Jump to content

08.04.21 Slavia Praha (H)


Simbad

Recommended Posts

  arsenal-1.png?itok=7a6a0zug Arsenal v Slavia Praha 

slaviaprague.png?itok=JZBoRTJA 


Torsdag 8. april 2021, kl. 21:00. Emirates Stadium
Europa League , kvartfinale 1. kamp
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo

 

Ønsket lag:

Leno 

Bellerin - Chambers - Gabriel - Tierney 

Partey - Elneny 

Saka - Ødegaard - ESR 

Laca

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rent matematisk så kan selvsagt Arsenal fremdeles klare topp fire i hjemlig liga, MEN jeg antar at det kun er superoptimistene her som fremdeles tror på en slik plassering.
Om Arsenal havner på en femteplass eller f.eks. en tolvteplass i ligaen betyr svært lite for meg slik sesongen har forløpt. Torsdag er det kvartfinale i EL og resten av sesongen (i alle fall så lenge vi er med i denne turneringen) så bør den prioriteres fremfor PL og eventuell "hviling" av spillere bør skje i ligakampene.

Det er umulig å gjette hva Arsenal kan finne på, både i positiv og negativ betydning, men Slavia Praha bør være en overkommelig motstander.
I en eventuell semifinale så vil vi sannsynligvis møte Villareal, eventuelt Tottenham-dødaren Dinamo Zagreb. Dette er ikke enkle motstandere, men likevel lag som et (forhåpentligvis) oppegående Arsenal-lag bør klare å avansere mot.
I så fall så er det finalen som gjenstår og da er det sannsynligvis Manure eller Roma som står mellom oss og en plass i neste sesongs CL-turnering.

Som sagt PL 2020/21 vil, etter min mening, ikke gi oss plass i noen av de europeiske turneringene neste sesong, det er egentlig intet å spille for med unntak av St. totteringhams day (som selvsagt er et viktig punkt i sesongen). EL derimot kan gi klubben både et sportslig og ikke minst et økonomisk dytt i riktig retning i forkant av en ny sesong, så det bør være EL som går foran alt fra nå og sesongslutten i mai.

Link to comment
Share on other sites

Arteta trenger unge sultne tigre resten av sesongen. Vi er ikke bedre en tabellen viser. Det er hele sannheten. I en tøff liga så trenger du en tropp på 20 spillere som gjennom 38 kamper presterer. Vi mangler ledertyper og bedre kvalitet. Benk Auba nå!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Arteta trenger unge sultne tigre resten av sesongen. Vi er ikke bedre en tabellen viser. Det er hele sannheten. I en tøff liga så trenger du en tropp på 20 spillere som gjennom 38 kamper presterer. Vi mangler ledertyper og bedre kvalitet. Benk Auba nå!

Arsenal har trengt unge, sultne tigre lenge. Akkurat derfor var jeg en tilhenger av å renske ut store deler av den eldre garde allerede i sommer. Jeg blir ikke lei meg om Willian, Luiz, Bellerin, Lacazette selges. Jeg må medgi at jeg er litt usikker på Auba for tiden. Ikke fordi jeg er enig i at han har blitt dårlig etter å ha fått ny kontrakt og jeg mener fortsatt at han er vår beste spiss og at han skal spille på topp hvis han er frisk. Men, det er noe ved Martinelli som minner meg litt om nettopp Auba. Derfor har jeg fundert litt på om det kanskje er Auba som bør selges og Lacazette som bør beholdes, da Lacazette komplementerer Auba/Martinelli.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rett tråd, men siden det diskuteres her så slenger jeg inn min kommentar. 
jeg ønsker følgende solgt:

Bellerin, Luiz, Auba, Lacazette, Nketiah, Willian. 
 

ønsker at det satser på følgende spillere neste sesong:

Leno, Saliba, Gabriel, Tierney, Xhaka, Partey, MØ (hentes permanent), ESR, Pepe, Martinelli. 
Jeg ønsker Martinelli i Lacarollen med ESR og Pepe i hver sin rolle. 
 

ønsker meg også Willock, AMN og Reis-Nelson videre. 
 

resten av spillerne nærmest «driter jeg i»

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Ikke rett tråd, men siden det diskuteres her så slenger jeg inn min kommentar. 
jeg ønsker følgende solgt:

Bellerin, Luiz, Auba, Lacazette, Nketiah, Willian. 
 

ønsker at det satser på følgende spillere neste sesong:

Leno, Saliba, Gabriel, Tierney, Xhaka, Partey, MØ (hentes permanent), ESR, Pepe, Martinelli. 
Jeg ønsker Martinelli i Lacarollen med ESR og Pepe i hver sin rolle. 
 

ønsker meg også Willock, AMN og Reis-Nelson videre. 
 

resten av spillerne nærmest «driter jeg i»

Til salgs listen støttes , men vil beholde Auba. Må være mulig å få han på fote igjen. Willock , AMN og Nelson tror jeg ikke har noen fremtid i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Tapapa said:

Arsenal har trengt unge, sultne tigre lenge. Akkurat derfor var jeg en tilhenger av å renske ut store deler av den eldre garde allerede i sommer. Jeg blir ikke lei meg om Willian, Luiz, Bellerin, Lacazette selges. Jeg må medgi at jeg er litt usikker på Auba for tiden. Ikke fordi jeg er enig i at han har blitt dårlig etter å ha fått ny kontrakt og jeg mener fortsatt at han er vår beste spiss og at han skal spille på topp hvis han er frisk. Men, det er noe ved Martinelli som minner meg litt om nettopp Auba. Derfor har jeg fundert litt på om det kanskje er Auba som bør selges og Lacazette som bør beholdes, da Lacazette komplementerer Auba/Martinelli.

Jeg er ikke uenig i foreslåtte spillersalg, jeg finner dog ikke alle realistiske. 

William er ikke salgbar, med den kontrakten han har. Luiz er ikke "salgbar" da kontakten går ut i sommer (mmen jeg antar at når du sier salg, så inkluderer det å ikke fornye kontrakter). Auba og eller Laca ut? Jeg har sans for Laca, men tror at det er han som forsvinner. 

Ellers er jeg enig i at vi bør ha en del sultne unge spillere i laget, det betyr likevel ikke at jeg mener at vi skal beholde alle de som har vært innom laget de siste sesongene. Det er også her nødvendig å se på hvem som har det som skal til for å spille fast i en toppklubb (som jeg antar de fleste mener Arsenal skal være) 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Gunners68 said:

Til salgs listen støttes , men vil beholde Auba. Må være mulig å få han på fote igjen. Willock , AMN og Nelson tror jeg ikke har noen fremtid i Arsenal.

Jeg tror AMN er en «bedre Elneny» og ser på ham som en fin squadspiller. Nelson innbiller jeg mer er bedre enn han har fått vist oss (mye av denne synsingen er basert på @Stefanbsin elsk på spilleren). Vi trenger bredde i tillegg til toppspillere. 
 

balogun er sikkert god, men en som sutrer og skal presse klubben med kontrakter allerede som barn kan bare «føkke off» etter min mening. 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Polljen said:

Jeg er ikke uenig i foreslåtte spillersalg, jeg finner dog ikke alle realistiske. 

William er ikke salgbar, med den kontrakten han har. Luiz er ikke "salgbar" da kontakten går ut i sommer (mmen jeg antar at når du sier salg, så inkluderer det å ikke fornye kontrakter). Auba og eller Laca ut? Jeg har sans for Laca, men tror at det er han som forsvinner. 

Ellers er jeg enig i at vi bør ha en del sultne unge spillere i laget, det betyr likevel ikke at jeg mener at vi skal beholde alle de som har vært innom laget de siste sesongene. Det er også her nødvendig å se på hvem som har det som skal til for å spille fast i en toppklubb (som jeg antar de fleste mener Arsenal skal være) 

Angående Willian - ta en Özil - fjern ham fra troppen og skvis ham ut. Han finner sikkert en annen klubb

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Ben Elfen said:

Angående Willian - ta en Özil - fjern ham fra troppen og skvis ham ut. Han finner sikkert en annen klubb

Er ikke William sin feil at Edu og Arteta henta han. William fikk høyere lønn og hva skulle være motivasjon hans være?. Fra en toppklubb til en middelhavsfarer. Det bomma de!. Maint. Niles har jeg sett hos Wba. Dekker mye rom pga tempo men er fortsatt mye balltap som hos oss. Er nok borte til sommeren. Nellson er en type som fysisk ikke passer i Pl. Bundesliga eller fransk liga er nok hans bane. Ceballos, Elneny, Chambers, Bellerin, Luiz er nok borte også noe de også burde hvis vi skal videre de neste årene. Luiz spiller neppe mer denne sesogen virker det sånn.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Er ikke William sin feil at Edu og Arteta henta han. William fikk høyere lønn og hva skulle være motivasjon hans være?. Fra en toppklubb til en middelhavsfarer. Det bomma de!. Maint. Niles har jeg sett hos Wba. Dekker mye rom pga tempo men er fortsatt mye balltap som hos oss. Er nok borte til sommeren. Nellson er en type som fysisk ikke passer i Pl. Bundesliga eller fransk liga er nok hans bane. Ceballos, Elneny, Chambers, Bellerin, Luiz er nok borte også noe de også burde hvis vi skal videre de neste årene. Luiz spiller neppe mer denne sesogen virker det sånn.

Luiz har nok spilt sin siste Arsenalkamp. Må operere kneet

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sas2002 said:

Synd. Holding har tapt 2 hodedueller mot spillere som er 2 hoder mindre en han. Ikke godt nok

Det er ikke sånn at Luiz er feilfri han heller. Vi får håpe at Holding spiller seg i form i løpet av de neste ukene. SP er nok et betydelig svakere enn Liverpool og med Xhaka tilbake så har vi en midtbane som henger sammen. Han klarer seg nok mye bedre i den kampen. 

Jeg må få si at Ceballos har vært en gedigen skuffelse I år. Merkelig at en må så mye talent, jevnt over kan prestere så begredelig. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tapapa said:

Det er ikke sånn at Luiz er feilfri han heller. Vi får håpe at Holding spiller seg i form i løpet av de neste ukene. SP er nok et betydelig svakere enn Liverpool og med Xhaka tilbake så har vi en midtbane som henger sammen. Han klarer seg nok mye bedre i den kampen. 

Jeg må få si at Ceballos har vært en gedigen skuffelse I år. Merkelig at en må så mye talent, jevnt over kan prestere så begredelig. 

Har du ingen tempo i kroppen så kommer du ingen vei i dag. Han har overraskende mye balltap selv om han teknisk ikke er så verst. Ender nok opp i klubber som Getafw eller Betis neste år.

Link to comment
Share on other sites

           Leno

Ny - Saliba - Gabriel - Tierney

         Ny - Partey

Saka - Ødegaard - Smith Rowe

          Martinelli

Dette laget fra start i august trur jeg bidrar mer en det Arteta prøver på nå.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ben Elfen said:

ønsker at det satser på følgende spillere neste sesong:

Leno, Saliba, Gabriel, Tierney, Xhaka, Partey, MØ (hentes permanent), ESR, Pepe, Martinelli. 
Jeg ønsker Martinelli i Lacarollen med ESR og Pepe i hver sin rolle. 
 

ønsker meg også Willock, AMN og Reis-Nelson videre. 
 

resten av spillerne nærmest «driter jeg i»

Er i stor grad enig i de du vil "satse på", men er fremdeles meget usikker på Pepe, som etter min mening gjerne kan erstattes. Har også sagt tidligere og mener forsatt at Xhaka sin tid i klubben bør nærme seg slutten, er dog usikker på om det tidspunktet er denne sommeren. 

Når det gjelder de tre du også ønsker deg med videre, så er jeg nok noe mer lunken til de du nevner.

Så til de i gruppen som du nærmest "drifter i" så finner vi bl.a. Holding og Chambers, to spillere jeg aldri blir enige med meg selv om. Greie "squad-spillere", men usikker på om de er gode nok hvis vi skal tilbake i toppen av engelsk fotball. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Er i stor grad enig i de du vil "satse på", men er fremdeles meget usikker på Pepe, som etter min mening gjerne kan erstattes. Har også sagt tidligere og mener forsatt at Xhaka sin tid i klubben bør nærme seg slutten, er dog usikker på om det tidspunktet er denne sommeren. 

Når det gjelder de tre du også ønsker deg med videre, så er jeg nok noe mer lunken til de du nevner.

Så til de i gruppen som du nærmest "drifter i" så finner vi bl.a. Holding og Chambers, to spillere jeg aldri blir enige med meg selv om. Greie "squad-spillere", men usikker på om de er gode nok hvis vi skal tilbake i toppen av engelsk fotball. 

«Driter i» = driter i om de blir med videre eller føkker åff. 
 

jeg ser mye bra i Pepe, men han blir konsekvent ikke spilt god. Klarer vi å spille på hans styrker har vi en kanonspiller

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er hvorfor underpresterer spillegruppa? 

- er kulturen for snill?

- er Arteta en fryktelig flink coach men for dårlig som leder? 

Etter kampen mot West Ham sier Laca: We didn't respect the game plan of the coach. This is not what we wanted but we have to think about it,” the Frenchman explained in the aftermath of the 3-3 draw. Da er det 2 kamper på rad spillerne ikke følger gameplan til Arteta. Trur fort Laca , Auba og Pepe kan være kreften her.

- jeg sier som jeg alltid har sagt. Spillere fra Wenger æran som Holding, Elneny, Chambers,, Bellerin etc må forsvinne. Laca trenger vi ikke gi ny kontrakt.

 

Klopp tok vare på 1 spiller fra det gamle regine og det var Henderson pga lederegenskapene og han hentet nye som hadde riktig fokus og kvalitet. Det tok 4 år. Redd Arteta ikke får mer en jul. Glad det er tomme tribuner nå.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Det ligger mange stikkord over her , sas2002 , som er grunner til at vi ikke presterer bedre.

- Riktig fokus og kvalitet på spillerne.

- Mangel på ledere på banen.

- Lederegenskapene til vår manager.

- 22 år med Wenger gjør at vi fortsatt har mye fra han som henger i veggene.

- Eiersiden og de som drifter klubben til daglig.

Mange vil hevde at vi har de rette spillerne og at vi har leder typene. Hadde vi hatt det så skulle Arsenal vært med i toppen av PL , men det er vi ikke . 2016 er siste gang vi havnet innenfor topp 4. Nå har vi havnet gradvis lenger og lenger ned på tabellen. Et sted mellom 8 - 12 plass er sannsynlig i år. 

 

Det må endringer til og de som ikke holder mål må erstattes. Det vil ta tid. Spillerne har sviktet gang på gang. Emirates er ikke noe fort lenger. Hvem som helst kan slå oss på hjemme bane. På en helt spesiell dag kan vi også slå hvem som helst , men det skjer ikke ofte. Bare til å innse at vi denne sesongen har spilt temmelig dårlig i alt for mange kamper. Det er ikke tilfeldig. Det har blitt en vane faktisk. Vi får med oss poeng her og der , men spillet er skremmende dårlig til tider. De store kampene er det få av. Når spillerne da ikke følger kamp planen til vår manager så er det ikke rart det går galt.

Tabellen lyver ikke. Den forteller hvor vi hører hjemme pr dags dato. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Det ligger mange stikkord over her , sas2002 , som er grunner til at vi ikke presterer bedre.

- Riktig fokus og kvalitet på spillerne.

- Mangel på ledere på banen.

- Lederegenskapene til vår manager.

- 22 år med Wenger gjør at vi fortsatt har mye fra han som henger i veggene.

- Eiersiden og de som drifter klubben til daglig.

Mange vil hevde at vi har de rette spillerne og at vi har leder typene. Hadde vi hatt det så skulle Arsenal vært med i toppen av PL , men det er vi ikke . 2016 er siste gang vi havnet innenfor topp 4. Nå har vi havnet gradvis lenger og lenger ned på tabellen. Et sted mellom 8 - 12 plass er sannsynlig i år. 

 

Det må endringer til og de som ikke holder mål må erstattes. Det vil ta tid. Spillerne har sviktet gang på gang. Emirates er ikke noe fort lenger. Hvem som helst kan slå oss på hjemme bane. På en helt spesiell dag kan vi også slå hvem som helst , men det skjer ikke ofte. Bare til å innse at vi denne sesongen har spilt temmelig dårlig i alt for mange kamper. Det er ikke tilfeldig. Det har blitt en vane faktisk. Vi får med oss poeng her og der , men spillet er skremmende dårlig til tider. De store kampene er det få av. Når spillerne da ikke følger kamp planen til vår manager så er det ikke rart det går galt.

Tabellen lyver ikke. Den forteller hvor vi hører hjemme pr dags dato. 

Tror det sier mye om kvaliteten på denne Arsenal-troppen hvis Emile Smith Rowe blir sett på som en nøkkelspiller. Det skal ikke gå an at en 20 og en 19 åring skal bære dette laget. Vi er  jammen et midttable lag. 12 nederlag !! Samme som Brighton. Tenk deg at Arsenal blir 10-11, ryker ut av El , går glipp av Europa neste år, hvor går de derfra? Mindre midler fra Kroenke. Grøss. Arteta har en klar filosofi som er godt beskrevet i en artikkel i theatletic idag , men er ikke en filosofi som passer dette laget han har til disposisjon idag. Mange av spillerne har nå begynt å tvile på denne filosofien når Auba plutselig spiller venstreback i over 1 omgang mot pool.

Vi har ingen midler til å hente marokanern fra Inter på høyreback samt hente en god makker ved siden av Partey til sommeren heller så vi sitter nok slik på lillejulaften å sutrer igjen😀

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...