Jump to content

21.04.23 Southampton (H)


Simbad

Recommended Posts

2 minutes ago, Marius- said:

Det får vi ikke

Synes det så ut som at han ble sparket ned i skuddøyeblikket, men var kun fra telekamera. Ingen nærbilde, så umulig å konkludere. 

Du kan også banne på at Shitty hadde fått straffespark for nedraginga av Moi på Ødegaard 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, Verminator5 said:

Skrudde av på 1-3 og sa opp abonnementet. To sene mål endrer ikke konklusjonen min i mitt forrige innlegg. Tre poeng på tre kamper mor Liverpool, West Ham og Southampton, med sju baklengsmål er ikke noe annet enn en kollaps.

I forhold til å ta gullet så er det kollaps. Men, vi har unngått tap i alle kampene. Ledet med to mål mot Pool og WHU, men falt av. Vi skulle knuse Soton i dag , men vi kollapset igjen. Men , mot alle odds reddet vi et poeng . At vi klarte det på en elendig dag er kanskje en god prestasjon 😁

Mot City må det stemme ellers blir vi grise banket.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Verminator5 said:

Skrudde av på 1-3 og sa opp abonnementet. To sene mål endrer ikke konklusjonen min i mitt forrige innlegg. Tre poeng på tre kamper mor Liverpool, West Ham og Southampton, med sju baklengsmål er ikke noe annet enn en kollaps.

Enig. Dette er en kollaps. Går vi ikke å vinner på ethiad (noe jeg har lite tro på) så er dette kjørt nå

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

I forhold til å ta gullet så er det kollaps. Men, vi har unngått tap i alle kampene. Ledet med to mål mot Pool og WHU, men falt av. Vi skulle knuse Soton i dag , men vi kollapset igjen. Men , mot alle odds reddet vi et poeng . At vi klarte det på en elendig dag er kanskje en god prestasjon 😁

Mot City må det stemme ellers blir vi grise banket.

Å unngå tap mot WHU og Soton er ikke der vi legger lista. 3-3 hjemme mot et bunnlag er ikke en god prestasjon, uavhengig av omstendighetene. 

Vi blir grisebanket mot City. Haaland mot Holding, Zinchenko og Jesus proppfulle av prestasjonsangst mot gamle lagkamerater og så mye press. Det kan fort bli stygge sifre. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Å unngå tap mot WHU og Soton er ikke der vi legger lista. 3-3 hjemme mot et bunnlag er ikke en god prestasjon, uavhengig av omstendighetene. 

Vi blir grisebanket mot City. Haaland mot Holding, Zinchenko og Jesus proppfulle av prestasjonsangst mot gamle lagkamerater og så mye press. Det kan fort bli stygge sifre. 

Nå er du veldig negativ. Men tror holding mot haaland er rått parti ja. En saliba der ville nok føltes tryggere 

Link to comment
Share on other sites

Det er en kollaps, helt klart, men vi har fortsatt et veldig ungt lag, jeg ser fortsatt en plan, men vi mangler enda noen viktige brikker. Vi er så å si garantert CL neste sesong, noe som vil gi mer penger i kassa og vi blir attraktive for toppspillere. Det var målet før sesongen, og det er så å si i boks, 6 kamper før slutt.

Laget er såpass ungt at vi bør kunne lære av dette, og det vil garantert hjelpe med mer konkurranse om plassene og bedre kvalitet på backupen. I fjor var førstelaget godt nok til å kjempe om topp 4, men backupen var for dårlig. Denne sesongen har førstelaget vært godt nok til å kjempe om gull, (når var sist gang vi fortsatt var innenfor rekkevidde i slutten av april/med 6 kamper igjen?) men kanskje ikke godt nok til å gå hele veien. Håpet er der helt til det ikke er mulig lenger, selv om jeg tror, og har trodd, at Shitty skal ta det til slutt uansett.

City på Etihad neste, én kamp av gangen. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Verminator5 said:

Å unngå tap mot WHU og Soton er ikke der vi legger lista. 3-3 hjemme mot et bunnlag er ikke en god prestasjon, uavhengig av omstendighetene. 

Vi blir grisebanket mot City. Haaland mot Holding, Zinchenko og Jesus proppfulle av prestasjonsangst mot gamle lagkamerater og så mye press. Det kan fort bli stygge sifre. 

Å unngå tap hjemme for Everton, tape hjemme for Brentford og unngå tap borte mot Forest er heller ikke der Shitty legger lista, men det skjedde. De har fortsatt vanskelige kamper igjen, samt minimum 5 flere kamper enn oss(de to hengekampene samt minimum én kamp til i cupen mot Sheffield i morgen, i tillegg til 2 kamper mot Real Madrid hvor det er liten sannsynlighet for at Pep kommer til å rotere noe særlig). 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Nå er du veldig negativ. Men tror holding mot haaland er rått parti ja. En saliba der ville nok føltes tryggere 

Hvis vi ser på tallenes klare tale så lekker vi som en sil. Aston Villa, West Ham, Bournemouth, Sporting, Manure og Liverpool klarte alle å score to mål mot oss, og nå Southampton med tre. City har kun sluppet inn to mål ved tre anledninger i 2023. Dette til tross for tettere kampprogram og tøff CL-motstand. De har verdens beste spiss som scorer for moro skyld, omringet av noen av verdens beste playmakere. Klarer ikke se et realistisk scenario der vi unngår stygt tap. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Å unngå tap hjemme for Everton, tape hjemme for Brentford og unngå tap borte mot Forest er heller ikke der Shitty legger lista, men det skjedde. De har fortsatt vanskelige kamper igjen, samt minimum 5 flere kamper enn oss(de to hengekampene samt minimum én kamp til i cupen mot Sheffield i morgen, i tillegg til 2 kamper mot Real Madrid hvor det er liten sannsynlighet for at Pep kommer til å rotere noe særlig). 

To ting kan være sant samtidig.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Verminator5 said:

To ting kan være sant samtidig.

Og det er lov å være skuffa, men det er også lov å se at det fortsatt er ørlite håp igjen. Samt at det er lov å være stolt over hvor gode vi har vært denne sesongen uavhengig om vi går hele veien eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Og det er lov å være skuffa, men det er også lov å se at det fortsatt er ørlite håp igjen. Samt at det er lov å være stolt over hvor gode vi har vært denne sesongen uavhengig om vi går hele veien eller ikke. 

Ja det er et ørlite håp, men denne melodien kan vi utenat. "Vi har alt i våre hender", "motstander kan også avgi poeng", "det er fortsatt matematisk mulig". Men for all del, det er lov å ha håp. Det er også lov å være stolt av lagets prestasjoner frem til april måned. Jeg har ikke tillatt meg selv å håpe. Det er kanskje en forsvarsmekanisme mot den unngåelige skuffelsen. Men jeg avskrev laget i klartekst etter forrige møte med City, og jeg står ved det. 

Syns Goldbridge oppsummerer det godt, fra et nøytralt ståsted: 
 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Simbad said:

Og det er lov å være skuffa, men det er også lov å se at det fortsatt er ørlite håp igjen. Samt at det er lov å være stolt over hvor gode vi har vært denne sesongen uavhengig om vi går hele veien eller ikke. 

Det er ikke et ørlite, men et stort håp.

Dette minner meg om 88-89 sesongen. Vi hadde et ungt lag, som overpresterte og lå foran den store favoritten. Den gangen var det Liverpool,  nå er det Shitty.

Liverpool dro sakte innpå oss og vipps var dem foran. Vi måtte slå dem med to mål på Anfield og knapt noen trodde at det var mulig, men vi klarte det med flere sekunders margin.

På Etihad trenger vi bare å vinne med ett lusent mål, noe som burde være a walk in the park.

Husk at vi er Arsenal. Laget som gjør lette ting vanskelig og som klarer ting som knapt er mulig.

Vi vinner serien i 2023, slik vi også gjorde det i 1989.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Verminator5 said:

Ja det er et ørlite håp, men denne melodien kan vi utenat. "Vi har alt i våre hender", "motstander kan også avgi poeng", "det er fortsatt matematisk mulig". Men for all del, det er lov å ha håp. Det er også lov å være stolt av lagets prestasjoner frem til april måned. Jeg har ikke tillatt meg selv å håpe. Det er kanskje en forsvarsmekanisme mot den unngåelige skuffelsen. Men jeg avskrev laget i klartekst etter forrige møte med City, og jeg står ved det. 

Syns Goldbridge oppsummerer det godt, fra et nøytralt ståsted: 
 

 

For 15-20 år siden hadde jeg nok hatt samme reaksjon som deg, men etter årevis med skuffelser er jeg kanskje blitt noe herdet? Jeg gråt etter CL-finalen i 06, selv om jeg så den sammen med en svær gjeng som ikke var Arsenalsupportere. Samt har jeg vært både forbanna og skuffa etter flere skuffelser både når det kommer til liga og cup. Er nok litt derfor jeg forventer det verste, men selvsagt håper på det beste, samt prøver å være litt realistisk. Kanskje en dårlig kombo for mange, men fungerer for meg.

Sannsynligvis vinner vi ikke serien, men det er så mange positiver fra laget generelt denne sesongen, at jeg sliter med å kritisere for mye. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tapapa said:

Det er ikke et ørlite, men et stort håp.

Dette minner meg om 88-89 sesongen. Vi hadde et ungt lag, som overpresterte og lå foran den store favoritten. Den gangen var det Liverpool,  nå er det Shitty.

Liverpool dro sakte innpå oss og vipps var dem foran. Vi måtte slå dem med to mål på Anfield og knapt trodde at det var mulig, men vi klarte det med flere sekunders margin.

På Etihad trenger vi bare å vinne med ett lusent mål, noe som burde være a walk in the park.

Husk at vi er Arsenal. Laget som gjør lette ting vanskelig og som klarer ting som knapt er mulig.

Vi vinner serien i 2023, slik vi også gjorde det i 1989.

 

Joda, er kjent med historien til laget vårt, i så måte er det jo veldig Arsenalsk å gjøre det så vanskelig som mulig for oss selv.

Jeg klarer dog ikke å være så positiv/optimist for deg, siden fallet for min del (hvis det ikke skulle gå slik vi alle håper) blir for stort. 

Link to comment
Share on other sites

Parodi, tragisk, håpløs, pinlig, evneveik,  bedritne, typisk Arsenal, tapermentalitet etc etc. Blir nesten flau over å lese kommentarene her. Så snart noe går i mot Arsenal er majoriteten av Arsenal supporterne på hugget. Gjør det de kan for å disse spillere, manager, eiere og klubb. Å lese kommentarene her er like ille som å se på AFTV etter at vi ikke har spilt en bra kamp. Derfor jeg ikke gidder å se på AFTV eller lese kommentarene her under kamp. Har alltid ment at å være supporter er å støtte klubb, spillere og emblem i medgang og motgang. Det er lov å være skuffet men en snakker ikke dritt om klubb, spillere og emblem.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Tony said:

Parodi, tragisk, håpløs, pinlig, evneveik,  bedritne, typisk Arsenal, tapermentalitet etc etc. Blir nesten flau over å lese kommentarene her. Så snart noe går i mot Arsenal er majoriteten av Arsenal supporterne på hugget. Gjør det de kan for å disse spillere, manager, eiere og klubb. Å lese kommentarene her er like ille som å se på AFTV etter at vi ikke har spilt en bra kamp. Derfor jeg ikke gidder å se på AFTV eller lese kommentarene her under kamp. Har alltid ment at å være supporter er å støtte klubb, spillere og emblem i medgang og motgang. Det er lov å være skuffet men en snakker ikke dritt om klubb, spillere og emblem.

Enig, vi leder PL med ett ungt mannskap.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi 3 av de siste 6 kampene gjør vi vår 3dje beste sesong i pl historie. Klarer vi det gjør vi det med ligaens yngste lag. Vinner vi 4 av de siste kampene gjør vi vår nest beste sesong i pl historie. Vinner vi 5 av de siste kampene får vi like mange poeng som the invincibles. Skulle vi være så heldige å vinne de 6 siste kampene gjør vi vår beste sesong ever. For å sette ting litt i perspektiv. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Tony said:

Vinner vi 3 av de siste 6 kampene gjør vi vår 3dje beste sesong i pl historie. Klarer vi det gjør vi det med ligaens yngste lag. Vinner vi 4 av de siste kampene gjør vi vår nest beste sesong i pl historie. Vinner vi 5 av de siste kampene får vi like mange poeng som the invincibles. Skulle vi være så heldige å vinne de 6 siste kampene gjør vi vår beste sesong ever. For å sette ting litt i perspektiv. 

Ja, men er fortsatt jævla skuffa.😩men vi får hente mer kvalitet og kjøre på i august igjen

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tony said:

Parodi, tragisk, håpløs, pinlig, evneveik,  bedritne, typisk Arsenal, tapermentalitet etc etc. Blir nesten flau over å lese kommentarene her. Så snart noe går i mot Arsenal er majoriteten av Arsenal supporterne på hugget. Gjør det de kan for å disse spillere, manager, eiere og klubb. Å lese kommentarene her er like ille som å se på AFTV etter at vi ikke har spilt en bra kamp. Derfor jeg ikke gidder å se på AFTV eller lese kommentarene her under kamp. Har alltid ment at å være supporter er å støtte klubb, spillere og emblem i medgang og motgang. Det er lov å være skuffet men en snakker ikke dritt om klubb, spillere og emblem.


Kan ikke se noen kommentarer her som disser spillere, managere, klubb eller eiere. Å påpeke at enkelte gjør en dårlig kamp er ikke dissing, det er en mening. Meninger er lov. Det finnes mange millioner Arsenal-supportere verden over. Alle støtter laget på sin måte. Våre forumister, AFTV og fanbasen globalt er langt mer nyansert enn det du skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Verminator5 said:


Kan ikke se noen kommentarer her som disser spillere, managere, klubb eller eiere. Å påpeke at enkelte gjør en dårlig kamp er ikke dissing, det er en mening. Meninger er lov. Det finnes mange millioner Arsenal-supportere verden over. Alle støtter laget på sin måte. Våre forumister, AFTV og fanbasen globalt er langt mer nyansert enn det du skal ha det til.

Å påpeke at Holding, Vieira med flere ikke er gode nok er ikke dissing. Det er en realitet og det vet også Arteta og Edu. Av og til bommer du på spillerkjøp. Spørr bare klovnen Todd!

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, sas2002 said:

Å påpeke at Holding, Vieira med flere ikke er gode nok er ikke dissing. Det er en realitet og det vet også Arteta og Edu. Av og til bommer du på spillerkjøp. Spørr bare klovnen Todd!

Trenger ikke spørre ham en gang, kan spørre både Wenger og Fergie, to av de beste managerne i PL gjennom tidene.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Lurer på om de angrer de som har betalt 20k for kampbillletene mot Brighton

Jeg har billet til kamp mot Brighton og angrer ikke. Merkelig spørsmål. Er du medgangsuporter? De fleste reiser vel til London ikke kun for kamp, blir jo en langhelg og en kamp varer 90 min. Masse å finne på i London. Har du vert på kamp noen gang?

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Gunners77 said:

Jeg har billet til kamp mot Brighton og angrer ikke. Merkelig spørsmål. Er du medgangsuporter? De fleste reiser vel til London ikke kun for kamp, blir jo en langhelg og en kamp varer 90 min. Masse å finne på i London. Har du vert på kamp noen gang?

Prisen gutt. Jeg har vært der 11 ganger, 8 på Highbury, men du får ikke meg til å betale 20 tusen for en kampbillett. Det er poenget. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...