Jump to content

Pre-season 2024


Verminator5

Recommended Posts

Årets pre-season startet med en 2-0 seier over Leyton Orient. ESR og Jesus noterte seg for målene. Timber startet på Salibas plass. Kan det være en indikasjon på hvem som starter som høyrestopper ved sesonginnledningen? Antar at Saliba ikke blir klar i tide.

Laget flyr til USA for pre-season tour på søndag, og første kamp er mot Bournemouth førstkommende torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Fint mål av Vieira etter meget bra forarbeid av Nelson. Ellers er det som forventet med mye ungt i første omgang og at laget er inne i en tøff treningsperiode. Skal sies at Bournemouth stiller tilnærmet toppet lag i første omgang. 

Link to comment
Share on other sites

De to 17 åringene våre på venstre stopperplass og venstre back, Ayden Heaven og Myles Lewis-Skelly er gode med ball, men de sliter naturlig nok defensivt mot Solanke. Nwaneri har bra ferdigheter. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Tony said:

Har Saka forkortet ferien sin eller har han lagt ferien sin til LA.

 

Tipper det er tilfeldig. Den gutten bør få ferien sin, det trenger de bena før neste sesong 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Tony said:

 

Jeg så bare førsteomgangen. Med unntak av målet vi slapp inn hvor Heaven ble lurt og løpt ifra av Højlund, var han veldig imponerende. 17 år gammel venstrebeint midtstopper med gode kvaliteter på ball og med selvtillit nok til å både vente på press før han slipper fra seg ball samt ferdigheter til å drible seg gjennom ledd. 

Nwaneri(nå også 17 år gammel) fortsatte å imponere, vandret en del og endte opp med assisten til utligningen ved Gabby Jesus. Ballsikker, smart i bevegelsene og tar som oftest veldig gode valg. 

Som sagt så jeg ikke andreomgangen, men vi endte opp med å vinne 2-1 etter et mål av Martinelli som ble assistert av Lewis-Skelly, nok en 17-åring.

Høydepunkter:

https://vm.tiktok.com/ZGeW4tuBS/

 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Verminator5 said:

Selv om det bare er pre-season, smaker det godt å påføre de røde djevlene tap.

Det er aldri feil.

Eneste jeg ikke liker med å møte PL motstand i preseason er at de går hardt inn i alle taklinger omtrent. Flere ganger både Bournemouth og Manure gikk unødvendig hardt inn i taklingene.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

Litt skuffet over at Havertz spiller på midtbanen igjen. Han var latterlig god som spiss i andre halvdel av sesongen.

Er vel bare denne kampen. Tror de som starter i dag får 60-70 min på banen før det blir bytter. Gir de spillerne som trenger kamptrening de minuttene de trenger. Var vel bare på midten Arteta såg han hadde plass til Havertz. Når sesongen starter får Rice og Merino slåss om plassen Havertz har i denne kampen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Neste motstander i sesongoppkjøringen er Leverkusen. Er det noen som tør spå startoppstillingen? Håper vi får se Calafiori og Nwaneri fra start.

Vanskelig å spå laget mot Leverkusen. Er vel for tidlig for Raya og Ramsdale for denne kampen. Hein er på vei til Real Zaragoza på lån så om han er tilgjengelig vet jeg ikke. Så det blir spennende å se hvem som blir keeper denne kampen. Bakre firer tipper jeg på White, Timber, Gabriel og Calafiori. På midten tipper jeg Partey, Nwaneri og Ødegård og på topp håper jeg på Martinelli, Havertz og Jesus. Så håper jeg at Saliba, Rice og Saka er klar for å spille de siste 20-25 minuttene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...