Jump to content

2019.05.09 Valencia (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, Marius- said:

Forøvrig korrekt annullert 

Du er et kjøtthue av dimensjoner om du tror det målet skal stå. Skjønner ikke at han gadd å juble for det en gang. 

 

Tipper Hugain og Hazard bommer på straffene sine. 

Link to comment
Share on other sites

4 engelske lag i finalene. Imponerende. Tror Chelsea passer oss bra. Er et lag som ikke presser kollektivt (som Arsenal..) og det gir litt mer rom til spillere som Xhaka og Özil. Da er det  håp  

Samtidig så er det første gang jeg planlegger å ikke se CL finalen. Klarer ikke å bestemme meg for hvilket av de to lagene jeg misliker mest. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, RP7 said:

4 engelske lag i finalene. Imponerende. Tror Chelsea passer oss bra. Er et lag som ikke presser kollektivt (som Arsenal..) og det gir litt mer rom til spillere som Xhaka og Özil. Da er det  håp  

Samtidig så er det første gang jeg planlegger å ikke se CL finalen. Klarer ikke å bestemme meg for hvilket av de to lagene jeg misliker mest. 

I den kampen bør alle dessverre heie på Liverpool. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Har da slått de med dårligere lag før? Håper du prøver å jinxe ;)

Når det kommer til Arsenal er jeg svært pessimist. Er ganske optimistisk av natur, men dette laget er da unntaket. Om man tar sorgene på forskudd, reduseres skuffelsen. Vel, egentlig ikke. Kall det en forsvarsmekanisme.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Når det kommer til Arsenal er jeg svært pessimist. Er ganske optimistisk av natur, men dette laget er da unntaket. Om man tar sorgene på forskudd, reduseres skuffelsen. Vel, egentlig ikke. Kall det en forsvarsmekanisme.

Da er jeg med ;)

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, elx said:

Nå er sist det var 4 engelske lag i de to finalene?(CL og EL)

Jeg kan iallefall ikke huske det på mine 28 år...

Aldri skjedd før. Heller ikke fra en annen nasjon.

Chelsea tok vi i 02 og 17. Hvilepuls-kamp. 

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Ble en veldig engelsk dominans i europa dette året. Tror det var best å møte Chelsea da vi kjenner det laget godt. Vi har slått de i finaler  før og sist i 17 hvor Chelsea var storfavoritt.

I CL , i den grad vi skal holde med et lag , må vi gå for Pool. En Spurs seier vil for oss bli skrekk scenariet fra helvete. Håper OX kommer innpå i den kampen og blir match winner. Hvilken Arsenal legende Ox da vil bli 🙂 

Link to comment
Share on other sites

7-3 over to kamper mot Valencia er imponerende tall. Naturligvis litt heldige; virket avskrudd fra start i begge kampene, og Valencia hadde noen store sjanser (farlige langskudd). Men det hadde jo Arsenal også, bortsett fra scoringene. Så totalt sett har de imponert i disse to kampene, skjønt det fortsatt er mye å rette på. Men disse to kampene setter jo ligainnsatsen de seneste ukene i et helt nytt lys. Maksnivået forteller mest om potensialet i laget. Og det er jo åpenbart høyt. At minimumsnivået er så lavt, som vi har sett i ligaen, forteller at det primært er mentalt og defensivt laget må styrkes. Så er det viktig at den offensive kraften opprettholdes. Auba og Laca har vel omtrent 70 målpoeng til sammen denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Meget fornøyd med gjennomføringen igår selv om det så litt svett ut etter 1-0 tidlig... Heldigvis har vi en dødelig effektiv spiss, skulle fått tak i han der noen år før.... Vi spiller med ganske stor risiko bakover og det trengs oppgradering i det bakre ledd nå ser det ut som. Koscielny har ikke allverden fart, heller ikke Sokratis og Monreal begynner også å dra på åra... Når kommer Holding tilbake? 

Ellers synes jeg det er gøy å se på Emery, det er så mye energi og vilje til å få laget til å fungere bra, han peker og veiver... Og han gjør bytter i kamper som har vist seg til å snu kamper i vår favør. Det er i hvert fall noe helt annet enn det som var på slutten av Wenger-perioden, det var så forutsigbart at det var helt vondt. KAn ikke skjønne de som avskriver Emery-prosjektet allerede, sorry! 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, piscator said:

7-3 over to kamper mot Valencia er imponerende tall. Naturligvis litt heldige; virket avskrudd fra start i begge kampene, og Valencia hadde noen store sjanser (farlige langskudd). Men det hadde jo Arsenal også, bortsett fra scoringene. Så totalt sett har de imponert i disse to kampene, skjønt det fortsatt er mye å rette på. Men disse to kampene setter jo ligainnsatsen de seneste ukene i et helt nytt lys. Maksnivået forteller mest om potensialet i laget. Og det er jo åpenbart høyt. At minimumsnivået er så lavt, som vi har sett i ligaen, forteller at det primært er mentalt og defensivt laget må styrkes. Så er det viktig at den offensive kraften opprettholdes. Auba og Laca har vel omtrent 70 målpoeng til sammen denne sesongen.

Toppnivået vårt er godt nok for å vinne ligaen. Det har jeg ment hele år og det har jeg blitt slaktet/latterliggjort for hele år 😂

 

i dette forumet er det dessverre mer populært å skrike SELG!  Når en spiller har et dårlig mottak. 

 

Vi trenger noen justeringer i laget. Jeg synes Torreira har blitt for offensiv - og vi spiller ikke lenger på hans styrker. Det svekker i tillegg Xhaka som da heller ikke får spilt på sine styrker. 

 

Jeg synes spillet bør sentreres mer rundt Özil. Han må spilles god - og med det menes å gi han ballen når han er rettvendt midt på banen med kun spissene foran seg. For det meste blir han spilt på når han er feilvendt og gjerne ved sidelinjen. Defensivt fungerer vi dårlig kollektivt. Det blir alt for mye en mot en. De som ikke takler det så godt ser ut som amatørspillere (Mustafi f.eks:). 

Får man korrigert Torreira/Xhaka, spilt på rettvendt Özil og korrigert samhandlingen defensivt blir vi veldig vanskelige å slå - og det uten å måtte hente inn et helt nytt lag

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Å styrke dette laget handler ikke bare om kjøp og salg. Men samtidig er det klart at laget må styrkes på enkelte plasser. Spillere som uansett forsvinner (Ramsey spesielt) må jo erstattes. Så troppen må suppleres, om ikke annet for å skape større bredde. Like viktig er det å bedre balansen i laget; unngå å gi bort for mange dumme mål, unngå å bli for baktunge. Å rette på det handler vel så mye om taktiske grep og samhandling som om kjøp og salg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...