Jump to content

2020.02.02 Burnley (B)


Polljen

Recommended Posts

Det flotte samspillet vi så i «toppkampene» i starten under arteta er vekk (kommer sikkert igjen når vi møter motstand som gutta motiveres av) . Det er en gjeng spillere som ikke gidder å yte. Det virker som de håper ting skal flyte og ballen skal sprette ens vei. Idag ble Burnley litt ranet basert på kvaliteten i sjansene som var. De hadde en på streken noen cm fra mål. De hadde flere enorme sjanser der de ødela for seg selv pga to spillere gikk i samme avslutting. Vi hadde noen forsøk der vi bare ikke hadde gode nok avslutninger 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

52 minutes ago, Marius- said:

Ser detta bedre ut enn under emery? Like ræva spør du meg. 

Det SER like rææva ut som under Emery og man kan gjerne også si under Wengers siste sesonger. Men jeg er overbevist om at under Emery eller Wenger så hadde vi tapt denne kampen.

Det er jævla mye som er galt med Arsenal anno 2019/20. Laget sliter fremdeles med lag som spiller tøft og som presser Arsenal. Det er fremdeles alt for mange unødvendige, ofte upressede, balltap. Men under ledelse av Emery og ikke minst under Wengers ledelse i hans siste sesonger så hadde våre spillere i mye større grad hatt panikk og løpt som hodeløse kyllinger i vår bakre lagdel.

Arsenal har tapt seg offensivt etter at Arteta tok over, det er jeg ikke i tvil om, men til tross for hvor galt det ser ut så er laget nå tryggere defensivt (det skulle dog ikke så mye til det) enn det var pre-Arteta. Jeg har dog et lite håp om at det snart skal løsne seg offensivt og at vi får en liten opptur utover våren.

Men Arsenal er ikke en topp fire kandidat, jeg tror heller ikke til tross for forbedringer at laget har en god nok stall til å bli en klar topp fire kandidat i nær fremtid. Kampen i dag var rett og slett elendig totalt sett med Arsenal-øyne, men uten det skiftet av manager som skjedde (for sent), så hadde ikke laget ligget midt på tabellen, men i stedet mye nærmere den beryktede streken nederst på tabellen.

PS!! Marius, vi rykker ikke ned. Men jeg tør ikke spå at vi havner på øverste halvdel av tabellen i mai.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vi mista fullstendig flyten offensivt når Saka gikk ut. Auba ble lett tatt ut. Høyresiden vår fungerte ikke overhode. At Pepe ikke ble satt inn er en gåte. Slike kamper trenger noe uforugsigbart. Idag skuffer arteta med plan a og b. Skuffende. Mustafi vår beste

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Det SER like rææva ut som under Emery og man kan gjerne også si under Wengers siste sesonger. Men jeg er overbevist om at under Emery eller Wenger så hadde vi tapt denne kampen.

Det er jævla mye som er galt med Arsenal anno 2019/20. Laget sliter fremdeles med lag som spiller tøft og som presser Arsenal. Det er fremdeles alt for mange unødvendige, ofte upressede, balltap. Men under ledelse av Emery og ikke minst under Wengers ledelse i hans siste sesonger så hadde våre spillere i mye større grad hatt panikk og løpt som hodeløse kyllinger i vår bakre lagdel.

Arsenal har tapt seg offensivt etter at Arteta tok over, det er jeg ikke i tvil om, men til tross for hvor galt det ser ut så er laget nå tryggere defensivt (det skulle dog ikke så mye til det).enn det var post-Arteta. Jeg har dog et lite håp om at det snart skal løsne seg offensivt og at vi får en liten opptur utover våren.

Men Arsenal er ikke en topp fire kandidat, jeg tror heller ikke til tross for forbedringer at laget har en god nok stall til å bli en klar topp fire kandidat. Kampen i dag var rett og slett elendig totalt sett med Arsenal-øyne, men uten det skiftet av manager som skjedde (for sent) så hadde ikke laget ligget midt på tabellen, men i stedet mye nærmere den beryktede streken nederst på tabellen.

Du må gjerne mene vi hadde tapt kampen under de to nevnte. Men det har jo ikke skjedd i historien ennå. Nå tapte vi heller ikke idag. Ja, det har skjedd noe med det offensive, og jeg tror vi bare blir dårligere og dårligere som lag om dette Er fotballen vi skal levere. Heller en imot om det flyter offensivt. Det er alltid offensivt som bør være DNA hos Arsenal. Så får vi heller gjøre som Liverpool gjorde en periode og akseptere mye rart bak, sålenge man scorer mål. Nå har vi satt rekord i uavgjorte kamper så langt i en sesong. Vi har 4 rake? Det er 4p. Nesten poengmessig vært bedre å vunnet en og tapt 3. Sånn er det med poeng. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Skuffende resultat, men vi holder nullen (med nød og neppe). Både Auba og Laca brenner et par gigantsjanser, og vi kunne like godt vært laget som scoret.

Vi var tilbake til en del gamle synder(men Mustafi hadde en god kamp defensivt) og vi mister veldig mye offensivt når Saka blir skadet. Özil starter positivt men blir etterhvert tatt helt ut av kampen. Mener vi mangler et bedre alternativ i slike kamper som dette. Jeg tror Willock på sikt kan bli en veldig god nr 10, men er ikke helt der i dag. 

Nå spiller vi ikke igjen på to uker og det er en del som må jobbes med på treningsfeltet og flere av våre skadde spillere får muligheten til å trene seg opp igjen. Kola, Nelson og Cedric har vel en mulighet til å bli klare i løpet av denne perioden. Forhåpentligvis er det bare en smell på Saka og han også kan bli klar igjen.

Forhåpentligvis kan denne pausen være perfekt for oss slik at vi kan få jobbet med det offensive spillet vårt. Det er ikke optimalt om dagen. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Du må gjerne mene vi hadde tapt kampen under de to nevnte. Men det har jo ikke skjedd i historien ennå. Nå tapte vi heller ikke idag. Ja, det har skjedd noe med det offensive, og jeg tror vi bare blir dårligere og dårligere som lag om dette Er fotballen vi skal levere. Heller en imot om det flyter offensivt. Det er alltid offensivt som bør være DNA hos Arsenal. Så får vi heller gjøre som Liverpool og akseptere mye rart bak, sålenge man scorer mål. Nå har vi satt rekord i uavgjorte kamper så langt i en sesong. Vi har 4 rake? Det er 4p. Nesten poengmessig vært bedre å vunnet en og tapt 3. Sånn er det med poeng. 

Jeg er enig med deg i at vi totalt sett kommer til å bli et dårligere lag hvis laget forsetter å levere like dårlig offensivt som det gjorde i dag mot Burnley.

Når det tidligere fungerte bra offensivt og var ræva defensivt så klagde vi også særdeles mye. Jeg er enig i at jeg aller helst vil se god offensiv fotball og det er ingen krise om det da kommer mål i mot så lenge laget klarer å score flere mål enn det laget slipper inn. Problemet slik jeg ser det f.eks. under Emery både høsten og også våren 2019 var at selv om laget til tider viste god angrepsfotball så var det fullstendig krise bakover.

Jeg er like frustrert som deg over det laget har prestert offensivt under Arteta, og jeg er enig i at det offensive bør være svært viktig i Arsenal, men det må være en balanse mellom lagdelene. Akkurat nå i det som forhåpentligvis er en oppbyggingsfase så vil det ta tid å komme på det sporet både du og jeg ønsker å se fra Arsenal. Akkurat nå så forventer jeg små steg fremover. Først noen kjedelige uavgjorte kamper, så må vi kanskje inn om litt "boring Arsenal" med 1-0 seire, før det forhåpentligvis blir bedre tider. Men for å få bedre tider så MÅ det inn noen nye "klassespillere". Jeg vet at jeg har brukt "klasse"-begrepet til det kjedsomme, men vi trenger noe på banen som tar tak. Vi trenger en skikkelig leder på banen. Vi trenger en som "eier" midtbanen. Jeg er fullt klar over at klubben har begrensede midler å bruke i sommervinduet, men de midlene som er der må brukes klokt og det må brukes på kvalitet ikke kvantitet.

Jeg har blitt ansett som negativ av enkelte her i lang tid (mange sesonger) men jeg anser meg selv om en skeptisk realist og min påstand er at stallen i Arsenal har blitt nedbygd over mange sesonger. Det startet lenge før Wenger forsvant og jeg er i stor tvil om Stan og hans avkom egentlig har forstått realitetene i den situasjonen Arsenal befinner seg i.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

Vi trenger en skikkelig leder på banen. Vi trenger en som "eier" midtbanen.

Jeg har troa på at Guendouzi kan bli denne spilleren, men pr dags dato er han ikke helt der. Jeg tror Torreira og Guendouzi kan bli et fryktet midtbanepar på sikt, men akkurat nå trenger vi en skikkelig midtbanesjef som kan ta dette ansvaret(samt fungere som en mentor for Matteo som innimellom lar følelsene ta litt for mye overhånd) som er altfor mye å legge på en 20 år gammel spiller. Torreira er også relativt ung(blir 24 om 9 dager) men han har fungert bra som den mest defensive av to på midten(i dag har han skuffende med flere utpå der).

Xhaka har vært mye bedre under Arteta enn jeg hadde forventet, men er fortsatt ikke den midtbanesjefen jeg ønsker. I en alder av 27 mener jeg også at han burde ta mye mer ansvar enn han har gjort så langt. I dag blir han noe hindret av at han må spille venstreback, men generelt er jeg fortsatt ikke overbevist. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Jeg har troa på at Guendouzi kan bli denne spilleren, men pr dags dato er han ikke helt der. Jeg tror Torreira og Guendouzi kan bli et fryktet midtbanepar på sikt, men akkurat nå trenger vi en skikkelig midtbanesjef som kan ta dette ansvaret(samt fungere som en mentor for Matteo som innimellom lar følelsene ta litt for mye overhånd) som er altfor mye å legge på en 20 år gammel spiller. Torreira er også relativt ung(blir 24 om 9 dager) men han har fungert bra som den mest defensive av to på midten(i dag har han skuffende med flere utpå der).

Xhaka har vært mye bedre under Arteta enn jeg hadde forventet, men er fortsatt ikke den midtbanesjefen jeg ønsker. I en alder av 27 mener jeg også at han burde ta mye mer ansvar enn han har gjort så langt. I dag blir han noe hindret av at han må spille venstreback, men generelt er jeg fortsatt ikke overbevist. 

Håret blir aldri en som eier midtbanen i mine øyne. Men han kan bli fantastisk makker til en slik spiller. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Håret blir aldri en som eier midtbanen i mine øyne. Men han kan bli fantastisk makker til en slik spiller. 

Helt greit at du mener det. Jeg mener dog at Matteo har potensiale til å bli en komplett midtbanespiller om han fortsetter å utvikle seg. Og jeg ser for meg at siden han både kan forsere ledd på egenhånd, samt slå gode presise pasninger gjennom ledd og kan være en 'drittsekk' mot motstandere så bør han (hvis han fortsetter å utvikle seg) være en spiller å bygge laget rundt. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Helt greit at du mener det. Jeg mener dog at Matteo har potensiale til å bli en komplett midtbanespiller om han fortsetter å utvikle seg. Og jeg ser for meg at siden han både kan forsere ledd på egenhånd, samt slå gode presise pasninger gjennom ledd og kan være en 'drittsekk' mot motstandere så bør han (hvis han fortsetter å utvikle seg) være en spiller å bygge laget rundt. 

Mener han er for treg og allerede legger seg for den minste kontakt. Slike spillere blir aldri noe store lederskikkelser slik jeg har sett det. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Mener han er for treg og allerede legger seg for den minste kontakt. Slike spillere blir aldri noe store lederskikkelser slik jeg har sett det. 

Jeg mener han legger seg 'smart'. Han får som oftest frispark for det, og gjør det oftest når han ikke ser noen gode muligheter for å spille ballen fremover. Når han ser han har mulighet til å forsere ledd eller har gode pasningsmuligheter legger han seg sjelden.

Men dette blir jo bare synsing fra oss begge(eller kanskje mer forhåpninger fra min side). Tiden vil vise hvem av oss som har rett, det virker som at vi begge kan se han for oss på midten videre iallefall. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Jeg mener han legger seg 'smart'. Han får som oftest frispark for det, og gjør det oftest når han ikke ser noen gode muligheter for å spille ballen fremover. Når han ser han har mulighet til å forsere ledd eller har gode pasningsmuligheter legger han seg sjelden.

Men dette blir jo bare synsing fra oss begge(eller kanskje mer forhåpninger fra min side). Tiden vil vise hvem av oss som har rett, det virker som at vi begge kan se han for oss på midten videre iallefall. 

Håper du har rett og jeg feil:) For da har vi spilleren allerede i troppen. Men frykter vi må handle vedkommende 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Skal tottene seire over city også nå da? Huff, den så jeg som sikker B. 😕 Snakk om blåsøndag

Det er nok som Verminator5 påpekte tidligere idag at vi snubler når vi har sjansen. Det gjør vi alltid. Tottenshit derimot er et lag som ofte har marginene med seg, Beholdningen i dag var et poeng , clean sheet , begynte brukbart og faller av når vi blir presset. Flere som får godkjent og dessverre flere som er godt under pari. 

Vi hadde vel årsbeste hjemme mot United , men slike prestasjoner evner vi kun en -  max to ganger pr sesong. Nå setter vi vel kanskje ny rekord denne sesongen med antall uavgjorte kamper. Ellers så er det verd å merke seg at det er kun 2 lag , Norwich og Watford som har færre seire en oss. 

Vi er vel i en oppbygnings fase med Arteta og det er en forbedring i forsvaret. offensivt så knirker det for tiden. Men , for de som håper på topp 4 så tror jeg dere går dystre tider i møte. Det skjer bare ikke at vi kommer på topp 4. Det er ikke sikkert vi kommer høyere enn vi ligger nå. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Du kutter jo resten av resonnementet mitt... Men ja, vi har rast nedover tabellen med både Ljungberg og Arteta. Det er fakta

 

edit fra det jeg skrev som tilsvar:

Vant alle mot disse selv under ræva emery. Etter sparkingen har vi rast nedover tabellen. Alle ser jo enkelte forbedringer i spill og formasjon. Men poengmessig er det elendig. Poeng som teller. Vi er ett bunnlag ja, frykter fremdeles vi skal rykke ned 

Hvordan kutter jeg? Innlegget ditt bestod av to setninger. 

For meg er det nytteløst å sammenlikne det Emery utrettet på 1,5 år med Artetas håndfull kamper. Som du selv sier i ditt påfølgende innlegg, kan alle se det som har blitt bedre. Så du besvarer egentlig ditt første innlegg selv. Hvis du mener at ting er like ræva, kan jeg jeg ikke forstå annet enn at du lider av svært kort hukommelse.
 

Poengfangsten så langt har vært skuffende, men vi har hatt vår dose utur og. 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Verminator5 said:

Hvordan kutter jeg? Innlegget ditt bestod av to setninger. 

For meg er det nytteløst å sammenlikne det Emery utrettet på 1,5 år med Artetas håndfull kamper. Som du selv sier i ditt påfølgende innlegg, kan alle se det som har blitt bedre. Så du besvarer egentlig ditt første innlegg selv. Hvis du mener at ting er like ræva, kan jeg jeg ikke forstå annet enn at du lider av svært kort hukommelse.
 

Poengfangsten så langt har vært skuffende, men vi har hatt vår dose utur og. 

 

Du postet det såpass lenge etter at du lett kunne lest påfølgende post. Men greit nok, skal vi ta enkelt uttalelser i en kamptråd til grunnlag for en diskusjon så blir det spennende. 
 

Vi har fremstått noen kamper under arteta som ett bedre samspillende lag. De kampene har vært så å si toppkamper. Det har vært latterlig lite poeng hentet under arteta så langt, der er vi enige. Faktisk så lite ennå at emery utklasser han. Kampen idag sett under ett: det kunne like gjerne vært emery eller Wenger som var manager. Jeg så ingenting som viser noe som helst nytt eller revolusjonerende. Heldige var vi også, samt vi hadde 11 mot 11. Dette mot ett lag vi hadde 10 rake seiere mot, med nevnte tidligere hoggestabber som managere (meg inkludert som bøddel)

Jeg messet lenge med at «forelskelsen» til Arteta avhenger av hvordan vi fremstår i ordinære pl kamper. Dette kan man bare søke i kamptråder hvis man betviler. Nå har disse kampene kommet, og nei det er ikke bestått.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Matteo som en mulig "store lederskikkelse" så er jeg pr i dag skeptisk. Det er mye jeg liker ved "håret", men det er i så fall et godt stykke frem i tid. Uavhengig om han kan bli en klar leder om noen år, så MÅ vi ha inn en slik spiller NÅ (d.v.s. kommende sommer). Jeg frykter dog at så ikke kommer til å skje.



 

Link to comment
Share on other sites

Nei vi har et lag som ikke klarer topp 4. Vi er per dags dato plassert riktig på tabellen. Xhaxa, Matteo, torreira og Øzil er de mye bedre en midtbanekonstellasjonen til dritten i rødt fra Manchester. De er tross alt forran oss. Nei vi har ikke gode nok spillere over en hel sesong.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Ben Elfen said:

Vi har en sånn skikkelse i Xhaka allerede og om 3-4 år kan Guendouzi muligens være en etterkommer (selv om jeg har mer trua på at Willock overtar den rollen. Jeg ser mye Vieira i ham)

Hvis vi virkelig mener vi skal kjempe mot de store om 1-3 år så er verken Xhaxa, Matteo spillere som skal være i en startelver. Såre enkelt. Vi har spillere som trur de er bedre en det de er. Vi er Arsenal for pokker. 5 poeng fra nedrykk. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Etter 3 ( store) glass Rioja er jeg enig med meg selv om at årets mål er å unngå nedrykk - og å bygge et lag for 2020-2021 og framtiden.

Hvis ikke vi snart vinner kamper , istedet for uavgjorte , så kan det hende du ikke bare trenger store glass , men Norges glass , Ray1955 🙂

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...