Jump to content

08.10.23 Manchester City (H)


Simbad

Recommended Posts

2 minutes ago, Gunners68 said:

Det var en dag som inneholdt mye. Elendige dommer avgjørelser som vanlig.

Vi holder buret rent i en PL kamp mot City , hadde full kontroll , og vinner fortjent. Det er enda et stort steg i rett retning. 

Mange gjorde en god jobb i dag , men Raya var under pari. Langt under pari.

 

Dommeren var banens dårligste, uten tvil. 

Latterlig at de får fullføre med 11 mann... 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, Marius- said:

Reya ikke best idag, men. Alle ballene han tar på innlegg er det ikke gitt ramsdale tar i henda. Jeg gir han tillit ennå 

Det er akkurat det han ganske klart er bedre enn Ramsdale på pr nå. Han oser trygghet når han kommer ut for å plukke høye baller selv om han er betydelig lavere enn Aaron. (de skiller mellom 5 cm og 7 cm) 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Jeg er faktisk litt uenig når det kommer til Jesus. Men han er bedre på høyrevingen enn venstrevingen og bør være andrevalg på høyrevingen.

Jeg kan forstå logikken, men når alternativet vi har på topp er Nketiah så er det tapet i kvalitet på kanskje den viktigste posisjonen i fotball for stort. Da vil jeg heller se Jesus som spiss og en av Nelson/ESR/Martinelli/Trossard/MLS på kanten.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Fordi alternativet vi har på spissplass uten han er ræva.

Syns du virkelig Nketiah var ræva i dag?

 

Skrev du ikke nettopp at 'Minus at Raya prøver å aktivt gi Shitty et mål i dag så syntes jeg de fleste er veldig solide'.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Simbad said:

Det er akkurat det han ganske klart er bedre enn Ramsdale på pr nå. Han oser trygghet når han kommer ut for å plukke høye baller selv om han er betydelig lavere enn Aaron. (de skiller mellom 5 cm og 7 cm) 

Nettopp. Jeg frykter da ramsdale sine boksinger som kan gi sjanser 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Pussig også at Raya får så mye kritikk etter å ha holdt nullen mot City. 

Saken er at han i en periode gjorde så godt han kunne for å gi bort ballen i farlige posisjoner.

Han gjorde jobben sin ellers , men får trekk for utspillene sine.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Jeg kan forstå logikken, men når alternativet vi har på topp er Nketiah så er det tapet i kvalitet på kanskje den viktigste posisjonen i fotball for stort. Da vil jeg heller se Jesus som spiss og en av Nelson/ESR/Martinelli/Trossard/MLS på kanten.

Når Saka spiller, er jeg enig i at Jesus bør spille sentralt. Men i dag når Saka er ute, støtter jeg valget med å ha Jesus ute til høyre. Men skulle gjerne sett Nelson istedenfor Trossard fra start. Med unntak av kampen mot PSV har Trossard vært skuffende denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Saken er at han i en periode gjorde så godt han kunne for å gi bort ballen i farlige posisjoner.

Han gjorde jobben sin ellers , men får trekk for utspillene sine.

Enig. Men til syvende og sist så holdt han nullen mot det som var verdens beste lag i fjor.

Job well done, Raya.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Når Saka spiller, er jeg enig i at Jesus bør spille sentralt. Men i dag når Saka er ute, støtter jeg valget med å ha Jesus ute til høyre. Men skulle gjerne sett Nelson istedenfor Trossard fra start. Med unntak av kampen mot PSV har Trossard vært skuffende denne sesongen.

I grunn enig. Jesus i toppform er en bedre spiss enn Nketiah i toppform. Men, ifjor før skaden, så var det en lang periode hvor han ikke var på topp, men fikk starte uke etter uke. Det var feil.

Nketiah er så god,  at hvis ikke Jesus presterer på toppnivå, så bør han state på benken.

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tapapa said:

I grunn enig. Jesus i toppform er en bedre spiss enn Nketiah i toppform. Men, ifjor før skaden, så var det en lang periode hvor han ikke var på topp, men fikk starte uke etter uke. Det var feil.

Nketiah er så god,  at hvis ikke Jesus presterer på toppnivå, så bør han state på benken.

 

Jepp. Jeg mener Nketiah har bevist at han er god nok til å være backup og starte enkelte kamper. I dag jobber han knallhardt. Mangler litt på å være en kvalitetsspiss, men jeg mener han mørner Shitty såpass at han bør få skryt for innsatsen i dag. 

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha hørt kampen på radio live, har jeg endelig fått sett kampen. 
 

jeg synes vi var det klart beste laget. De soste 80 minuttene skapte City ingen verdens ting. forsvaret, inkludert Rice, spilte helt fantastisk. 
 

deilig med Martinelli tilbake ❤️
 

målet ble scoret etter Ps ing av Partey til Tomi, videre til Havertz som la den igjen til Martinelli. Alle fire innbytterne altså. 
 

motm - Arteta  andreplassen står mellom Saliba, Gabriel og Rice

 

Link to comment
Share on other sites

Da er det dagen derpå etter at vi har slått City i PL. Første seier der på 8 år.

Senest sist sesong fikk vi på trynet med to tap , og vi innså at vi hadde et stykke vei å gå til Citys nivå.

Noen vil påpeke at City manglet sine to beste. Greit nok , men i går spilte vi en helt annen kamp en i siste sesongs to tap. Gabriel og Saliba sørget for at Haaland ble usynlig. Det fikk ringvirkninger og vi spilte på en sånn måte at City aldri slapp til.

City fikk på en totalt uforklarlig måte lov til å ha 11 mann på banen. Skal bli artig å høre Howard Webb forklare den grunnen i morgen kveld ,hvor helgens dommer avgjørelser skal gjennomgåes i et nytt TV show.

Declan Rice viste nok en gang hvorfor Arsenal la en rekord sum på bordet for ham. 

Alle bidro på sin måte i går , men kampens spiller i går tror jeg blir Saliba. 

Sist sesong var alt omtrent perfekt fra første kamp og frem til ut i april måned.

Alt har ikke vært perfekt så langt , men vi er definitivt på vei opp nå. Seieren i går over verdens beste lag må gi laget en enorm selvtillit. Det ser veldig lyst nå for Arsenal og oss supportere.

Det eneste skåret i gleden for oss Arsenal supportere nå  , er disse helvetes landskamp pausene.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Røde kortet:

 

‘It has to be a red card for Kovacic'

 Former Premier League referee Dermot Gallagher on whether Kovacic should have then been booked again for a late tackle of Declan Rice minutes later:

"Once you have made a tackle like the first one, you have escaped, you are so much on the edge, you make the second tackle and the accumulation of both for me has to be a red card.

"What I will say in Michael [Oliver's] defence is he was clear in his mind in the decision he had made, he probably felt that not every second challenge is a booking, whether he has taken that into account...."I think together it has to be a red card. Once Michael says 'no, I do not think it is worthy of a second yellow card, then the Var cannot get involved."
Link to comment
Share on other sites

Halsey er normalt ikke enige med oss, men her var han det. Du finner sikkert x-dommere som klarer å mene at det ikke var rødt noe av det også. 🤷‍♂️

Vi er flinke på cherrypicking av meninger som støtter oppunder egen mening ;) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Halsey er normalt ikke enige med oss, men her var han det. Du finner sikkert x-dommere som klarer å mene at det ikke var rødt noe av det også. 🤷‍♂️

Vi er flinke på cherrypicking av meninger som støtter oppunder egen mening ;) 

Jepp!

Link to comment
Share on other sites

Ellers:

That was the most criticial Howard Webb has ever been of an offical in this new programme. 

He says Michael Oliver was wrong not to send off Man City's Mateo Kovacic against Arsenal on Sunday.
 

Ganske unisont at vi skulle vært en mer på banen! Men skitt au! Deilig å slå de 11vs11

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

Ellers:

That was the most criticial Howard Webb has ever been of an offical in this new programme. 

He says Michael Oliver was wrong not to send off Man City's Mateo Kovacic against Arsenal on Sunday.
 

Ganske unisont at vi skulle vært en mer på banen! Men skitt au! Deilig å slå de 11vs11

Se hele greia. Patetisk.

Michael Oliver hadde f.eks. ikke noe problem med å gi Martinelli 2 gule på 5 sekunder. Hadde det vært motsatt så VET vi alle hva utfallet hadde blitt av den VAR sjekken.

Dette fikk Tomi gult for tidligere i sesongen også. Null problem for dommeren å ta den avgjørelsen heller.

https://twitter.com/globalwaffles/status/1711832209252901162

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

ja, VAR greia blir mer og mer patetisk, når man ser hvor inkonsekvent det praktiseres. Liten tvil om at utfallet hadde blitt et annet om det hadde vært en Arsenal-spiller som hadde vært synderen.

Har ikke sett hele kampen, kun høydepunkter, men ut fra rapportene og livesending på nett virker det jo som om Arsenal endelig har forstått hvordan slike kamper skal vinnes. God defensiv organisering, og tålmodighet. Raya virket litt shaky, men Rice, Gabriel og Saliba holdt fortet. Denne trioen er utrolig viktig, og Saliba er trolig lagets viktigste spiller. Jeg sitter fortsatt med en følelse av at det var hans skade som gjorde at gullet røk sist sesong. 

Ligagull vinnes ikke på bakgrunn av toppnivå, men av det laget som har det høyeste bunnivået, og som klarer å prestere jevnt bra uke etter uke. Mesterlag bygges bakfra.

Offensivt har laget mye å gå på fortsatt. Som forventet at de ikke skapte så mange sjanser mot ManC, men så lenge de tar nok av sjansene til å vinne kampen er det OK. Mer bekymringsfullt er det at de generelt skaper litt lite sjanser. Det kan straffe seg på sikt. For all del, det er langt frem og mye kan skje, men det ser likevel relativt lovende ut. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Stefanb said:

Se hele greia. Patetisk.

Michael Oliver hadde f.eks. ikke noe problem med å gi Martinelli 2 gule på 5 sekunder. Hadde det vært motsatt så VET vi alle hva utfallet hadde blitt av den VAR sjekken.

Dette fikk Tomi gult for tidligere i sesongen også. Null problem for dommeren å ta den avgjørelsen heller.

https://twitter.com/globalwaffles/status/1711832209252901162

I think there’s a few differences. The player Kovacic comes into the tackle with the right leg. There’s some weight on the left leg as he kind of lunges in. The right heel hits the ground, and then the contact is a little bit more to the side with kind of like an upright foot as opposed to a side on foot that we saw with gusto a few small differences I think that led the VAR to feel that the on-field decision here of a yellow card wasn’t clearly and obviously incorrect and therefore check complete.

 

Det her er noe av det største bullshitet jeg har hørt på lenge. Kovacic sin takling er verre enn Gusto sin. Det er en takling bakfra, viser knotter, og i et øyeblikk er begge beina til Kovacic over bakken. I tillegg kommer han inn i stor fart og har null sjanse på å treffe ballen. Det skal være rødt kort hver eneste gang. Setter motstander i fare og kommer inn med overdreven kraft.

Det er kun bittesmå marginer som gjør at Ødegaard ikke er ute for resten av sesongen med brukket ankel/bein. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Simbad said:

I think there’s a few differences. The player Kovacic comes into the tackle with the right leg. There’s some weight on the left leg as he kind of lunges in. The right heel hits the ground, and then the contact is a little bit more to the side with kind of like an upright foot as opposed to a side on foot that we saw with gusto a few small differences I think that led the VAR to feel that the on-field decision here of a yellow card wasn’t clearly and obviously incorrect and therefore check complete.

 

Det her er noe av det største bullshitet jeg har hørt på lenge. Kovacic sin takling er verre enn Gusto sin. Det er en takling bakfra, viser knotter, og i et øyeblikk er begge beina til Kovacic over bakken. I tillegg kommer han inn i stor fart og har null sjanse på å treffe ballen. Det skal være rødt kort hver eneste gang. Setter motstander i fare og kommer inn med overdreven kraft.

Det er kun bittesmå marginer som gjør at Ødegaard ikke er ute for resten av sesongen med brukket ankel/bein. 

Når du trur du ikkje kan bli meir sjokkert / overraska så briljerer dommarane fram noe slikt vås. Kor mange oljedaler har Webb i lomma ?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...