Jump to content

2019.04.01 Newcastle United (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply
57 minutes ago, Verminator5 said:

Det er jeg. Det fant din bror ut av for mange år siden. 

Er ikke ofte jeg skryter av TV2, men deres analyse av situasjonen der Taylor annullerte målet til Ramsey, holder høy kvalitet. Det var veldig interessant å se bildene fra Taylors ståsted. 

Det demrer nå. Skiptvet?

Link to comment
Share on other sites

3 plass gutter med 2 poeng. Vi har vel bedre målforskjell også en rivalene så vi rykker ikke ned fra plassen selv med en U i neste. 

Progresjon! Såvidt jeg erindrer endte vi på 63p ifjor, og hva har vi nå? Jo 63p. Så måtte vi ta noen poeng til siste 6 kampene 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

3 plass gutter med 2 poeng. Vi har vel bedre målforskjell også en rivalene så vi rykker ikke ned fra plassen selv med en U i neste. 

Progresjon! Såvidt jeg erindrer endte vi på 63p ifjor, og hva har vi nå? Jo 63p. Så måtte vi ta noen poeng til siste 6 kampene 

Spillet sitter bedre og bedre. Vi ser neppe en U på lang tid. Ikke tap heller.

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier. Vi fikk ikke mye gratis av Taylor i dag heller. Men vi styrer egentlig kampen godt med unntak av noen blemmer her og der. Laca jobber som en helt og Özil var veldig god i dag. Føler de to er de som stikker seg mest ut for meg i dag.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Det demrer nå. Skiptvet?

Spydeberg, men faretruende nærme grensen ja. 

Utrolig godt gjennomført kamp, når man ser tilbake. Dog ekstremt nervepirrende. Håret og Ramsey tar seg veldig opp etter en usikker start. Özil kjempet godt og gjorde mye konstruktivt med ballen. Lacazette var et beist igjennom hele kampen, som han har hatt for vane å være i det siste. Media hauset opp Rondon som en tøffing før kamp. Det ville ikke Sokratis ha noe av. God og viktig sier. Om vi klarer å tenke en kamp av gangen er alt mulig. Om vi faller tilbake til gamle vaner kan alt ende i ingenting. Men i kveld er vi på 3.plass og det er fanken meg deilig! :D

 

Link to comment
Share on other sites

En kamp i boks, syv igjen.

Kampene den neste uken blir spredt godt utover.

Manure møter Wolves borte i morgen, noe som ikke blir en lett kamp for gutta til "babyface".
Chelsea spiller hjemme mot Brighton på onsdag.
Spurvene spiller også hjemme på onsdag mot Palace.
Arsenal spiller borte mot Everton på søndag.

I etterkant av den kampen så starter et ganske tøft kampprogram for våre gutter. Med utgangspunkt i kampen mot Everton så skal våre spille syv kamper på 22 dager. To i EL og fem i PL. Tar vi så med semifinalene i EL (pluss de siste to i PL) når vi slår ut Napoli så blir det elleve kamper på fem uker.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

En kamp i boks, syv igjen.

Kampene den neste uken blir spredt godt utover.

Manure møter Wolves borte i morgen, noe som ikke blir en lett kamp for gutta til "babyface".
Chelsea spiller hjemme mot Brighton på onsdag.
Spurvene spiller også hjemme på onsdag mot Palace.
Arsenal spiller borte mot Everton på søndag.

I etterkant av den kampen så starter et ganske tøft kampprogram for våre gutter. Med utgangspunkt i kampen mot Everton så skal våre spille syv kamper på 22 dager. To i EL og fem i PL. Tar vi så med semifinalene i EL (pluss de siste to i PL) når vi slår ut Napoli så blir det elleve kamper på fem uker.

Tottenham og United skal heldigvis ut i to knallharde kvartfinalekamper i CL. Chelsea har noe enklere EL-motstander, men bortekamp i Øst-Europa tar på. Håper alle våre motstandere blir tapende semifinalister i de europeiske turneringene. Selv om vi har et godt utgangspunkt er alt vidåpent. 

Link to comment
Share on other sites

Godkjent kamp, føler som om vi vinner greit på 80% idag. Var ikke noe fyrverkeri, men full kontroll fra start til slutt. 

Dette blir en spennende avslutning på sesongen. Mye premier leauge ska spilles neste ukene. Vi er forbi Tottenham gutter!!!!!! Det skulle vell egentlig bare mangle.

klarer vi topp 4 i Emery første sesong skal vi være meget godt fornøyd

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Polljen said:

En kamp i boks, syv igjen.

Kampene den neste uken blir spredt godt utover.

Manure møter Wolves borte i morgen, noe som ikke blir en lett kamp for gutta til "babyface".
Chelsea spiller hjemme mot Brighton på onsdag.
Spurvene spiller også hjemme på onsdag mot Palace.
Arsenal spiller borte mot Everton på søndag.

I etterkant av den kampen så starter et ganske tøft kampprogram for våre gutter. Med utgangspunkt i kampen mot Everton så skal våre spille syv kamper på 22 dager. To i EL og fem i PL. Tar vi så med semifinalene i EL (pluss de siste to i PL) når vi slår ut Napoli så blir det elleve kamper på fem uker.

Topptrente karer og 11 kamper på 5 uker... Burde være easy match. Hvor mange kamper kan City komme opp i iår tro? De kan vel sette rekord? Ligger an til quadruple

 

edit: De har sesongen 18/19 så langt spilt 53 kamper.... De har 10 kamper igjen (PL, FA og CL) og ennå fler om de går videre i FA/CL)

Vi skal ikke klage!

Link to comment
Share on other sites

Ingen god kamp men fy fan for en stemning. Mustafi er jo helt ute sammen med Iwobi. Lac enorm. Sjelden jeg har hørt en dommer få så mye tyn. Vi mangler flere spillere i kveld så dette ser lyst ut framover. Herlig kveld. Koser meg at vi er foran OSG og spurs.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Gunners77 said:

Ingen god kamp men fy fan for en stemning. Mustafi er jo helt ute sammen med Iwobi. Lac enorm. Sjelden jeg har hørt en dommer få så mye tyn. Vi mangler flere spillere i kveld så dette ser lyst ut framover. Herlig kveld. Koser meg at vi er foran OSG og spurs.

Tydelig de må sette mikrofonene annerledes på stadio eller noe, for jeg syntes det virka daut igjennom tv'en. Var noe helt annet under United kampen, da merka man det var trøkk faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Syns det var solid gjennomført. Noen litt skumle situasjoner skapt av oss selv bakover, ellers er vel Randons skudd som Leno slår til hjørnespark det eneste de produserer gjennom hele kampen. Å slippe til så lite er imponerende i PL hvor de fleste lag skaper sjanser i løpet av en kamp.

Meget gode og skapende med ballen fra 25 minutt og ut kampen. De fleste spiller seg gode i løpet av kampen. Selvtillit og ro gjør underverker.

Det har vært diskutert hvorfor Newcastle blir lavere etter 25-30 min og det tror jeg skyldes ene og alene at man ikke klarer et så intensivt press over lengre tid. Man må senke seg og hvile i formasjon. Da de først gjorde det koblet Arsenal grepet enda mer og eide denne kampen fullstendig.

Laca og Øzil sammen med Guendouzi og Ramsey styrer etterhvert akkurat som de vil. Monreal gjør vel ikke en eneste feil i hele kampen. Ser ut som han finner formen til riktig tid i år.

Hvis Ramsey er ute til Evertonkampen er vi tynne på midten.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Gunners77 said:

Ingen god kamp men fy fan for en stemning. Mustafi er jo helt ute sammen med Iwobi. Lac enorm. Sjelden jeg har hørt en dommer få så mye tyn. Vi mangler flere spillere i kveld så dette ser lyst ut framover. Herlig kveld. Koser meg at vi er foran OSG og spurs.

https://www.nettavisen.no/sport/arsenal-opp-pa-tredjeplass-i-premier-league-etter-seier-over-newcastle/3423646126.html

og overskriften på FORSIDEN av Nettavisen var "Ekspert latterliggjør Arsenal-stjerne". Så typisk Nettavisen. Merkelig fokus. Enig at Mustafi er en løs kanon på dekk, men hvorfor ikke fokusere på at Arsenal vant og gikk opp på tredjeplass, noe man får vite først når man trykker på lenken på forsiden. For øvrig ikke enig i at dette ikke var en god kamp. Vel, den var ikke imponerende, og Arsenal slet med å skape sjanser. Men dette var en profesjonelt gjennomført forestilling, og Arsenal hadde full kontroll. Hadde ManU levert noe sånt hadde OGS blitt geniforklart (det blir han jo selv om ManU spiller dårlig men får et godt resultat... ;) ). Newcastle hadde to halvsjanser i hele kampen. Og Newcastle spilte svært bra defensivt. Bra å se at Özil og Lacazette er i god form! 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, piscator said:

https://www.nettavisen.no/sport/arsenal-opp-pa-tredjeplass-i-premier-league-etter-seier-over-newcastle/3423646126.html

og overskriften på FORSIDEN av Nettavisen var "Ekspert latterliggjør Arsenal-stjerne". Så typisk Nettavisen. Merkelig fokus. Enig at Mustafi er en løs kanon på dekk, men hvorfor ikke fokusere på at Arsenal vant og gikk opp på tredjeplass, noe man får vite først når man trykker på lenken på forsiden. For øvrig ikke enig i at dette ikke var en god kamp. Vel, den var ikke imponerende, og Arsenal slet med å skape sjanser. Men dette var en profesjonelt gjennomført forestilling, og Arsenal hadde full kontroll. Hadde ManU levert noe sånt hadde OGS blitt geniforklart (det blir han jo selv om ManU spiller dårlig men får et godt resultat... ;) ). Newcastle hadde to halvsjanser i hele kampen. Og Newcastle spilte svært bra defensivt. Bra å se at Özil og Lacazette er i god form! 

Jeg trykker ikke på nettavisen lenker. Det er verre enn virus. 

Synd serien snart er slutt. Vi er nå så gode at vi gjerne skulle sett oppover på tabellen

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, piscator said:

https://www.nettavisen.no/sport/arsenal-opp-pa-tredjeplass-i-premier-league-etter-seier-over-newcastle/3423646126.html

og overskriften på FORSIDEN av Nettavisen var "Ekspert latterliggjør Arsenal-stjerne". Så typisk Nettavisen. Merkelig fokus. Enig at Mustafi er en løs kanon på dekk, men hvorfor ikke fokusere på at Arsenal vant og gikk opp på tredjeplass, noe man får vite først når man trykker på lenken på forsiden. For øvrig ikke enig i at dette ikke var en god kamp. Vel, den var ikke imponerende, og Arsenal slet med å skape sjanser. Men dette var en profesjonelt gjennomført forestilling, og Arsenal hadde full kontroll. Hadde ManU levert noe sånt hadde OGS blitt geniforklart (det blir han jo selv om ManU spiller dårlig men får et godt resultat... ;) ). Newcastle hadde to halvsjanser i hele kampen. Og Newcastle spilte svært bra defensivt. Bra å se at Özil og Lacazette er i god form! 

Journalistikk verdig skoleavisen til en ungdomsskole i Tottenham-land. Det er bare komisk :) 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Marius- said:

Tydelig de må sette mikrofonene annerledes på stadio eller noe, for jeg syntes det virka daut igjennom tv'en. Var noe helt annet under United kampen, da merka man det var trøkk faktisk.

Har ikke sett kampen på TV men har sett en del kamper live og denne var det mest trykk på av alle jeg har sett, inkludert når vi slo united 3-0 når Gal ledet laget.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners77 said:

Har ikke sett kampen på TV men har sett en del kamper live og denne var det mest trykk på av alle jeg har sett, inkludert når vi slo united 3-0 når Gal ledet laget.

Da er det nok mye med plassering av mikrofoner. Godt å høre om trøkk på Emirates, ikke hverdagskost det

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Marius- said:

Da er det nok mye med plassering av mikrofoner. Godt å høre om trøkk på Emirates, ikke hverdagskost det

Nei der er sant, nå pleier jeg å sitte ganske nærme banen da det gir en helt annen opplevelse enn sammen med " turistene" på club level. Anbefaler alle å kjøpe plasser der. Satt ganske nære mustafi når han drev og rotet i forsvaret. Helt utrolig at han spiller ballen der han gjør, kunststykke. Ble en del latter når han gikk i angrep og innlegget gikk rett vest. Han har vel bevist at han ikke er god nok for oss. Få kos og sok samspilt så har vi stoppere i verdensklasse. Trur heller vi trenger forsterkning på midtbanen nå når de hat rotet ramsey vekk. Tabbe. Usikker på suares, han var no større enn jeg trudde fysisk. Har tru på mic, er vist han som trener mest av alle og står igjen på trening når de andre gir seg. Bra. Øzil må bli.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering av skade/sykdomssituasjonen før og etter kampen mot Newcastle.

Årsaken til at Aubameyang startet på benken var at han har slitt med feber ett par dager i forkant av kampen, så Emery valgte å starte med han på benken. Auba virket fin etter sine tretti minutter på banen og vi kan nok anta at han spiller fra start mot Everton.

Ramsey måtte gå av banen mot slutten av kampen, men dette skyldes kun kramper iflg. Emery, så han antas klar igjen til helgen.

Xhakas skade er liten, men stor nok til at han ikke kunne spille mot 'castle. Kos var med i troppen til kampen i går, men hadde litt smerter og valgte selv å ikke spille kampen.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Verminator5 said:

Tottenham og United skal heldigvis ut i to knallharde kvartfinalekamper i CL. Chelsea har noe enklere EL-motstander, men bortekamp i Øst-Europa tar på. Håper alle våre motstandere blir tapende semifinalister i de europeiske turneringene. Selv om vi har et godt utgangspunkt er alt vidåpent. 

 

11 hours ago, Marius- said:

Topptrente karer og 11 kamper på 5 uker... Burde være easy match. Hvor mange kamper kan City komme opp i iår tro? De kan vel sette rekord? Ligger an til quadruple

 

edit: De har sesongen 18/19 så langt spilt 53 kamper.... De har 10 kamper igjen (PL, FA og CL) og ennå fler om de går videre i FA/CL)

Vi skal ikke klage!

Heldigvis så har våre rivaler også ett tett kampprogram og selvsagt så bør topptrente karer klare ett slikt kampprogram. 
Det virker på meg som at Emery har drevet et hardt regime når det gjelder fysisk trening og det er vel kanskje lenge siden vi har sett et Arsenallag som er så godt trente rent fysisk som det dagens lag er.

Kampprogrammet bekymrer meg for så vidt ikke, så lenge vi opplever få skadeproblemer  de kommende ukene. Det som gjør meg litt usikker er hvor vårt lag står når det gjelder "backups" sett i forhold til våre rivaler, hvis det oppstår skadeproblemer både hos oss og hos våre rivaler.

Jeg har vært relativt skeptisk denne sesongen til en del rundt Arsenal, med rette mener jeg, men pr i dag så mener jeg vi har et godt nok lag til å sikre topp fire i PL, så sant vi slipper skader på nøkkelspillere.

PS!! Hvilket kappprogram City har gir jeg rett og slett F😜. Jeg er overbevist om at den klubben har en større bredde i spillerstallen enn de fleste andre engelske klubbene, så de er i utgangspunktet bedre rustet til et tøft kampprogram.

PS!! PS!! Jeg klager ikke, men jeg er en smule bekymret 🙄

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...