Jump to content

2017.05.27 Chelsea (N) Finale FA-cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 chelsea.png?2016-2017 Chelsea


Lørdag 27. mai, 18:30. Wembley Stadium


FA-cup - Finale


Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium / Sumo





Utilgjengelige spillere: Cazorla (langtidsskadd), Gabriel (ute i seks til åtte uker). Koscielny (karantene)


Usikre spillere: Mustafi (har vært syk i det siste og er fremdeles usikker), Lucas Perez (jeg har ikke sett noen oppdatering på han de siste ukene). OX er i trening og kan være klar til kampen. Gibbs har slitt med låret og var ikke med mot Everton, men siden han ikke ble nevnt i dagen oppsummering av skadde spillere så antar jag at han er klar.



Det er ingen tvil (for meg) om at Chelsea er en stor favoritt i denne kampen, men som det sies "cup er cup" så jeg vil på ingen måte avskrive Arsenals muligheter for å overraske i denne kampen.



Vår store akilleshæl i denne kampen er mangelen på "førstevalg" på stopperplass. Mustafi er fremdeles usikker, han skal ha slitt med sykdom den siste uken og selv om han blir erklært klar så spørs det hvor mye denne sykdommen har satt han tilbake.


Hvis Mustafi ikke blir klar til kamp så har vi Holding, Monreal og Per Mertesacker som alternativer bak.



Per har rutine, men han har lite kamptrening, er relativt treig og jeg er usikker på om jeg tør å velge han fra start. Hvis han skal starte så tror jeg det bør være i en tre-stopper formasjon, men problemet her er at han vel ikke har spilt i denne formasjonen tidligere (for Arsenal). Jeg velger i det lengste med å ta med Per fra start.



Resten av laget sier i stor grad seg selv. Jeg skulle gjerne sett Lucas på banen, men han har ikke vært i nærheten av benken engang i de siste kampene. Det store spørsmålet her er om OX skal starte eller ikke, og i så fall hvor. Jeg velger å la han starte på benken, alternativet for meg hadde vært å la han spille ved siden av Xhaka og vrake Ramsey. Vi har ingen perfekte valg på topp, men jeg velger Welbeck fremfor Giroud.



Det er også et spørsmål om hvem som skal stå i mål. De siste årene har vårt andrevalg stått i mål i Cup'en og jeg har vært i tvil her, men Ospina var skadd i semien og Cech tok da over og jeg velger også han i finalen.



Det blir to alternative formasjoner for meg i dag, med eller uten Mustafi.



Med Mustafi:


Cech


Holding - Mustafi - Monreal


Bellerin - Gibbs


Ramsey - Xhaka


Özil - Welbeck - Alexis





Uten Mustafi:


Cech


Bellerin - Holding - Monreal - Gibbs


Ramsey - Xhaka


Özil - Welbeck - Alexis



Hvis hverken Mustafi eller Gibbs blir klar så ser jeg få andre valg enn å la en rusten Mertesacker starte denne kampen


og backrekken blir da:


Bellerin - Holding - Per - Monreal


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

 

Med Mustafi:

Cech

Holding - Mustafi - Monreal

Bellerin - Gibbs

Ramsey - Xhaka

Özil - Welbeck - Alexis

Sett Holding i midten og Mustafi på høyre stopper så er jeg enig :)

Mener at engelskmannen er en smartere forsvarsspiller som kan agere reaktivt, Mustafi er mer proaktiv i spillet og bør bli på siden der han kan støte ut.

Link to comment
Share on other sites

Sett Holding i midten og Mustafi på høyre stopper så er jeg enig :)

Mener at engelskmannen er en smartere forsvarsspiller som kan agere reaktivt, Mustafi er mer proaktiv i spillet og bør bli på siden der han kan støte ut.

Jeg har ingen problemer med akkurat dette.

Jeg er et "vanedyr" og har registrert at Holding ofte har blitt satt der ute hvis Kostafi er med i trestopper-systemet, men jeg ser ditt poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med akkurat dette.

Jeg er et "vanedyr" og har registrert at Holding ofte har blitt satt der ute hvis Kostafi er med i trestopper-systemet, men jeg ser ditt poeng.

AW vil sikkert ha den mest rutinerte forsvarsspilleren i midten så laguttaket ditt er nok nærme fasit.

Link to comment
Share on other sites

No er ikkje Mirror dei mest troverdige.. . Men dei påstår at Ospina starter.. litt merkelig om ein svekkar eit allerede vaklande forsvar.

 

Arsenal (probable): Ospina; Holding, Mertesacker, Monreal; Bellerin, Xhaka, Ramsey, Oxlade-Chamberlain; Ozil, Sanchez; Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje får the Mirror rett, men dette er uansett gjetning fra deres side. Jeg tviler på at de får direkte info fra professoren ?

Lat oss inderlig håpe at dei ikkje har troverdige kjelder. Eit tap her er ikkje usannsynlig... Men eg torer ikkje tenke tanken på eit tap etter ei Ospina feilvurdering. Då snakkar me dårlig stemning..

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker og Ospina. Er redd vi kan gå på en stygg smell her, det er ganske ofte Kos (og i mindre grad Mustafi) griper inn og hindrer mål imot i løpet av en kamp.

Når det gjelder Ospina så følger Wenger "tradisjonen" med å la andre valget starte i mål. Jeg ville foretrukket Cech, men jeg er ikke like "redd" for Ospina som det enkelte andre er.

 

Når det gjelder Mertesacker så er jeg mer på linje med deg, men hva er alternativene? Det eneste alternativet jeg kan se er to relativt "urutinerte" stoppere (Holding/Monreal ) i en firebackslinje.

Ja jeg er skeptisk, men jeg klarer ikke å kritisere Wenger for å ta men en rusten Per, når man ser på hva alternativene er. Vi sliter når det gjelder forsvarere akkurat nå, det er bare å se på benken der det ikke finnes en eneste back eller stopper.

 

Vi skal nok komme til å slite, men hvis laget som helhet viser en defensiv disiplin så kan det usannsynlige skje.

 

PS!! utrolig nok, Lucas er tilbake i varmen. Det hadde gledet meg noe så innfor jæ**ig hvis han kom inn og avgjorde kampen.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke troen i dag, tildels grunnet oppstilling, og tildels grunnet hvor sterke Chelsea har vært hele sesongen.

 

Håpet lever selvsagt! COYG

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg der elx, i mine øyne er Chelsea så store favoritter at jeg kan nesten ikke bli skuffet over det som sannsynligvis kommer til å skje sett fra Arsenals side, jeg kan kun bli overrasket og absolutt intet ville gledet meg mer enn at jeg tar fullstendig feil i mine dystre spådommer i dag.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Ospina så følger Wenger "tradisjonen" med å la andre valget starte i mål. Jeg ville foretrukket Cech, men jeg er ikke like "redd" for Ospina som det enkelte andre er.

 

Når det gjelder Mertesacker så er jeg mer på linje med deg, men hva er alternativene? Det eneste alternativet jeg kan se er to relativt "urutinerte" stoppere (Holding/Monreal ) i en firebackslinje.

Ja jeg er skeptisk, men jeg klarer ikke å kritisere Wenger for å ta men en rusten Per, når man ser på hva alternativene er. Vi sliter når det gjelder forsvarere akkurat nå, det er bare å se på benken der det ikke finnes en eneste back eller stopper.

 

Vi skal nok komme til å slite, men hvis laget som helhet viser en defensiv disiplin så kan det usannsynlige skje.

 

PS!! utrolig nok, Lucas er tilbake i varmen. Det hadde gledet meg noe så innfor jæ**ig hvis han kom inn og avgjorde kampen.

Har ikke Cech stått i FA-cupen i år? Uansett å vrake keeperen som har sluppet inn ett mål på de siste fem (handsen til Crouch) blir vanskelig å forklare. Cech fikk riktignok en smell på trening tidligere i uken men skal være fit til kampen. Skandale spør du meg.
Link to comment
Share on other sites

Har ikke Cech stått i FA-cupen i år? Uansett å vrake keeperen som har sluppet inn ett mål på de siste fem (handsen til Crouch) blir vanskelig å forklare. Cech fikk riktignok en smell på trening tidligere i uken men skal være fit til kampen. Skandale spør du meg.

Joda. Cech stod i semien da Ospina var skadd. Skandale? Nei! Ville jeg ha valgt Cech? Ja!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja skandaløst er vel litt tabloid sagt, men Cech fortjener å stå i finalen. Han er vår beste keeper.

 

 

Er vel mer løftet til Wenger det går ut på. Han har lovet Ospina FA cupen, og da må han holde det.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk start, men liker ikke tendensen til at vi ikke klarer å få inn et mål til. Andreomgangen kommer garantert til å se veldig annerledes ut og Conte kommer til å gjøre endringer. Spørsmålet da er om Wenger og spillerne klarer å omstille seg. Vi må bare kjøre på og prøve å få inn ett eller to mål til før pause slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...