Jump to content

2019.11.06 Vitoria (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

Vitoria    crest  Vitoria   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 6. november 2019, kl 16:50, Estadio D. Alfonso Henriques
Europa League, gruppespill, 4. kamp 
Kampen vises direkte på TV2 Sport 1

NB!!! MERK dag og klokkeslett for denne kampen. Da det er to portugisiske lag som hører til i det samme geografiske området og det faktum at begge lagene har hjemmekamp denne runden i gruppespillet så måtte det ene av de to lagene spille på en annen dag enn torsdag som er normal EL-kampdag. UEFA har ut fra faste kriterier bestemt at det er denne kampen mellom Vitoria og Arsenal som da blir flyttet. Kamptidspunktet er også tidligere enn de to vanlige tidspunktene 18:55 og 21:00 (norsk tid) og jeg antar dette er for at kampen ikke skal "krasje" med kamper i mesterligaen som spilles samme dag.

Det er ingen info fra Arsenal om utilgjengelige spillere, det er mulig at det betyr at Nelson kanskje er klar for kamp igjen.

Etter halvspilt gruppespill så har Arsenal full pott med ni poeng, Vitoria er poengløse etter de tre første kampene. Når det er sagt så var det ingen overbevisende seier for Arsenal over Vitoria på hjemmebane så jeg anser ikke denne kampen som walk over for Arsenal. Men ut fra Arsenals målforskjell så trenger laget egentlig kun tre poeng på de tre siste kampene for å nå cupspillet så troppen mot Vitoria bør egentlig ikke inneholde en eneste spiller som er tiltenkt plass i førsteelleveren i PL-møtet med Leicester kommende helg,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Frykter fullstendig kaos. Det nye fra Emery er at han skal prøve enda en taktisk vri. Denne gangen sette midtbanen høyere i banen enn angrepet for å skape forvirring og igjen outsmarte det andre laget. Han ser for seg at det kan by problemer med å spille seg ut bakfra, men han satser på at silkeføttene til Mustafi og Holding skal kunne finne midtbanen slik at de kan legge igjen til angriperne slik at de igjen kan spille ballen tilbake til Mustafi. På denne måten har alle lagdeler vært engasjert før vi mister ballen ca 20 meter fra eget mål.

Vet ikke om jeg orker å se på to bortekamper med få dagers mellomrom. Jeg har mistet all tro dessverre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Frykter fullstendig kaos. Det nye fra Emery er at han skal prøve enda en taktisk vri. Denne gangen sette midtbanen høyere i banen enn angrepet for å skape forvirring og igjen outsmarte det andre laget. Han ser for seg at det kan by problemer med å spille seg ut bakfra, men han satser på at silkeføttene til Mustafi og Holding skal kunne finne midtbanen slik at de kan legge igjen til angriperne slik at de igjen kan spille ballen tilbake til Mustafi. På denne måten har alle lagdeler vært engasjert før vi mister ballen ca 20 meter fra eget mål.

Vet ikke om jeg orker å se på to bortekamper med få dagers mellomrom. Jeg har mistet all tro dessverre.

😂😂😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg bare til emery er borte. Jeg så ganske tidlig når emery kom hvor han detaljstyrte spillerne under kamp. Nytter ikke at forsvarspillerne skal stå og kikke på emery under kamp og få beskjed om hvor de skal plassere seg og hvor de skal spille ballen. Var sjokkert når jeg så dette. Den mannen roter så gjevlig med alt han gjør at jeg fatter ikke hvorfor styret ikke har tatt tak i dette. Må vel verre den verste signeringen Arsenal noen gang har gjort. Mye skriverier og rykter nå så jeg trur og håper at han snart er borte. Få inn Ljungberg som midlertidig trener og ikke som tolk for emery.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners77 said:

Gleder meg bare til emery er borte. Jeg så ganske tidlig når emery kom hvor han detaljstyrte spillerne under kamp. Nytter ikke at forsvarspillerne skal stå og kikke på emery under kamp og få beskjed om hvor de skal plassere seg og hvor de skal spille ballen. Var sjokkert når jeg så dette. Den mannen roter så gjevlig med alt han gjør at jeg fatter ikke hvorfor styret ikke har tatt tak i dette. Må vel verre den verste signeringen Arsenal noen gang har gjort. Mye skriverier og rykter nå så jeg trur og håper at han snart er borte. Få inn Ljungberg som midlertidig trener og ikke som tolk for emery.

Er faktisk helt utrulig at vi har 5 seirer på de siste 18 matchene. Vi har 1 bra omgang så langt denne sesongen. Mot et lavtliggende Spurs. Selv vår gamle traver Wenger ville most dette.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er rykter fram og tilbake som man kan ta med en klype salt. Alt fra at Emery kan ryke med tap mot Leicester og Allegri og Arteta er aktuelle på den ene siden , mens på den andre siden så vil ikke Arsenal sparke Emery pga at de vil unngå å gå i UTD fella der 3 managere ble sparket pga manglende resultater. Synes den siste er tull og tøys. Vi har ikke vært i nærheten av å kjempe om PL trofeet siden 2011. Noen Fa cuper der andre lag har nedprioritert dette er det eneste. Vi kan ikke sammenlignes med Scummen.

Er for å gi managere tid så lenge det er en plan og man ser struktur og fremgang. Nå med Emery går alt feil vei. 

 

 

 

 

Må bare le. Oppgittheten til Laca

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Ben Elfen said:

Ingen bombe det - Auba tar ansvar. Dessverre får han nesten aldri ballen 😂

Emery har nok sjekket statsen og sett at Auba sjeldent mister ballen. Han vil derfor være et godt valg som kaptein..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke rart vi sliter når vi har folk som Xhaka med klippekort i laget. Det er et stort media trykk på klubben nå og med tap for Leicester så er Emery ferdig. Xhaka er forøvrig ikke den eneste som må ut. Vi sliter jævlig med forsvaret vårt. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Gunners68 said:

Det er ikke rart vi sliter når vi har folk som Xhaka med klippekort i laget. Det er et stort media trykk på klubben nå og med tap for Leicester så er Emery ferdig. Xhaka er forøvrig ikke den eneste som må ut. Vi sliter jævlig med forsvaret vårt. 

Det gjør vi uansett hvem som spiller i det Forsvaret. Nesten sikker på det hadde sett jævelig ut med van daijk også, sånn emery setter opp taktikken. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Det gjør vi uansett hvem som spiller i det Forsvaret. Nesten sikker på det hadde sett jævelig ut med van daijk også, sånn emery setter opp taktikken. 

Ja , det er mulig det 🙂 Taktikk /plan eller ikke i forsvaret så hadde jeg håpet på klassespillere i forsvaret som har evnen til å lese spillet , komme riktig opp i kroppen på motstanderen , komme først på ballen uten å lage straffe. Vi er på tørre møkka nødt til å komme med minst en gavepakke i hver eneste kamp. Du bare sitter og venter på at det skal skje.

Hvor ofte så vi at Adams , Dixon , Bould , Winterburn , Keown & Co gjorde de samme tabbene som våre forsvars spillere. Vel , de vi har i dag rekker ikke de gamle forsvars kjempene våre til anklene en gang. De er historie så vi får holde oss til de vi har pr idag - dessverre.

Søndag er Emery forøvrig historie Marius - etter nok et bortetap .

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Gunners68 said:

Ja , det er mulig det 🙂 Taktikk /plan eller ikke i forsvaret så hadde jeg håpet på klassespillere i forsvaret som har evnen til å lese spillet , komme riktig opp i kroppen på motstanderen , komme først på ballen uten å lage straffe. Vi er på tørre møkka nødt til å komme med minst en gavepakke i hver eneste kamp. Du bare sitter og venter på at det skal skje.

Hvor ofte så vi at Adams , Dixon , Bould , Winterburn , Keown & Co gjorde de samme tabbene som våre forsvars spillere. Vel , de vi har i dag rekker ikke de gamle forsvars kjempene våre til anklene en gang. De er historie så vi får holde oss til de vi har pr idag - dessverre.

Søndag er Emery forøvrig historie Marius - etter nok et bortetap .

Tror ikke klubben har baller til å sparke han, selv med tap i helgen. Ikke slik vi driver, er en grunn til at Wenger satt såpass lenge selv om alle så pila pekte feil vei. 

Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke om at du må verdensklasse spillere i alle posisjoner for å prestere bra. Du trenger et system som fungerer. Kan vel ikke akkurat si at Henderson og Millner er toppklasse men de fungerer i Klopp sin filosofi og plan. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det er ikke rart vi sliter når vi har folk som Xhaka med klippekort i laget. Det er et stort media trykk på klubben nå og med tap for Leicester så er Emery ferdig. Xhaka er forøvrig ikke den eneste som må ut. Vi sliter jævlig med forsvaret vårt.  

Uenig. Forsvaret vårt har spilt bra i det siste. Det er midtbanen som er vårt store problem slik jeg ser det. Vi slipper inn for mange mål, det skyldes midtbanen vår. Vi scorer alt for lite, det skyldes midtbanen vår.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Uenig. Forsvaret vårt har spilt bra i det siste. Det er midtbanen som er vårt store problem slik jeg ser det. Vi slipper inn for mange mål, det skyldes midtbanen vår. Vi scorer alt for lite, det skyldes midtbanen vår.

Hiver meg på den. Det starter på topp. Er alt for lite press og intensitet fra Laca og Auba og rommet mellom midtbanen og forsvaret er alt for stort så vi kommer veldig ofte i undertall. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Ellers var også poenget mitt som flere andre påpeker her: Forsvaret kan ikke alene klandres for alt som skjer. Det begynner på topp, og fortsetter igjennom hele formasjonen emery setter opp. Det var derfor jeg også nevnte at vi kunne satt inn feks verdens beste stopper og fått han til å sett ut som en forvirra kylling. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Greit  med all verdens planer og systemer. Helt enig i at Emery har sviktet i sin jobb på flere måter. Spillere i flere ledd også. Men , våre forsvars spillere har en egen evne til å svikte i avgjørende øyeblikk. De sovner på post - lager unødvendige sjanser til motparten eller lager straffer.  Var over og så flere kamper nå i siste måned og jeg var ikke imponert over forsvaret vårt. Luiz skremte vannet av meg. Skjønner ikke hvorfor vi kjøpte han. 

Så jeg lurer på hva som gjør at man kan hevde at forsvaret har vært bra i det siste. Vel , Chambers har spilt seg opp i en del kamper. Mot Palace  var han på glattisen igjen og slet forferdelig. Vi må få inn bedre folk en Chambers  og Luiz - og Xhaka. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Gunners68 said:

Greit  med all verdens planer og systemer. Helt enig i at Emery har sviktet i sin jobb på flere måter. Spillere i flere ledd også. Men , våre forsvars spillere har en egen evne til å svikte i avgjørende øyeblikk. De sovner på post - lager unødvendige sjanser til motparten eller lager straffer.  Var over og så flere kamper nå i siste måned og jeg var ikke imponert over forsvaret vårt. Luiz skremte vannet av meg. Skjønner ikke hvorfor vi kjøpte han. 

Så jeg lurer på hva som gjør at man kan hevde at forsvaret har vært bra i det siste. Vel , Chambers har spilt seg opp i en del kamper. Mot Palace  var han på glattisen igjen og slet forferdelig. Vi må få inn bedre folk en Chambers  og Luiz - og Xhaka. 

Ser den store forskjellen på Tierney og Chambers. Tierney slet i starten på wolves men fikk justert seg litt etter en svak start og hadde full kontroll resten av kampen. Med Chambers så blir det over stokk og stein. Vi er avhengig av at Bellerin kommer tilbake slik han var for et par år siden. God defensivt og offensivt.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...