Simbad Posted February 6, 2021 Report Share Posted February 6, 2021 (edited) Arsenal v Leeds United Søndag 14. Februar 2021, kl. 17:30. Emirates Stadium Premier League, runde 24. Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sport Premium 2 / TV2 Sumo Vi får 8 dager på oss til å få slitne å småskadde spillere restituert og klare igjen. Håper Arteta bruker tiden godt. Er fortsatt mye som kan forbedres. Forhåpentligvis klarer vi å få Tierney klar igjen til denne. Ønsket lag: Leno Bellerin - Holding - Gabriel - Tierney Partey - Xhaka Saka - ESR - Martinelli Laca Edited February 6, 2021 by Simbad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stigobert Posted February 8, 2021 Report Share Posted February 8, 2021 Har lyst å se: Leno Bellerin - Mari - Gabriel - Tierney Partey Saka - ESR - Ødegård/xhaka - Pepe Martinelli/Laca Veldig nysgjerrig på hvordan Gabriel og Mari kunne funket som stopper par. Kunne tenkt meg Xhaka litt lenger opp som enn indreløper for å utnytte passningsfoten og ikke minst skuddet hans nærmere 16. Har også tenkt tanken på David Luiz som anker selv om han mest sannsynlig ikke orker så mye løping som det blir eller har farta, men ballfordelingen har han med begge bein samt skudd. Gjerne utfordre en kanskje litt obvious oppstilling og overraske med noe sånn som ble gjordt med ESR mot chelski, og det ble en suksess. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted February 8, 2021 Report Share Posted February 8, 2021 Sier det bare med en gang: Xhaka sin teknikk er ikke i nærheten av å spille i en slik rolle. Han bruker altfor mye touch/tid for å få kontroll på ballen, og er derfor han er bedre dypere i banen. I en sentral offensiv rolle som det der så skal man ha meget dreven teknikk for å lykkes. Xhaka sliter til tider også dypt sentralt, og jeg klarer ikke å se at det å flytte han høyere opp i banen ville vært en suksess. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted February 9, 2021 Author Report Share Posted February 9, 2021 6 hours ago, Stefanb said: Sier det bare med en gang: Xhaka sin teknikk er ikke i nærheten av å spille i en slik rolle. Han bruker altfor mye touch/tid for å få kontroll på ballen, og er derfor han er bedre dypere i banen. I en sentral offensiv rolle som det der så skal man ha meget dreven teknikk for å lykkes. Xhaka sliter til tider også dypt sentralt, og jeg klarer ikke å se at det å flytte han høyere opp i banen ville vært en suksess. Så lenge Xhaka ikke spiller seg ut av laget igjen ved å gjøre noe idiotisk, må han gjerne fortsette å spille ved siden av Partey ut sesongen. Men på sikt håper jeg vi oppgraderer ham kraftig. Han er lite mobil, treig både med og uten ball, dårlig teknisk og dårlig defensivt. Det jeg så av Elneny - Partey før Partey ble skadet var spennende, men Elneny har ikke kommet tilbake til det nivået igjen og har gjort mye rart det lille han har fått sjansen i ettertid av karantenen. Det samme kan sies om Partey, men måten han beveger seg med ball og slår pasninger forteller meg at han er en klassespiller som bare venter på å slå ut i full blomst. For å utfylle ham trenger han en bedre partner på sikt enn både Elneny og Xhaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted February 9, 2021 Report Share Posted February 9, 2021 Angående Partey. Han har vært blant våre svakere spillere de siste to kampene. Bedrer han seg ikke, så bør han en tur innom benken han også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted February 9, 2021 Author Report Share Posted February 9, 2021 1 hour ago, Tapapa said: Angående Partey. Han har vært blant våre svakere spillere de siste to kampene. Bedrer han seg ikke, så bør han en tur innom benken han også. Delvis enig. Ingen bør ha klippekort. Men synes det er andre spillere som har vært klart svakere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stigobert Posted February 9, 2021 Report Share Posted February 9, 2021 Poenget er at vi sliter med siste delen av angrepet, så ballen ofte blir slengt inn fra kant i en klynge rett foran mål der vi ikke er spesielt sterke slik jeg ser det, og nå snakker jeg ikke om dødball situasjoner. Og en mulighet jeg tenker på da er en av midtbane spillerne trer opp litt lenger i banene gjerne noen meter uten for 16. Der er det et kjempehull og det vil binde opp midtbanespiller hos motstander (evt en ving) så det blir mer plass motsatt, for ikke å snakke om en posisjon veldig gunstig for direkteskudd på pasning e.l. (litt som Ødegårds avslutning som gikk over). Flere andre lag som utnytter dette rommet og det skaper mye uro hos forsvare de lag med skudd trussel eller et kort gjennomspill, der ser jeg Xhaka kunne operere mer i angrep fra sidene. Og fyi jeg er fult klar over Xhakas svakheter men jeg synes fortsatt det hadde vært spennende å se han gjøre dette, men i forsvar fortsatt falle ned med Partey. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted February 9, 2021 Report Share Posted February 9, 2021 Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg prøvd dette etter et par kamper der mange har vært litt under pari. Leno Cedric - Holding - Gabriel - Tierney Partey - Smith-Rowe Saka - Ødegaard - Pepe Martinelli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted February 9, 2021 Author Report Share Posted February 9, 2021 (edited) 1 hour ago, Stefanb said: Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg prøvd dette etter et par kamper der mange har vært litt under pari. Leno Cedric - Holding - Gabriel - Tierney Partey - Smith-Rowe Saka - Ødegaard - Pepe Martinelli Kunne godt tenke meg å se Smith-Rowe og Ødegaard sammen jeg også. Men tenker meg heller da at ESR tar venstrevingen og en litt mer defensiv anlagt spiller tar plassen ved siden av Partey. Personlig skulle jeg ønske vi fortsatte å satse på Partey-Elneny, som gjorde det veldig bra sammen før Partey ble skadet. Jeg håper Pepe slår til, men enn så lenge så stopper han opp angrepsspillet fordi han er litt for glad i å kjæle med ballen. Jeg tror ESR kan fungere fint i en dynamisk trio bak Laca/Martinelli. Edited February 9, 2021 by Simbad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners68 Posted February 9, 2021 Report Share Posted February 9, 2021 1 hour ago, Stefanb said: Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg prøvd dette etter et par kamper der mange har vært litt under pari. Leno Cedric - Holding - Gabriel - Tierney Partey - Smith-Rowe Saka - Ødegaard - Pepe Martinelli Liker det laget der. Prøv gjerne noe nytt. Bare vi slår Leeds så er det samme hvem som spiller 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray1955 Posted February 11, 2021 Report Share Posted February 11, 2021 Ingen Partey og ingen Tierny til denne, ikke bra i det hele tatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners68 Posted February 13, 2021 Report Share Posted February 13, 2021 On 2/11/2021 at 3:23 PM, Ray1955 said: Ingen Partey og ingen Tierny til denne, ikke bra i det hele tatt. Denne kampen må vinnes. Lenge siden vi har spilt mot Leeds i øverste divisjon. Den eldre garde husker vel de harde slagene på 60 og 70 tallet. Dirty Leeds var kalle navnet deres og det var ikke uten grunn. Hatet det laget nesten mer en United og Spurs 🙂 Vi trenger alle poengene vi kan få og det venter tøffe kamper fremover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray1955 Posted February 13, 2021 Report Share Posted February 13, 2021 17 minutes ago, Gunners68 said: Denne kampen må vinnes. Lenge siden vi har spilt mot Leeds i øverste divisjon. Den eldre garde husker vel de harde slagene på 60 og 70 tallet. Dirty Leeds var kalle navnet deres og det var ikke uten grunn. Hatet det laget nesten mer en United og Spurs 🙂 Vi trenger alle poengene vi kan få og det venter tøffe kamper fremover. De har vært så langt nede at jeg har sluttet å hate dem, MU har overtatt den rollen nå 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners68 Posted February 13, 2021 Report Share Posted February 13, 2021 5 minutes ago, Ray1955 said: De har vært så langt nede at jeg har sluttet å hate dem, MU har overtatt den rollen nå 🙂 Smerten etter FA cup finale tapet i 72 har ikke leget seg ennå Ray1955 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray1955 Posted February 13, 2021 Report Share Posted February 13, 2021 (edited) Liverpool kollapsen i dag mot Leicester minnet mye om Wolves kampen vår - fra full kontroll til full kollaps. Edited February 13, 2021 by Ray1955 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners68 Posted February 13, 2021 Report Share Posted February 13, 2021 Poolkeeperen får vel noen kamper på benken nå 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted February 13, 2021 Author Report Share Posted February 13, 2021 2 hours ago, Ray1955 said: Liverpool kollapsen i dag mot Leicester minnet mye om Wolves kampen vår - fra full kontroll til full kollaps. Den største forskjellen er at vi mistet en mann til et ufortjent rødt kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners77 Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 Lurer på hvilket lag som stiller i dag, se ut som Ødegård starter ifølge rykter. Personlig ønsker jeg Martinelli for Laca i angrep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenalfans.no Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 Vidåpen kamp idag. Umulig å spå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners68 Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 2 hours ago, sas2002 said: Vidåpen kamp idag. Umulig å spå. Kun seier som er akseptabelt i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 1 hour ago, Gunners68 said: Kun seier som er akseptabelt i dag. Egentlig enig. Veldig mange resultater har gått i vår favør, med unntak av kampene vi selv har spilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 Med Tierney og Partey ute så ser jeg ikke noe annet valg enn å få inn Saka på venstreback og Elneny på midten. Det at vi ikke har hatt en venstreback har vi lidd enormt av. Leno Cedric - Holding - Gabriel - Saka Elneny - Xhaka Ødegaard - Smith-Rowe - Pepe Martinelli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenalfans.no Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 Ødegaard og Ceballos inn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 Synes Pepe fortjente tillit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted February 14, 2021 Report Share Posted February 14, 2021 12 minutes ago, sas2002 said: Ødegaard og Ceballos inn. Leno også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts