Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Folk som irriterer seg over hvordan Song som oftest sluntret unna defensivt, pådro seg kort og frispark altfor ofte og var "uryddig" i pasningsspillet vil gjøre akkurat det samme med Fellaini.

 

God spiller utvilsomt, men jeg vil heller ha M'Vila basert på hva jeg har sett av han. Dog om Fellaini hadde kommet inn hadde jeg ikke blitt lei meg selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Han har noen mangler ja, men han har kvaliteter Song aldri har vært i nærheten av: En fantastisk duellstyrke, ballvinneregenskaper og en er ekstrem hodespiller. Jeg har også en forkjærlighet for teknisk gode spillere som ikke er redd for å vise sin styggere side. Samtidig kan han spille dypt på midten og helt oppe som hengende spiss som i kveld - nå dominerer han!

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

...og Fellaini er akkurat like ustabil i sine prestasjoner som Song var, så jeg tror neppe en slik spiller løfter stabiliteten i laget. Fellaini er god på sitt beste og bruker da sine ferdigheter på en god måte, men er også totalt håpløs når det ikke er like fokus og spillet flyter på samme måte.

Nei; vi må nok se etter noe mer stabilt på høyt nivå, for vi er tross alt en klubb som sloss om "top4"

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Det som er bra med Fellaini i forhold til er at han tilfører midtbanen høyde, noe som er bra både på dødball for og imot. I tillegg er han den eneste av alternativene med erfaring fra England.

Kjøp Fellaini og Jagielka, så er Arsenal virkelig bra

En annen grunn tilå kjøpe han er jo at hvis vi ikke får fingern ut, så kommer United til å kjøpe han....

Link to comment
Share on other sites

Banens gigant i kveld. Sjelden jeg har sett noen dominere såpass mye mot United.

 

Må huske at de spiller med Valencia på backen, Carrick i midtforsvar og har en midtbane bestående av Scholes, Clevery og Kagawa..

 

Men, Fellaini har vært fantastisk i kveld. Det har han også tidligere vært mot oss ved flere anledninger.. men, er litt for mye opp og ned. Vi har også Diaby i troppen som jeg tipper Wenger anser som en lignende spiller som Fellaini så det er vel ikke en sjanse i havet for at han ender opp hos oss uansett.

Link to comment
Share on other sites

Distin var bedre enn Jagielka, tror ikke han tapte en eneste duell. Stor, stor match av Everton.

 

Distin var en spiller jeg ønsket til klubben når han var på vei ut av Portsmouth. En av de beste midtstopperene i Premier League syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

Distin var en spiller jeg ønsket til klubben når han var på vei ut av Portsmouth. En av de beste midtstopperene i Premier League syntes jeg.

 

Da Wenger forsøkte å hente Jagielka for et par tilbake og slet med forhandlingene mente Keown vi heller burde hente Distin - som på det tidspunktet hadde kort tid igjen av kontrakten.

 

Vi endte vel opp med Squillaci.

Link to comment
Share on other sites

Han har noen mangler ja, men han har kvaliteter Song aldri har vært i nærheten av: En fantastisk duellstyrke, ballvinneregenskaper og en er ekstrem hodespiller. Jeg har også en forkjærlighet for teknisk gode spillere som ikke er redd for å vise sin styggere side. Samtidig kan han spille dypt på midten og helt oppe som hengende spiss som i kveld - nå dominerer han!

Herregud, mener du dette?

Assist, taklinger, flest pass gjennom ledd, aldri skadet. Lurer på hvorfor Barca hentet ham og ikke hvem som helst annen?

Dette blir akkurat som de argumenterte for at vi skal bli bedre uten vP.

Selvbedrag kaller jeg dette

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle jeg ikke mene det? Song har også kvaliteter som Fellaini ikke er i nærheten av, som f.eks de du nevner. De er like, men likevel veldig ulike spillere. Hadde du lest innleggene mine her ville du lest at jeg er veldig stor fan av Song og det han har gjort i Arsenal de siste årene. Nå er Song ute dessverre, vi trenger en ny sterk og dominerende kraft på midten, jeg syns Fellaini er en ypperlig kandidat.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle jeg ikke mene det? Song har også kvaliteter som Fellaini ikke er i nærheten av, som f.eks de du nevner. De er like, men likevel veldig ulike spillere. Hadde du lest innleggene mine her ville du lest at jeg er veldig stor fan av Song og det han har gjort i Arsenal de siste årene. Nå er Song ute dessverre, vi trenger en ny sterk og dominerende kraft på midten, jeg syns Fellaini er en ypperlig kandidat.

Mulig jeg misforsto hva du mente, men når du skriver: "han har kvaliteter Song aldri har vært i nærheten av: En fantastisk duellstyrke, ballvinneregenskaper og en er ekstrem hodespiller. Jeg har også en forkjærlighet for teknisk gode spillere som ikke er redd for å vise sin styggere side." For meg så virket det som du da mener at Song ikke har disse egenskapene.

Jeg har lest dine innlegg tidligere og derfor ble jeg overrasket. Som jeg sa så er det flere som har skrevet og argumentert for at vi blir bedre uten vP for å trøste seg selv. For meg ble innlegget ditt derfor litt i samme gaten. Beklager hvis jeg misforsto.

Link to comment
Share on other sites

Optimalt sett ville jeg beholdt både Song og RVP, men sånn ble det ikke. Da har vi muligheten til å gå litt andre veier i fotballen som skal spilles nå når erstatterne skal inn. Jeg mener Fellaini er bedre enn Song på de punktene jeg nevnte, men Song er bedre som dyptliggende playmaker, bedre i oppbyggingen av angrepsspillet og har en svært stødig pasningsfot. Song er mer elegant, Fellaini er en spiller med mer trøkk og virker å ha større motor og kraft.

 

Mange har glemt akkurat hvor Song var i midtbanetrioen sammen med Wilshere og Fabregas, med Nasri og Walcott på kantene og RVP på topp. Dessverre får vi aldri den konstellasjonen igjen, og da ville jeg elsket en Fellaini-type inn i laget.

Link to comment
Share on other sites

Optimalt sett ville jeg beholdt både Song og RVP, men sånn ble det ikke. Da har vi muligheten til å gå litt andre veier i fotballen som skal spilles nå når erstatterne skal inn. Jeg mener Fellaini er bedre enn Song på de punktene jeg nevnte, men Song er bedre som dyptliggende playmaker, bedre i oppbyggingen av angrepsspillet og har en svært stødig pasningsfot. Song er mer elegant, Fellaini er en spiller med mer trøkk og virker å ha større motor og kraft.

 

Mange har glemt akkurat hvor Song var i midtbanetrioen sammen med Wilshere og Fabregas, med Nasri og Walcott på kantene og RVP på topp. Dessverre får vi aldri den konstellasjonen igjen, og da ville jeg elsket en Fellaini-type inn i laget.

Da forstår jeg bedre :-)

Jeg har ikke glemt og kommer ikke til å glemme.

Link to comment
Share on other sites

Mange har glemt akkurat hvor Song var i midtbanetrioen sammen med Wilshere og Fabregas, med Nasri og Walcott på kantene og RVP på topp. Dessverre får vi aldri den konstellasjonen igjen, og da ville jeg elsket en Fellaini-type inn i laget.

Ikke ofte vi fikk se den konstellasjonen skadefri samtidig desverre. En Fellaini inn i laget hadde jeg vært stor fan av.

Link to comment
Share on other sites

Mener fortsatt vi trenger tre-fire spillere til for å være skikkelig fylt opp i alle lagdeler.

 

- Ikke at vi er manko på spillere på midtbanen, men kvalitetsmessig og med skadehistorien til flere av spillerne så trenger vi mange også.

Song bør erstattes fordi vi ikke helt har den typen spiller i troppen nå. Coquelin er ingen Song ennå. Frimpong en fortsatt en loose canon og langt ifra Song-kvalitet. Diaby er skadeplaget og mer offensiv spiller.

Rosicky og Wilshere også mest offensiv. Da gjenstår egentlig bare Arteta og Ramsey hvor egentlig ingen av dem er skarpest på det defensive (Til tross for at Arteta har klart seg bra der).

Vi bør ha et rivjern/jordfreser/slugger som kan rydde opp når vi (som vanlig) er for offensive og stoppe kontringer i mot.

M'Vila, Tiote, Fellaini, Sahin bl.a.....alle gode alternativ.

 

- Vi bør hente en forsvarsspiller. Gjerne en som kan bekle flere roller og Wenger har vel signalisert at det trengs èn til. Her også mye pga. skadehistorien som stadig gjentar seg.

 

- Hadde gjerne sett det kom inn èn spiss til også. Spesielt hvis Park og Chamahk blir lånt ut eller solgt, men vi får se hva som skjer der. Ox kan spille spiss hvis det skulle bli flere skader.

 

- Ellers er jeg usikker på om Fabianski holder mål som 2. keeper også. Syns det har vært nok fluevifting nå. Mannone er heller ikke helt å stole på. Her tror jeg Wenger foretar seg ingenting.

 

Men aller først må vi kvitte oss med Bendtner og Squallaci. Utrolig at de fortsatt er på lønningslisten. Arshavin tror jeg også blir overflødig så her er det bare å selge. Park...selg eller lei ut.

Hadde gjerne sett at vi byttet ut Djourou også, men blir nok stuck med han et år til. Får jo nervøst sammebrudd hver gang han er borti ballen.. O_O

Chamahk ser ut til å bli værende nok en gang og virker tilfreds selv om han ikke får spille. Bra med lojalitet, men vi får jo aldri se det beste av han med så lite spilletid og det blir middels kvalitet.

 

Og kanskje det er på tide å få på plass kontrakten til Theo eller er han også på vei til Liverpool? Når man ikke hører noen verdens ting om løsning på lenge og deadline nærmer seg...så kan det være et salg på gang.

Liker ikke helt situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...