Jump to content

2018.01.03 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 chelsea.png?itok=Seh-ADW2 Chelsea


Onsdag 3. januar 2018, 20:45. Emirates Stadium


Premier League - 22. serierunde


Kampen sendes direkte TV2 Sport Premium




Skadestuasjonen: Ramsey var forventet klar til denne kampen, men blir likevel ikke klar. Giroud er tidligst tilbake om 10-15 dager. Onreal er ute i minst en uke til. Özil stod over kampen mot WBA p.g.a. en liten kneskade, men skal ifølge Wenger være klar mot Chelsea.


Når det gjelder Kolasinac og Kocielny som ble byttet så er jeg usikker på hva det vil bety for Chelsea-kampen. Kolasinac såg ut til å ha fått seg en smell, når det gjelder Kocielny så tror jeg mer på at byttet var "preventivt" da han muligens hadde en kjenning med akillesen (spekulasjoner fra min side). Jeg tror Kocielny er klar mot Chelsea.



Vår motstander Chelsea er kommet i siget og har ikke tapt siden midten av oktober. Arsenal har, til tross for å ha vært underdog, hatt et bra tak på Chelsea i foregående kalenderår, men jeg er mer skeptisk når det gjelder denne kampen, mye beror på hvor konsentrert Arsenal klarer å være. Arsenal har hatt en del positive perioder i desember, men mot Chelsea så holder det ikke med gode perioder, her må Arsenal være på hele kampen.



Jeg velger å gå for en vanlig firebackslinje og satser alt på at Koscielny kan spille denne kampen. Kommende helg er det FA-cup og da hviles Kos.




MItt lag:



Cech


Bellerin - Koscielny - Mustafi - Kolasinac/Maitland.Niles


Wilshere - Coq - Xhaka


Özil - Sanchez


Lacazette




Oppdatering:



Kosceilny blir mest sannsynlig ikke klar til denne kampen, iflg Wenger så er sjansen 30% for at han blir klar. Dette antar jeg som at Kos IKKE blir klar til kampen og jeg må derfor endre mitt forslag til lag. Med Kos ute så er det et spørsmål om to eller tre stoppere. Vi er egentlig i samme situasjon som i cupfinalen mot nettopp Chelsea sist vår.



To alternativer:



Tre stoppere:


Cech


Chambers - Per - Mustafi


Bellerin - Wilshere - Coquelin - Maitland-Niles


Özil Sanchez


Lacazette







To stoppere:


Cech


Bellerin - Per/Chambers - Mustafi - Maitland-Niles


Wilshere - Coquelin - Xhaka


Özil Sanchez


Lacazette



Forskjellen på de to forslagene er egentlig Xhaka. Med tre stoppere, der to av de er trege/rustne, så vil jeg gjerne se Coq i en ren DM-rolle uten noen offensive plikter. Xhake vil ikke fungere like godt i en slik rolle.


Med to stoppere så tror jeg faktisk at jeg foretrekker rutinen til Per framfor Chambers. Begge er etter min mening nødløsninger og jeg stoler ikke så alt for mye på noen av de, men jeg sitter vel med et (urealistisk?) håp om en reprise av cupfinalen fra BFG!!


Med en stopper ute i denne formasjonen så har jeg satt opp både Coq og Xhaka på midtbanen.



Til sist så håper jeg at Wenger vraker Walcott fra benken, eventuelt også Welbeck og tar med et par av de unge "sultne" talentene våre (dette kommer selvsagt ikke til å skje)


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

 

Elsker deres optimisme, men deler den dessverre ikke. Når det er sagt har vi jo spilt mange gode kamper mot Chelsea i senere tid. Tipper vi gjør en god kamp og taper noe ufortjent.

Jeg er vel ikke udelt optimistisk jeg heller. Blir ikke overrasket om vi taper "ufortjent", type forsvarstabbe, dommertabbe eller noe sånt.

 

Når jeg skriver "la oss banke dritten ut av dem for helvete" er det mer hva jeg ønsker enn hva jeg tror.

 

BE som tipper 1-2

Link to comment
Share on other sites

Chambers og holding... bare å holde pusten første 20 her. Grøss...

.... og gru!

 

Uansett hvor rusten BFG er så hadde jeg følt meg ørlite tryggere med gamle Per i midtforsvaret enn med både Chambers og Holding.

 

Det er kanskje like greit at jeg er på jobb uten mulighet til å se kampen (kuttet ut Sumo før jul).

Link to comment
Share on other sites

Med Bellerin Holding Chambers og Maitland-Niles i forsvaret (!) så tenker ikke Wenger på ekstra trygg defensiv forankring.
Grett nok vi er på hjemmebane, men en slik ung urutinert sammensetning, som vel ikke har spilt sammen heller i den kombinasjonen(?), bør kanskje få ekstra dekning foran seg. Vi får håpe det holder. Det er slik det er med Wenger, tut og kjør, samme spor ...... og håp.

Link to comment
Share on other sites

Vi er fryktelig tynne bak nå. Noen som vet hvor lenge Kolasinac, Kos og Monreal er ute?

Kola - en til to uker. Nacho - to uker. Kos - kronisk akillesproblem. Er kanskje klar til neste PL-kamp, eller kanskje ikke. Kroniske plager betyr at det blir litt lotto når han kan spille.
Link to comment
Share on other sites

Med Bellerin Holding Chambers og Maitland-Niles i forsvaret (!) så tenker ikke Wenger på ekstra trygg defensiv forankring.

 

Mener du at Wenger skal bryte gammel tradisjon og tenke defensivt ?

 

Neida Xhaka er særdeles passende til å styre det defensive....... mener vår ufeilbarlig manager, han har vel aldri tatt feil når det gjelder slikt tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...