Jump to content

2019.04.01 Newcastle United (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Newcastle United  Newcastle United          crest
Mandag 1. april 2019, kl. 21:00. Emirates Stadium
Premier League, 32. serierunde.
(dette er Arsenals 31. kamp denne sesongen. siden møtet med Wolves i 31. serierunde er utsatt til 24. april grunnet FA-cup)

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium


Skadesituasjonen: Foruten våre tre langtidsskadde så er det ingen andre som er bekreftet med skadeproblemer i skrivende stund. jeg har ingen bekreftet informasjon vedrørende om det er spillere som kan bli utilgjengelige p.g.a. skader i den internasjonale pausen. Ubekreftet (ryktebørsen) så er det flere spillere som har hatt mindre problemer. Ramsey måtte stå over Wales sine kamper grunnet problemer med låret, mer er ikke antatt å være alvorlig.  Sokratis og Kolasinac måtte stå over første kamp i landslagspausen med småproblemer, men begge var på banen tirsdag da deres respektive lag møtte hverandre. Monreal måtte stå over turen til Dubai, på grunn av problemer med leggen, men heller ikke her er det noe som tyder på at det er store problemer.
Lucas Torreira er suspendert i denne kampen grunnet sitt røde kort mot Tottenham og vil da også måtte stå over kampen mot Everton (7. april).

Vår motstander Newcastle, ligger som nr 13 på PL-tabellen og har i sine siste fem kamper vunnet tre, spilt en uavgjort og tapt en.

Arsenal viste en klar stigning i forkant av landslagspausen med gode resultat mot Tottene og ManU. Arsenal har fire seire og en uavgjort på sine fem siste og ligger på en fjerdeplass på tabellen. Arsenal har bare ett poeng opp til tredjeplassen, men samtidig så er det bare tre poeng ned til sjetteplass på tabellen.

Selv om Arsenal på papiret har den enkleste avslutningen av PL av de fire lagene som kjemper om 3. og 4. plass i PL, så er det viktig å erkjenne at ingen av disse kampene vil bli enkle. Arsenal tåler ikke mange glippene i sine siste åtte PL-kamper hvis laget vil sikre CL-plass neste sesong.

Med utgangspunkt i at Torreira er suspendert så velger jeg i mitt forslag å stille med det samme laget som slo Manchester United  i siste kamp før pausen.

Leno
Sokratis - Koscielny - Monreal
AMN - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil
Lacazette - Aubameyang

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Blir nok ingen lette kamper fremover nei. Vi skal møte lag som har lagd trøbbel for oss før. 5 bortekamper og ingen av de blir lette. Stiller vi  til de kampene med lua i hånden og ikke er i stand til å finne ON knappen før ute i 2 omgang så blir det tøft. Nå er det helt  opp til gutta selv og  vise om de vil til EL eller CL neste sesong. 

Skal over å se denne kampen og håper de leverer som forventet Polljen 🙂 Tenkte jeg skulle få med meg U23 kampen fredag også. Har sett en del gode forestillinger av U23 tidligere på små stadioner  , men likevel brukbart med folk.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Ben Elfen said:

Arsenal har til nå vunnet 60% uavgjort 20% og tap 20% og det holder foreløpig til 4 plass. 

Statistisk sett betyr det at det er rom for noen feilskjær også de siste kampene. 

Det er sannsynligvis rom for noen ytterst få feilskjær, men ikke mange. 

Jeg tror ikke vi må ha 24 av 24 poeng for å klare topp fire, men vi kan ikke tape så mange poeng. Hvor mange poeng trenger Arsenal på de siste åtte kampene? Personlig så tror jeg at det blir vanskelig hvis vi tar mindre enn tyve poeng på de siste åtte kampene. Det er selvsagt mye om og men, og kanskje er det flere av de aktuelle lagene som bil tape en del poeng, men jeg ser ingen grunn til å tro at dette er overveiende sannsynlig. 

Link to comment
Share on other sites

Vi går inn i en spesiell fase av sesongen nå . Vi har lag som har mye å spille for i toppen , lag som vil unngå nedrykk og så de som ligger i ingen manns land. Tror ikke vi skal tape for mange poeng før vi er ute av topp 4 kampen. 

Link to comment
Share on other sites

Joda BE, seksten poeng kan holde hvis våre tre rivaler taper sine kamper mot Pool og City, samt at der er en innbyrdes kamp mellom Chelsea og United. 

Men jeg føler meg ikke trygg på at alt nødvendigvis går vår vei i de kampene. 

Jeg tror fremdeles at vi trenger mer enn seksten poeng, og jeg er nok uvanlig optimistisk når jeg sier at jeg tror det er en reell sjanse for at Arsenal klarer å få 18 til 20 poeng ut av de siste åtte kampene. 

Samtidig som jeg er unaturlig optimistisk akkurat nå så fører likevel lagets alt for varierende prestasjoner de siste sesongene til at jeg ikke helt klarer å ta av........... Ennå! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Med seier i kveld vil ting se lyst ut. Poengtap i kveld og alt blir helsvart. Så jevnt er det. Tror vi har en knallhard kamp i vente, men jeg våger å være forsiktig optimist.

Aprilsnarr. Jeg er sjeldent eller aldri optimist før kamp.

😂😂😂😂

 

Tipper vi vinner 4-1

Link to comment
Share on other sites

Ramsey starter nok ikke siden han er usikker til troppen. Men ja, tror vi kunne trengt han, men evt lacca og auba med Ozil bak bør holde offensivt. Fjerne Kolasniac på kanten, han er en drivkraft der. Så håper vi Sokratis og Kos fikser midtforsvaret. Håper ikke vi ser Mustafi fra start mer i denne klubben 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Marius- said:

Ramsey starter nok ikke siden han er usikker til troppen. Men ja, tror vi kunne trengt han, men evt lacca og auba med Ozil bak bør holde offensivt. Fjerne Kolasniac på kanten, han er en drivkraft der. Så håper vi Sokratis og Kos fikser midtforsvaret. Håper ikke vi ser Mustafi fra start mer i denne klubben 

Mente du fjerne eller gjerne vedr. Kolasinac? 

 

Av det lille jeg har fått med meg er Ramsey klar men Xhaka usikker til kveldens kamp

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Vi er bunnsolide i forsvar for tiden. Vi vinner 4-0.

 

Nå gleder jeg meg virkelig til kamp!

 

4 hours ago, Ben Elfen said:

😂😂😂😂

 

Tipper vi vinner 4-1

Hvor kan man bestille 1 stk optimisme? Hadde vært gøy å prøve. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...