Jump to content

Emery, signeringer og spillertyper


Guest borcheninho

Recommended Posts

Guest borcheninho

I etterkant av gårsdagens kamp mot Manchester City har jeg gjort meg opp noen tanker. Noen nye, og noen av de samme gamle – gjentakende tankene – om og om igjen.

Et populært sitat som har gått rundt som et humoristisk innspill på nettet "As a Arsenal fan, it's the hope that kills you" føler jeg treffer godt. Jeg tror vi som supportere må lære å forventningstyre i større grad og ikke ha en dommedagsmentalitet. Selv om det dog er vanskelig – spesielt etter at vi ser de samme problemene i starten av den nye æraen. 

Én av de tingene jeg dog lurer mye på er hvem som stod bak signeringene inn mot denne sesongen? Er det Sven Mislintat og Raul Sanllehi, eller Unai Emery; og hva var kriteriene?
Jeg føler det største kriteriet var hardskaller med tøff mentalitet og en vinnende personlighet, men stopper kravet der, uten noen form krav om tekniske ferdigheter?

Forsvarsproblemer

Både i pre-season og mot City har det vært tydelig at spillestilen til Emery baserer seg på spill ut bakfra. Da skurrer det for meg når jeg ser at vi har hentet inn spillere som Sokratis og Lichtsteiner; førstnevnte er kanskje den minst tekniske begavet spilleren vi har hatt i forsvaret på mange år, selv om han dog har flere andre fantastiske egenskaper, og sistnevnte er helt ok. Jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom spillestil og signeringer – desto blir det mer uforståelig når de velger å sende Chambers ut på lån.

De andre to store faktorene til at vi så et utrolig svakt forsvar i går var Cech og Xhaka. Cech har fysikken og mentaliteten til å spille til han er 40, men i det moderne spillet og måten som Emery ønsker å spille på, er han rett og slett ikke god nok. En moderne keeper er nødt til å kunne spille med beina og å distribuere. I feltet og som skuddstopper mener jeg han er bedre enn Bernd Leno, men hvis målet er å spille ut bakfra er vi nødt til å spille Leno. Jeg tror dog ikke at nysigneringen blir noen reddende engel i Arsenal. Karrieren hans startet med et boom i veldig ung alder og han ble høyt ansett, men på et tidspunkt stoppet utviklingen hans og han har ikke tatt noen steg på 4-5 år.

Når det gjelder Xhaka mener jeg bastant han er en av de dårligste midtbanespillerne jeg har sett i en topp 6-klubb på mange år. Han har blitt en favoritt hos noen basert på hans evne til å slå lange pasninger, sporadiske langskudd, og grunnet hans sjarmerende karakter. Han mangler dog de to viktigste egenskapene for å spille i Premier League, og som er grunnen til at mange som presterer i andre ligaer ikke får det til i England, nemlig reaksjonsevne og fart. Fart er noe som enkelte spillere klarer seg foruten – så lenge de har høy intelligens og er flink til å lese spillet – det beste eksempelet på dette er Cesc Fabregas. Reaksjonsevne er kritisk og hvis man studerer Xhaka nøye ser man at han trenger 2-3 sekunder til å tenke over hvert eneste trekk han skal ta, og dette er grunnen til at han lager flest feil som fører til mål i PL, og at han startet sesongen med lignende feiltakelser. Whoscored.com la ut følgende statistikk fra gårsdagens kamp. 1 feil, 1 takling, 8 feilpasninger, 0 nøkkelpasninger og 55 ballberøringer. Merk dog at dette er statistikk som underbygger mitt argument og det muligens finnes annen statistikk der ute som viser et helt annet bilde. Når det er sagt er de første statistikkene alt annet enn overraskende, men det som faktisk overrasker meg er 55 ballberøringer; da en spiller som skal ligge som et ledd mellom midtbanen og forsvaret skal være involvert i mye mer enn dette. Men igjen, kanskje dette nettopp er grunnen til at han bare hadde "én" feil, selv om den var nok til å sette hele forsvaret i fare.

Kontringer

Vi har alle hørt TV2 snakke om at Emery sin kontringsfotball kan ta måten Arsenal spiller fotball på tilbake til storhetstiden. Noe som selvfølgelig gleder meg, da det er dette jeg identifiserer som Arsenal-fotball. Men igjen skurrer det mellom spillere og spillestil – som vi så mot City startet vi med Mkhitaryan og Özil på kantene – dette er ingen god oppskrift på effektive og hurtige overganger. Det er heller ikke en god bruk av spillerne basert på deres egenskaper. Özil spilte mer forsvar enn angrep i denne kampen. 

Språkbarrière

Jeg hørte nylig på et podcast-intervju med Gary Neville hvor han snakket om tabbene han gjorde da han ble ansatt som trener i Valencia. Han mistet fullstendig selvtilliten da han måtte kommunisere via tolk for å få ut budskapen til spillerne sine, og at en 15-minutters teamtalk tok 30 minutter i stedet for. Det var ineffektivt og vanskelig. Selv om Emery har kommet en lang vei på bare noen måneder, er det fortsatt en barrière der, som kan skape vansker i starten. Jeg har ingen tvil, basert på personligheten hans, at han lærer seg ordentlig engelsk på under ett års tid – men spørsmålet er om han har mistet garderoben innen den tid. Det hjelper heller ikke at han er en overanalytisk trener som viser videoklipp på hver eneste detalj. To ting som kan ha en negativ effekt på sesongen. Et godt eksempel på dette var Rafael Benitez i Real Madrid – spillerne la han fullstendig i hat grunnet alle videoklippene. Kilde til nevnt podcast-episode: https://itunes.apple.com/us/podcast/the-second-captains-podcast/id647893016?mt=2

Oppsummering

Som jeg nevnte innledningsvis handler mye om forventningstyring, og jeg forventer ikke mye av dette Arsenal-laget i år. Jeg bare håper på en bedre fotball og noe nytt. Det er heller ingen dommedag at vi tapte mot City; bare litt skuffet over måten vi taper på. Det er åpenbart for meg at i de neste overgangsvinduene må Emery få muligheten til å hente spillere som passer systemet hans bedre. The Telegraph  postet en artikkel i dag som påpekte at Emery har arvet flere dårlige signeringer av Wenger og må få tid å sette sammen et lag. Min personlige mening er at spillere som Xhaka, Welbeck, Mustafi og Mkhitaryan må fases ut – og at vi må hente inn en langsiktig erstatning for Monreal. Og hva angår ungspillere har jeg stor tro på Guendouzi, Nelson og Mavrapanos, hvis de får sjanser og tid til å utvikle seg. 

Victoria concordia crescit

Link to comment
Share on other sites

@ Guest borcheninho

Når det gjelder spillerkjøp så tror jeg Emery har spilt en mindre rolle enn det som har vært vanlig. Det er viktig å påpeke at Wenger (i alle fall foreløpig) var den siste personen med stillingstittelen "Manager". Engelske klubber er på vei til det mer kontinentale systemet der sportsdirektører og sjefsspeidere I større grad tar det over de områdene som manageren hadde utenfor treningsfeltet/kamparenaen. Mourinho var vel ute må i helgen og uttalte at han i praksis ikke lenger føler at han får den makten/ansvaret som han er vant med som manager og i egentlig føler seg som en Sjefstrener. 

Mislintat og Sanllehi har nok en meget stor rolle i spillerkjøpene, men jeg forutsetter an Emery har blitt konsultert. 

Selvsagt kan man stille spørsmål rundt enkeltspillere som er kjøpt, men her har nok økonomi vært med på å begrense hvilke spillere klubben kunne kjøpe. 

Du nevner Sokrates og Lichtsteiner. For å ta sistnevnte først, så var jeg litt skeptisk til en "aldrende" back inn i klubben, men dette mener jeg er ett godt "kjøp". Han tilfører forsvaret styrke og rutine, og selv om han nok sikkert har sine svakheter så mener jeg han kan tilføre forsvaret veldig nødvendig "kompetanse". 

Når det gjelder Sokratis så er det omvendt for meg, jeg forventet meg en stopper som skulle stå frem på stopperplass og for meg så blir han så langt noe "anonym". Men jeg har ett håp om at SokraMus skal bli ett brukbart stopperplass etter hvert.

Jeg er enig i mye av det du skriver om Xhaka, men jeg har ett håp om at når Torreira nå tar over det defensive ansvaret så får vi se en Xhaka som kan få spille i rett posisjon og da spille på seg litt selvtillit. 

Det er forresten mange av våre, med utgangspunkt i City kampen som virkelig trenger å få en solid dose med selvtillit. 

 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Arseblog skriver at Sanllehi nylig var to dager i usa i møter med KSE, men at han reiste tilbake uten å vite hvor mye vi kan bruke i sommerens transfervindu. Arsenal skal for øyeblikket informere agenter om at vi ikke er klar til og forhandle om spillere pga dette.

 

Vi er altså i Mai og kan ikke forhandle om spillere..det er faen meg skandaløst! Klubben har en enorm jobb som skal gjøres med stallen..og den jobben burde vært godt i gang for lengst. De eierne vi har suger virkelig livet ut av denne klubben. Vi er så langt unna å bli en toppklubb at det er flaut. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en Gooner og kommer alltid til å være det i hjertet, men hvor lenge jeg eventuelt forblir en aktiv Gooner er jeg mer usikker på.
Dårlige tabellplasseringer eller mangel på pokaler er ikke det som kommer til å skremme meg bort fra f.eks. å bry meg nok til å delta i forum som dette eller å ta mine årlige turer over den lille dammen for å se gutta spille live. 

Det som til slutt kommer til å frata meg lysten til å aktivt å bry meg så pass mye som det jeg gjør nå er hvordan klubben blir styrt. Jeg bruker bevist begrepet "styrt" og ikke "ledet" siden det er eiersiden sammen med deres tamme løpegutter i styrerommet som er min "fiende" innad i klubben.

Det er ikke nødvendigvis mangelen på midler til å styrke laget som vil føre meg over grensen til å gi mer F, men derimot det tidspunktet jeg helt og holdent mister troen på at det kan skje en endring i fremtiden. Og jeg er ingen ung gutt, jeg har ikke en så laaang fremtid foran meg.

Jeg har allerede mistet en stor del av lysten når det gjelder "toppfotballen", jeg ser lite på internasjonal klubbfotball utenom Arsenal. For meg så er sjela i fotballen på vei ut etterhvert som underholdningsindustrien tar over. Arsenalsjela er så inngrodd så den har jeg ikke tapt ennå, men jeg merker det blir tyngre og tyngre å være aktiv, og jeg har hatt noen kortere perioder denne sesongen der jeg har måtte ta en pause fra forum, skriverier m.m. Sannsynligvis så skyldes mye av det jeg skriver her det faktum at jeg er en gammel gretten gubbe, men "lysten" til å delta er dalende.

Skyldes dette utelukkende Kroenke-familien? Sannsynligvis ikke, men de er kanskje en av de største bidragsyterne til at jeg etterhvert "joiner" den store hopen som har forsvunnet fra dette forumet i de mange årene jeg har vært her på forumet.

Hvis Arsenal hadde vært en klubb med små ressurser, både økonomisk og innenfor kunnskap, så hadde jeg med glede fulgt klubben om den så hadde ramlet langt ned i ligasystemet, men Arsenal har egentlig mange gode forutsetninger for å kunne bli en storhet i engelsk og internasjonal fotball, det som mangler er noen i de styrende organer som bryr seg. Den dagen jeg sitter med følelsen av at de som styrer klubben gir blanke F, hvorfor skal ikke også jeg da gi F!

Uønskede spillere vil forsvinne, det kan skje om det skjer om ett år eller fem. Det samme kan man si om uønskede, managere, trenere, direktører m.m. Men å bli kvitt uønskede eiere er vanskeligere. Hvis man har noe å se frem til selv om tidsperspektivet ikke er kort nok, så kan det være nok til å holde liv i håpet, men hva har jeg/vi å se frem til når det gjelder de som eier/styrer klubben? Svært lite etter min mening!

EDIT!!!

Sett fra mitt ståsted så er det  flere måter for vår eier å vise meg/oss at han bryr seg om klubben enn å øse store summer til spillerkjøp. En enkel gest fra Silent Stan ville være å oppgradere klubbens styre med ett eller flere medlemmer som er interessert i fotball og som gidder å stille opp på stadion når laget spiller kamper. Enda bedre hadde det vært om de også en gang i blant gadd å stille opp og støtte laget når våre spiller på bortebane.

Det er sikkert mulig å finne en del negativt å skrive om våre "gamle eiere" med bl.a. Lady Nina og DD, men den gang fikk en i det minste følelsen av at de brydde seg om laget/klubben.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det har vært en del prat her om spillere som "må" bort eller "må" beholdes og jeg har gjort meg noen tanker om hvilke spillere som ikke bør selges.
Jeg har her tatt utgangspunkt i de som har vært faste i troppen denne sesongen, unge spillere som Nelson, Smith-Rowe m.fl. ønsker jeg selvsagt å beholde som viktige brikker for fremtiden.

For meg så er det tre kategorier når det gjelder potensielle salgsobjekter innen vår spillerstall. Det er "må/bør ikke selges"-spillere, "kan selges"-spillere og "bør selges"-spillere. 
Jeg vil presisere at jeg i utgangspunktet ikke har et ønske om å kvitte meg med de som måtte komme i "kan selges"-kategorien, men dette er spillere som jeg ikke har noe problem med at de forsvinner, forutsatt at laget som helhet blir forsterket hvis en eller flere av de i den kategorien blir solgt.

Når det gjelder "må/bør ikke selges"-kategorien så har jeg plukket meg ut noen ytterst få spillere. Leno, Torreira, Aubameyang og Lacazette.

Leno gjør som de fleste målvakter en "blemme" i ny og ned, men han er den beste målvakten vi har hatt på lenge og jeg har stor tro på han.
Torreira har imponert meg mye siden han kom sist sommer, han er ikke perfekt men sammen med den rette makkeren på midtbanen så kan det bli en solid midtbane.
Auba og Laca er for meg det perfekte spisspar. Begge har nok hatt sine nedturer denne sesongen, men man skal lete lenge for å finne et par som passer så godt sammen.
Ingen av disse fire er uerstattelige, men den økonomiske realiteten i klubben tilsier at det ikke finnes nok penger i systemet til å erstatte disse hvis de selges.

Noen vil vel savne Özil i denne oppstillingen. Jeg har ikke et ønske om å kvitte meg med han, men han er fremdeles for ustabil til at jeg anser han som en "må ikke selges"-spiller. For meg så er han en "kan selges"-spiller (som nevnt under forutsetning av at laget blir styrket ved kjøp av erstatter).

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Polljen said:

Det har vært en del prat her om spillere som "må" bort eller "må" beholdes og jeg har gjort meg noen tanker om hvilke spillere som ikke bør selges.
Jeg har her tatt utgangspunkt i de som har vært faste i troppen denne sesongen, unge spillere som Nelson, Smith-Rowe m.fl. ønsker jeg selvsagt å beholde som viktige brikker for fremtiden.

For meg så er det tre kategorier når det gjelder potensielle salgsobjekter innen vår spillerstall. Det er "må/bør ikke selges"-spillere, "kan selges"-spillere og "bør selges"-spillere. 
Jeg vil presisere at jeg i utgangspunktet ikke har et ønske om å kvitte meg med de som måtte komme i "kan selges"-kategorien, men dette er spillere som jeg ikke har noe problem med at de forsvinner, forutsatt at laget som helhet blir forsterket hvis en eller flere av de i den kategorien blir solgt.

Når det gjelder "må/bør ikke selges"-kategorien så har jeg plukket meg ut noen ytterst få spillere. Leno, Torreira, Aubameyang og Lacazette.

Leno gjør som de fleste målvakter en "blemme" i ny og ned, men han er den beste målvakten vi har hatt på lenge og jeg har stor tro på han.
Torreira har imponert meg mye siden han kom sist sommer, han er ikke perfekt men sammen med den rette makkeren på midtbanen så kan det bli en solid midtbane.
Auba og Laca er for meg det perfekte spisspar. Begge har nok hatt sine nedturer denne sesongen, men man skal lete lenge for å finne et par som passer så godt sammen.
Ingen av disse fire er uerstattelige, men den økonomiske realiteten i klubben tilsier at det ikke finnes nok penger i systemet til å erstatte disse hvis de selges.

Noen vil vel savne Özil i denne oppstillingen. Jeg har ikke et ønske om å kvitte meg med han, men han er fremdeles for ustabil til at jeg anser han som en "må ikke selges"-spiller. For meg så er han en "kan selges"-spiller (som nevnt under forutsetning av at laget blir styrket ved kjøp av erstatter).

 

Dette synes jeg var en ufullstendig liste. 

Jeg vil tilføye:
Holding, Bellerin, Kolasinac, Guendouzi, Koscielny, Mavropanos, Iwobi og  Özil under spillere som ikke må/kan selges. 

 

Spillere som bør selges: 

Mustafi og Mikke

 

BE

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Ben Elfen said:

Dette synes jeg var en ufullstendig liste. 

Jeg vil tilføye:
Holding, Bellerin, Kolasinac, Guendouzi, Koscielny, Mavropanos, Iwobi og  Özil under spillere som ikke må/kan selges. 

 

Spillere som bør selges: 

Mustafi og Mikke

 

BE

Selvsagt så er en slik liste fullstendig ufullstendig sett ut fra et subjektiv ståsted. Min liste er rent subjektiv og det vil enhver annens liste også være.

Som jeg skrev i mitt innlegg så er det mange spillere som etter min (subjektive) mening kommer under "kan selges", uten at det betyr at jeg ønsker å selge de.
Det er ingen av de du nevner som jeg ikke ser som relativt lett erstattelige hvis de selges. Det betyr ikke at jeg ønsker å selge de.

Spillere som Mavropanos og Iwobi er ikke noen klare pillarer for å bære vårt lag i fremtiden. Min favoritt Koscielny, er på slutten av sin karriere og kan (dessverre) erstattes.
Holding gikk i starten av denne sesongen fra å være et salgsobjekt fra min side til å bli en spiller jeg har tro på. Det betyr ikke at jeg anser han som vanskelig å erstatte. Bellerin og Kolasinac er gode backer, med noen defensive svakheter. Igjen de kan erstattes, men de er ikke i nærheten av min "må selges"-liste.

Det er flere spillere enn Mikki og Mus som gjerne kan selges sett fra min side, men det har jeg tatt opp i andre tråder.

EDIT:

I mitt forsøk på å sette opp en slik liste så prøver jeg å se litt objektivt (sikkert uten å lykkes) på hvilke spillere som er vanskelig å erstatte innenfor de rammene som jeg tror Emery og Sanllehi har i det kommende overgangsvinduet. Aboslutt ingen av våre spillere er uerstattelige hvis det var flust med midler til å handle. Men det er vel ingen som tror at det finnes slike store midler tilgjengelig. 
Med det som utgangspunkt så mener jeg de fire jeg nevnte er vanskeligst å erstatte hvis de selges, resten (inkludert Özil) mener jeg er spillere som kan erstattes innenfor et moderat budsjett + salgsinntekter. Jeg tror eller mener selvsagt ikke at vi skal selge ti femten spiller av de som kommer inn under "kan selges"-kategorien, men det er ingen av de der jeg mener at et salg ikke kan vurderes hvis et kjøpsbud er godt nok.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan Iwobi, Bellerin og Ung greker stå på en liste over spillere som ikke kan selges om vi får noe bedre alternativ? Det forstår ikke jeg. For egen del kan Auba også selges hvis man får inn bedre kvalitet.

iwobi har vel aldri fått mer sjanser enn i årets sesong. Han må være en av de svakere offensive bidragene top6 lagene har. Bellerin var bedre for 4 år siden enn han er nå. Og ung greker har ikke bevist mye til nå, får vi gode penger og har erstatter på plass: selg 

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over @Marius-så er det vel ingen spillere som ikke kan selges hvis man får inn enda bedre kvalitet.

Når jeg har Auba på listen over spillere som ikke bør selges så skyldes det to grunner. Først og fremst så har jeg stor tro på det fremtidige partnerskapet med Laca. Samtidig så er vi ikke i en  posisjonen der jeg vil bruke et sannsynlig magert budsjett til å oppgradere den delen av spillerstallen. Ved et salg av Auba så vil det bli frigjort en brukbart mengde midler, men jeg tror at å finne en enda bedre spiller til å erstatte han vil kreve større økonomiske midler enn hva dagens regime har tilgang til. 

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i, men skulle vi kunne byttet Auba mot noe bedre (ganske usannsynlig) så sier jeg ikke nei takk. Poenget mitt er at det for meg ikke er en eneste Arsenal spiller som virkelig utmerker seg. Finner vi bedre spillere bør de byttes ut, men jeg tror heller ikke vi finner bedre spillere enn: Auba, lacca, torreira og Ozil. Sistnevnte kan derimot selges hvis vi får bra betalt grunnet fallende kurve.

At spillern Ozil er god er hevet over enhver tvil, om spilleren Ozil fremdeles gidder er mer usikkert. I real var han en som kunne droppe jaging og defensive plikter, det var før. Nå må alle spillere, uansett lag jobbe. Dette passer han dårligere. Real vant cl 3 år etter han dro, så selv om mange var uenig i salget deres, ble laget bedre totalt sett. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Uten å blande meg for mye inn debatten over, så mener jeg at selv om det høres tilforlatelig ut at man er villig til å bytte ut enhver spiller så fremt man får inn en bedre. Allikevel mener jeg det er dumt å naivt.

Et godt lag er mye mer enn summen av gode spillere. Sånt kan man ikke bare kjøpe seg til.

Laget vårt er ikke dårlig. Vi kommer på topp seks i serien og har gode muligheter til en finaleplass i EL. Stallen trenger helt klart justeringer, ikke en wholesale.

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa Jeg er helt enig i at vi ikke skal foreta et "wholesale" av spillere i det kommende vinduet.

Hvis man er uenig i behovet for en viss oppgradering av spillerstallen så ser jeg det som naturlig at man er uenig i resten av det jeg skriver i denne saken 😁

Men hvis man er enig med meg i at det bør skje en mindre/større endring i spillerstallen så må dette finansieres på et vis. Med et forespeilet relativt lav innkjøpsbudsjett så vil det sannsynligvis være nødvendig å selge en eller flere nåværende spillere for å finansiere kjøp. 

Spørsmålet er da om det er noen av våre spillere som Arsenal ikke skal ta i mot kjøpstilbud på. Jeg har nevnt fire spillere jeg ikke ønsker å selge. Din "bror" har nevnt atskillig flere spillere som han mener ikke bør selges. 

Sett fra min side så er flertallet av spillerne i troppen "salgbare", det vil si at får vi brukbare tilbud på de så motsetter jeg meg ikke et salg av spillere i den gruppen hvis det er med på å finansiere kjøp som styrker stallen som en helhet. 

Til og med din broder vil kvitte seg med navngitte spillere, så krangelen (etter min oppfatning) går ikke på om noen skal/bør selges, men mer på hvilke spillere som vi ikke skal ta i mot tilbud på. 

 

Link to comment
Share on other sites

Synes vi er og har vert inni i en trist periode over flere år, trudde det skulle bli bedre med emery men merker ikke noen særlig forskjell. Flere venner som er  supportere har begynt å bli likegyldig og har mistet håpet og trur ikke det blir bedre neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Igjen tror jeg dette er litt pga spillere og ikke emery ennå. Når en spillertropp har spilt på en måte i årevis, da er det ikke bare å endre spillemåte over natta. Også må emery vise at han kjøper andre spillertyper slik at vi ikke alltid må inn på 5m for en avslutning. 

Klarer ikke emery å skifte kursen, nei da er han ei heller rett mann. Og ang likegyldighet, det er ikke noe nytt skjedd Iår. Det er noe som har kommet over mange år, når man ser klubben faller lenger og lenger bak.

Link to comment
Share on other sites

Helt rett Marius. Nedturen begynte for flere år siden. 6 plass blir det i år i PL. Skjer det ikke noe i sommer så blir det enda dårligere neste år. De klubbene som er bak oss spiser seg nærmere og nærmere . Emery har ikke vært like heldig med alle lag uttakene. Men , han har ikke mye kvalitet å velge i heller. Det blir for mange personlige feil - og de kan m ikke laste manageren for. 

Blir spennende å se hva som skjer i dette  vinduet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da var sommerens første signering på plass, Gabriel Martinelli! 18 år gammel ving/spiss fra Brasil som skal være håndplukket av Edu i forbindelse med hans ansettelse. 

Det er skrevet mye bra om han i lokal presse etter hva jeg forstår, men spent på om han tar nivået.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...