Jump to content

2017.05.27 Chelsea (N) Finale FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

 

Mertesacker er en latterlig god midtstopper i riktig system.

 

Med Per, Kosc og Mustafi så hadde jeg hatt veldig god tro! Per i midten og 2 gode stoppere på siden så hadde det sett stabilt ut, tror jeg:D

Link to comment
Share on other sites

 

Med Per, Kosc og Mustafi så hadde jeg hatt veldig god tro! Per i midten og 2 gode stoppere på siden så hadde det sett stabilt ut, tror jeg:D

 

Ikke uenig der. Koscielny på venstre, Mertesacker på midten og Mustafi på høyre. ;)

 

Skal dog sies at Holding også er veldig veldig god. Passer også veldig godt i midten, på høyre eller venstre.

Link to comment
Share on other sites

 

Med Per, Kosc og Mustafi så hadde jeg hatt veldig god tro! Per i midten og 2 gode stoppere på siden så hadde det sett stabilt ut, tror jeg:D

 

 

 

Ikke uenig der. Koscielny på venstre, Mertesacker på midten og Mustafi på høyre. ;)

 

Skal dog sies at Holding også er veldig veldig god. Passer også veldig godt i midten, på høyre eller venstre.

Jeg må få legge til at Monreal også har fungert godt i det nye systemet, og han har vært god idag også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må få legge til at Monreal også har fungert godt i det nye systemet, og han har vært god idag også.

 

Synes Monreal har vært vesentlig bedre som venstre vingback enn som venstre stopper. Gjort en god figur på sistnevnte også dog, men som vingback har han i hver kamp vært helt rå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Monreal har også vært god ja, men enig med Stefan han har vært vesentlig bedre i vingback posisjonen.

 

 

Vil også skryte litt over Ramsey, spesielt i denne kampen. Han er veldig god i rollen der han kan komme fremover og motta ballen høyt i banen, evt på løp!

Link to comment
Share on other sites

 

Synes Monreal har vært vesentlig bedre som venstre vingback enn som venstre stopper. Gjort en god figur på sistnevnte også dog, men som vingback har han i hver kamp vært helt rå. ;)

Ikke overraskende. Har vært svak defensivt denne sesongen, men er god offensiv. Dette kan være et system å bygge videre på, absolutt!

Link to comment
Share on other sites

 

Synes Monreal har vært vesentlig bedre som venstre vingback enn som venstre stopper. Gjort en god figur på sistnevnte også dog, men som vingback har han i hver kamp vært helt rå. ;)

Det kan så være, men poenget er at vi egentlig har mange gode alternativer når vi spiller tre stopper systemet. Frykten min er at Wenger i sin stahet er tilbake til den vanlige bakre fireren når vi kommer til august. Han har ikke direkte vist noen stor entusiasme for dette nye "vellykkede" systemet. Jeg sitter med en følelse av at tre stoppere strider mot Wengers prinsipper.

 

------------

 

Forøvrig må jeg si at jeg er imponert over Wenger og hans disipler i første omgang. Jeg er usikker på om laget klarer å stå kampen ut, men uansett dette har vært bra. Arsenal har vært nærmere fire mål enn Chelsea har vært ett.

Link to comment
Share on other sites

Strålende omgang av oss. Er dog redd for at misbruken av sjansene vi har skapt kommer til å bite oss i ræva.

 

Tviler på at vi klarer å være like dominerende i andre omgang som i første. Men, jeg har helt klart troa!

Link to comment
Share on other sites

Andreomgangen kommer garantert til å se veldig annerledes ut og Conte kommer til å gjøre endringer. Spørsmålet da er om Wenger og spillerne klarer å omstille seg.

Det er akkurat dette som vil vise om Wenger fremdeles har det eller ikke. Dette har vært ett av mine ankepunkt mot Wenger i alt for mange sesonger, og jeg ser det som sannsynlig at Conte gjør endringer både i mannskap, stil og innsats.

Hvis Wenger da har motsvar så er det nesten slik at jeg skal revurdere min mening om hans fremtid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Deilig omgang! Tenk hvis vi hadde lagt om til denne taktikken når det begynte å gå til helvete i januar?

Du kan så si. Jeg mener Wenger har uttalt at han vurderte dette noen kamper tidligere enn han gjorde det.

Som nevnt over så tror jeg tre stoppere egentlig strider mot Wengers fotballfilosofi og det er vel kanskje grunnen til at det tok så lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...