Jump to content

16.03.22 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, Simbad said:

Vi er uheldige og udyktige/uerfarne som ikke har scoret minst ett i dag.. 

Martinelli fortjente virkelig å få det målet der.

Guttene viser et nivå til tider som er veldig høyt. Dessverre er det noen øyeblikk hvor det svikter, men som mot City så viser vi at vi er veldig nærme å konkurrere med de beste. Laget vårt er ligaens yngste og dette er en sesong hvor de lærer mye.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Martinelli fortjente virkelig å få det målet der.

Guttene viser et nivå til tider som er veldig høyt. Dessverre er det noen øyeblikk hvor det svikter, men som mot City så viser vi at vi er veldig nærme å konkurrere med de beste. Laget vårt er ligaens yngste og dette er en sesong hvor de lærer mye.

Jepp. Martinelli har vært fantastisk og vi har generelt vært veldig gode. Vi må lære av feilene våre defensivt og bli bedre til å sette ballen i mål når vi har mulighet. De små(få store?) feilene vi gjør bakover blir vi straffet knallhardt for. Og at vi ikke klarer å putte ballen i mål. Vi hadde nok av store sjanser til å score både ett og to mål i dag. Kjempestolt av gutta. Liverpool er et av ligaens og Europas/verdens absolutt beste lag. Ingen skam å tape mot de.

Når vi bare håpe Arteta klarer å få gutta mentalt på plass igjen før helgens kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Alt som før. Gir bort rom til gjennomløp, gir bort ball i farlige soner og svikter når det teller som mest. Dårligst i begge bokser dessverre. 
Begge mål på høyre side og begge mål involverer Cedric og BW. Partey også involvert i det siste med årets svakeste klarering. 
Alt det jeg fryktet. 
 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Okey, vi er for dårlige/uerfarent/uheldig for å slå pool per dags dato. En skikkelig spiss kan være vektskålen her. Nå er det villa der vi må ta poeng, redd det blir 1 og det er veldig tett igjen. 

Tja, kanskje har du rett. Cedric har en stinker i andre omgang. Med en frisk Tomi på den plassen, så kan dette pool-lager slås. 

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å være så veldig misfornøyd med prestasjonen sett under ett her. Hadde Martin puttet og ramsedale ikke gitt Liverpool første målet kunne ting sett annerledes ut. Vi mangler litt kynisme i begge bokser for å nærme oss de 2 helt der oppe ja. Mankoen på en skikkelig toppspiss vises godt i slike oppgjør.

Bare å glemme dette her. Neste kamp kommer fort, og den er tøff den også. Villa borte tidlig lørdag. Der må vi har 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Alt som før. Gir bort rom til gjennomløp, gir bort ball i farlige soner og svikter når det teller som mest. Dårligst i begge bokser dessverre. 
Begge mål på høyre side og begge mål involverer Cedric og BW. Partey også involvert i det siste med årets svakeste klarering. 
Alt det jeg fryktet. 
 

Du traff med Cedric, men ikke med Partey. Han var en gigant. BW var helt ok. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Rosicky07 said:

Vanskelig å være så veldig misfornøyd med prestasjonen sett under ett her. Hadde Martin puttet og ramsedale ikke gitt Liverpool første målet kunne ting sett annerledes ut. Vi mangler litt kynisme i begge bokser for å nærme oss de 2 helt der oppe ja. Mankoen på en skikkelig toppspiss vises godt i slike oppgjør.

Bare å glemme dette her. Neste kamp kommer fort, og den er tøff den også. Villa borte tidlig lørdag. Der må vi har 3 poeng.

Vi er fortsatt langt unna City og Pool når det kommer til å kunne vinne slike kamper. Men for meg personlig er vi nærmere enn jeg trodde vi skulle være på dette tidspunktet.

Forhåpentligvis vil vi se at vi nærmer oss enda mer neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Kvelden er over - kampen er over - men vi har fått noen svar.

Noe av det jeg fryktet (og nevnte tidlig i tråden) var vår mangelfulle evne til å score mot Liverpool. I dag var vi veldig nærme, men det lille ekstra som kreves mot et av verdens beste lag manglet, og en fantastisk redning av Becker på sjansen til vår egen Martin Ødegaard. 

Målene vi slipper inn er 2 personlige feil. Det er feilposisjonering og en keeperblemme. Foruten målene så er det ikke mye Liverpool kommer til av sjanser. De har ett skudd til på mål foruten målene, og det er headingen fra Van Dijk i første omgang.

Jeg personlig får akkurat det svaret som var desidert viktigst for meg: Vi har tatt store steg siden kampen i høst og er på rett vei. Jeg fikk også et svar jeg forventet; Vi mangler en genuin målscorer på topp som kan utnytte litt flere av de sjansene vi får. 

Jeg er naturligvis skuffet - det er jeg etter alle tap, uansett lag og teoretisk mulighet til å vinne eller tape. Men jeg forsøker å se på et litt større bilde enn tap i akkurat denne kampen. Det er ikke noen endring i vår posisjon på tabellen da dette var en hengekamp som poeng uansett ville være bonus om man skulle gjøre en realistisk vurdering av de siste kampene våre. Vi har fortsatt 4. plassen i vår egen makt da vi faktisk har igjen både spurvene og united, sistnevnte på hjemmebane. De to kampene er EKSTREMT viktige for oss. Og det er de lagene jeg mener at vi skal ha som mål å slå denne sesongen. Så langt har vi slått Spurvene og tapt mot united - men jeg tror vi kommer til å slå dem begge i de returoppgjørene.

Jeg kommer til å deppe i morgen - så skifte fokus mot kampen til helgen. Der skal vi vise at vi er helt sjef - og at vi er tilbake på vinnersporet med en gang. Gjør vi det - får vi nok et svar på at vi er et lag i fremgang og ikke minst i ferd med å få en jævlig bra mentalitet i laget.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

Vi er fortsatt langt unna City og Pool når det kommer til å kunne vinne slike kamper. Men for meg personlig er vi nærmere enn jeg trodde vi skulle være på dette tidspunktet.

Forhåpentligvis vil vi se at vi nærmer oss enda mer neste sesong. 

Her er vi enige ! 🎉

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tapapa said:

Du traff med Cedric, men ikke med Partey. Han var en gigant. BW var helt ok. 

Helt klart gode begge to, men de svikter ved målene. Partey skal banke den til hjørnespark, ikke tuppe den ut i livsfarlig sone. BW blir stående som en saltstøtter når Robertsen kutter fra linja. Flytter han bena så låser han muligheten for cut back passet. 
Jota kuttet inn mellom BW og Cedric uten at det er press på ballfører og uten at det ligger noen på utsiden. Det skal rett og slett ikke være lov

Link to comment
Share on other sites

Poeng her hadde vært en gedigen bonus.

Vi har et særdeles ungt lag , ingen i ligaen som er i nærheten. Tenk når denne gjengen her får 2-3 sesonger til under beltet. Vi er allerede oppe å nikker med tanke på topp 4, men er viktig at vi klarer den i år. Vi mangler en 2-3 spillere inn for å være et Klasse lag. CL er viktig for dette. 
 

Den virkelige testen kommer på Lørdag , om vi klarer å omstille og bygge Momentum igjen. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Rosicky07 said:

Poeng her hadde vært en gedigen bonus.

Vi har et særdeles ungt lag , ingen i ligaen som er i nærheten. Tenk når denne gjengen her får 2-3 sesonger til under beltet. Vi er allerede oppe å nikker med tanke på topp 4, men er viktig at vi klarer den i år. Vi mangler en 2-3 spillere inn for å være et Klasse lag. CL er viktig for dette. 
 

Den virkelige testen kommer på Lørdag , om vi klarer å omstille og bygge Momentum igjen. 

Spot on. Klarer vi å holde på alle disse unge talentene så ser jeg lyst på de kommende sesonger. Vi mangler et par brikker for å bli et virkelig klasse lag. Alt nå er det veldig positive ting på gang. Laca på topp er ikke bra nok. Det får vi ikke gjort noe med før neste vindu åpner. Synd at vi selv svikter ved begge målene. Nå er det snart kamp igjen og det er bare til å brette opp ermene. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...