Jump to content

18.03.21 Olympiakos (H)


Simbad

Recommended Posts

  arsenal-1.png?itok=7a6a0zug Arsenal v Olympiakos

olympiacos.png?itok=PeavpLPj 


Torsdag 18. mars 2021, kl. 18:55. Emirates Stadium
Europa League , 8.-delsfinale(best of 16)
Kampen sendes live på TV2 Sumo

 

Ønsket lag:

Leno 

Cedric - Holding - Gabriel - Tierney 

Partey - Ceballos

Saka - Ødegaard - ESR 

Aubameyang

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Simbad said:

  arsenal-1.png?itok=7a6a0zug Arsenal v Olympiakos

olympiacos.png?itok=PeavpLPj 


Torsdag 18. mars 2021, kl. 18:55. Emirates Stadium
Europa League , 16-delsfinale
Kampen sendes live på TV2 Sumo

 

Ønsket lag:

Leno 

Cedric - Holding - Gabriel - Tierney 

Partey - Ceballos

Saka - Ødegaard - ESR 

Aubameyang

Pepe er endelig i ferd med å bli den spilleren vi håpet på da vi kjøpte han for 72 millioner pund. Han bør, slik han spiller nå, være et av de første navnene på blokken. Hva er grunnen til at du utelater ham?

Link to comment
Share on other sites

Pepe skaper ubalanse og rom som Saka hele tiden nå. Vi blir mye mer uforigsagbar med Pepe. William har ingen sluttprodukt. Vi ble automatisk mye farligere når Pepe kom inn.

Pepe må spille mer det er klinkende klart. Auba sentralt fungerer ikke optimalt.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, sas2002 said:

Pepe skaper ubalanse og rom som Saka hele tiden nå. Vi blir mye mer uforigsagbar med Pepe. William har ingen sluttprodukt. Vi ble automatisk mye farligere når Pepe kom inn.

Pepe må spille mer det er klinkende klart. Auba sentralt fungerer ikke optimalt.

Det er vel temmelig åpenbart at Cedrik og Pepe spiller på høyresiden torsdag. Pepe er et langt større uromoment en Willian. Tror Burnley var happy når de så vår start ellver i dag. Willian har hatt en stigning , men ikke i nærheten av Pepe nå for tiden. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta:vi ønsker HELE tiden å spille oss ut bakfra. Nei vi har ikke like sikre ballspillere som City så da sier du at det er greit at vi gir bort 10 slike mål og 20 poeng iløpet av en sesong. Spill på spillernes styrker ikke system. Da ender du opp som middelhavsfarer som vi er nå 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Pepe er endelig i ferd med å bli den spilleren vi håpet på da vi kjøpte han for 72 millioner pund. Han bør, slik han spiller nå, være et av de første navnene på blokken. Hva er grunnen til at du utelater ham?

Selv om Pepe har spilt bedre i det siste synes jeg angrepsspillet vårt er mye mer dynamisk med mine valgte tre bak Auba(og til og med bak Laca). Pepe holder som oftest fortsatt litt for lenge på ballen, men han er en veldig fin joker å sette innpå hvis de andre tre ikke helt har dagen. Bellerin og Pepe har i tillegg ikke noen bra samhandling når de to spiller sammen på høyresiden (enda) mens Saka kan spille med både Bellerin og Cedric.

Det vil også fortsatt være nødvendig med rotasjon fremover men enn så lenge mener jeg de tre nevnte er foran ham i køen.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, sas2002 said:

Arteta:vi ønsker HELE tiden å spille oss ut bakfra. Nei vi har ikke like sikre ballspillere som City så da sier du at det er greit at vi gir bort 10 slike mål og 20 poeng iløpet av en sesong. Spill på spillernes styrker ikke system. Da ender du opp som middelhavsfarer som vi er nå 

Arteta ønsker åpenbart å skape den kulturen i klubben både spillemessig og mentalt. Vi har ikke råd til å kjøpe spillere slik som City, så da går det ut på å handle smart, samt prøve å implementere den spillestilen hos akademiet(i hele klubben) og prøve å utvikle gode nok spillere.

Slikt skjer ikke over natta, og vi kommer garantert til å tape poeng på denne måten i fremtiden også. Men så lenge det jobbes med jevnlig så vil også disse situasjonene på sikt bli færre og færre. Vi har blitt kvitt noe av det ved å bli kvitt enkelte spillere, vi har enda noen spillere å kvitte oss med, og ved at laget er bedre organisert defensivt. 

Vi har sluppet inn 28 mål så langt denne sesongen, med 11 kamper igjen. I fjor slapp vi inn 48 mål på 38 kamper. I både 2017/18 og 2018/19-sesongene hele 51 på 38 kamper.

Mye kan fortsatt skje på 11 kamper, men 28 baklengs på 27 kamper så langt gir en ganske mye bedre statistikk på innslupne mål enn de foregående sesongene.

Lag som kun spiller på spillernes styrker får veldig ofte problemer når enkelte spillere selges eller legger opp. Arteta la om til den måten å spille på for å vinne FA-cupen og Community Shield, men for å på sikt kunne hevde oss helt i toppen må vi ha et grunnleggende system og mentalitet som deretter bygges videre på. Det er dette Arteta jobber med nå. Det skjer ikke over natta, men kan gjerne ta flere år. Jeg ser iallefall klare forbedringer både når det kommer til defensiv organisering og generell mentalitet. Offensivt begynner det å se bedre ut selv om det fortsatt er mye å jobbe med. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

Arteta ønsker åpenbart å skape den kulturen i klubben både spillemessig og mentalt. Vi har ikke råd til å kjøpe spillere slik som City, så da går det ut på å handle smart, samt prøve å implementere den spillestilen hos akademiet(i hele klubben) og prøve å utvikle gode nok spillere.

Slikt skjer ikke over natta, og vi kommer garantert til å tape poeng på denne måten i fremtiden også. Men så lenge det jobbes med jevnlig så vil også disse situasjonene på sikt bli færre og færre. Vi har blitt kvitt noe av det ved å bli kvitt enkelte spillere, vi har enda noen spillere å kvitte oss med, og ved at laget er bedre organisert defensivt. 

Vi har sluppet inn 28 mål så langt denne sesongen, med 11 kamper igjen. I fjor slapp vi inn 48 mål på 38 kamper. I både 2017/18 og 2018/19-sesongene hele 51 på 38 kamper.

Mye kan fortsatt skje på 11 kamper, men 28 baklengs på 27 kamper så langt gir en ganske mye bedre statistikk på innslupne mål enn de foregående sesongene.

Lag som kun spiller på spillernes styrker får veldig ofte problemer når enkelte spillere selges eller legger opp. Arteta la om til den måten å spille på for å vinne FA-cupen og Community Shield, men for å på sikt kunne hevde oss helt i toppen må vi ha et grunnleggende system og mentalitet som deretter bygges videre på. Det er dette Arteta jobber med nå. Det skjer ikke over natta, men kan gjerne ta flere år. Jeg ser iallefall klare forbedringer både når det kommer til defensiv organisering og generell mentalitet. Offensivt begynner det å se bedre ut selv om det fortsatt er mye å jobbe med. 

Mye er jeg enig i men Arteta vil aldri få støtten økonomisk som Pep får. Problemet til Arsenal fansen siden vi flytta til Emirates er talmodighet. Ja vi ser et lag med bedre struktur, bedre defensiv samhandlng men er redd en dårlig start på ny sesong så er han ille ute desverre. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, sas2002 said:

Mye er jeg enig i men Arteta vil aldri få støtten økonomisk som Pep får. Problemet til Arsenal fansen siden vi flytta til Emirates er talmodighet. Ja vi ser et lag med bedre struktur, bedre defensiv samhandlng men er redd en dårlig start på ny sesong så er han ille ute desverre. 

Ja, det er det jeg mener med at vi ikke kan handle slik som City.

Jeg håper styret vårt er tøffe og lar Arteta få fortsette selv om resultatene skulle utebli også starten av neste sesong, såfremt han ikke mister garderoben og er konsekvent med å sette spillere som setter seg på bakbeina ut av laget. 

Tålmodighet generelt i fotballen i dag er ræva. 'Alle' ønsker kortvarig suksess kjøpt og betalt. Jeg håper Arsenal FC står frem som et bedre forbilde og på sikt gjør så mye riktig at vi blir en gigant i det lange løp. 

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er et godt manager emne i Arteta. Det er ting som ikke har vært like bra. Det har vært lag uttak som ikke har fungert , men dette har vi vært vant til i mange år nå. 

Vi drømte om mange fra øverste hylle når Emery fikk sparken , men det ble til slutt Arteta. Det var vel sånn at de aller fleste skjønte at det ville ta tid å bygge et nytt lag. Det bør vi ikke glemme. Vi har blitt kvitt en del daukjøtt. Vi må ha ut et par til og i neste vindu er det , som nevnt over her , styrets oppgave å la Arteta få fortsette ved å backe ham og sørge for midler til enda bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Ja, det er det jeg mener med at vi ikke kan handle slik som City.

Jeg håper styret vårt er tøffe og lar Arteta få fortsette selv om resultatene skulle utebli også starten av neste sesong, såfremt han ikke mister garderoben og er konsekvent med å sette spillere som setter seg på bakbeina ut av laget. 

Tålmodighet generelt i fotballen i dag er ræva. 'Alle' ønsker kortvarig suksess kjøpt og betalt. Jeg håper Arsenal FC står frem som et bedre forbilde og på sikt gjør så mye riktig at vi blir en gigant i det lange løp. 

Vi var en gigant fra 1998-2006. Vi kommer aldri dit igjen uten at Kroenke blar opp mye støttemidler. Covid hjelper oss litt men redd de største klubbene bare kjører på de neste 5 årene uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg endrer på laget jeg ønsker å se fra start i denne.

Leno

Cedric - Luiz - Gabriel - Tierney

Elneny - Ceballos

Pepe - Ødegaard - Martinelli

Auba

Jeg forventer å se en revansjesugen Auba som har lært etter å ha blitt korrekt straffet av Arteta. Og jeg forventer å se en revansjesugen Ceballos som viser at han kan lære av dine feil.

Partey virket sliten og mistet konsentrasjonen mot slutten av kampen mot Tottene og jeg vil ha ham hundre prosent til kampen mot WHam. Xhaka har vært veldig god i det siste, med unntak av enkelte glipper og fortjener litt hvile.

Ikke fått med meg enda om Saka ble skadet og om han evt er ute av denne. Men uansett kan han trenge litt hvile og Pepe har vært god I det siste samt veldig god i EL generelt denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Simbad said:

Jeg endrer på laget jeg ønsker å se fra start i denne.

Leno

Cedric - Luiz - Gabriel - Tierney

Elneny - Ceballos

Pepe - Ødegaard - Martinelli

Auba

Jeg forventer å se en revansjesugen Auba som har lært etter å ha blitt korrekt straffet av Arteta. Og jeg forventer å se en revansjesugen Ceballos som viser at han kan lære av dine feil.

Partey virket sliten og mistet konsentrasjonen mot slutten av kampen mot Tottene og jeg vil ha ham hundre prosent til kampen mot WHam. Xhaka har vært veldig god i det siste, med unntak av enkelte glipper og fortjener litt hvile.

Ikke fått med meg enda om Saka ble skadet og om han evt er ute av denne. Men uansett kan han trenge litt hvile og Pepe har vært god I det siste samt veldig god i EL generelt denne sesongen. 

Saka had a feeling in his hamstring 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

Takk. Da er det iallefall ingen grunn til å risikere ham i denne.

Absolutt ikke og dersom Arteta skal få noe kritikk er det fordi han ikke har gitt Saka hvile. Denne rovdriften fører til skade til slutt. Det forstår alle og er faktisk en av få ting vi er enige om på dette forumet

Link to comment
Share on other sites

Matchday og forumet er stille som mus. Det er jo ikke lov, så derfor starter jeg ballet med et intetsigende innlegg. 

 

Vi vinner stort i dag. Og mitt heite tips er at Martinelli scorer et praktmål i det 86. minutt. Du så det her først

Link to comment
Share on other sites

dette bør jo være en slags formalitet, men når vi vet at Arsenal er verdensmestere til å ødelegge for seg selv, så er det ingen formalitet likevel... Ja, håper snart å se Martinelli igjen. Han er jo den i troppen med høyest potensiale. Også Pepe må få sjansen til å spille på seg ytterligere selvtillit. Han har vært på gang den senere tiden. Saka kan gjerne hviles, han har virket litt sliten de siste par ukene. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg gruer meg! Vi var gode i helgen. Da er det vel på tide med et bananskall. Pepe må starte denne. Martinelli må få sjansen snart. Hvis ikke er jeg redd han presser på for en overgang. Er det liv i Nelson? Han bør også få en mulighet igjen. 

Hva har skjedd med Spydebergs store sønn? Har asfaltlivet på Løren tatt vekk all positivteten?

Det blir ikke noe bananskall og vi vinner med 3 mål eller fler. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg gruer meg! Vi var gode i helgen. Da er det vel på tide med et bananskall. Pepe må starte denne. Martinelli må få sjansen snart. Hvis ikke er jeg redd han presser på for en overgang. Er det liv i Nelson? Han bør også få en mulighet igjen. 

Dette er ikke kampen å eksperimentere i. Hvis vi scorer er par mål, så må alt av unggutter gjerne byttes inn 

Av rutinerte spillere, så er det Saka og Xhaka som må hviles og vi har rutinerte erstattere for dem. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...