Jump to content

14.02.21 Leeds (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En ledelse på tre fire mål vet vi at Arsenal har surret bort mot "middels" lag tidligere, så jeg var på ingen måte sikker selv da det fjerde målet kom.

Det var så absolutt en god del positivt å hente fra denne kampen, men å slippe i to mål på den måten det skjedde er ikke bra. 

Laget har så absolutt blitt mye bedre defensivt enn det var tidligere i sesongen (og ikke minst hvis vi går ett år tilbake i tid), men å la motspiller få stå umarkert rett foran mål er ikke akseptabelt.

Selv om jeg ser det som lite sannsynlig så er det fremdeles ikke umulig å klare fjerdeplassen i PL. En fjerdeplass er det maksimale vi kan oppnå med en avslutning på sesongen der feilene mer eller mindre må lukes fullstendig bort.
Normalt ville jeg ment at vi nå skulle prioritere EL og prøve å nå CL ved å vinne EL, men inntil videre så mener jeg PL skal ha førsteprioritet, så enkelte spillere bør slippe turen til Roma i forkant av møtet med City. Auba er en av de som kan få hvile seg hjemme og ta med målformen når tabelleneren kommer til Emirates neste helg..

 

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt sykt hvordan alt av samspill offensivt går i lås, hver gang William kommer innpå. Vi mister alltid initiativet på midten og blir såbare bakover i tillegg. 

Vanskelig å forstå hvorfor pivoten plutselig faller så voldsomt i nivå, gang på gang, når han kommer innpå.

Det går faen ikke an å spille ham mer, og nå må Arteta svelge stoltheten og bare innse at det var et totalt bomkjøp. 

Tenk å si ham 3 års kontrakt da. Må være den verste avgjørelsen i klubben på veldig lang tid. 

Link to comment
Share on other sites

Dette var en seier jeg har ventet lenge på 🙂 Tap mot Leeds og jeg hadde konvertert til et lag i National league 🙂 

Var en typisk Arsenal kamp , fra komfortabel ledelse til delvis kollaps. Mange bra prestasjoner. Auba er i gang. Saka meget god. Men , så går vi litt opp i limingen i en periode. 

Det er 6 poeng opp til topp 4 plass. Det er ingen umulighet å innhente 6 poeng før sesongen er over. Problemet er at når vi kan ta det store steget så driter vi oss fullstendig ut. Lag foran oss vil avgi poeng de også , men vi vil nok garantert gå på noen smeller. 

Skal vi kapre topp 4 plass så må vi være helt i fokus og ikke gi bort noen gavepakninger. Det er jeg ikke sikker på at vi klarer.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

 

Det er helt sykt hvordan alt av samspill offensivt går i lås, hver gang William kommer innpå. Vi mister alltid initiativet på midten og blir såbare bakover i tillegg. 

Vanskelig å forstå hvorfor pivoten plutselig faller så voldsomt i nivå, gang på gang, når han kommer innpå.

Det går faen ikke an å spille ham mer, og nå må Arteta svelge stoltheten og bare innse at det var et totalt bomkjøp. 

Tenk å si ham 3 års kontrakt da. Må være den verste avgjørelsen i klubben på veldig lang tid. 

Nå må dere holde opp med dette kjøret mot William, han jobbet so f... den  tida han var inne.

Link to comment
Share on other sites

God kamp av Bellerin forresten. Veldig fint med offensivt i dag, ikke bare på målet. Får litt minus av meg siden han sovner litt på 2. målet til Leeds, men ellers en god kamp. Forhåpentligvis får vi se mer av denne Bellerin fremover. 

Saka fantastisk, men han sovner på corneren som fører til Leeds' første mål. Forhåpentligvis lærer han av dette. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Nå må dere holde opp med dette kjøret mot William, han jobbet so f... den  tida han var inne.

Lite å si på jobbinga til Willian i dag ja. Forhåpentligvis får han også litt selvtillit fremover så han kan bidra mot slutten av sesongen. Men enn så lenge vil jeg ikke se ham starte i PL enda. 

Link to comment
Share on other sites

6 poeng opp til 4 plassen. De fem neste kampene i PL er City ( H ) Leicester (B ) , Burnley( B ), Spurs ( H )og WHU (B ). Vi får tøff motstand i alle kampene. I går spilte vi til tider meget bra og så plutselig kan vi se ut som et pub lag. Vi kan rakne fullstendig på et lite øyeblikk.

Men , det var mange positive og flotte prestasjoner i går. Viktig å få Auba i gang igjen. 

Arteta må ta mange valg i kampene som nå kommer. Hva vil han satse mest på EL eller PL ? Hvem skal starte og hvem skal hviles ? 

Link to comment
Share on other sites

det er vel på tide at noen stopper seiersrekka til ManC? Lett blir det ikke, men nøkkelen blir vel å spille litt som i semifinalen i fjor sommer; fullstendig oppfordrende defensiv jobbing i 90+ minutter (de kan ihvertfall ikke tillate seg å senke seg ned som de gjorde mot Leeds i 2. omgang), og satse på kontringer, og ikke minst, ta de sjansene man får. Til slike kamper er det viktig at Auba er påskrudd.

tøft program fremover, men alle kamper lever sitt eget liv. Selv om de fikk tilbakeslag mot Wolves og Villa, har jo tross alt spillet vært mye bedre de senere ukene. 

Link to comment
Share on other sites

Så MC mot Liverpool og de er i en klasse for seg for tida - der går det lynraskt og på skinner, så det blir tøft. Ellers  kan vi hamle opp med de fleste og jeg likte det jeg så av Ødegård i går, håper han får flere sjanser fra start. Arteta var storfornøyd med innsatsen hans ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Verminator5 said:

Tjener han 2 mill i uka? Har du en kilde? Jeg har sett ekstremt mange rykter om hans lønn, men svært lite håndfast.

Jeg skrev for en tid tilbake litt om den antatte lønnen til Willian og tallene som florerer ute på nettet spriker en del.

Slik jeg tolker tallene som jeg har funnet så er den reelle "betalingen" Willian får ( i snitt) knapt £200k i uka, men det er mer en den ordinære lønnskostnaden som ligger innbakt i dette tallet.

Når en spiller kommer på "free transfer" så er det vanlig at vedkommende blir belønnet med en "sign on bonus", så skal det også være i forbindelse med overgangen til Willian. Slik jeg tolker den informasjonen jeg har funnet så blir denne bonusen fordelt utover kontraktsperioden og er derfor inkludert i "lønnen" til Willian.
Den ordinære lønnen til Willian skal (slik jeg tolker det) ligge et sted mellom £100k og £120k i uka og som nevnt så blir overgangsbonusen fordelt i flere rater ut over kontraktsperioden. Gjennomsnittlig "lønn" vil da blir i området rundt £200k pr uke.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg skrev for en tid tilbake litt om den antatte lønnen til Willian og tallene som florerer ute på nettet spriker en del.

Slik jeg tolker tallene som jeg har funnet så er den reelle "betalingen" Willian får ( i snitt) knapt £200k i uka, men det er mer en den ordinære lønnskostnaden som ligger innbakt i dette tallet.

Når en spiller kommer på "free transfer" så er det vanlig at vedkommende blir belønnet med en "sign on bonus", så skal det også være i forbindelse med overgangen til Willian. Slik jeg tolker den informasjonen jeg har funnet så blir denne bonusen fordelt utover kontraktsperioden og er derfor inkludert i "lønnen" til Willian.
Den ordinære lønnen til Willian skal (slik jeg tolker det) ligge et sted mellom £100k og £120k i uka og som nevnt så blir overgangsbonusen fordelt i flere rater ut over kontraktsperioden. Gjennomsnittlig "lønn" vil da blir i området rundt £200k pr uke.

Takk for utfyllende svar. Bonusen i dette tilfellet må vel anses som en anskaffelseskostnad, som forhåpentligvis kan avskrives over kontraktens varighet. Allikevel er det snakk om mye penger. Arteta/Edu har vist at de er flinkere til å bli kvitt overflødige spillere, enn tidligere regimer. Jeg er spent på å se hvor lenge Willian blir i klubben. 

Link to comment
Share on other sites

Ser at Gallagher (https://www.skysports.com/football/news/11095/12218878/ref-watch-west-broms-opening-goal-against-man-utd-was-right-to-be-awarded-says-dermot-gallagher) holder på at det ikke var straffe da Saka ble felt. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har sett. Påstår at det er lite kontakt? Løper han over ende og hekter opp begge bena... Nå har de mistet det helt i PL. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RP7 said:

Ser at Gallagher (https://www.skysports.com/football/news/11095/12218878/ref-watch-west-broms-opening-goal-against-man-utd-was-right-to-be-awarded-says-dermot-gallagher) holder på at det ikke var straffe da Saka ble felt. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har sett. Påstår at det er lite kontakt? Løper han over ende og hekter opp begge bena... Nå har de mistet det helt i PL. 

Dommergjengen i PL burde bli undersøkt. En dytt i stor fart(uten forsøk på å ta ball) samt at det er kontakt med beina skal gi straffe i 10/10 situasjoner. Det at Luiz' røde kort ikke ble trukket tilbake er også helt på trynet. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

Dommergjengen i PL burde bli undersøkt. En dytt i stor fart(uten forsøk på å ta ball) samt at det er kontakt med beina skal gi straffe i 10/10 situasjoner. Det at Luiz' røde kort ikke ble trukket tilbake er også helt på trynet. 

Korrupsjon eller at de er inkompetente (pluss impotente) er det eneste det kan være.

Det er liksom ikke "skjønn" det går på her.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...