Jump to content

2020.02.02 Burnley (B)


Polljen

Recommended Posts

Burnley    crest   Burnley    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 2. februar 2020, kl 15:00. Turf Moor
Premier League, 25. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Utilgjengelige spillere: Chambers og Tierney (langtidsskadde). Mustafi (usikkert hvor lenge han er ute). Kolasinac og Nelson (ute ca ett par uker til). 

Vår motstander Burnley ligger på 13. plass i PL og har to seire og tre tap på sine siste fem kamper (de to seirene er på deres to siste kamper). Arsenal ligger som nummer 10 i PL og har en seier, tre uavgjorte og ett tap på sine siste fem i PL.

Luiz er tilbake etter en kamps suspensjon, som ble sonet i cup-kampen mot Bournemouth på mandag, Det samme er Aubameyang etter å ha sonet sine tre kamper.. Det var flere av våre "faste" som hvilte i cup-kampen på mandag.
Arsenal vil også ha tilgjengelig en ny forsvarer til denne kampen. Pablo Mari ble i dag klar for Arsenal etter en låneavtale med hans brasilianske klubb, men jeg anser det som usannsynlig at han er i troppen allerede til denne kampen.

Laget som starter vil sannsynligvis bli ganske likt det som har startet i de siste PL-kampene. Kanskje er det en posisjon eller to der det kan bli endringer, men jeg tipper på at endringene bli få.

Leno
Bellerin - Sokratis - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe/Martinelli - Özil - Aubameyang
Lacazette


Dette er den siste fulle serierunden før PL for første gang prøver seg på en "Vinterferie" i ligaen. Vinterpausen vil totalt gå over to uker, men med en uke på hvert lag. Ligaen deles i to slik at halvparten av lagene, inkludert Arsenal har spillefri helgen 8./9. februar. De resterende ti lagene har spillefri helgen 15./16. februar.

De neste kampene for Arsenal blir hjemme mot Newcastle søndag 16. februar og borte mot Olympiacos i Europa League torsddag 20. februar.



 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Auba er vel ferdigsonet nå?

 

Han fikk kort mot Crystal Palace og har stått over kampene mot Sheffield United, Chelsea og Bournemouth?

Hvis så er tilfelle håper jeg Pepe vrakes til fordel for Auba

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Auba er vel ferdigsonet nå?

 

Han fikk kort mot Crystal Palace og har stått over kampene mot Sheffield United, Chelsea og Bournemouth?

Hvis så er tilfelle håper jeg Pepe vrakes til fordel for Auba

Du har helt rett, jeg kom ut av tellingen på sonede kamper. Skal rette dette opp, snarest.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Stefanb said:

Hvilken nysignering? Har vi fått en ny Martinez? ;) 

Gikk dessverre litt fort i svingene på mobilen. Martinelli ble Martinez gitt.

Trodde du kanskje hadde insideinfo om en nysignering 😏
skjønte du mente Martinelli

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Leno
Bellerin - Sokratis - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Willock - Martinelli
Aubameyang

Jeg er uenig i å benke Laca. I mine øyne tilfører han veldig mye offensivt, spesielt feilvendt. Auba er ikke veldig god feilvendt ei heller som et oppspillspunkt. Spesielt mot et lag som Burnley mener jeg at et oppspillspunkt vil være viktig. 

Med tanke på Willocks kamp mot Bournemouth kan jeg se hvorfor du kan tenke deg ham fra start, men da vil jeg heller at Pepe benkes fremfor Özil, rett og slett fordi jeg mener Pepe har prestert dårligere enn Özil i det siste. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/29/2020 at 6:15 PM, Simbad said:

Jeg er uenig i å benke Laca. I mine øyne tilfører han veldig mye offensivt, spesielt feilvendt. Auba er ikke veldig god feilvendt ei heller som et oppspillspunkt. Spesielt mot et lag som Burnley mener jeg at et oppspillspunkt vil være viktig. 

Med tanke på Willocks kamp mot Bournemouth kan jeg se hvorfor du kan tenke deg ham fra start, men da vil jeg heller at Pepe benkes fremfor Özil, rett og slett fordi jeg mener Pepe har prestert dårligere enn Özil i det siste. 

Du kan vel si at jeg er uenig. Lacazette scorer ikke mål. Det er hovedjobben hans i dette laget. Han har ikke tatt ansvar i fraværet til Aubameyang (mange argumenterte for at grunnen til at han ikke scoret så mye var fordi Aubameyang skulle trekke innover og Lacazette droppe dypt), men allikevel Lacazette står med i snitt under 20 pasninger per kamp med en pasningsprosent på rundt 75%. Det er ikke akkurat som om han er så fantastisk god med målgivende heller på tross av denne dypere rollen som oppspillspunkt. Han står med hele 2 målgivende hvorav 1 i november og 1 i januar. Mål har han ikke scoret i ligaen siden Brighton 5. desember. På tross av at han har startet alle ligakampene siden Everton borte 21. desember. La oss heller ikke gå inn på sist han scoret et bortemål.. Hadde ikke Aubameyang vært tilgjengelig så hadde jeg faktisk heller ville sett Nketiah.

Når det gjelder Özil så er han en offensiv midtbanespiller som ikke scorer og ikke har målgivende. Han har hele 2 skuddforsøk siden desember, og står med hele 1 assist denne sesongen. Jeg har flere ganger påpekt at jeg faktisk ikke liker Willock som offensiv midtbanespiller, men pga. Aubameyang som ikke er like flink med ryggen mot mål så setter jeg opp Willock her for å bistå Aubameyang litt fremover i banen. 

Synes ikke Pepe som til tross for mange svake kamper/høye forventninger, men som allikevel står med adskillig flere målpoeng fortjener å droppes for Özil som er i sin syvende sesong i ligaen fortsatt har til gode å jevnlig prestere.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Stefanb said:

Du kan vel si at jeg er uenig. Lacazette scorer ikke mål. Det er hovedjobben hans i dette laget. Han har ikke tatt ansvar i fraværet til Aubameyang (mange argumenterte for at grunnen til at han ikke scoret så mye var fordi Aubameyang skulle trekke innover og Lacazette droppe dypt), men allikevel Lacazette står med i snitt under 20 pasninger per kamp med en pasningsprosent på rundt 75%. Det er ikke akkurat som om han er så fantastisk god med målgivende heller på tross av denne dypere rollen som oppspillspunkt. Han står med hele 2 målgivende hvorav 1 i november og 1 i januar. Mål har han ikke scoret i ligaen siden Brighton 5. desember. På tross av at han har startet alle ligakampene siden Everton borte 21. desember. La oss heller ikke gå inn på sist han scoret et bortemål.. Hadde ikke Aubameyang vært tilgjengelig så hadde jeg faktisk heller ville sett Nketiah.

Når det gjelder Özil så er han en offensiv midtbanespiller som ikke scorer og ikke har målgivende. Han har hele 2 skuddforsøk siden desember, og står med hele 1 assist denne sesongen. Jeg har flere ganger påpekt at jeg faktisk ikke liker Willock som offensiv midtbanespiller, men pga. Aubameyang som ikke er like flink med ryggen mot mål så setter jeg opp Willock her for å bistå Aubameyang litt fremover i banen. 

Synes ikke Pepe som til tross for mange svake kamper/høye forventninger, men som allikevel står med adskillig flere målpoeng fortjener å droppes for Özil som er i sin syvende sesong i ligaen fortsatt har til gode å jevnlig prestere.

Amen Stefan! Dette innlegget var så godt at jeg lover å ikke disse Krokstadelva i hele fjorten dager. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

Du kan vel si at jeg er uenig. Lacazette scorer ikke mål. Det er hovedjobben hans i dette laget. 

Så uenig som det går an å bli. Laca har på mange måter en lignende rolle som Firmino har i Pool. Og Firmino har et mye mer dynamisk angrep rundt seg. LIkevel har Firmino 8 mål på 24 kamper denne sesongen mens Laca har 5 på 14. Ja, Firmino har flere assist så langt denne sesongen men det er som sagt mye pga et mer dynamisk angrep. Vi har vært fryktelig avhengig av Aubas mål, og Martinellis mål i Aubas fravær de siste tre kampene. Jeg er likevel ikke bekymret for Laca. Han kommer til å begynne å score igjen, når vi begynner å skape flere sjanser og han får litt godfølelsen foran mål igjen. 

Mye av vår offensiv har så langt under Arteta gått på bekostning av den nye defensive strukturen og arbeidsinnsatsen. Alle (med unntak av Pepe som veldig ofte 'jukser') de offensive spillerne har lagt ned en enorm innsats defensivt(etter Artetas inntreden) for å hjelpe forsvaret vårt. Vi skaper ikke altfor mye om dagen, men slipper også motstander til betydelig færre sjanser, og færre gode sjanser enn under Emery. Under Emery slapp vi til motstandere til langt flere sjanser enn vi selv skapte(uavhengig av motstander) nå er sjansestatistikken mye jevnere. 

Laca binder opp to spillere veldig ofte med sin bevegelse og er mye feilvendt, noe som burde åpne opp rom for våre andre offensive spillere. Spesielt Pepe får mye mer rom når motstander prøver å dekke opp både Laca, Auba og Özil men han har utnyttet det rommet fryktelig dårlig. 3 mål og 3 assist på 1345 minutter spilt for Pepe, mens Laca har 5 mål og 2 assist på 1193 minutter spilt.

Jeg har likevel troa på at Pepe kan bli veldig god for oss, men han må begynne å produsere mer.

Jeg er enig i at jeg gjerne skulle sett flere mål og flere assist av Özil, men det er viktig å se på hva annet han tilbyr, spesielt under Arteta. Han jobber hjemover på en helt annen måte og er så å si alltid spillbar. Mot Chelsea var han mye av grunnen til at 11-mann Chelskij ikke dominerte mer enn de gjorde mot våre 10. 

Vi så faktisk bedre ut defensivt i Emerys første halve sesong hos oss også, men han ødela mye av det inntrykket med å begynne å bruke spillere i feil roller. I starten var Torreira den mest defensive på midten, men mye roteringer og forsøket med å prøve å bruke Torreira mer offensivt slo tilbake. Samt det at han sluttet å bruke Özil. Det var ganske klart at spillerne etterhvert mistet troa og jobbet mindre for hverandre. Mye pga at det ble lagt vekt på motstanders taktikk enn vår egen.

Jeg vil likevel si at Artetas Arsenal ser mye mer ut som et lag og spillerne virker å jobbe mer for hverandre, samt tror jeg Arteta er smart og ikke begynner å bruke Torreira mer offensivt. Oppgavene er klarere og vi spiller mer som en enhet. Nei, vi er fortsatt ikke helt friskmeldt defensivt, men jeg ser et Artetalag som er i ferd med å bygges opp med det defensive som grunnlag. Og et godt defensivt grunnlag er som oftest det som på sikt danner et vinnerlag.

Når det kommer til Willock ser jeg faktisk han i Özilrollen mer enn deg. Begge målene mot Bournemouth viser hva han kan tilføre offensivt. Likevel fikk han ingen assist på noen av dem, men var tredje sist på begge. Vendingen på midten ved det ene målet viser noe av repertoaret hans. Samt at Willock veldig gjerne liker å finne seg rom inne i motstanders boks og komme seg selv i scoringsposisjon, noe Özil ikke er like flink til.

Link to comment
Share on other sites

En liten skadeoppdatering i forkant av kampen mot Burnley.

Både Kolasinac og Mustafi ser ut til å ha kommet seg litt raskere enn fryktet og begge spillerne vil bli vurdert i forkant av kampen mot Burnley. Som oftest når uttrykket "vil bli vurdert" blir brukt i skadeoppdateringene så betyr det i realiteten at spiller/spillere sannsynligvis ikke blir klare, men det finnes unntakstilfeller.

Nyervervelsen Cedric Soares har et mindre hamstringproblem og blir ikke klar til kampen mot Burnley.

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje litt for tidlig, men jeg kan se for meg at Arteta kanskje vil prøve et stopperpar med Luiz og Mari etterhvert. Begge gode pasningsspillere og det vil kunne bety at Xhaka kan flyttes lenger opp i banen for å prøve å påvirke vårt offensive spill. Det blir spennende å se om Mari klarer å ta nivået, men jeg synes det virker som at han er hentet inn fordi han passer en spillerprofil Arteta ønsker.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Simbad said:

Det er kanskje litt for tidlig, men jeg kan se for meg at Arteta kanskje vil prøve et stopperpar med Luiz og Mari etterhvert. Begge gode pasningsspillere og det vil kunne bety at Xhaka kan flyttes lenger opp i banen for å prøve å påvirke vårt offensive spill. Det blir spennende å se om Mari klarer å ta nivået, men jeg synes det virker som at han er hentet inn fordi han passer en spillerprofil Arteta ønsker.

De er vel begge venstre-stoppere, så usikker på om de går sammen. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Simbad said:

Det er nok et usikkert moment ja, men Luiz er høyrebent, og det hadde i det minste vært spennende å se. Er selvsagt ingen garanti for at det vil fungere, ei heller om det er det som er intensjonen til Arteta.

Tiden vil vise. Uansett er det positivt med flere pasningssterke stoppere i klubben. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

Vi har 11 strake seiere mot disse. 

For å være litt vanskelig (av prinsipp 😉) så er det nettopp slike "gode" statistikker som er det jeg frykter mest i slike kamper. 
Gode statistikker varer sjelden evig, det har vi opplevd flere ganger. Men når det er sagt så skal vi selvsagt slå Burnley i morgen 😁...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...