Jump to content

16.03.22 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Liverpool image.png.e59cacdee77db67a58249e7c0df1bd67.png

Onsdag 16. mars 2022, kl. 21:15. Emirates Stadium

Premier League, 27. runde

Kampen vises direkte på 

Ønsket lag:

Ramsdale 

Cedric - White - Gabriel - Tierney 

Partey - Xhaka

Saka - MØ8 - Martinelli

Laca 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tar vi 1 poeng så får vi et helvettes momentum resten av sesongen. Klarer Partey å vinne krigen mot Fabinho og Henderson samt at ikke Mane og Robertson ikke ødelegger Cedric så har vi en mulighet, men det er ekstrem nivåforskjell på  Pool og resten av lagene vi har møtt i det siste.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Rosicky07 said:

Liverpool har hatt et solid tak på oss i det siste, vært ganske stor forskjell i kvalitet, så har ikke troen. 
 

 

Derfor er 1 poeng som en seier. Vi må bare få med publikum og fyre opp

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en ekstremt spennende kamp på mange måter. En ting er naturligvis tabellposisjon og jakten på poeng i toppstriden for begge lag - men det jeg synes er desidert mest spennende er å se om vi nå ser litt av utviklingen i laget som vi har sett denne sesongen.

 

Vi har 3 kamper mot Liverpool denne sesongen. 

Kamp 1: Liverpool 4, Arsenal 0. 

Den gangen hadde vi Tavares, Lokonga, ESR og Auba i startoppstillingen. I dag er disse erstattet av Tierney, Xhaka, Ødegaard og Martinelli. I tillegg må vi kunne si at Partey nærmest er erstattet av en ekstremt mye bedre Partey. 

Kamp 2: Liverpool 0, Arsenal 0.

Her ble vi 1 mann mindre allerede etter 24 minutter i ligacupens semifinale, da Xhaka blir utvist. Fra det 28. minutt spiller vi med Ramsdale, Chambers, Gabriel, White, Saka, Tierney, Lokonga, Lacazette og Martinelli. Ingen Tomi, Ødegaard, Partey, Xhaka (duh) - og en mann mindre. Til tross for det så holdt vi dem til 0-0 - og det mot et ganske så solid Liverpool-lag.

Kamp 3: Arsenal 0, Liverpool 2.

Kampen vi kom med tro på et lite mirakel etter en enorm defensiv jobb i første kampen. Vi stilte uten Xhaka og Partey som da besto av Lokonga som ensomt defensivt anker. En stor jobb for en ung mann mot Firmino, Jota, Matip, Henderson... Jota ble kampens målscorer i det 19 og det 77 minutt.

 

Vi har ikke lyktes i å score mål på Liverpool denne sesongen. Faktisk er sist gang vi scoret mot Liverpool i et 3-1 tap 28. september 2020 (hvis vi ikke regner med at vi vant straffekonk etter 0-0 i ordinær tid 3 dager etter denne kampen). Det vil si vi har gått målløse av banen i de siste 5 kampene mot Liverpool. Slikt blir det nerver, tanker og fort vekk dårlig selvtillit av. 

Jeg håper den senere tids kamper har gitt våre menn en mye større selvtillit enn denne troppen har hatt på veldig lenge. Jeg tror at kanskje spesielt 2-1 mot wolves hvor vi snur kampen i kampen siste minutt, og den solide prestasjonen mot Leicester er noe som får våre gutter til å ha trua på seg selv. I tillegg skal vi nå ta dem imot på Emirates - som vi nå faktisk kan kalle et fort igjen. Vi er det tredje beste hjemmelaget i Premier League denne sesongen - med hele 32 poeng tatt av 42 mulige. Vi har tapt 2 og spilt 2 uavgjort, samt vunnet 10. Liverpool på sine siste 6 bortekamper i PL har 3 seire, 2 uavgjort og 1 tap, mens vi har 4 seire, 1 uavgjort og 1 tap på våre siste 6 hjemmekamper - tapet er den forsmedelige kampen mot Manchester City - hvor alt rakner etter 55 minutter. 1-1, rødt på Gabriel og en forsvarskamp derfra og ut - og Rodri som scorer på overtid.

Det finnes 3 typer løgn. Løgn, forbannet løgn og statistikk. Vi kan tolke statistikken på mange måter - men jeg velger å tolke den slik:

  • Liverpool er ikke i like god form nå som tidligere i sesongen
  • Arsenal er i sin beste form på flere sesonger
  • Liverpool har sin svakhet på bortebane
  • Arsenal har sin styrke på hjemmebane

Alt i alt: Jeg har trua på gutta. Jeg har trua på mål. Jeg har trua på seier. Viktigste er å holde defensiv struktur. At Partey og Xhaka kontrollerer midtbanen mer enn vi har gjort tidligere denne sesongen mot Liverpool - og at Ødegaard, Saka, Martinelli og Lacazette fortsetter sitt spill, fortsetter å ha trua, fortsetter å produsere sjanser og mål. 

Kamp 4: Arsenal 3, Liverpool 1.

Målscorere Arsenal: Lacazette, Saka og Gabriel
Målscorer Liverpool: Firmino

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Orakelet said:

Dette blir en ekstremt spennende kamp på mange måter. En ting er naturligvis tabellposisjon og jakten på poeng i toppstriden for begge lag - men det jeg synes er desidert mest spennende er å se om vi nå ser litt av utviklingen i laget som vi har sett denne sesongen.

 

Vi har 3 kamper mot Liverpool denne sesongen. 

Kamp 1: Liverpool 4, Arsenal 0. 

Den gangen hadde vi Tavares, Lokonga, ESR og Auba i startoppstillingen. I dag er disse erstattet av Tierney, Xhaka, Ødegaard og Martinelli. I tillegg må vi kunne si at Partey nærmest er erstattet av en ekstremt mye bedre Partey. 

Kamp 2: Liverpool 0, Arsenal 0.

Her ble vi 1 mann mindre allerede etter 24 minutter i ligacupens semifinale, da Xhaka blir utvist. Fra det 28. minutt spiller vi med Ramsdale, Chambers, Gabriel, White, Saka, Tierney, Lokonga, Lacazette og Martinelli. Ingen Tomi, Ødegaard, Partey, Xhaka (duh) - og en mann mindre. Til tross for det så holdt vi dem til 0-0 - og det mot et ganske så solid Liverpool-lag.

Kamp 3: Arsenal 0, Liverpool 2.

Kampen vi kom med tro på et lite mirakel etter en enorm defensiv jobb i første kampen. Vi stilte uten Xhaka og Partey som da besto av Lokonga som ensomt defensivt anker. En stor jobb for en ung mann mot Firmino, Jota, Matip, Henderson... Jota ble kampens målscorer i det 19 og det 77 minutt.

 

Vi har ikke lyktes i å score mål på Liverpool denne sesongen. Faktisk er sist gang vi scoret mot Liverpool i et 3-1 tap 28. september 2020 (hvis vi ikke regner med at vi vant straffekonk etter 0-0 i ordinær tid 3 dager etter denne kampen). Det vil si vi har gått målløse av banen i de siste 5 kampene mot Liverpool. Slikt blir det nerver, tanker og fort vekk dårlig selvtillit av. 

Jeg håper den senere tids kamper har gitt våre menn en mye større selvtillit enn denne troppen har hatt på veldig lenge. Jeg tror at kanskje spesielt 2-1 mot wolves hvor vi snur kampen i kampen siste minutt, og den solide prestasjonen mot Leicester er noe som får våre gutter til å ha trua på seg selv. I tillegg skal vi nå ta dem imot på Emirates - som vi nå faktisk kan kalle et fort igjen. Vi er det tredje beste hjemmelaget i Premier League denne sesongen - med hele 32 poeng tatt av 42 mulige. Vi har tapt 2 og spilt 2 uavgjort, samt vunnet 10. Liverpool på sine siste 6 bortekamper i PL har 3 seire, 2 uavgjort og 1 tap, mens vi har 4 seire, 1 uavgjort og 1 tap på våre siste 6 hjemmekamper - tapet er den forsmedelige kampen mot Manchester City - hvor alt rakner etter 55 minutter. 1-1, rødt på Gabriel og en forsvarskamp derfra og ut - og Rodri som scorer på overtid.

Det finnes 3 typer løgn. Løgn, forbannet løgn og statistikk. Vi kan tolke statistikken på mange måter - men jeg velger å tolke den slik:

  • Liverpool er ikke i like god form nå som tidligere i sesongen
  • Arsenal er i sin beste form på flere sesonger
  • Liverpool har sin svakhet på bortebane
  • Arsenal har sin styrke på hjemmebane

Alt i alt: Jeg har trua på gutta. Jeg har trua på mål. Jeg har trua på seier. Viktigste er å holde defensiv struktur. At Partey og Xhaka kontrollerer midtbanen mer enn vi har gjort tidligere denne sesongen mot Liverpool - og at Ødegaard, Saka, Martinelli og Lacazette fortsetter sitt spill, fortsetter å ha trua, fortsetter å produsere sjanser og mål. 

Kamp 4: Arsenal 3, Liverpool 1.

Målscorere Arsenal: Lacazette, Saka og Gabriel
Målscorer Liverpool: Firmino

Godt å se "kjerringa" tilbake på forumet. 

 

Jeg anser oss som små favoritter i denne kampen. Håper Mané får rødt kort for den obligatoriske albuen han kommer med og at det gjør at vi styrer kampen. 
Jeg tipper 2-1 seier. Ett mål hver av våre to Gabrieller. Først på corner og deretter på kontring. 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Godt å se "kjerringa" tilbake på forumet. 

 

Jeg anser oss som små favoritter i denne kampen. Håper Mané får rødt kort for den obligatoriske albuen han kommer med og at det gjør at vi styrer kampen. 
Jeg tipper 2-1 seier. Ett mål hver av våre to Gabrieller. Først på corner og deretter på kontring. 

 

Det er stor forskjell på topp 3 lagene og resten. Det ser du på poeng og målforskjell. Liverpool er favoritter , men er vi kompakt og tar de sjansene vi får har vi en mulighet.

Mane kan ikke bli utvist uansett hvor mye han albuer folk.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sas2002 said:

Det er stor forskjell på topp 3 lagene og resten. Det ser du på poeng og målforskjell. Liverpool er favoritter , men er vi kompakt og tar de sjansene vi får har vi en mulighet.

Mane kan ikke bli utvist uansett hvor mye han albuer folk.

Hvordan ser tabellen ut for topp 4 de siste 10 kampene?

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Simbad said:
1 Liverpool 10 8 1 1 23 5 18 25
2 Arsenal 10 8 1 1 22 7 15 25
3 Man City 10 7 2 1 18 6 12 23
4 Chelsea 10 6 3 1 18 7 11 21

Takk. Det er altså ikke stor forskjell på topp 3 lagene og oss altså. 
 

vi har hjemmefordel og bør anses som favoritter til kampen i morgen. Jeg tipper Liverpool er nervøse - det tror jeg ikke vi er

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Takk. Det er altså ikke stor forskjell på topp 3 lagene og oss altså. 
 

vi har hjemmefordel og bør anses som favoritter til kampen i morgen. Jeg tipper Liverpool er nervøse - det tror jeg ikke vi er

Og dersom vi fortsetter med 2,5 poeng i snitt per kamp og Chelsea 2,1 poeng i snitt per kamp så kommer vi foran dem på tabellen

Link to comment
Share on other sites

On 3/14/2022 at 9:48 PM, sas2002 said:

Tar vi 1 poeng så får vi et helvettes momentum resten av sesongen. Klarer Partey å vinne krigen mot Fabinho og Henderson samt at ikke Mane og Robertson ikke ødelegger Cedric så har vi en mulighet, men det er ekstrem nivåforskjell på  Pool og resten av lagene vi har møtt i det siste.

Nå får vi se om den blide høna kan finne korn en gang til..:-)

Ellers har du helt rett i at duellen på høyre blir avgjørende. Saka må hjelpe mye mer enn han har gjort i de to siste kampene. Både Watford og Leicester angrep med dobling der og Cedric blir tatt på fart, feilplassert under press, styrke og i tillegg grove posisjoneringsfeil gang på gang. Han blir så opptatt av ball at han glemmer blindsonen sin utenfor seg. Dette er Manés store styrke og jeg frykter det kan bli stygt nok en gang

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Nå får vi se om den blide høna kan finne korn en gang til..:-)

Ellers har du helt rett i at duellen på høyre blir avgjørende. Saka må hjelpe mye mer enn han har gjort i de to siste kampene. Både Watford og Leicester angrep med dobling det og Cedric blir tatt på fart, feilplassert under press, styrke og i tillegg grove posisjoneringsfeil gang på gang. Han blir så opptatt av ball at han glemmer blindsonen sin utenfor seg. Dette er Manés store styrke og jeg frykter det kan bli stygt nok en gang

Blidhønemetaforen din har potensiale 🙂

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, sas2002 said:

Håper Tierney takler Salah stygt etter 5 min slik at Salah blir byttet ut. Så tar Xhaxa å kvester Fabinho. Da har vi en mulighet så lenge ikke begge blir utvist😀. Vi trenger 11 mann i 90 minutter idag

 

Vil mye heller at vi spiller såpass bra 11 v 11 at Pool ikke skjønner hva som skjedde før de skal spille mot Manure og Tottene og gruser de. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Hva mener du? 

I see what you did there. Men du traff nok ikke blink. 

Min kommentar til RP7 gjaldt to ting jeg har busta han på. Den ene er den blide høna han er så glad i. Den andre er en skrivefeil han med flere er så glad i 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

I see what you did there. Men du traff nok ikke blink. 

Min kommentar til RP7 gjaldt to ting jeg har busta han på. Den ene er den blide høna han er så glad i. Den andre er en skrivefeil han med flere er så glad i 🙂

Blide høner er bedre enn blinde menn med skyhøyt potensiale👀👀

 

Nok off topic fra meg nå. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...