Jump to content

2019.11.06 Vitoria (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Jeg trodde iallefall at Emery skulle evne å gjøre noe med det defensive - den delen av laget som Wenger fullstendig overså. Men , det er han ikke i nærheten av å klare. Siste perioden av siste sesong burde være et jævlig varsku her til ledelsen av klubben. Denne sesongen har kampene frem til nå vært like elendig. Det har vært noen lyspunkter i EL og ligacupen. 

Tror det skjer ting i klubben nå og Leicester kampen blir siste muligheten for Emery - men tviler på at vi får med oss noe derfra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, Simbad said:

Man håpte jo at det skulle bedre seg etterhvert. Og det så ut som at det kanskje kunne det da vi gikk den lange perioden ubeseiret i fjor.

Det så akkurat likt ut, men mange drømte og lukket øynene for det som egentlig var åpenbart. Det har vært like ustrukturert og uten plan fra første dag. 

Jeg påpekte at jeg var overrasket over at han ikke kjente sin beste startoppstilling i august i fjor. Faktum er at han er akkurat like i villrede nå. Han har skapt utrygghet og instabilitet hele veien. Det er egentlig utrolig at han overlevde første sesong basert på manglende fremgang vurdert ut i fra absolutt alle parametre bortsett fra noen poeng mer enn Wenger klarte i sin siste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

De aller fleste av oss var temmelig høyt opp i fjor under vår ubeseirede rekke av kamper - selv om vi så at det ikke gikk helt på skinner. Det var likevel noe nytt der - mer intensitet og en del bytter som slo heldig ut. Det var positive tendenser. Det jevnet seg ut etter hvert og så sluknet vi gradvis. Sesongavslutningen hvor vi trengte et - 1 -poeng for å nå topp 4 ble en gedigen skuffelse. Sesong avslutningen ville ha medført sparken i de fleste klubbene rundt oss på det tidspunktet. 

Det har ikke bedret seg i det hele tatt de første 11 kampene. Hvis Emery får fortsette så kan vi glemme topp 4.

Link to comment
Share on other sites

det som skjer nå er bare trist. Det er mye talent i klubben, det har vi jo sett. Men laget mangler fullstendig det som et profesjonelt lag bør ha; det er ingen organisering, ingen struktur, ingen kynisme.… bare kaos. Ser ut til at Emery fullstendig har mistet grepet i den grad han noen gang har hatt det?

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Gunners68 said:

De aller fleste av oss var temmelig høyt opp i fjor under vår ubeseirede rekke av kamper - selv om vi så at det ikke gikk helt på skinner. Det var likevel noe nytt der - mer intensitet og en del bytter som slo heldig ut. Det var positive tendenser. Det jevnet seg ut etter hvert og så sluknet vi gradvis. Sesongavslutningen hvor vi trengte et - 1 -poeng for å nå topp 4 ble en gedigen skuffelse. Sesong avslutningen ville ha medført sparken i de fleste klubbene rundt oss på det tidspunktet. 

Det har ikke bedret seg i det hele tatt de første 11 kampene. Hvis Emery får fortsette så kan vi glemme topp 4.

Det er ikke 11 kamper, det er 17 kamper så langt denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har opplevd mye rart i styre og stell av Arsenal  de siste årene , kanskje er jeg veldig naiv , men jeg føler meg temmelig sikker på at de ser slutten på Emerys periode nå. Det er et sånt kjør i media nå om Arsenal og Emery at dette må få en slutt - med mindre laget nå snur den dårlige trenden og viser hva de kan. Hvor stor er sjansen for det ???

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Vi har opplevd mye rart i styre og stell av Arsenal  de siste årene , kanskje er jeg veldig naiv , men jeg føler meg temmelig sikker på at de ser slutten på Emerys periode nå. Det er et sånt kjør i media nå om Arsenal og Emery at dette må få en slutt - med mindre laget nå snur den dårlige trenden og viser hva de kan. Hvor stor er sjansen for det ???

Taper vi mot Leicester og samtidig spiller like ræva som vi har gjort i hele denne sesongen så har neppe styret noe valg. Er så negativitet rundt klubben, Emirates blir snart halvfull. Emery er rett og slett ikke god nok manager for en klubb som Arsenal. Da må du ta konsekvensen og la andre slippe til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært en av de som hele tiden har vært klar på at Emery må få tid - tid til å få signert nye og bedre spillere for at vi skal komme oss et steg opp. Signeringen av spillere må jeg i dag innrømme har vært ganske bra. Leno , Guendouzi , Torreira , Pepe og Tierney ser ut til å være veldig bra spillere. Ceballos også muligens. Problemet er at Emery ikke får laget til å prestere. Han finner ikke sitt førstelag selv etter 18 måneder i jobben. 

Ser ingen annen utvei en at vi må få inn en manager som kan få mest mulig ut av de spillerne vi har. Taper vi mot Leicester så er vi mer eller mindre helt ut av bildet til å få en plass i topp 4. Med mindre vi lyn kjapt får inn rett mann som får oss på skinnene igjen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Jeg har vært en av de som hele tiden har vært klar på at Emery må få tid - tid til å få signert nye og bedre spillere for at vi skal komme oss et steg opp. Signeringen av spillere må jeg i dag innrømme har vært ganske bra. Leno , Guendouzi , Torreira , Pepe og Tierney ser ut til å være veldig bra spillere. Ceballos også muligens. Problemet er at Emery ikke får laget til å prestere. Han finner ikke sitt førstelag selv etter 18 måneder i jobben. 

Ser ingen annen utvei en at vi må få inn en manager som kan få mest mulig ut av de spillerne vi har. Taper vi mot Leicester så er vi mer eller mindre helt ut av bildet til å få en plass i topp 4. Med mindre vi lyn kjapt får inn rett mann som får oss på skinnene igjen.

----

kjøpene har vært bra, troppen er på papiret bra nok til å kunne hevde seg mye mer. Men laget har ikke prestert i nærheten av hva talentet skulle tilsi. De fremstår som forvirrede på banen, uten særlig samhandling og plan, og håpløs defensiv organisering. Å ordne opp i det må jo være managerens ansvar. At de virker å være helt skjøre psykisk, uten noen form for profesjonell kynisme, der man kamp etter kamp roter bort seieren i sluttfasen, må jo også være managerens ansvar å ordne opp i. Jeg har også vært av de som har ment at Emery måtte få tid, men tålmodigheten er vel nå brukt opp? Og problemet er ikke at laget ikke er tittelutfordrer, det største problemet er at det ikke er noen tegn til bedring, på tross av alle de gode kjøpene. Tvert i mot ser jo laget ut til å være inne i en negativ trend, der vondt blir til verre. Da må man gjøre noe.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, piscator said:

----

kjøpene har vært bra, troppen er på papiret bra nok til å kunne hevde seg mye mer. Men laget har ikke prestert i nærheten av hva talentet skulle tilsi. De fremstår som forvirrede på banen, uten særlig samhandling og plan, og håpløs defensiv organisering. Å ordne opp i det må jo være managerens ansvar. At de virker å være helt skjøre psykisk, uten noen form for profesjonell kynisme, der man kamp etter kamp roter bort seieren i sluttfasen, må jo også være managerens ansvar å ordne opp i. Jeg har også vært av de som har ment at Emery måtte få tid, men tålmodigheten er vel nå brukt opp? Og problemet er ikke at laget ikke er tittelutfordrer, det største problemet er at det ikke er noen tegn til bedring, på tross av alle de gode kjøpene. Tvert i mot ser jo laget ut til å være inne i en negativ trend, der vondt blir til verre. Da må man gjøre noe.

Tålmodigheten er over, alle piler peker feil vei, og det er ingen tegn til bedring. Styret bør gjøre noe; NÅ. 
 

det skjer vel som vanlig lite.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, piscator said:

----

kjøpene har vært bra, troppen er på papiret bra nok til å kunne hevde seg mye mer. Men laget har ikke prestert i nærheten av hva talentet skulle tilsi. De fremstår som forvirrede på banen, uten særlig samhandling og plan, og håpløs defensiv organisering. Å ordne opp i det må jo være managerens ansvar. At de virker å være helt skjøre psykisk, uten noen form for profesjonell kynisme, der man kamp etter kamp roter bort seieren i sluttfasen, må jo også være managerens ansvar å ordne opp i. Jeg har også vært av de som har ment at Emery måtte få tid, men tålmodigheten er vel nå brukt opp? Og problemet er ikke at laget ikke er tittelutfordrer, det største problemet er at det ikke er noen tegn til bedring, på tross av alle de gode kjøpene. Tvert i mot ser jo laget ut til å være inne i en negativ trend, der vondt blir til verre. Da må man gjøre noe.

Ingen bedring i det hele tatt er konklusjonen. Han har alle spillerne tilgjengelig. En borteseier er nesten  en sensasjon. En kamp uten et unødvendig baklengsmål skjer ikke. Xhaka er vår kaptein og leder i krigen ( var da ) og da må det gå galt. Aldri vært en ledertype.

Ser ikke hvordan vi skal få med oss poeng lørdag fra Leicester. ikke mange som tror på at vi får med oss noe derfra. Tenker Emery vet at lørdag er siste kamp.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...