Jump to content

2020.03.11 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Manchester City    crest   Manchester City   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 11. mars 2020, kl 20:30. Etihad Stadium
Premier League, 28. serierunde 
(
Dette er Arsenals 29. PL-kamp denne sesongen og skulle opprinnelig ha vært spilt søndag 1. mars)
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Utilgjengelige spillere: Chambers, Torreira og Kolasinac.
Tierney og Soares skal være tilbake i full trening før denne kampen spilles, og Tierney er nok den som er nærmest å bli matchklar (dog sannsynligvis ikke til denne kampen).

Vår motstander Manchester City er nr 2 på PL-tabellen med tre seire og to tap på sine siste fem ligakamper, Arsenal ligger på niendeplass og har tre seire og to uavgjorte på sine siste fem. 

Sett ut fra formtabell og det faktum at City faktisk har tapt en kamp mer enn Arsenal  denne sesongen, så ser jeg likevel på City som klare favoritter i denne kampen. Arsenal kan så absolutt ta ett eller flere poeng i denne kampen, men da må det laget viser flere hakk opp sett i forhold til det de har prestert på banen i de seneste kampene.  Dette er også et oppgjør mellom læremesteren og eleven, noe som sikkert skaper en ekstra nerve.

Normalt så bruker jeg å komme med et forslag til de elleve som jeg mener Arsenal bør starte med i kampen, men på flere posisjoner så er jeg usikker på hvem som er de beste alternativene når vi møter City. Jeg er ikke i tvil om at stammen i laget vil være den samme som Arteta har brukt i de siste ligakampene, men..................

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

City kommer til å gå ut som noen sinte ulver, men vi kommer til å få masse rom til å kontre på. Legger vi igjen respekten i garderoben og unngår Xhaxa sine hjerneblødninger så kan vi overraske. Vi vinner 2-1 eller så taper vi 5-0

Link to comment
Share on other sites

veldig ugunstig at City tapte i kveld, de kommer til å være veldig revansjesugne. Regner med tap, i hvert fall hvis Arsenal fortsetter sånn de har spilt de siste kampene. De var litt heldige i går. Her må det skjerping til. Arsenals lille fordel er at Arteta kjenner motstanderen godt.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, piscator said:

veldig ugunstig at City tapte i kveld, de kommer til å være veldig revansjesugne. Regner med tap, i hvert fall hvis Arsenal fortsetter sånn de har spilt de siste kampene. De var litt heldige i går. Her må det skjerping til. Arsenals lille fordel er at Arteta kjenner motstanderen godt.

 

Japp. Værste mulige resultat. Pep kjører nok deBruyne og de skal sikkert reise kjerringa. Vi vinner nok 1 av 50. Får håpe det er den ene kvelden

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke City tapt runden før vi møtte de sist og? Vi husker jo hvordan det endte. Jeg hadde ikke regnet med at både Manure og Chelsea skulle ta tre poeng i helgen, så håper så intenst på i det minste poengdeling. Dog tror jeg det blir med håpet. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Verminator5 said:

Hadde ikke City tapt runden før vi møtte de sist og? Vi husker jo hvordan det endte. Jeg hadde ikke regnet med at både Manure og Chelsea skulle ta tre poeng i helgen, så håper så intenst på i det minste poengdeling. Dog tror jeg det blir med håpet. 

Klarer vi å holde nullen de første 20 så kommer nok selvtilliten mer og mer. Problemet de siste matchene har jo vært at City har kjørt over oss fra start og punktert kampen allerede første halvtimen. Vi kan skape sjanser på City, men problemet blir fort kvaliteten og at det går alt for fort for Xhaxa og Ceballos sentralt og da evner de knapt å forflytte bena og blir på etterskudd gang på gang. Kjør Tierney inn på venstre med Saka forran og plasser Auba sentralt å kjør kontra. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Klarer vi å holde nullen de første 20 så kommer nok selvtilliten mer og mer. Problemet de siste matchene har jo vært at City har kjørt over oss fra start og punktert kampen allerede første halvtimen. Vi kan skape sjanser på City, men problemet blir fort kvaliteten og at det går alt for fort for Xhaxa og Ceballos sentralt og da evner de knapt å forflytte bena og blir på etterskudd gang på gang. Kjør Tierney inn på venstre med Saka forran og plasser Auba sentralt å kjør kontra. 

Jeg er enig i mye av det du skriver her. Om vi skulle klare å komme oss til pause med 0-0, kan det bli spennende. Det er fult mulig å gjøre livet surt for Citys stoppere. En heltent Lacazette er kapabel til å skape mye usikkerhet i Citys forsvar. Spørsmålet er om vi skal legge oss dypt og ta i mot presset fra hjemmelaget, eller om vi skal gå rett i strupen. Det blir spennende å se hva Arteta tenker. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Verminator5 said:

Jeg er enig i mye av det du skriver her. Om vi skulle klare å komme oss til pause med 0-0, kan det bli spennende. Det er fult mulig å gjøre livet surt for Citys stoppere. En heltent Lacazette er kapabel til å skape mye usikkerhet i Citys forsvar. Spørsmålet er om vi skal legge oss dypt og ta i mot presset fra hjemmelaget, eller om vi skal gå rett i strupen. Det blir spennende å se hva Arteta tenker. 

Spiller Kevin så får vi bank. Spiller han ikke så har vi en sjanse. Nesten sant!

Link to comment
Share on other sites

Ingen fare om Kevin spiller. Vi har jo Øzil - hvis han kan reise så langt i morgen da. Var over denne helgen og så kampen mot WHU. Det ble med tre poeng , viktige poeng , men ikke spesielt mye å rope hurra for. I England roses Leno , Saka og Ceballos. Øzil nevnes knapt. 

I morgen må vi spille over evne , City spillerne må kollapse i flere ledd , hvis vi skal få med oss noe fra den kampen. Iallefall hvis vi går ut fra startblokken på samme måte i morgen som vi har gjort de siste kampene.  Vet ikke om vi kan være så råflotte og sende utpå 9 utespillere som vil kjempe om ballen , for Øzil gjør ikke det. Øzil får ros her på forumet for å dekke rom. I England blir han korsfestet for å trekke seg unna taklinger.

 Er han vår nærmeste spiller på ball så side forflytter han seg. Du verden jeg blir imponert over de rommene han dekker. I alle andre lag er det den nærmeste på ball som setter inn forsøk på å vinne ballen , men ikke i Arsenal hvis Øzil er den som er nærmest.

Vi trenger fortsatt et par forsterkninger til sommeren. Noen må ut - Øzil er en av de. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Ingen fare om Kevin spiller. Vi har jo Øzil - hvis han kan reise så langt i morgen da. Var over denne helgen og så kampen mot WHU. Det ble med tre poeng , viktige poeng , men ikke spesielt mye å rope hurra for. I England roses Leno , Saka og Ceballos. Øzil nevnes knapt. 

I morgen må vi spille over evne , City spillerne må kollapse i flere ledd , hvis vi skal få med oss noe fra den kampen. Iallefall hvis vi går ut fra startblokken på samme måte i morgen som vi har gjort de siste kampene.  Vet ikke om vi kan være så råflotte og sende utpå 9 utespillere som vil kjempe om ballen , for Øzil gjør ikke det. Øzil får ros her på forumet for å dekke rom. I England blir han korsfestet for å trekke seg unna taklinger.

 Er han vår nærmeste spiller på ball så side forflytter han seg. Du verden jeg blir imponert over de rommene han dekker. I alle andre lag er det den nærmeste på ball som setter inn forsøk på å vinne ballen , men ikke i Arsenal hvis Øzil er den som er nærmest.

Vi trenger fortsatt et par forsterkninger til sommeren. Noen må ut - Øzil er en av de. 

Jøss - faktisk ikke en eneste ting jeg er enig i. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det går bra det , Ben Elfen. Vet at Øzil er et ømtålig punkt for deg 🙂 

 

Det ser ut til at Özil er et sårt tema for deg og. Du velger å skrive en triade om han i kamptråd, hvis kamp enda ikke har funnet sted 😊

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det går bra det , Ben Elfen. Vet at Øzil er et ømtålig punkt for deg 🙂 

 

For 3.5 mill i uka så burde han jo levert på Kevin nivå?  Men? Neida spillerne rundt han er ikke gode nok. Har han spilt for City så har han levert 20 assist og 6 mål. Øzil gikk smålei etter VM 2014! Nå er det brandet som er viktigst

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Verminator5 said:

Det ser ut til at Özil er et sårt tema for deg og. Du velger å skrive en triade om han i kamptråd, hvis kamp enda ikke har funnet sted 😊

Det var sas2002 som åpnet opp med Kevin på City og jeg kom da med motsvaret vårt - Øzil 🙂 Rått parti spør du meg. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Det ser ut til at Özil er et sårt tema for deg og. Du velger å skrive en triade om han i kamptråd, hvis kamp enda ikke har funnet sted 😊

Özil er et sårt emne for noen, Xhaka for noen og Laca for noen (som et eksempel)🙂

Når det gjelder det å komme med en "tirade" mot noen før en kamp har funnet sted, så er dette jo rett sted til rett tid. Det gjelder tross alt hvilke meninger en har om hva en (eller flere) konkret(e) spiller(e) har levert eller forventes å levere i denne kampen 😗

Når det gjelder Özil så er jeg både enig og uenig med Gunners68. Jeg er litt uenig hvis vi ser på kort sikt da Jeg mener Özil leverer bedre nå enn han gjorde i en lang periode (nå skulle vel det ikke så mye til). Jeg er dog enig i at vi bør kunne forvente enda mer av Özil og at det blir feil (som noen her av og til har antydet) at Özils "problemer" tilsynelatende (kun) skyldes spillerne rundt han. 

Link to comment
Share on other sites

Da har forklaringen kommet på hvorfor vi ikke ser noe til AMN for tiden. Arteta har tatt han ut av troppen fordi han ikke presterer bra nok på trening og har ved flere treninger kommet for sent. Bra Arteta setter disse gutta på plass når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er så hissig som det påpekes, så er det vel bare snakk om dager før enkelte spillere er syke. Tenker da på enkelte i alle spillergrupper i PL. Og har vedkommende da siste 14 dager spilt kamp, som jo er nærkontakt så må vel da samtlige spillere i karantene? Hvis ballen begynner å rulle avlyses nok sesongen er jeg redd.

Ellers var det jo litt funny igår. CL kampen mellom salzburg og tott. Der hilste ikke spillerne på hverandre før kamp, men nærkontakt er det hele 90min, samt flere takket hverandre for kampen etterpå? Hva var da vitsen med å ikke hilse først?!

Link to comment
Share on other sites

Dette kan ende med noe vi ikke kjenner rekke vidden av. Antar det er flere her på forumet som var i London sist  helg og fikk med seg det media kjøret det nå er.  Politikerne er nå under et enormt press .En rekke større arrangementer er avlyst. Tror de ganske snart stenger ned PL. Tviler på at de vil spille kampene for tomme tribuner.

Nå står eieren av Nottingham Forest frem og sier han er bekreftet smittet av viruset. Han var på kamp og i garderoben etter kampen  sist fredag. Han eier også Olympiakos og var på Emirates da de slo ut oss. 

Link to comment
Share on other sites

De spillerne fra oss som ble satt i karantene var ikke noen fra A troppen. Karantenen går ut i morgen. Brighton kampen går som normalt. Blir det flere tilfeller der spillerne blir smittet så blir nok kampene avlyst. Kan skje men lite trolig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...