Jump to content

2018.03.15 AC Milan (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 acmilan.png?itok=wpNI8Nmg AC Milan


Torsdag 15. mars, 21:05. Emirates Stadium


Europa League - Åttendedelsfinale, kamp 2 av 2.


Arsenal leder 2-0 etter første kamp


Kampen vises live på Max / Eurosport Player




Utilgjengelige spillere: Aubameyang (ikke spilleberettiget i EL for Arsenal). Lacazette (Kne). Mustafi (Lyskeproblem) er pr i dag usikker, vil bli vurdert av det medisinske apparatet nå i begynnelsen av uken. Monreal (rygg) blir kanskje klar til torsdag. Bellerin (kne) blir kanskje klar til torsdag.


Fullstendig oppdateringen av skadesitasjonen forventer jeg ikke før på pre-briefingen (sannsynligvis onsdag)



Når det gjelder bruk av spillere så er det liten grunn til å tenke på å hvile spillere i denne kampen. Kampen som skulle vært spilt mot Leicester kommende helg er utsatt da Leicester spiller kamp i FA-cupens 6. runde. Arsenals neste kamp etter kampen mot Milan er ikke før 1. april hjemme mot Stoke.



Arsenal har et komfortabelt utgangspunkt foran returmøtet mot Milan, men det hadde laget også i forkant av returoppgjøret mot Östersund og det hold på å gå galt. Men hvis Arsenalspillerne klarer å bygge opp sin tro på seg selv etter den positive trenden som to seire på rad nå har skapt grunnlag for så har vårt lag alle muligheter til å komme videre til kvartfinalene.



Jeg velger å foreslå et sterkest mulig lag på torsdag, men spørmålet er om hvor mange av våre usikre spillere som blir klare.



Hvis Mustafi blir friskmeldt så vil jeg ha han med fra start, på bekostning av Holding/Chambers. Monreal derimot vil jeg "hvile". Kolasinac har spilt så pass bra at han fortjener å få forsette på venstre back.


Det er litt mer fristende å ta med Bellerin fra start, men samtidig så er Maitland-NIles et godt alternativ så jeg er litt usikker.


På midten så vil jjeg la Elneny få sjansen som DM, men det største problemet er spissplassen. Wenger velger garantert Welbeck, noe som jeg ikke er enig i. Greit nok så har ikke Nketiah noen stor erfaring, men dette er en kamp der vi kan prøve noe ferskt blod på topp. Det kan i alle fall ikke skade oss slik jeg vurderer det.



Mitt lag (det er satt opp to spillere der skader kan få påvirkning på laguttaket):



Ospina


Bellerin/Niles - Kos - Mus/Chambo - Kolasinac


Wilshere - Elneny


Mhiki - Özil - Ramsey


Nketiah


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Er ekstremt sikker på at Welbeck starter denne kampen foran Nketiah. Fyren han mer erfaring og er per dags dato bedre. Nkethia burde matches forsiktig, helt unødvendig å legge press på han mot en storklubb som Milan, kan heller komme inn mot slutten når vi er på god vei til neste runde (forhåpentligvis). Håper vi får et tidlig mål, da kan vi roe nervene, Milan må da score 3 mål, ergo de må satse alt frem og det skaper igjen gode muligheter for oss å score. Ja, selv Welbeck vil da kanskje få nok muligheter til å sette ballen i mål. Gleder meg til kamp, COYG!

Link to comment
Share on other sites

Tempoet er fryktelig lavt akkurat nå. Med unntak av noen forferdelige feilpasninger på egen banehalvdel har vi relativt god kontroll defensivt så langt. Milan får ikke til noe særlig kontringer og jeg tror det er fordi vi ligger lavere enn normalt. Når vi er i angrep synes jeg Dat Guy ser ut til å være friskere enn på lenge, selv om vi ikke kommer til de absolutt største sjansene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...