Jump to content

20.08.22 Bournemouth (B)


Simbad

Recommended Posts

Dette var en maktdemonstrasjon. Vi kan så absolutt vinne serien i år.

Liverpool har vist klare svakhetstegn i år, mye grunnet en rekke skader.

City har vært solide, som ventet, men de har elendig backup på backplassene. Jeg ser at Ake starter, jeg har egentlig aldri hatt no særlig sans for han og ser det som et svakhetstegn at han starter. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

10 minutes ago, Tapapa said:

Dette var en maktdemonstrasjon. Vi kan så absolutt vinne serien i år.

Liverpool har vist klare svakhetstegn i år, mye grunnet en rekke skader.

City har vært solide, som ventet, men de har elendig backup på backplassene. Jeg ser at Ake starter, jeg har egentlig aldri hatt no særlig sans for han og ser det som et svakhetstegn at han starter. 

Du er altfor tidlig på. La oss møte noen av de bedre en gang før du begynner da? Vi har en snill åpning frem til kamp 6. ligaen er lang og vi må iallefall vise positivitet mot de bedre lagene frem til jul før man begynner med slik prat. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Du er altfor tidlig på. La oss møte noen av de bedre en gang før du begynner da? Vi har en snill åpning frem til kamp 6. ligaen er lang og vi må iallefall vise positivitet mot de bedre lagene frem til jul før man begynner med slik prat. 

Kamp 6? Mot United? De er så langt bak oss på alle mulige måter at alt annet enn seier der er fiasko. Kamp 9 mot Tottenham er det første skikkelige gode lag vi møter. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Pirès#7 said:

Kamp 6? Mot United? De er så langt bak oss på alle mulige måter at alt annet enn seier der er fiasko. Kamp 9 mot Tottenham er det første skikkelige gode lag vi møter. 

Enig.Jeg legger til at jeg håper Liverpool grisebanker United til mandag 

Link to comment
Share on other sites

Vi har allerede unnagjort en av årets vanskeligste bortekamper -> Crystal Palace. Og der vant vi 2-0. Etter det har vi slått et Leicester som er kapable til å slå de fleste, men som kanskje ser ut som en litt dårligere versjon av seg selv så langt i år. Bournemouth er nyopprykket og skal slås 99 av 100 ganger.

Starten vår er nærmest perfekt i den form at vi bygger selvtillit, bygger kjemi og erfaring. Samtidig ser vi lagene rundt oss tape mot antatt svakere motstand, foruten Tottenham og City så langt. De to neste kampene skal vi også vinne. Fulham synes jeg så langt minner meg litt om Leeds. Kapable til det meste fremover, men også kapable til det meste bakover... Det er nok en kamp vi skal vinne 99 av 100 ganger - spesielt på Emirates. Aston Villa har også en rufsete start med tap mot Bournemouth og Crystal Palace.. To lag vi har slått enkelt.. Matematikken er enkel -> de skal også slås. Før kampen mot United forventer jeg nesten at vi står med 15 poeng - og etter kampen mot united står vi med 18. 

@Tapapaer jo positiv som vanlig.. men jeg tror han er inne på noe hvis vi holder flyten og er heldige med skader. 

Faktum er hvertfall enkelt: Vi har 9 poeng mer så langt denne sesongen, enn vi hadde på samme tidspunkt i fjor. #Forbedring

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Orakelet said:

Vi har allerede unnagjort en av årets vanskeligste bortekamper -> Crystal Palace. Og der vant vi 2-0. Etter det har vi slått et Leicester som er kapable til å slå de fleste, men som kanskje ser ut som en litt dårligere versjon av seg selv så langt i år. Bournemouth er nyopprykket og skal slås 99 av 100 ganger.

Starten vår er nærmest perfekt i den form at vi bygger selvtillit, bygger kjemi og erfaring. Samtidig ser vi lagene rundt oss tape mot antatt svakere motstand, foruten Tottenham og City så langt. De to neste kampene skal vi også vinne. Fulham synes jeg så langt minner meg litt om Leeds. Kapable til det meste fremover, men også kapable til det meste bakover... Det er nok en kamp vi skal vinne 99 av 100 ganger - spesielt på Emirates. Aston Villa har også en rufsete start med tap mot Bournemouth og Crystal Palace.. To lag vi har slått enkelt.. Matematikken er enkel -> de skal også slås. Før kampen mot United forventer jeg nesten at vi står med 15 poeng - og etter kampen mot united står vi med 18. 

@Tapapaer jo positiv som vanlig.. men jeg tror han er inne på noe hvis vi holder flyten og er heldige med skader. 

Faktum er hvertfall enkelt: Vi har 9 poeng mer så langt denne sesongen, enn vi hadde på samme tidspunkt i fjor. #Forbedring

Det er bare for gutta å ta én kamp av gangen. Gå for alle 3 poengene hver gang, så ser vi hvor vi står når det skal regnes opp. Det er flere lag som er vanskelige å slå i PL og vi har mange kamper og en lang sesong igjen. Og det er viktig at vi ikke gjør samme feilene som i fjor, ikke slår tilbake direkte etter et tap. Å måtte vente 2-3 kamper etter et tap før vi vinner igjen, er det som felte oss i fjor. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Orakelet said:

Vi har allerede unnagjort en av årets vanskeligste bortekamper -> Crystal Palace. Og der vant vi 2-0. Etter det har vi slått et Leicester som er kapable til å slå de fleste, men som kanskje ser ut som en litt dårligere versjon av seg selv så langt i år. Bournemouth er nyopprykket og skal slås 99 av 100 ganger.

Starten vår er nærmest perfekt i den form at vi bygger selvtillit, bygger kjemi og erfaring. Samtidig ser vi lagene rundt oss tape mot antatt svakere motstand, foruten Tottenham og City så langt. De to neste kampene skal vi også vinne. Fulham synes jeg så langt minner meg litt om Leeds. Kapable til det meste fremover, men også kapable til det meste bakover... Det er nok en kamp vi skal vinne 99 av 100 ganger - spesielt på Emirates. Aston Villa har også en rufsete start med tap mot Bournemouth og Crystal Palace.. To lag vi har slått enkelt.. Matematikken er enkel -> de skal også slås. Før kampen mot United forventer jeg nesten at vi står med 15 poeng - og etter kampen mot united står vi med 18. 

@Tapapaer jo positiv som vanlig.. men jeg tror han er inne på noe hvis vi holder flyten og er heldige med skader. 

Faktum er hvertfall enkelt: Vi har 9 poeng mer så langt denne sesongen, enn vi hadde på samme tidspunkt i fjor. #Forbedring

Er ingen tvil om at det er forbedring. Det var heller ikke mitt poeng. Men at vi etter 3 kamper mot «relativt» grei motstand skal si vi vinner pl i år blir litt søkt. Er vi like solide frem til jul, skal jeg begynne å tro. (Solide betyr ikke seire i alle kamper). 

Link to comment
Share on other sites

Nok en god kamp av Arsenal. Vi får i gang spillet vårt med en gang og vi får uttelling for det. Mister vi ballen er vi på med en gang for å ta den tilbake. Det er høy selvtillit i laget. 

I forrige kamp slapp vi inn 2 mål. Begge gangene svarte vi på det umiddelbart etterpå. Når skjedde det sist ?

Det er klare tendenser på fremgang på flere områder. 

Etter hvert skal vi møte de beste lagene . Oktober vil bli en tøff måned.  Da får vi se hvor godt dette laget er. Kommer vi ut av den måneden med mange poeng så kan alt skje.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ray1955 said:

Ser bra ut dette, nykomlingene Jesus, Zinchenko og Saliba har virkelig høynet nivået - men synes problemet fra i fjor, med at vi mister momentumet utover i kampene henger litt igjen ennå.

Saliba er virkelig så god som rapportene kunne tyde. Han var feilfri sist.

Zinchenko har overrasket meg. Han spiller nye mer variert enn Tierney,som har en tendens til å bare storme framover. Det virker som om vi har fått en oppgradering her.

Jesus har vært helt fenomenal så langt. 

Nå gleder jeg meg til å se Vieira i aksjon. Håper han får sin debut i neste runde.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Nå gleder jeg meg til å se Vieira i aksjon. Håper han får sin debut i neste runde.

Til fredag blir gruppene i Europa League trukket, og kampene begynner torsdag 8. september. Jeg håper vi får se mye til Marquinhos, Sambi, Vieira og Nketiah fra start, samt innhopp av spillere som Azeez, Smith, Norton-Cuffy osv om de ikke blir sendt ut på lån. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...