Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Her tar du nok feil. De som ble henta til Arsenal det året (2008) var:

Nasri

Ramsey

Silvestre

Bischoff

 

De som gikk ut var:

Senderos (lån Milan)

Hleb

Flamini

Gilberto Silva

Lehmann

Traore (lån P´mouth)

 

La oss da si at Nasri erstattet Hleb, Silvestre erstattet Senderos og Ramsey erstattet Flamini.

Da må det jo bli slik at Bischoff ble hentet for å erstatte Gilberto, eller vertfall slik at det ikke ble hentet erstatter fordi Bischoff ble kjøpt inn.

Vil heller si at det ble erstattet internt, bildet gunnersfan la inn; jeg tror ikke dette vil skje, er spesielt skeptisk til Neuer inn. Byttet vi ikke også spillesystem det året? Om vi gjorde det ville det være unaturlig å bytte ut en 442 spiller med en annen når vi skulle legge om til 4-5-1, Senderos ble erstattet av Silvestre, Hleb ble erstattet av Nasri, Flamini ble erstattet av Song, Gilberto ble ersattet av Denilson og Lehmann ble erstattet avAlmunia.

Link to comment
Share on other sites

Siden Mamadou Sakho har uttalt at han ikke har planer om å forlate PSG helt ennå så håper jeg Neven Subotic eller Jan Vertonghen kommer inn istedet for franskmannen. Ellers skal visstnok Lille være interessert i å selge Eden Hazard i sommer, men under forutsetning av at han blir lånt tilbake til de i et år. Tviler på at noen kommer til å være interessert i å betale rundt £20M for han for at han deretter skal bli lånt ut et helt år til før han deretter må tilpasse seg laget de kommende sesongene etter det.

 

Ellers er Radamel Falcao linket sammen med Karim Benzema og selv om Benzema er mitt førstevalg for nytt spisskjøp så ville Falcao absolutt ikke vært en dum signering.

 

Det har også gått spekulasjoner om at Wenger er interessert i Mark van Bommel som ville kommet gratis etter at kontrakten med Milan har gått ut. Fyren er ute på banen en riktig ufyse, men oser av erfaring og vinnervilje. Hadde vi fått han i en sesong eller to som backup for Song hadde jeg absolutt ikke sagt nei.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 15 2011, 05:08 PM) 222040[/snapback]

Siden Mamadou Sakho har uttalt at han ikke har planer om å forlate PSG helt ennå så håper jeg Neven Subotic eller Jan Vertonghen kommer inn istedet for franskmannen. Ellers skal visstnok Lille være interessert i å selge Eden Hazard i sommer, men under forutsetning av at han blir lånt tilbake til de i et år. Tviler på at noen kommer til å være interessert i å betale rundt £20M for han for at han deretter skal bli lånt ut et helt år til før han deretter må tilpasse seg laget de kommende sesongene etter det.

 

Ellers er Radamel Falcao linket sammen med Karim Benzema og selv om Benzema er mitt førstevalg for nytt spisskjøp så ville Falcao absolutt ikke vært en dum signering.

 

Det har også gått spekulasjoner om at Wenger er interessert i Mark van Bommel som ville kommet gratis etter at kontrakten med Milan har gått ut. Fyren er ute på banen en riktig ufyse, men oser av erfaring og vinnervilje. Hadde vi fått han i en sesong eller to som backup for Song hadde jeg absolutt ikke sagt nei.

 

Ser egentlig ikke helt hva vi skal med Subotic eller Vertonghen. Neste sesong har vi TV5 tilbake, i tilegg fr Djourou med seg en etterlengtet pre-season. Hvem skulle vi i såfall vrake? Vermaelen eller Djourou? i tilegg har vi en veldig talentfull stopper i Koscielny, som bare trenger å jobbe med fysikken før han er en meget god midtstopper. Jeg føler i tilegg har vi ødelegger Bartley ved å kjøpe inn en ny ung god midtstopper. Hazard derimot, hent han fort som fy! Benzema hadde vært en drøm, litt usikker på om jeg vil ha Van Bommel i laget, mye positivt, men også forferdelig mye negativt rundt den mannen.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 15 2011, 05:08 PM) 222040[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Siden Mamadou Sakho har uttalt at han ikke har planer om å forlate PSG helt ennå så håper jeg Neven Subotic eller Jan Vertonghen kommer inn istedet for franskmannen. Ellers skal visstnok Lille være interessert i å selge Eden Hazard i sommer, men under forutsetning av at han blir lånt tilbake til de i et år. Tviler på at noen kommer til å være interessert i å betale rundt £20M for han for at han deretter skal bli lånt ut et helt år til før han deretter må tilpasse seg laget de kommende sesongene etter det.

 

Ellers er Radamel Falcao linket sammen med Karim Benzema og selv om Benzema er mitt førstevalg for nytt spisskjøp så ville Falcao absolutt ikke vært en dum signering.

 

Det har også gått spekulasjoner om at Wenger er interessert i Mark van Bommel som ville kommet gratis etter at kontrakten med Milan har gått ut. Fyren er ute på banen en riktig ufyse, men oser av erfaring og vinnervilje. Hadde vi fått han i en sesong eller to som backup for Song hadde jeg absolutt ikke sagt nei.

Ser egentlig ikke helt hva vi skal med Subotic eller Vertonghen. Neste sesong har vi TV5 tilbake, i tilegg fr Djourou med seg en etterlengtet pre-season. Hvem skulle vi i såfall vrake? Vermaelen eller Djourou? i tilegg har vi en veldig talentfull stopper i Koscielny, som bare trenger å jobbe med fysikken før han er en meget god midtstopper. Jeg føler i tilegg har vi ødelegger Bartley ved å kjøpe inn en ny ung god midtstopper. Hazard derimot, hent han fort som fy! Benzema hadde vært en drøm, litt usikker på om jeg vil ha Van Bommel i laget, mye positivt, men også forferdelig mye negativt rundt den mannen.

 

Subotic mtp. at vi ikke vet hvordan et års fravær har spilt inn på Vermaelen mtp. fitness og ferdigheter. Samtidig har vi Djourou som lenge har vært et usikkert kort mtp. mye skader.

 

Koscielny kan bli meget god, men han trenger en vokal og dominant partner ved siden av seg som f.eks. Djourou eller Subotic. Bartley kan erstatte Squillaci som for min del gjerne kan bli solgt, men jeg tror ikke Bartley kommer til å bli en klassestopper, men han kan bli en duganes squadplayer. Jan Vertonghen er forøvrig en potet til tusen og kan spille venstreback, høyreback, midtstopper og DM. Så med han i laget ville vi hatt klassebackup på samtlige plasser.

 

Når det gjelder Hazard, Benzema og van Bommel så føler jeg som deg. De to førstnevnte ja takk! Mens van Bommel bringer mye negativt, men han er en slik type spiller som supporterne elsker, mens alle andre hater han :P

Link to comment
Share on other sites

I løpet av sommeren ønsker jeg først og fremst at vi skal skifte til 4-4-2, og spille slik som vi gjorde under the Invincibles.

 

Inn må Gary Cahill, Scott Parker, Eden Hazard og eventuelt en ny spiss hvis ikke Walcott omskoleres fra kant.

 

Ut portene på Emirates skal Squilaci, Denilson, Rosicky og Bendtner hvis det blir kjøpt inn en ny spiss.

Link to comment
Share on other sites

I løpet av sommeren ønsker jeg først og fremst at vi skal skifte til 4-4-2, og spille slik som vi gjorde under the Invincibles.

 

Inn må Gary Cahill, Scott Parker, Eden Hazard og eventuelt en ny spiss hvis ikke Walcott omskoleres fra kant.

 

Ut portene på Emirates skal Squilaci, Denilson, Rosicky og Bendtner hvis det blir kjøpt inn en ny spiss.

 

Så enig så enig. Hadde akkurat tenkt til å nevne Scott Parker igjen mtp. at West Ham ligger ann til å rykke ned og at han da ville vært tilgjengelig for en enda lavere pris.

Link to comment
Share on other sites

:angry:-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 22 2011, 11:52 AM) 222602[/snapback]

Så enig så enig. Hadde akkurat tenkt til å nevne Scott Parker igjen mtp. at West Ham ligger ann til å rykke ned og at han da ville vært tilgjengelig for en enda lavere pris.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/13169899.stm? Wenger om Scott Parker..

Link to comment
Share on other sites

Adam Johnson fra City og Hazard tror jeg hadde vært bra å hente.

 

RvP - Walcott/Chamakh

Hazard - Fabregas - Song - Johnson

 

Johnson har jo hatt en svak sesong i City, kan være et genistrek å hente han, og at han kan komme rimelig billig.

 

Ai, ser mange gode navn her nå, skulle ønskt Wenger hadde kikka innom dette forumet :angry:

Link to comment
Share on other sites

Inn: Hazard (evt. Lukaku\Neymar), Benzema, Parker, Baines, Cahill

Ut: Almunia, Rosicky, Bendtner(?), Squillaci, Clichy, Denilson

 

For en drøm det hadde vært. Men skjer det? Niks!

 

 

Sum spillere ut ca 25mill £ ,Sum spillere inn ca 110 mill £ + + + ,kanskje ikke så rart at det ikke kommer til å skje.

Vist man ønsker slike overganger så må man begynne å holde med city eller muligens chelsea,da kan man

få eventyrene oppfylt!

Link to comment
Share on other sites

Sum spillere ut ca 25mill £ ,Sum spillere inn ca 110 mill £ + + + ,kanskje ikke så rart at det ikke kommer til å skje.

Vist man ønsker slike overganger så må man begynne å holde med city eller muligens chelsea,da kan man

få eventyrene oppfylt!

 

? Vi har mer penger til spillerkjøp enn £ 25M

Uansett dette er en tråd der vi nevner spillere vi ønsker oss, er jo ikke snakk om at Wenger kjøper så mange spillere som vi lister opp her :angry:

Link to comment
Share on other sites

? Vi har mer penger til spillerkjøp enn £ 25M

Uansett dette er en tråd der vi nevner spillere vi ønsker oss, er jo ikke snakk om at Wenger kjøper så mange spillere som vi lister opp her :angry:

 

Det er lov til å drømme ja det gjør vi vel alle sammen her inne med spillerforslag, men er redd vi alle kommer til å bli vanvittig skuffet i sommer.. yet again..

Link to comment
Share on other sites

Inn:

Lukaku - En av verdens største spisstalenter. Stor, sterk, rask og målfarlig. Akkurat den typen spiller vi trenger - et beist av en spiss som kan holde ballen oppe uten hjelp, som kan holde forsvarsspillere unna og score viktige mål. Hans førstevalg er nok Cgelsea, men jeg kan ikke forestille meg at Chelsea investerer i enda en ny spiss nå. Han blir dyr, men jeg tror han blr verdt det. RvP har levert i år, men han kan jo ikke regnes med i mer enn 15-20 seriekamper hvert år.

 

Miyaichi - Forhåpentligvis går det bra å gi ham arbeidstillatelse og få ham integrert i laget, for maken til kjapp, teknisk spiller er det lenge siden jeg har sett. Jeg tror han er like rask som Walcott, og teknikken hans er på et helt annet nivå enn Walcotts. I tillegg virker han som en generelt smartere fotballspiller enn Walcott, med bedre fysikk og to(!) gode skuddbein. Tror ikke vi trenger å bruke en masse penger på å hente Hazard når vi har Miyaichi.

 

Baines - En back som har overbevist i Premier League allerede er akkurat det vi trenger. Clichy er det svakeste leddet i forsvarsrekka (Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy) vår, han er for dårlig offensivt og defensivt roter han det til altfor ofte. Jeg er tvilende til Gibbs, ettersom han har hatt så mye skadeproblemer. Vi trenger mer engelsk ryggrad i dette laget.

 

Matuidi - Blitt linket til oss lenge, og jeg tror vi kommer til å trenge ham. Vi trenger backup til Song og Wilshere - Diaby er for mye skadet og Denilson holder ikke mål.

 

Wenger har sagt at han har penger å bruke og jeg tror han må bruker penger nå. Hvis det ikke blir noe trofe i år eller neste år fordi Wenger fortsetter å være "sta" med filosofien sin, er det nok slutt på tålmodigheten. Dette laget er veldig godt, og med et par forsterkninger og utskiftninger burde vi kunne hente trofeer neste år.Jeg vil heller ikke si at disse signeringene egentlig strider mot Wengers filsofi, selv om han nok må legge en del penger på bordet.

 

 

Ut:

Almunia - Blir danket ut av Mannone, Szczesny og Fabianski, som alle er mye yngre enn ham. Vi har absolutt ingen bruk for ham. Selges for en fin slump penger til et lag i Spania.

 

Denilson - Holder ikke mål, rett og slett. Ser for meg at han blir danket ut av både Lansbury og Frimpog når de returnerer.

 

Eboue - Sikkert en fin humørspreder i laget, men det han gjør på banen holder ikke mål. For mange dumme feil, f. eks. nå sist mot Liverpool. Ikke i nærheten av å være konkurranse for Sagna, som, etter min mening, har vært vår beste spiller i år.

 

Squillaci - Bomkjøp, rett og slett. Bidrer med lite i forhold til Kos, Djourou og Vermaelen. Kan under tvil beholdes som fjerdevalg.

 

Rosicky - Aldri blitt en ordentlig god fotballspiller igjen etter alle skadene. Jeg ser ingen grunn til å beholde ham som backup når vi har så mange fantastiske, offensive talenter.

 

Clichy - Et vandrende katastrofeområde defensivt og det er veeeldig lenge siden forrige gang han slo et innlegg som ikke stoppet i en førsteforsvarer. ser for meg at vi kan få en solid slump med penger for ham.

 

Bendtner - Har ikke kvaliteten langs bakken til å passe inn i dette Arsenal-laget. I tillegg ha han vært altfor interessert i å skifte klubb. Tomme tønner bråker mest, sier de - jeg tro det er en grei måte å oppsummere Bendtner på. Selges for en solid sum.

Link to comment
Share on other sites

Oi! Her glemte jeg visst noe viktig...

Cesc Fabregas. Jeg synes ikke han har vært spesielt toneangivende i år. Både Nasri og Wilshere har vært bedre, og vi vet jo alle at Arshavin helst vil ha rollen som Cesc har hatt denne sesongen. I tillegg til lite overbevisende spill har han også, i mine øyne, mistet all troverdighet som kaptein etter Barca-sagaen. Gi Vermaelen, Wilshere eller Szczesny kapteinsbindet, for jeg tror det beste for klubben er å selge Cesc og gi Wilshere og Nasri mer plass til å skinne. Det er de to som er Arsenals framtid da jeg tror begge føler mest tilhørighet til Arsenal. I tillegg vil et eventuelt salg av Cesc gi oss enorm handlekraft i sommer.

Og - for the record - jeg hadde kost meg skikkelig hvis Cesc endte opp et annet sted enn Barca. For all del, et godt fotballag som spiller fin fotball, men på grunn av måten de oppfører seg på unner jeg dem ingenting godt.

Link to comment
Share on other sites

Oi! Her glemte jeg visst noe viktig...

Cesc Fabregas. Jeg synes ikke han har vært spesielt toneangivende i år. Både Nasri og Wilshere har vært bedre, og vi vet jo alle at Arshavin helst vil ha rollen som Cesc har hatt denne sesongen. I tillegg til lite overbevisende spill har han også, i mine øyne, mistet all troverdighet som kaptein etter Barca-sagaen. Gi Vermaelen, Wilshere eller Szczesny kapteinsbindet, for jeg tror det beste for klubben er å selge Cesc og gi Wilshere og Nasri mer plass til å skinne. Det er de to som er Arsenals framtid da jeg tror begge føler mest tilhørighet til Arsenal. I tillegg vil et eventuelt salg av Cesc gi oss enorm handlekraft i sommer.

Og - for the record - jeg hadde kost meg skikkelig hvis Cesc endte opp et annet sted enn Barca. For all del, et godt fotballag som spiller fin fotball, men på grunn av måten de oppfører seg på unner jeg dem ingenting godt.

 

For meg er det helt utenkelig å selge Fabregas så lenge han ikke leverer inn transfer request.

Han har vært plaget av skader og egentlig aldri fått hvilt skikkelig siden VM. Jeg er ikke overrasket at han har vært litt svakere denne sesongen. Da er det jo bare bra at Nasri og Wilshere har stått fram.

Man ser en del kombinasjoner mellom Nasri-Fabregas-Wilshere-Van Persie som er strålende og de bør vi få holdt på lengst mulig.

 

Enig i at Fabregas kanskje ikke er det beste alternativet som kaptein, men med Verminator ute ser jeg ikke så mange andre på laget som hadde klart rollen stort bedre heller. Samtidig er tankegangen til Wenger at alle er ledere og "kapteiner" på banen. Vi er kanskje ikke enig, men så lenge Wenger styrer skuta blir det sånn.

 

Vi vet at Wenger ikke kommer til å gjøre store endringer på stallen og skulle blir noen salg og kjøp er ihvertfall ikke Cesc en jeg ville solgt. (med mindre han vil dra selv).

 

Penger har vi vel nok av. Spesielt når Wenger aldri blar opp over £20 mill. for en spiller.

Selg heller Bendtner, Denilson, Diaby og Rosicky. Skulle vel få en del for de. Almunia går vel gratis nærmest..

Link to comment
Share on other sites

Enig der, vi kan selvfølgelig ikke selge Fabregas så lenge han ikke krever å bli solgt. Vi har sett flere ganger hvordan vi spiller uten han og med han..

 

Uansett om Fabregas blir solgt eller ikke denne sesongen så må vi gjøre en endring i spillestilen. Mtp. at det ikke er mye vits å legge til rette for at alt skal gå igjennom Fabregas når fremtiden hans er usikker og for det andre har hatt en del problemer med skader de siste sesongene (i gjennomsnitt har han spilt 34,6 kamper de siste 3 sesongene og for å sette det i perspektiv har van Persie 30,6 kamper i snitt). Så mtp. at Fabregas og van Persie regnes som våre viktigste spillere er det utrolig viktig at vi ikke er så avhengige av de.

 

4-4-2 med Fabregas og Wilshere i et rotasjonssystem sammen med Song/Diaby som partneren til de førstnevnte mtp. at Wenger mest sannsynlig ikke henter inn en backup for Song. Samtidig vil også savnet av van Persie nødvendigvis ikke være så altfor ille såfremt Chamakh finner frem til høstformen sin og Walcott/Vela/Ny spiss holder seg nogenlunde skadefrie og i form.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det helt utenkelig å selge Fabregas så lenge han ikke leverer inn transfer request.

Han har vært plaget av skader og egentlig aldri fått hvilt skikkelig siden VM. Jeg er ikke overrasket at han har vært litt svakere denne sesongen. Da er det jo bare bra at Nasri og Wilshere har stått fram.

Man ser en del kombinasjoner mellom Nasri-Fabregas-Wilshere-Van Persie som er strålende og de bør vi få holdt på lengst mulig.

 

Enig i at Fabregas kanskje ikke er det beste alternativet som kaptein, men med Verminator ute ser jeg ikke så mange andre på laget som hadde klart rollen stort bedre heller. Samtidig er tankegangen til Wenger at alle er ledere og "kapteiner" på banen. Vi er kanskje ikke enig, men så lenge Wenger styrer skuta blir det sånn.

 

Vi vet at Wenger ikke kommer til å gjøre store endringer på stallen og skulle blir noen salg og kjøp er ihvertfall ikke Cesc en jeg ville solgt. (med mindre han vil dra selv).

 

Penger har vi vel nok av. Spesielt når Wenger aldri blar opp over £20 mill. for en spiller.

Selg heller Bendtner, Denilson, Diaby og Rosicky. Skulle vel få en del for de. Almunia går vel gratis nærmest..

 

Jeg er enig i at Fabregas ikke har fått sjansen til å vise seg fra sin beste side etter VM, men jeg begynner å lure på om motivasjonen til å spille for Arsenal fortsatt er der. Jeg er redd for at både hodet og hjertet hans er i Barcelona. Og jeg kan nesten garantere dere at vi ikke vinner noe med en havhjertet kaptein.

 

Så, hva gjør vi? Ta fra ham kapteinsbindet? Vel, i mine øyne kan vi like godt selge ham da. Hvis Wenger tar fra ham kapteinsbindet viser jo bare det for Fabregas at Wenger ikke mener han er tilliten verdt, og det igjen kan føre til at han tenker enda mer på Barcelona.

 

I tillegg vil det at han blir fratatt kapteinsbindet føre til enda mer oppstyr og bråk rundt klubben og helle ny bensin på Cesc-Barca-bålet.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...