Jump to content

2019.11.02 Wolverhampton (H)


Polljen

Recommended Posts

Kampen var ingen katastrofe, men de svakeste sidene med laget kommer veldig klart frem:

- elendig kollektivt press

- lar motstander spille på seg selvtillit ved å la de holde ballen i laget. 

- midtbanen all over the place. Torreira fullstendig ute av posisjon og lå høyere i banen enn Özil. Kan umulig vært planen?

- Guendouzi må dekke uendelig med rom og et pass fremover så er vår midtbane overspilt og motstander kan løpe rett på et ryggende forsvar. 

- forsvaret rygger inn i egen 16 og lar både løp og skudd gå fra 20 m og inn. Leno gjør 3 gode redninger (han skal ta alle) etter avslutninger innen for 16 grunnet manglende støtte fra midtbanen. 

- kontringene starter på egen 16 og blir stoppet 30 m fra motstanders mål fordi vi alltid angriper i undertall. Det er ingen system eller samhandling i løpene. I 2. omgang er det en god kontring hvor Laca ender med å avslutte høyt over fra 13 m sentralt foran mål. Egentlig 2. omgangs beste sjanse. 

- ingen avslutninger på mål i 2. omgang. Wolves keeper har 0 redninger i hele kampen. Det er skrekkelig svakt på hjemmebane. 

- ingen samhandling fremover og ingen løp i boks. Det er absolutt ingen bevegelse foran ballfører. Alle angripere blir spilt opp med mann i ryggen og må slå bakover. Wolwes forsvarer seg rettvendet i hele kampen bortsett fra ved ett innlegg fra Saka hvor det blir kaos og ender med et hjørnespark. 

- laget skaper trøbbel for seg selv gang på gang ved å skulle spille seg ut bakfra  

Det er absolutt ingenting som fungerer i dette laget. Det er gode fotballspillere som er redusert til et middelmådig lag. Arsenal er så lette å spille mot at jeg tror motstander gleder seg fordi de vet de får sjanser og at Arsenal alltid slipper inn mål. Forsvarer motstander uten større feil får de med seg poeng mot Arsenal. Ingen motivasjon er større. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nei takk til Wenger inn.

Men det må da gå an å prøve å holde mer på ballen når vi leder? Evt kjøre mer kontringer når vi vinner ballen i forsvar. Skjønner virkelig ikke hvorfor vi er så elendige til å holde på en ledelse. Er spillerne redde? Er manageren redd, og det speiler seg hos spillerne? Er det en endring av taktikk når vi tar ledelsen problemet? Er det det at vi ikke endrer taktikk når vi leder? 

Hvorfor skaper vi mindre sjanser enn motstander nesten uavhengig av hvem det er? Lag vi burde slå 10 av 10 ganger utspiller oss. Noen ganger kommer vi tilbake og vinner med 3-2(Villa,Vitoria) men dette er lag vi med vår spillerbase burde feie av banen. 

I siste sesongen til Wenger og store deler av forrige sesong var vi elendige på bortebane. I år virker det som at vi like gjerne er elendige på hjemmebane i tillegg.

Emery mener vi er blitt mer 'competitive'. Veldig ofte virker det stikk motsatt.. Gir bort ledelse, blir utspilt av dårligere lag, skaper altfor få sjanser osv.. 

Link to comment
Share on other sites

Antar det er kort tid igjen med Emery. Tviler sterkt på at vi slår Leicester i neste kamp. Tror ikke det er tilfeldig at Mourinho var på Emirates , samtidig som  mange vil hevde at han var der for å se det portugisiske laget.

Mourinho har en bra CV , taktisk bedre en Emery , snakker engelsk bedre en Emery og kjenner selvfølgelig engelsk fotball bedre en Emery. Har også langt større erfaring med CL / store kamper.

Med Morinho så har vi en ny manager i ca to sesonger , mye støy og misnøye. Vi har flere virkelig gode talenter som er i ferd med å ta det store steget og hva vil skje med disse. Vil Mourinho slippe til disse talentene.

Morinho vil garantert ikke ta jobben uten garantier for store beløp til signeringer. De som spiller i forsvaret idag lever farlig hvis Mourinho kommer. Muligens bare Bellerin og Tierney som vil bli med videre. De andre har ikke standaren til Mourinho.

Tror som sagt over her at Emery har kort tid igjen i Arsenal , men vi har ikke pengene som skal til for å møte Morinhos krav til spillerinnkjøp. Da er mitt tips Vieira. Spiller vi mye lenger med Emery så må Sam Allardyce inn for å redde oss fra nedrykk til våren 🙂 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Mourinho? gud forby! Han har jo vist for lenge siden at han er over toppen og at hans løsninger er gårsdagens. I tillegg kommer all støyen, og den fullstendig usjarmerende fotballen. Greit å mestre det å parkere bussen. Det er for så vidt en ferdighet Arsenal snart burde lære seg. Men det må jo være noe mer i tillegg... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ønsker heller ikke Mourinho. Hvis/når Emery forsvinner håper jeg på Arteta, hvis han har lyst til å prøve seg. Mikkel er mitt førstevalg slik som ståa er nå. Ingen garanti at han vil bli en suksess, men jeg tror det hadde vært verdt å prøve spesielt nå som han har gått Pepskolen. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg ønsker ikke Mourinho - vil helle Brendan Brendan Rodgers eller Rafa Benitez

Eller han derre Ajax treneren.

Hadde også glatt tatt Ljungberg i et par måneder eller mer. Akkurat nå så tror jeg at de fleste som bare tillater laget vårt å angripe skikkelig vil utgjøre en forskjell.

Mourinho er en cunt, og jeg vil ikke ha han i nærheten av denne klubben.

Link to comment
Share on other sites

Gi meg Bergkamp og Rodgers i samarbeid.

Rodgers var en slip fra SteveG unna å vinne PL med et meget middelmådig lag. Det han gjør i Leicester nå er rett og slett imponerende. Han har PL rutine og er veldig klar i sin filosofi. 

Bergkamp har gjort en fantastisk jobb som spillerutvikler. Litt samme posisjon som Ljungberg har nå, men for meg hadde DB10 vært et steg opp. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, RP7 said:

Gi meg Bergkamp og Rodgers i samarbeid.

Rodgers var en slip fra SteveG unna å vinne PL med et meget middelmådig lag. Det han gjør i Leicester nå er rett og slett imponerende. Han har PL rutine og er veldig klar i sin filosofi. 

Bergkamp har gjort en fantastisk jobb som spillerutvikler. Litt samme posisjon som Ljungberg har nå, men for meg hadde DB10 vært et steg opp. 

Da sier vi det sånn. Jeg ringer Josh i morgen

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Gi meg Bergkamp og Rodgers i samarbeid.

Rodgers var en slip fra SteveG unna å vinne PL med et meget middelmådig lag. Det han gjør i Leicester nå er rett og slett imponerende. Han har PL rutine og er veldig klar i sin filosofi. 

Bergkamp har gjort en fantastisk jobb som spillerutvikler. Litt samme posisjon som Ljungberg har nå, men for meg hadde DB10 vært et steg opp. 

Så ett intervju mellom Wright og Dennis Bergkamp nylig, det var Bergkamp rimelig tydelig på at han ikke så for seg som hovedtrener i noen stor klubb. Men derimot som en assistent. Han var ikke særlig lysten på det øverste ansvaret.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Marius- said:

Så ett intervju mellom Wright og Dennis Bergkamp nylig, det var Bergkamp rimelig tydelig på at han ikke så for seg som hovedtrener i noen stor klubb. Men derimot som en assistent. Han var ikke særlig lysten på det øverste ansvaret.

Jepp, derfor Rodgers in charge og Bergkamp som coach og med ansvar for offensiv samhandling. Tenk hva han kunne utrettet med Özil, Pépé, Laca, Auba og Martinelli. 

Rollen DB10 hadde de 4 siste sesongene er ikke ulik Özils foretrukne rolle. 

Forøvrig nok et bevis på at alt er galt i klubben vår:

https://www.skysports.com/football/news/11661/11853372/unai-emerys-arsenal-are-in-decline-with-no-sign-of-progress

Dette er rett og slett helt grusomme tall som Emery ikke kan overleve. Det er ingen, absolutt ingen parametre som peker i hans favør. Det er rett og slett meningsløst å la han fortsette. Ingen kan tro at dette snur når han ikke har klart å gjøre en positiv endring på 1,5 år. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, RP7 said:

Jepp, derfor Rodgers in charge og Bergkamp som coach og med ansvar for offensiv samhandling. Tenk hva han kunne utrettet med Özil, Pépé, Laca, Auba og Martinelli. 

Rollen DB10 hadde de 4 siste sesongene er ikke ulik Özils foretrukne rolle. 

Forøvrig nok et bevis på at alt er galt i klubben vår:

https://www.skysports.com/football/news/11661/11853372/unai-emerys-arsenal-are-in-decline-with-no-sign-of-progress

Dette er rett og slett helt grusomme tall som Emery ikke kan overleve. Det er ingen, absolutt ingen parametre som peker i hans favør. Det er rett og slett meningsløst å la han fortsette. Ingen kan tro at dette snur når han ikke har klart å gjøre en positiv endring på 1,5 år. 

Skrekk og gru.

 

hadde en kort prat med Josh. Han sa at timingen med å snakke om Brendan før Leicester kampen ikke er ideel. Han antydet også at Brendan kan bli for dyr og spurte om hva jeg syntes om konstellasjonen Ljungberg/Bergkamp. Jeg sa jeg skulle konsultere med @RP7 på gunnersforumet og komme tilbake til ham. Så jeg og Josh venter på en tilbakemelding fra deg

Link to comment
Share on other sites

Men hvem inn?, 

Jose: Ja han har håna klubben eller har han det? Han har håna Wenger. Ikke klubben! Trur nok Raol og Edu er villig til å bla opp 1.5 milliarder i 2 klassespillere til sommeren hvis Jose sørger for topp 4. 

- Arteta er nok moden men passer en possession orientert spillestil dette mannskapet?

- Alegri: Struktur og kollektiv er styrken men språket?

- Benitez: Tjener nok til livets opphold i Kina.

- Rodgers: En god trener med litt Klopp filosofi.

Andre?

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, sas2002 said:

- Arteta er nok moden men passer en possession orientert spillestil dette mannskapet?

Jeg tror det. Så lenge man har en plan med ballbesittelsen og spillerne har klare roller, men med mulighet for å spille på instinkt. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sas2002 said:

Arteta er nok Pep sin etterfølger

Det er mulig, men en sjanse til å overta Arsenal er nok uansett intr for ham. 

Ikke mitt førstevalg. Tror også han vil slite med den defensive organiseringen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Det er mulig, men en sjanse til å overta Arsenal er nok uansett intr for ham. 

Ikke mitt førstevalg. Tror også han vil slite med den defensive organiseringen. 

City sliter jo selv bakover, men er hinsides mye bedre fremover. Nei Arteta vil jeg ikke ha, merkelig om han ikke skal bevise seg i en litt mindre klubb før han overtar city eller lignende. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

City sliter jo selv bakover, men er hinsides mye bedre fremover. Nei Arteta vil jeg ikke ha, merkelig om han ikke skal bevise seg i en litt mindre klubb før han overtar city eller lignende. 

Enig. Sliter litt med å forstå Arteta hypen. Tror man at man får Guardiola, men i First Price varianten? 
 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sas2002 said:

Jeg ville ha henta Benitez på flekken.

Tror Benitez hadde vært en bra mann for oss. Langt ifra den støyen du får med Mourinho. Nå er det tidspunktet hvor en del lag begynner å få panikk og managere får sparken. Det kan være tidspunktet for oss å slå til nå. Emery har gjort sitt hos oss. Han har mistet taket på hele greia og har vært i ingenmannsland hele denne sesongen. Det kan ikke være nødvendig å vente lenger.

Link to comment
Share on other sites

Han tyske nagelsmann eller hva han het? Er hypen for han borte? Stod for ganske offensiv moderne fotball. 
 

Alegri er og var min favoritt, skjønner enkelte ser på han som kjedelig og defensiv orientert. Iallefall kan han dette i motsetning til dagens spanjol. Alegri er også glad i raske angripere som kan omstille på veldig kort tid. Idag ser jeg knapt en taktikk der vi ønsker å bryte raskt heller. Alegri tror jeg derimot ikke ønsker seg til Arsenal, vi er ikke lenger noe kandidat der man kan forvente suksess med det første, derfor tror jeg endel kandidater ikke er interessert. Hvorfor skulle Rodgers hoppe av Leicester nå? Hva kan Arsenal faktisk tilby mer, annet enn mer utfordringer og høyere lønninger? 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...