Jump to content

16.03.22 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Marius- said:

Poenget mitt er at dette blir en klagemur 9 av 10 kamper mot alle små dommeravgjørelser. Begynner bli lei. De soleklare er vi alle helt på bølgelengde. Men nå er det hver lille situasjon som skal kommenteres 

Er et gult kort en spiller slipper unna en "liten" dommeravgjørelse?

Jeg er enig i at småpirk hele tiden kan bli irriterende, men det er også kanskje en grunn til at de fleste av våre supportere kommenterer dette nettopp fordi vi har opplevd ekstremt dårlig dømming de siste sesongene?

Hvis du er så jævlig lei av det, så ikke kommenter det. Det går faktisk an å la være.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Poenget mitt er at dette blir en klagemur 9 av 10 kamper mot alle små dommeravgjørelser. Begynner bli lei. De soleklare er vi alle helt på bølgelengde. Men nå er det hver lille situasjon som skal kommenteres 

Fordi vi soleklart blir straffet hardere enn absolutt andre lag.

Mest sannsynlig kommer vi til å få kampens første gule kort for noe Pool allerede har sluppet unna med flere ganger allerede. 

Hvis du begynner å bli lei, anbefaler jeg deg å slutte å henge inne i et diskusjonsforum under kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Fordi vi soleklart blir straffet hardere enn absolutt andre lag.

Mest sannsynlig kommer vi til å få kampens første gule kort for noe Pool allerede har sluppet unna med flere ganger allerede. 

Hvis du begynner å bli lei, anbefaler jeg deg å slutte å henge inne i et diskusjonsforum under kamp. 

+1

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Matip sluppet unna to og Mané sluppet unna to. Robertson ett. 

Nå får dere gi dere, ingen ting å utsette på i dag, hverken innsats, atmosfære eller dommer. Perfekt utgangspunkt for fotball.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Fordi vi soleklart blir straffet hardere enn absolutt andre lag.

Mest sannsynlig kommer vi til å få kampens første gule kort for noe Pool allerede har sluppet unna med flere ganger allerede. 

Hvis du begynner å bli lei, anbefaler jeg deg å slutte å henge inne i et diskusjonsforum under kamp. 

Meningsforskjeller er tydelig ikke greit for menigheta?

Link to comment
Share on other sites

Just now, pires said:

Nå får dere gi dere, ingen ting å utsette på i dag, hverken innsats, atmosfære eller dommer. Perfekt utgangspunkt for fotball.

Så diving burde ikke bli straffet med gult kort, og soleklar holding av spillere på vei i angrep skal heller ikke være gult kort? Ok. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Meningsforskjeller er tydelig ikke greit for menigheta?

Er du som whiner over at jeg poengterer dårlig dømming. Er du uenig i at diving og holding av spillere som er på vei i angrep burde gi gult kort? 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Er du som whiner over at jeg poengterer dårlig dømming. Er du uenig i at diving og holding av spillere som er på vei i angrep burde gi gult kort? 

Herregud, skjerp deg. Tar man utsnitt av kommentarer på deg er det nok overvekt på dommere siste tiden. Jeg er ikke uenig i at mane hadde kunne samlet opp ett gult kort denne omgangen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Så diving burde ikke bli straffet med gult kort, og soleklar holding av spillere på vei i angrep skal heller ikke være gult kort? Ok. 

Vi har diva både en og tre ganger i løpet av sesongen, uten å bli straffa for det, nå blei det fordel uten stopp i spillet, kunne selvfølgelig ha gitt gult i ettertid, men helt greit å la være. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Herregud, skjerp deg. Tar man utsnitt av kommentarer på deg er det nok overvekt på dommere siste tiden. Jeg er ikke uenig i at mane hadde kunne samlet opp ett gult kort denne omgangen. 

Hvorfor skal jeg skjerpe meg?

Hva med Matip som også har sluppet unna i to gule kort situasjoner? Eller Robertson som soleklart holder en spiller som er i ferd med å sette fart mot forsvaret hans? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

😂

Vi får se i dag. Frykter at Cedric, balltråkkern BW og Partey får kjørt seg

Det skulle vært interessant å lese din vurdering av disse herrene så langt. 

Og, vennligst utelat fjærkre-metaforer i ditt svar. 

Link to comment
Share on other sites

God omgang! Ikke mange lag som ikke slipper Liverpool til målsjanser Ila en omgang , fikk seg en helt på slutten ,men mane traff rad 32.

Partey har vært enorm. Her må vi bare fortsette, vi er småfarlige selv. Synd at laca ikke har et skonr større på innlegget til Martinelli 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Hvorfor skal jeg skjerpe meg?

Hva med Matip som også har sluppet unna i to gule kort situasjoner? Eller Robertson som soleklart holder en spiller som er i ferd med å sette fart mot forsvaret hans? 

Du kaller meg en whiner, når det er du som faktisk er det. Nok om det, skal droppe kommentere situasjoner jeg er uenig i. Det tåles ikke, mange ganger er vi helt enige, men i denne kampen har det ikke vært det største kontroversene jeg har sett. 
 

tilbake til kampen er jeg veldig fornøyd med opptreden første 45’. Solid, noe som ikke har vært tilfelle i mange kamper mot disse

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Herregud, skjerp deg. Tar man utsnitt av kommentarer på deg er det nok overvekt på dommere siste tiden. Jeg er ikke uenig i at mane hadde kunne samlet opp ett gult kort denne omgangen. 

Og et utsnitt av kommentarer fra deg er vel klaging på Simbad? Kanskje dere begge to burde skifte bittelitt fokus?

Mane burde hatt gult kort for en soleklar filming uten kontakt for å prøve å skaffe et frispark i en veldig farlig situasjon. Robertson og Matip er også heldige som slipper unna gule kort.

3 minutes ago, pires said:

Vi har diva både en og tre ganger i løpet av sesongen, uten å bli straffa for det, nå blei det fordel uten stopp i spillet, kunne selvfølgelig ha gitt gult i ettertid, men helt greit å la være. 

Har vi det? Jeg kan ikke huske sist vi så en Arsenal spiller filme som Mane gjør i dag. Kan dog huske at vi har fått gule kort for noe som ikke var filming. Kan også huske en viss heksejakt mot en Arsenal spiller som på tross av klar kontakt ble stilt til veggs for å ha filmet seg til et straffespark mot Celtic som den eneste spilleren i CL historien.

Det er absolutt ikke greit å la være å gi et gult kort for noe slikt. Det er og burde være gult kort hver bidige gang når han spiller forsøker å konstruere seg til et frispark i en slik posisjon uten noe som helst kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Veldig god omgang av oss. Slipper til veldig lite. Med unntak av headingen til van Dijk, muligheten til Mané og nestenulykken til Ramsdale tidlig, har ikke Pool skapt noe særlig.

Vi har hatt et par smågode muligheter, men ikke fått testet Allison noe spesielt enda.

Må prøve å fortsette å sette opp Martinelli 1v1 mot Trent. Han virker livredd hver gang Martinelli setter fart mot ham. 

Link to comment
Share on other sites

Det er rom bak både Alexander Arnold og Robertson føler jeg i dag.

Partey er sjef. Martinelli og Lacazette er påskrudd. Saka får veldig mye oppmerksomhet, men er fortsatt kontrollert og god i det meste han foretar seg.

Forsvaret har siden minutt 2 vært veldig bra. Håper vi fortsetter slik!

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Og et utsnitt av kommentarer fra deg er vel klaging på Simbad? Kanskje dere begge to burde skifte bittelitt fokus?

Mane burde hatt gult kort for en soleklar filming uten kontakt for å prøve å skaffe et frispark i en veldig farlig situasjon. Robertson og Matip er også heldige som slipper unna gule kort.

Har vi det? Jeg kan ikke huske sist vi så en Arsenal spiller filme som Mane gjør i dag. Kan dog huske at vi har fått gule kort for noe som ikke var filming. Kan også huske en viss heksejakt mot en Arsenal spiller som på tross av klar kontakt ble stilt til veggs for å ha filmet seg til et straffespark mot Celtic som den eneste spilleren i CL historien.

Det er absolutt ikke greit å la være å gi et gult kort for noe slikt. Det er og burde være gult kort hver bidige gang når han spiller forsøker å konstruere seg til et frispark i en slik posisjon uten noe som helst kontakt.

Eneste situasjonen denne sesongen, som av mange har blitt sett på som filming(som jeg har fått med meg), er Lacas straffespark mot West Ham. Men der kommer Coufal inn og feller Laca med sitt venstrekne, uten å få ballen vekk/under kontroll før etter kontakten med foten til Laca. Overspiller han? Veldig mulig. Er det straffespark? Ja. Det er forskjell på filming/dive og overspilling. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...