Jump to content

14.02.21 Leeds (H)


Simbad

Recommended Posts

arsenal-1.png?itok=7a6a0zug   Arsenal   v   Leeds United  Leeds    crest
Søndag 14. Februar 2021, kl. 17:30. Emirates Stadium

Premier League, runde 24.

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sport Premium 2 / TV2 Sumo

 

Vi får 8 dager på oss til å få slitne å småskadde spillere restituert og klare igjen. Håper Arteta bruker tiden godt. Er fortsatt mye som kan forbedres. Forhåpentligvis klarer vi å få Tierney klar igjen til denne.

Ønsket lag:

Leno

Bellerin - Holding - Gabriel - Tierney

Partey - Xhaka

Saka - ESR - Martinelli

Laca

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har lyst å se:

                     Leno

Bellerin - Mari - Gabriel - Tierney

                    Partey

Saka - ESR - Ødegård/xhaka - Pepe

                  Martinelli/Laca

Veldig nysgjerrig på hvordan Gabriel og Mari kunne funket som stopper par. Kunne tenkt meg Xhaka litt lenger opp som enn indreløper for å utnytte passningsfoten og ikke minst skuddet hans nærmere 16. Har også tenkt tanken på David Luiz som anker selv om han mest sannsynlig ikke orker så mye løping som det blir eller har farta, men ballfordelingen har han med begge bein samt skudd. Gjerne utfordre  en kanskje litt obvious oppstilling og overraske med noe sånn som ble gjordt med ESR mot chelski, og det ble en suksess. 

Link to comment
Share on other sites

Sier det bare med en gang: Xhaka sin teknikk er ikke i nærheten av å spille i en slik rolle. Han bruker altfor mye touch/tid for å få kontroll på ballen, og er derfor han er bedre dypere i banen. I en sentral offensiv rolle som det der så skal man ha meget dreven teknikk for å lykkes. Xhaka sliter til tider også dypt sentralt, og jeg klarer ikke å se at det å flytte han høyere opp i banen ville vært en suksess.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Stefanb said:

Sier det bare med en gang: Xhaka sin teknikk er ikke i nærheten av å spille i en slik rolle. Han bruker altfor mye touch/tid for å få kontroll på ballen, og er derfor han er bedre dypere i banen. I en sentral offensiv rolle som det der så skal man ha meget dreven teknikk for å lykkes. Xhaka sliter til tider også dypt sentralt, og jeg klarer ikke å se at det å flytte han høyere opp i banen ville vært en suksess.

Så lenge Xhaka ikke spiller seg ut av laget igjen ved å gjøre noe idiotisk, må han gjerne fortsette å spille ved siden av Partey ut sesongen. Men på sikt håper jeg vi oppgraderer ham kraftig. Han er lite mobil, treig både med og uten ball, dårlig teknisk og dårlig defensivt.

Det jeg så av Elneny - Partey før Partey ble skadet var spennende, men Elneny har ikke kommet tilbake til det nivået igjen og har gjort mye rart det lille han har fått sjansen i ettertid av karantenen. Det samme kan sies om Partey, men måten han beveger seg med ball og slår pasninger forteller meg at han er en klassespiller som bare venter på å slå ut i full blomst. For å utfylle ham trenger han en bedre partner på sikt enn både Elneny og Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Angående Partey. Han har vært blant våre svakere spillere de siste to kampene. Bedrer han seg ikke, så bør han en tur innom benken han også. 

Delvis enig. Ingen bør ha klippekort. Men synes det er andre spillere som har vært klart svakere. 

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at vi sliter med siste delen av angrepet, så ballen ofte blir slengt inn fra kant i en klynge rett foran mål der vi ikke er spesielt sterke slik jeg ser det, og nå snakker jeg ikke om dødball situasjoner. Og en mulighet jeg tenker på da er en av midtbane spillerne trer opp litt lenger i banene gjerne noen meter uten for 16. Der er det et kjempehull og det vil binde opp midtbanespiller hos motstander (evt en ving) så det blir mer plass motsatt, for ikke å snakke om en posisjon veldig gunstig for direkteskudd på pasning e.l. (litt som Ødegårds avslutning som gikk over). Flere andre lag som utnytter dette rommet og det skaper mye uro hos forsvare de lag med skudd trussel eller et kort gjennomspill, der ser jeg Xhaka kunne operere mer i angrep fra sidene.

Og fyi jeg er fult klar over Xhakas svakheter men jeg synes fortsatt det hadde vært spennende å se han gjøre dette, men i forsvar fortsatt falle ned med Partey.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg prøvd dette etter et par kamper der mange har vært litt under pari.

Leno
Cedric - Holding - Gabriel - Tierney
Partey - Smith-Rowe
Saka - Ødegaard - Pepe
Martinelli

Kunne godt tenke meg å se Smith-Rowe og Ødegaard sammen jeg også. Men tenker meg heller da at ESR tar venstrevingen og en litt mer defensiv anlagt spiller tar plassen ved siden av Partey. Personlig skulle jeg ønske vi fortsatte å satse på Partey-Elneny, som gjorde det veldig bra sammen før Partey ble skadet.

Jeg håper Pepe slår til, men enn så lenge så stopper han opp angrepsspillet fordi han er litt for glad i å kjæle med ballen. Jeg tror ESR kan fungere fint i en dynamisk trio bak Laca/Martinelli. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg prøvd dette etter et par kamper der mange har vært litt under pari.

Leno
Cedric - Holding - Gabriel - Tierney
Partey - Smith-Rowe
Saka - Ødegaard - Pepe
Martinelli

Liker det laget der. Prøv gjerne noe nytt. Bare vi slår Leeds så er det samme hvem som spiller 🙂  

 

Link to comment
Share on other sites

On 2/11/2021 at 3:23 PM, Ray1955 said:

Ingen Partey og ingen Tierny til denne, ikke bra i det hele tatt.

Denne kampen må vinnes. Lenge siden vi har spilt mot Leeds i øverste divisjon. Den eldre garde husker vel de harde slagene på 60 og 70 tallet. Dirty Leeds var kalle navnet deres og det var ikke uten grunn. Hatet det laget nesten mer en United og Spurs 🙂 

Vi trenger alle poengene vi kan få og det venter tøffe kamper fremover.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Gunners68 said:

Denne kampen må vinnes. Lenge siden vi har spilt mot Leeds i øverste divisjon. Den eldre garde husker vel de harde slagene på 60 og 70 tallet. Dirty Leeds var kalle navnet deres og det var ikke uten grunn. Hatet det laget nesten mer en United og Spurs 🙂 

Vi trenger alle poengene vi kan få og det venter tøffe kamper fremover.

De har vært så langt nede at jeg har sluttet å hate dem, MU har overtatt den rollen nå 🙂

Link to comment
Share on other sites

Med Tierney og Partey ute så ser jeg ikke noe annet valg enn å få inn Saka på venstreback og Elneny på midten. Det at vi ikke har hatt en venstreback har vi lidd enormt av.

Leno
Cedric - Holding - Gabriel - Saka
Elneny - Xhaka
Ødegaard - Smith-Rowe - Pepe
Martinelli

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...