Jump to content

2017.11.05 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

JA, City var det beste laget! JA, City hadde mest sjanser! Men jeg vil likevel påstå at seieren var ufortjent!!!

 

Hvorfor denne latterlige påstanden fra min side? City fikk tildelt en straffe som er meget tvilsom, jeg vil påstå feilaktig. City fikk godkjent en mål som skulle vært avblåst for offside. Dette er klare "dommerfeil", så derfor vinner de på grunn av to ufortjent godkjente mål.

 

---------------

 

Det er riktig som dere nevner over her at Arsenal ikke er ett topplag. Selv om laget mot formodning skulle klare en fjerdeplass til slutt så er det i såfall fordi flere av de andre potensielle toppklubbene svikter.

Man C, og Man U er bedre enn oss. Uansett hvordan det smerter å innrømme det så er dessverre også Tottene bedre enn oss. Chelsea svinger mye, men jeg er ikke i tvil om at de er et bedre lag enn oss.

Liverpool er omtrent i samme smørja som oss, men selv om de har noen fæle bunnkamper så er toppnivået etter min mening bedre enn oss.

 

Den mest realistiske plasseringen for Arsenal når sesongen er over er en sjetteplass, femteplassen er innen rekkevidde og med mye flaks så kan vi karre til oss fjerdeplassen. Men Arsenal anno høsten 2017 er IKKE ett topplag. Wenger (anno 2017) er ikke en topp manager!!!!

Link to comment
Share on other sites

2 feilaktige mål, city har vel netopp spilt CL mens vi har hvlit våres 11 beste. Hvilke signaler sender det spillerne med å ikke starte med våres toppscorer. wenger knows. 12 poeng bak, 20 ved sesongslutt? Arsenal blir aldri ett topplag før styret, eier og manager er borte.

Link to comment
Share on other sites

Her mr. Wenger ser du fordelen av å ha spillere på utgående kontrakt som du plutselig blei så fan av. Ingen av spillerne yter mot sine fremtidige lag og du fortsetter å bruke de. Oxlade var nærmest demonstrativ dårlig mot Pool og et par dager etter kledde han seg i Liverpool-drakt og etter gårsdagens prestasjon av Sanchez er jeg 100% sikker på at han om kort tid blir presentert som City-spiller. Det er klart de ikke vil bidra til poengtap for sitt fremtidige lag. Wenger ser på dette som meget fordelaktig mens vi nærmest har møtt to av topp 4 laga med 10 mann.

Link to comment
Share on other sites

2 feilaktige mål, city har vel netopp spilt CL mens vi har hvlit våres 11 beste. Hvilke signaler sender det spillerne med å ikke starte med våres toppscorer. wenger knows. 12 poeng bak, 20 ved sesongslutt? Arsenal blir aldri ett topplag før styret, eier og manager er borte.

 

 

Forsiktig. Ikke skriv noe negativt om Sanchez. Marius blir sint :-)

 

Person håper jeg han nok en gang blir henvist til benken. Ja, han klarer nok å motivere seg i noen toppoppgjør, men det driter jeg i. Han er ikke Arsenaldrakta verdig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Neida, blir ikke sint :) Alexis var ikke noe god igår, null problem med å si eller mene det. Han prøvde, men det var ikke mye som satt. En som var enda dårligere var Ramsey i førsteomgang, men han spilte seg i motsetning til Alexis opp i 2.

 

Wenger er nok ikke enig med deg BE, siden han på Arsenal.com hyller Alexis sin innsats... Men alt er jo bedre med spillere på utgående kontrakt ikkesant? ;)

 

Og hvis vi skal begynne å snakke om verdig for drakta, så kan en peke på endel fler enn Alexis. Han har tross alt i nyere tid levert til gangs for klubben, i motsetning til endel andre som surrer rundt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig vi stilte opp ganske godt forberedt til denne kampen. City er tilnærmet unplayable om dagen og forutsetningene til kampen gjorde meg faktisk i tvil på om jeg i det hele tatt orket å sette på i frykt for hvor stygt det kunne bli. Ramsey var nær på like før pause og bra scoring av Laca før vi ble regelrett fradømt alle muligheter til å få med oss noe. Og da er det jo også forståelig at innsatsen/nivået til spillerne dropper etter to så hodeløse avgjørelser.

 

Jeg blir helt dårlig når jeg sitter og ser på disse "eskpertene" i TV2 bruker 15 repriser fra ulike kameravinkler før de konkluderer "Monreal var på foten hans der; soleklar straffe". Hva f*en er det for noe?? Er jo skulder. Og mål nr 3 er jo fullstendig krise. Det å kritisere forsvaret for "å skru" av når offisden var så klar er jo helt håpløst. Frem til 3-1 synes jeg vi sto godt opp og var blant de få lagene som har klart å gi City litt kamp. Men er vel litt typisk Arsenal å stå opp i en storkamp når det blåser som verst rundt klubben, for så å ikke fo med seg en dritt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig med deg Noname. Streamen jeg så på hadde Graham Poll som dommerekspert og han mente straffesituasjonen var feildømt.

Når det gjelder offsidemålet var det selvsagt en offside som enhver linjedommer skal klare å se, men spesielt Xhaka og Koscielny ble stående og se på istedenfor å fullføre den defensive jobbingen. Hadde Koscielny fullført den defensive jobbingen ville han vært i posisjon til å stoppe pasningen fra Silva. Xhaka fikk mye pepper for å gjøre akkurat det samme (stoppe opp og la Cleverly stå alene) mot Watford. Dette er ikke bare engangstilfeller men situasjoner som vi får se ganske ofte av våre spillere.

 

Det virker rett og slett som at basics(alle som har spilt juniorfotball har hørt de samme ordene; spill til dommer blåser) blir så nedprioritert at flere av spillerne har glemt det.

 

Det samme kan sies når De Bruyne får gå forbi midtbaneleddet vårt og upresset sende i vei et skudd som Cech kanskje burde tatt. Jeg skjønner bare ikke hvordan Wenger ikke ser det og/eller ikke prøver å gjøre noe med det. Hadde det samme skjedd da Adams var vår kaptein hadde vedkommende som gjorde den feilen fått så ørene flagra.

 

Man kan si mye negativt om styret og eier, men det som skjer på banen er spillernes og Wengers jobb. Det er ikke første gang det skjer denne sesongen og kommer garantert ikke til å bli den siste heller. Det blir rett og slett ikke tatt tak i.

Link to comment
Share on other sites

Man kan si mye negativt om styret og eier, men det som skjer på banen er spillernes og Wengers jobb. Det er ikke første gang det skjer denne sesongen og kommer garantert ikke til å bli den siste heller. Det blir rett og slett ikke tatt tak i.

 

------

nettopp! Ja, man ble delvis bortdømt mot ManC, men det må ikke bli en sovepute når det gjelder å ta tak i de problemene dette arsenal-laget sliter med. Men jeg tviler på om Wenger noen gang kommer til å ta tak i disse problemene slik at de faktisk blir løst - en gang for alle. Men det er jo positivt at laget på tross av så dårlig forsvarsspill, og så upresise forover likevel er praktisk talt på høyde med ManC spillemessig. Forskjellen i går var en kombinasjon av å være best der det gjelder å være best (i hver ende av banen, der er ManC suverene) og dommertabber. Og det er typisk for Arsenal at de på tross av at de er på høyden med motstanderne likevel ender opp med ingenting.

 

Man kan jo for moro skyld sammenlikne med Chelsea-ManU der ManU ble MYE mer utspilt enn Arsenal ble av ManC. Likevel ble de nesten ikke straffet for sin underlegenhet, og holdt på å stjele et poeng. Og de blir i hvertfall aldri straffet av dommerne, snarere tvert i mot, jfr den feilaktige annulleringen av "selvmålet" til Jones. Arsenal på sin side blir brutalt straffet for nesten alle sine feil, enten det er av motstanderen eller dommeren. Nå er dette naturligvis ikke helt tilfeldig. ManU blir straffet mindre for sine feil fordi de spiller med større trygghet bak, og med større "sikkerhetsmargin". Det illustrerer uansett hvor skoen egentlig trykker hos Arsenal. Det er bare så frustrerende at Wenger aldri klarer å gjøre noe med dette.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo positivt at laget på tross av så dårlig forsvarsspill, og så upresise forover likevel er praktisk talt på høyde med ManC spillemessig. Forskjellen i går var en kombinasjon av å være best der det gjelder å være best (i hver ende av banen, der er ManC suverene) og dommertabber. .

Dette er jo noe av grunnen til at det er så sykt frustrerende. Potensialet i lagene til Wenger har alltid vært der, men det er en stor vei fra å ha potensial til å faktisk vinne serien feks. En stor grunn til at vi ikke har fått ut potensialet skikkelig de siste årene mener jeg er at mange spillere blir brukt feil. Coq som boks-til-boks spiller feks. Bruke Sanchez som enslig spiss, Walcott som ving eller enslig spiss, ikke bruke Girouds luftstyrke i boksen osv. Monreal og Santi er de to eneste som virkelig har klart å omstille seg til en annen rolle permanent enn de hadde da de kom.(av spillerne i dagens tropp).

 

Jeg misliker sterkt at vi bruker spillere i roller og posisjoner de etter flere kamper viser at de ikke bør spilles i. Verken Xhaka eller Ramsey kommer noen gang til å bli gode nok defensivt. Og Ramseys styrker er fremover, først og fremst uten ball(gå på løp i rom og være farlig i motstanders boks).

Link to comment
Share on other sites

Det å kritisere forsvaret for "å skru" av når offisden var så klar er jo helt håpløst.

Selv om jeg ikke har kritisert forsvaret for dette, så skal spillere av en slik kaliber spille til dommeren eventuelt blåser av for f.eks. offside. Jeg er selvsagt enig i at dette var en klar offside og ikke minst linjedommeren gjør en særdeles dårlig jobb.

Når jeg likevel er uenig med deg så er det fordi forsvarende enkeltspillere i en slik situasjon ofte ikke har full kontroll på hele forsvarslinja og da er det utilgivelig å "dømme selv".

 

Hvis vi ser bort i fra denne kampen så er det alt for mange spillere (generelt i fotballen) som har alt for lett for å hive opp en arm for å markere "feil" og samtidig slutte å spille. Alt for ofte så vil det vise seg at den som hiver opp handa faktisk har feil og med å "gi opp" kan skape (eller skaper) farlige situasjoner.

 

De som kritiserer forsvaret for å skru av har faktisk et poeng, uavhengig av hvor håpløs dømmingen er.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er bare så frustrerende at Wenger aldri klarer å gjøre noe med dette.

Det store spørsmålet er om det er evnen eller vilje det står på hos Wenger. Jeg har lenge trodd at viljen kanskje var det største hinderet, og det var det kanskje tidligere, nå har kanskje manglende evne blitt det utslagsgivende? Jeg er usikker, men uansett så vil dette problemet ikke bli adressert med Wenger i managerstolen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo noe av grunnen til at det er så sykt frustrerende. Potensialet i lagene til Wenger har alltid vært der, men det er en stor vei fra å ha potensial til å faktisk vinne serien feks. En stor grunn til at vi ikke har fått ut potensialet skikkelig de siste årene mener jeg er at mange spillere blir brukt feil. Coq som boks-til-boks spiller feks. Bruke Sanchez som enslig spiss, Walcott som ving eller enslig spiss, ikke bruke Girouds luftstyrke i boksen osv. Monreal og Santi er de to eneste som virkelig har klart å omstille seg til en annen rolle permanent enn de hadde da de kom.(av spillerne i dagens tropp).

 

Jeg misliker sterkt at vi bruker spillere i roller og posisjoner de etter flere kamper viser at de ikke bør spilles i. Verken Xhaka eller Ramsey kommer noen gang til å bli gode nok defensivt. Og Ramseys styrker er fremover, først og fremst uten ball(gå på løp i rom og være farlig i motstanders boks).

Jeg kan ikke annet enn å si meg fullstendig enig,

Link to comment
Share on other sites

Vi kan skrive side opp og side ned om dommerfeil, feil bruk av spillere, spillere som ikke blir brukt. Vi havner minst 20 poeng bak laget som vinner denne sesongen og det gjør vi neste sesong og så lenge wenger og resten av gjengen styrer Arsenal. Tviler på om vi blir topp 4 denne sesong eller neste. Så lenge stan tjener penger så driter han i alt.

Link to comment
Share on other sites

Enn så lenge, og i alle fall fram til nyttår er dette dei beste 11 me kan stille med.

 

 

Cech

Kos - Mustafi - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ramsey - Xhaka

Özil - Alexis

Lacazette

 

Med eit par unntak er dette laget som starta mot City. Er dette godt nok spelarmateriell og passar dei i lag som eit lag?

Link to comment
Share on other sites

Enn så lenge, og i alle fall fram til nyttår er dette dei beste 11 me kan stille med.

 

 

Cech

Kos - Mustafi - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ramsey - Xhaka

Özil - Alexis

Lacazette

 

Med eit par unntak er dette laget som starta mot City. Er dette godt nok spelarmateriell og passar dei i lag som eit lag?

 

I utgangspunktet vil jeg svare NEI på begge deler av spørsmålet ditt, men samtidig så innser jeg at det er for lettvint å gi et så utvetydig svar.

 

Faktum er at alle disse spillerne er gode nok til å spille i Arsenal, hvis de brukes riktig. Men elleveren som helhet passer ikke godt nok sammen.

Dette beror også langt på vei på de rammene som spillerne må spille etter: spillestil/formasjon, spilleposisjoner og ikke minst sportslig ledelse. Det kommer også inn momenter som f.eks. motivasjon.

 

La meg starte med motivasjonen og der har vi ikke minst våre to kontraktsrebeller, Özil og Sanchez. Er de motiverte nok? Jeg vet at noen nå vil protestere på svaret mitt, men jeg tror Sanchez er motivert nok. Han forsvinner rett nok fra klubben enten i januar eller i juni, men for han er fotball en lidenskap som gjør at han har en "yrkesstolthet" som gjør at jeg ikke er redd for motivasjonen. Når det gjelder Özil så er jeg mer usikker. Özil er langt på vei en "humørspiller" og er dermed til dels svært varierende, det jeg er mest usikker på er om hans eventuelle manglende motivasjon skyldes at han (i tankene) allerede er i en annen klubb, eller at han er frustrert p.g.a. at han må spille i en spillestil som ikke fungerer helt for han. Trestopper-systemet hjalp oss ganske godt mot slutten av sist sesong, men det er to spillere som jeg mener har slitt mer enn andre etter at vi la om og det er Özil og Bellerin (det kan selvsagt ha andre "ukjente" årsaker).

 

En annen grunn til at jeg mener at de spillerne du har listet opp ikke passer som et lag er sentral midtbane. Kombinasjonen Bellerin og Xhaka er to i utgangspunktet offensive spillere som også skal ha en defensiv rolle. Ramsey spiller offensivt og jukser defensivt. Xhaka prøver å dekke DM-rollen, men dette er rett og slett ikke hans rette element. Jeg vil dog påstå at vårt største problem på sentral midtbane er Arsene Wenger. I kamper der våre to mest defensive spillere, Coquelin og Elneny, spiller sammen med Xhaka så skal Wenger på død og liv fremdeles bruke Xhaka som DM og plasserer spillere som Coquelin i B2B-rollen. For meg er dette fullstendig uforståelig. Vi ser ikke et godt nok Arsenallag før vi får orden på sentral midtbane.

 

I forsvarsleddet så er i utgangspunktet alle spillerne du nevner gode nok, men det er likevel enkelte problemer. Bellerin er ikke i nærheten av de vi vet han kan levere. Kos sliter med en kropp som ikke tåler like mye lenger og Mustafi er et spørsmål. Jeg har egentlig tro på Mustafi i fremtiden, men han trenger en sportslig ledelse som kan ta bort noen av unotene hans og rett og slett gi litt "rettledning". Monreal overrasker stort denne sesongen og fungerer mye bedre enn sist sesong. Kolasinac viser at det bor mye i han, jeg venter bare på at han skal slå ut i full blomst.

 

I mål så er fremdeles Cech en god målvakt, og selv om at han er ikke like god som han var så er han vår ubestridte nr 1 (foreløpig).

 

Det ble kanskje, som vanlig, et for langt svar, så for å oppsummere: Alle spillerne er forsåvidt gode nok til å være i en Arsenaltropp, men som helhet passer ikke disse elleve godt nok sammen (rett og slett fordi enkelte spiller i feil posisjon). Dette er dog det beste vi har, men Jack og noen andre som banker på døra for å erstatte en eller flere av de.

Link to comment
Share on other sites

Rimelig enig i denne. Jeg også tror kanskje Ozil er den som ikke klarer å levere pga kontrakt, mens alexis bruker tid etter skaden. Alexis har en innebygget lidenskap for spillet, som gjør at jeg tror han gir alt uansett. Ozil er totalt anderlednes, han er avhengig av lag som gjør jobben rundt seg for at han virkelig skal skinne!

 

Xhaka hadde jeg ståltrua på, men tror jeg må bite det i meg. Der mangler det mye om han skal ha samme rolle i laget som han har nå. Tror han hadde fungert MYE bedre i ett lag med en annen formasjon og anderlednes spillere rundt seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi burde begynne å bruke Coq som ren DM igjen, eller handle inn en forbedring. Hvorfor? Nesten alle vinnerlag de siste årene har hatt en ren ryddegutt på midtbanen. Real Madrid har Casemiro, Barcelona har Busquets, Leicester hadde Kanté, Chelskij hadde Kanté og Matic osv osv. Pr dags dato har vi en Xhaka som er mye bedre i en dyptliggende playmakerrolle. Coq-Santi så ut som en midtbaneduo som kunne sloss oss tilbake mot toppen, men Santi ble skadet og erstatteren/-ne ble enten for defensive eller for offensive. Balanse på midtbanen er alfa og omega i dagens fotball, og vi virker å gi totalt f***

Link to comment
Share on other sites

Det å få Coq inn igjen som en ren DM støtter jeg, men det er slik jeg ser det mer som en midlertidig løsning siden jeg mener Coq ikke er av den klasse som det er behov for.

Dette laget har savnet en DM av klasse i mange år og det å få inn en slik spiller kommende sommer burde være pris en.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...