Jump to content

2018.03.15 AC Milan (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Den der på Ramsey er mye mer straffe enn Dat Guy sin. Men dessverre er dommere feige og dømmer sjeldent på slikt.

 

Uenig Marius. Hadde ikke Dat Guy fullført ville Ramsey aldri fått sjansen sin. Alle i boksen kan ikke legge seg på straffemerket, noen må fullføre og dra med seg stopperne.

Link to comment
Share on other sites

Herlig av Xhaka! Vært banens beste med klar margin i mine øyne.

 

For øvrig litt rart bytte av Wenger. Wilshere ser veldig sliten ut, men i stedet blir Mikky tatt av. Ja sikkert sliten han også, men Wilshere ser langt tyngre ut i kroppen enn samtlige der ute.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka er kanskje den spilleren i England som har fått mest tyn de siste to årene. Hadde veldig troen på ham før årets sesong. Morsomt at han endelig scorer og spiller gode kamper.

 

Mye med at han får langt mer beskyttelse fra midtbanepartnerne sine enn når han må gjøre "alt" alene.

 

Chambers har også vært veldig god i dag.

Link to comment
Share on other sites

Heldige med straffen på gunstigst mulig tidspunkt. Ellers spiller vi ganske bra, mye fint spill og ålreite sjanser. Er der Milan som ikke har greid å sette oss ut gjennom høyt press, tro? Selv bunnlag i PL har jo greid å kontre oss i senk og fått oss til å se veldig sårbare ut i år.

 

Begynner ting å sitte?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi endelig ser noen endringer defensivt. De siste kampene har vi spilt med lavere linje enn vi har vært vant med, i tillegg har Xhaka fått mer defensiv støtte av to andre sentrale midtbanespillere. Jeg håper vi klarer å holde på formen vi er i nå til etter pausen vi får nå.

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett vinner vi fortjent. Jeg har ikke noen problemer med å forstå at Milan ikke er fornøyd med dommerkvintetten i dag, jeg tenker da på vår billige straffe etterfulgt av en Chamberhands som det ikke hadde vært direkte feil å dømme på.

Men alt i alt så avanserer Arsenal fortjent til kvartfinalen og ikke på grunn av en litt svak dommer.

 

I kvarten kan vi møte Atletico, Sporting, Marseille, Leipzig, Lazio, Salzburg eller Moskva.

Link to comment
Share on other sites

alt i alt fortjent at de gikk videre, så vi får være fornøyd med det. Men jeg liker ikke filmingen til Welbeck. Det er ikke slik Arsenal-spillere bør fremstå.

Alle tar bilder eller filmer i disse dager. Han følger bare trenden ?.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Heldige med straffen på gunstigst mulig tidspunkt. Ellers spiller vi ganske bra, mye fint spill og ålreite sjanser. Er der Milan som ikke har greid å sette oss ut gjennom høyt press, tro? Selv bunnlag i PL har jo greid å kontre oss i senk og fått oss til å se veldig sårbare ut i år.

 

Begynner ting å sitte?

AC Milan har over to kamper vært en gedigen skuffelse og er ingen målestokk på hvor Arsenal er pr dato.

 

Et av kjennetegnene på et Wengerlag de siste årene er at de har perioder der det meste går Arsenals vei for så uten noen klar årsak på nytt går inn i perioder der lite fungerer. Når jeg skriver at det ikke er noen klar årsak til nedturene så "lyver" jeg litt, for en av del-årsakene er til tider at Wenger får en ide når det gjelder spillestil eller bruk av enkeltspillere som skal kjøres "koste hva det koste vil". Når Wenger går inn i sine mest "stabeis"-perioder så har han ideer som det kan være vanskelig å forstå i lengden.

 

VI hadde en brukbar vårperiode sist sesong etter en katastrofal vinter og jeg blir ikke forbauset om vi også denne gang får en akseptabel vårperiode slik at det nok en gang gir Kroenke og co en grunn til ikke å gjøre noe med den sportslige ledelsen av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...