ut: Ingen. Inn: Erstatter for Rosicy

 

Forsvaret: I såfall kan vi ha en ledig plass. Sagna, Gallas og Clichy er selvskrevne. Er Song god nok til å fylle denne rollen?

 

Ut: Senderos. (Sorry du gjør for mange feil) Inn: Song? En backup til?

 

Keeperplassen: Et stort lag trenger en keeper som er helt i verdensklasse. Lehmann er det. Om ikke han er helt oppe på Smichel-nivå, har han evnen til å avgjøre matcher(Begge veier :D ). Kan Almunia fylle en slik rolle? Synes han er en god keeper, men han mangler kanskje det lille ekstra. Blir Lehmann en sessong til? Kan han fortsette å spille som mot United? Fortsetter Lehmann å prestere og holder en sessong til på sitt høyeste nivå, trenger vi kanskje ingen ny keeper, men det gjenstår å se.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal selge f.eks Senderos eller Eboue. Det vi trenger er en større bredde på stallen, da hjelper det jo ikke å selge spillere.

 

Senderos f.eks har jo aldri klaget på for lite spilletid, og han gjør stort sett en god opptreden selv om han har noen feilskjær i blandt. Hadde vi kjøpt inn en midtstopper f.eks og beholdt Senderos så er jo det bare bra. Da blir bredden større, og det er jo det vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvordan denne karen er, men han ville vært perfekt med tanke på hvilke posisjoner han kan spille i (venstre og sentral midtbane + spiss):

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...ge_id=1779&ct=5

 

Spillere som kan takle mange forskjellige posisjoner på banen er positvt. :)

 

Spennende, men synes han er litt gammel til å ikke ha kommet lengre enn Guimaraes i Portugal. Tar gjerne imot en ny spiller som Hleb (altså fikk ikke sitt internasjonale gjennombrudd får i 24-25 års alderen), og jeg liker at han spiller i de posisjonene som han gjør.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...