Jump to content

02.10.21 Brighton (B)


Simbad

Recommended Posts

 image.png.bb10fc043948da691ce8bcacd6af5962.png   Brighton  v    Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug    
Lørdag 2. oktober 2021, kl 18:30 Amex Stadium 
Premier League , 7. runde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Play

Ønsket lag:

Ramsdale

Tomi - White - Gabriel - KT

 Partey - Sambi

Saka - MØ8 - ESR

Auba

Håper vi fortsetter med laget som slo Tottene(med unntak av Xhaka som er ute med sin kneskade). Forhåpentligvis kan vi fortsette å bygge videre på den seieren.

Brighton borte blir nok en veldig mye vanskeligere kamp. De ligger før denne kampen på 6. plass med 13 poeng(4 poeng foran oss med 9) og har hatt en fantastisk start på sesongen med 4 seire, 1 uavgjort og ett tap.

Maupay virker å elske å spille mot oss og er i kjempeform om dagen, men forhåpentligvis kan vår nye bakre femmer vise seg positivt frem i denne også. White med sitt første møte med Brighton etter overgangen. Bissouma er muligens tilbake i denne etter å ha stått over uavgjorten mot Palace på mandag.

Vi vant begge kampene våre mot dem i fjorårets sesong, men før det må vi helt tilbake til søndag 1. oktober 2017 siden forrige seier mot dem. Av de som startet den kampen er det kun Holding, Xhaka, Laca og Kolasinac som fortsatt er i klubben. På benken satt Elneny og Niles. Seieren i den kampen gjorde at Wenger gikk forbi Ferguson med antall PL-klubber han har slått som manager(45)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Stefanb said:

Ramsdale
Tomi - White - Gabriel - Tierney
Partey
Saka - Ødegaard - Smith Rowe - Pepe
Aubameyang

Jeg liker at vi har tre-fire forskjellige formasjoner vi kan sette opp laget i nå, med tanke på motstander. Men likevel er spillestilen noe av det samme. Formasjonen som starter kamper er dynamisk og endrer seg ut ifra om vi har ball og angriper eller forsvarer oss. 

4-2-3-1, 4-1-4-1, 3-4-3 osv

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, sas2002 said:

Nå har vi blitt vant med at etter skryt og hyllest så går vi på en smell når alle forventer en seier. Brighton blir knalltøft. 

Det du sier gjenspeiler vel omtrent det som har skjedd gang på gang de siste årene. Men , mange av de som sørget for disse smellene er nå borte fra klubben. Føler at det er noe nytt på gang , selv om vi hadde en forferdelig sesongåpning. Er det lov å håpe på at vi kan klare å spille to meget gode kamper på rad. To virkelig gode kamper. Vi har aldri hatt problemer med å spille minst to ræva kamper på rad 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Tror neppe vi er fortapte uten Xhaka. Hvis vi er fortapte uten ham så sier det mye om hvor elendig vårt lag er. Han hadde ikke fått et spille minutt hos noen av topp 4 lagene. Han skal ha det at han har spilt en del bra kamper for oss i PL. Han har også spilt de kampene hvor det er det motsatte , samt alle hjerneblødningene. Det var tendenser til de mot Spurs også. Ved et par anledninger var det bare  på hårstrået at det kunne ha blitt en ny blødning.

Partey er vår beste mann på midten. Nå er jeg spent på Sambi og hva vi kan få fra han. Arteta har plutselig begynt å prate om AMN igjen. Kan han få en ny vår ? Håper laget fremstår sånn fremover at vi ikke savner Xhaha. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

Får håpe gutta repeterer U23 laget. De vann 3-0 mot Brighton U23 i dag. 2 mål av Balogun og 1 mål av Salah.

Vinner vi i dag så har vi virkelig god kontakt med teten. Alt er mulig. Spesielt hvis de går på banen med samme innstilling som mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Vi sliter stort sett borte mot Seagulls, og de har vært bedre enn oss så langt. Kamptipset mitt blir dessverre 2-1.

Vi har vel to tap i PL borte mot Brighton. Vi vant borte mot de sist sesong. Brighton har tatt flere poeng en oss så langt denne sesongen , men vi har vel møtt litt tøffere motstandere en de. Ikke har jeg sett alle kampene deres , så om de har vært veldig overbevisende i sine kamper vet jeg ikke. De har i allefall grunn til å være fornøyd med antall poeng så langt. 

Håper laget vårt er innstilt på å ta 3 poeng i dag. Det får de hvis de spiller som sist helg.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gunners68 said:

Vi har vel to tap i PL borte mot Brighton. Vi vant borte mot de sist sesong. Brighton har tatt flere poeng en oss så langt denne sesongen , men vi har vel møtt litt tøffere motstandere en de. Ikke har jeg sett alle kampene deres , så om de har vært veldig overbevisende i sine kamper vet jeg ikke. De har i allefall grunn til å være fornøyd med antall poeng så langt. 

Håper laget vårt er innstilt på å ta 3 poeng i dag. Det får de hvis de spiller som sist helg.

Det får de helt klart om de spiller som de siste kampene. 
 

jeg har trua

Link to comment
Share on other sites

Vi har dessverre hatt en del bølgedaler i senere sesonger. Vi hadde vært i stand til å tape for Burnley i en sånn periode. I den verste perioden sist høst kunne vi tapt for hvem som helst. I de siste vinduene har en del spillere forsvunnet ut. Vi har fått nye inn. Bedre spillere inn , som nå etter hvert samspilles med de beste vi hadde fra før kan bety langt lysere tider for Arsenal. Folk som Holding , Chambers og Kola er henvist til benken - for godt. De spillerne , samt flere av de som har forlatt oss er årsaken til at vi i perioder har hengt i tauene. Håper jeg slipper å se flere sånn middelmådigheter signere lukrative kontrakter i Arsenal.

Nå er det ny giv og måtte den positive pilen som peker oppover fortsette å gjøre det. Jeg liker å kalle meg en realistisk pessimist , men jeg har også trua på at vi kan gjøre en god kamp i Brighton i kveld. De nye spillerne inn , og det vi har sett i de siste kampene er årsaken til det. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...