Jump to content

08.04.21 Slavia Praha (H)


Simbad

Recommended Posts

10 hours ago, Tapapa said:

Det har tydeligvis blitt en vedtatt sannhet her på forumet at Xhaka ikke hadde fått spille på noen topp-fire lag. Vel, jeg tror så absolutt at han hadde fått spille, men jeg vet selvfølgelig ikke det. Det gjør heller ikke dere som påstår at han ikke hadde fått spille.

Laget vårt har mye større problemer enn at vår beste sentrale midtbanespiller hadde eller hadde ikke fått spille på topplag. Jeg har også sett at Xhaka har hatt en rekke hjerneblødninger, men laget funker veldig mye bedre når han spiller (unntak, duoen Partey-Elneny mot United borte). Han gjemmer seg ikke, holder posisjonen sin, sprer pasninger, tråkker til og jobber som fan. Noen, som @Stefanb vil ha han bort. Jeg vil at han skal overta kapteinsbåndet igjen. Han er vår de facto leder nå også og det kan like gjerne bli gjort formelt til neste sesong.

Jaså ja, så nå er du på sånn svertekampanje om dagen? Xhaka er for meg en god spiller, men er han god nok til å være soleklart førstevalg for Arsenal hvis vi har ambisjoner om å være blant de beste? Nope. Rett og slett fordi han ikke takler å bli presset. Noe som man i Premier League opplever i bortimot hver eneste kamp. Gi Xhaka tid og rom så vil han strø om seg, men gi han lite tid så vil han ofte spille bakover eller miste ballen.

Han har kanskje prestert bedre enn Partey så langt, men toppnivået til sistnevnte er adskillig høyere. Ved siden av at Partey har pådratt seg sine første skader omtrent i hele karrieren så har han kommet til en ny liga. Det er ikke akkurat som om Xhaka har vært så fantastisk god denne sesongen med resten av gjengen heller.

At Xhaka skal bli kaptein igjen for Arsenal er faen ikke tale om i mine øyne. Aubameyang burde heller ikke vært kaptein. Ja Xhaka var mitt soleklare valg tidligere (og det at han ble kaptein var riktig), men måten han oppførte seg på uansett hvordan/hvor mye hets han fikk den dagen tilsier at han ikke kan bli kaptein igjen i mine øyne.

Og PS: Xhaka sammen med Mustafi er den spilleren som har stått med mest klovnerier siden de kom til klubben. Slike ting har en ringvirkning på spillergruppa. Ja sånt skjer, men når sånne ting skjer gjentatte ganger så tviler jeg på at han er den i spillergruppa som har særlig med respekt av sine lagkompiser lenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


×
×
  • Create New...