Jump to content

19.09.20 West Ham (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, Tapapa said:

Kanskje vi tror vi er et topplag, fordi vi klarer å hente ut resultater selv på dårlige dager? 

Aye. Det er en ekstremt viktig egenskap som vi dessverre har slitt mye med tidligere.

Vi skulle alltid vinne med flott fotball og endte ofte opp med poengtap som resultat 

Link to comment
Share on other sites

Angående Gabriel, er lett å se at han fortsatt er veldig uferdig, men han har en ekstremt god duellspiller allerede. Og de lange beina hans kommer godt med når han skal blokkere. Han hadde en fantastisk blokkering i andreomgangen.

Ceballos får en del kritikk i dag, men man må huske på at han ikke har fått en veldig god pre-season i år. Han kom sent tilbake og vil trenge tid til å komme i gang igjen. Han viser ved spesielt to anledninger at han kan bli en ekstremt god spiller for oss denne sesongen(forhåpentligvis i senere sesonger også). Den første er selvsagt løpet han tar som fører til 2-1 målet. Det andre er måten han snapper ballen fra Haller(?) rett før han får skutt i farlig område. Der ofrer han seg for laget, og det er en egenskap som ikke kan læres. Han har det/viljen allerede inne, i tillegg til at han på en god dag kan være en som styrer midtbanen mot hvem som helst.

Jeg er selv kritisk til Xhaka i dag, men synes han spiller seg opp andre halvdel av andreomgangen. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Angående Gabriel, er lett å se at han fortsatt er veldig uferdig, men han har en ekstremt god duellspiller allerede. Og de lange beina hans kommer godt med når han skal blokkere. Han hadde en fantastisk blokkering i andreomgangen.

Ceballos får en del kritikk i dag, men man må huske på at han ikke har fått en veldig god pre-season i år. Han kom sent tilbake og vil trenge tid til å komme i gang igjen. Han viser ved spesielt to anledninger at han kan bli en ekstremt god spiller for oss denne sesongen(forhåpentligvis i senere sesonger også). Den første er selvsagt løpet han tar som fører til 2-1 målet. Det andre er måten han snapper ballen fra Haller(?) rett før han får skutt i farlig område. Der ofrer han seg for laget, og det er en egenskap som ikke kan læres. Han har det/viljen allerede inne, i tillegg til at han på en god dag kan være en som styrer midtbanen mot hvem som helst.

Jeg er selv kritisk til Xhaka i dag, men synes han spiller seg opp andre halvdel av andreomgangen

Enig der. Han tok seg opp og plutselig begynte han å se ut som den spilleren han har vært siden Arteta tok over.

Hans dårligste kamp under Arteta med klar margin dog. Særlig et par av de feilpasningene hans i første var forferdelige, men han jobbet knallhardt og gikk i duellene så det sang.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Stefanb said:

Noble i den perioden står jeg fortsatt for at var en veldig undervurdert spiller. Ville ha Cole fordi han hadde potensiale til å ta steget opp. Skyte oss til ligagull kan jeg aldri huske å ha sagt gitt.

Mener å huske det ble sagt i 2009/10 sesongen, når vi måtte spille med Bendtner på topp. Var på skuddhold mot ligatittelen midtveis i sesongen. Men jeg kan huske feil. Poenget er at spillere kan levere svært godt periodevis, og at hyllest kan fort bli utdatert. Det betyr ikke at hyllesten var feil i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

En helt passe kamp. Dårlig tempo, lite kontroll og mange tilfeldigheter. 
Uansett 3 poeng og seier. MoM Rob Holding. Tror han har 100% på passene og ingen åpenbare feil

Han hadde en horribel klarering (rett etter første straffesituasjon) samt er bakpå på målet i mot. 
ikke i nærheten av motm spør du meg

Link to comment
Share on other sites

Holding er heller ikke min MotM. Synes generelt det er vanskelig å gi den til noen som helst i denne kampen, men for meg står det mellom Ceballos og Saka. 

Med litt nærmere ettertanke synes faktisk Auba også er en kandidat i dag. Får seg en assist, men det som for meg gjør at jeg vil ha ham med som kandidat er at han jobber utrettelig på venstrevingen i dag. Han gjør mye av 'drittjobben' og tar de tunge løpene hjem når han må. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Holding er heller ikke min MotM. Synes generelt det er vanskelig å gi den til noen som helst i denne kampen, men for meg står det mellom Ceballos og Saka. 

Dette var en kamp vi bør glemme fort. Tror vi lar MotM utnevnelsen ligge i ro for denne gang 🙂 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Han hadde en horribel klarering (rett etter første straffesituasjon) samt er bakpå på målet i mot. 
ikke i nærheten av motm spør du meg

Målet kan han ikke gjøre stort med. Det er  Antonio ekstremt sterk. Slik er det noen ganger. 
Må se klareringen på nytt. Husker ikke den. 
Forøvrig er han rolig og ekstremt effektiv i spillestilen. Jeg syns han jevnt over var vår beste. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

I historiebøkene vil det aldri stå at det var et ran. Det vil tørt stå Arsenal - West Ham 2-1. 

det holder for meg det

Historiebøkenes Arsenal - West Ham 2 - 1 er en ting. En annen ting er forumet her inne 🙂  Ser vi ut som et topp 4 lag eller må vi revurdere det  ? Vel , alle lag vil ha  kamper hvor ikke alt fungerer. Spørsmålet er om vi har overvurdert oss selv ? 

Hvor god er midtbanen vår  og laget? Etter de fem neste kampene mot City , United , Pool , Leicester og Sheffield U kan vi danne oss et bedre bilde. Vi har så langt slått 2 lag som vil slite med å klare seg i PL. Men , 2 seiere er 2 seiere. La oss håpe fortsettelsen blir bedre - samt en forsterkning eller to.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners68 said:

Historiebøkenes Arsenal - West Ham 2 - 1 er en ting. En annen ting er forumet her inne 🙂  Ser vi ut som et topp 4 lag eller må vi revurdere det  ? Vel , alle lag vil ha  kamper hvor ikke alt fungerer. Spørsmålet er om vi har overvurdert oss selv ? 

Hvor god er midtbanen vår  og laget? Etter de fem neste kampene mot City , United , Pool , Leicester og Sheffield U kan vi danne oss et bedre bilde. Vi har så langt slått 2 lag som vil slite med å klare seg i PL. Men , 2 seiere er 2 seiere. La oss håpe fortsettelsen blir bedre - samt en forsterkning eller to.

Vi slo Liverpool også. Ergo, vi har slått alle vi har møtt sålangt. 

Som jeg har skrevet flere ganger før, jeg er glad vi møter mange av de antatt tøffe lagene tidlig. Vi har fått inn en defensiv formasjon som funker godt mot lag som vil angripe oss. Det vi fortsatt mangler er å kunne produsere mange sjanser mot lag som legger seg litt bakpå. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Vi slo Liverpool også. Ergo, vi har slått alle vi har møtt sålangt. 

Som jeg har skrevet flere ganger før, jeg er glad vi møter mange av de antatt tøffe lagene tidlig. Vi har fått inn en defensiv formasjon som funker godt mot lag som vil angripe oss. Det vi fortsatt mangler er å kunne produsere mange sjanser mot lag som legger seg litt bakpå. 

Jeg vet ikke hvor godt den defensive formasjonen funket jeg når mine øyne så at vi hadde dritt flaks som ikke tapte hjemme mot West Ham. Mulig dere andre så noe helt annet ???

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Historiebøkenes Arsenal - West Ham 2 - 1 er en ting. En annen ting er forumet her inne 🙂  Ser vi ut som et topp 4 lag eller må vi revurdere det  ? Vel , alle lag vil ha  kamper hvor ikke alt fungerer. Spørsmålet er om vi har overvurdert oss selv ? 

Hvor god er midtbanen vår  og laget? Etter de fem neste kampene mot City , United , Pool , Leicester og Sheffield U kan vi danne oss et bedre bilde. Vi har så langt slått 2 lag som vil slite med å klare seg i PL. Men , 2 seiere er 2 seiere. La oss håpe fortsettelsen blir bedre - samt en forsterkning eller to.

Hvorfor vurdere basert på de neste 5 kampene, istedet for de siste 5 kampene? 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...