Jump to content

2016.09.10 Southampton (H)


Polljen

Recommended Posts

Av de fem siste innleggene i tråden er tre av de fra deg som sier akkurat det samme. Vi skjønner at du ikke er fornøyd med Ox! Man skal etterstrebe å tilføye ny informasjon i innleggene, ref. retningslinjene.

 

Er faktisk helt enig, man blir på en måte litt lei av å lese akkuratt samme "posten" 3-4 ganger på kort tid

Link to comment
Share on other sites

Dommen i dag:

Hva var greia med grepet om å benke Aleis og kjøre på meg Ox og Theo? Fotball-romantikk mtp. at det er moderklubbene deres?

Tror dommeren at Theo er verdens sterkeste person siden han blåste hver gang han var borti noen?

Kan skjønne at det ikke er lett for dommer å dømme, men mener han gjorde det svakt...

 

At Forster til slutt fikk gult for drøying er en ting, men dommerne har jo ikke baller til gult nummer 2.

Mustafi startet usikkert med mye feil, men tok seg voldsomt opp, virker som en meget fin stopper-partner til Koscielny.

Perez gjorde en grei jobb, ikke mye bakrom og et av ligaens beste stopperpar i mot, noen fine kombinasjonsspill og likte at han dro seg ut mot siden så det ble mer rom i midten.

 

 

 

Koscielny er vår nummer 6 og er en kaptein som går foran i krigen! Kjipt med kutt under øyet på bursdagen og en del blod, men er under sånne omstendigheter han viser hvilken KRIGER han er.

Cazorla og Özil slet litt med touchen mens Ox og Theo som vanlig var opp og ned, Coquelin og backene imponerte med fine driv fremover og god innsats bakover.

 

 

Forøvrig er nok Bertrand og Long to av spillerne jeg liker minst i ligaen (Som ikke spiller for en rival). Long dytter, river, klyper og spytter, men faller selv som en søppelsekk når han har sjansen. En fantastisk atlet med vanvittig spenst og fart, men må erstatte den tekniske dimensjonen av spillet med juks.

 

Bertrand driver med mye av det samme, men har til gjengjeld KUN farta si å spille på.

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier!

Vil oppsummere kampen slik:
Elendig førsteomgang med lite vilje og fightingspirit. Sovner helt på situasjonen hvor Redmond får frispark rett utenfor 16. Magi, og litt flaks av bursdagsbarnet fører til at vi har 1-1 ved pause.

Mye bedre andreomgang hvor vi skaper mye selv om vi sliter med å få ballen i mål. Et par situasjoner hvor Tadic åpner forsvaret vårt i andre, men vi er heldige og dyktige(Cech) som ikke slipper inn enda et mål.

Long burde hatt frispark før corneren som etterhvert førte til at Giroud ble dratt ned i feltet av Fonte. Sett bortifra det, så er straffesparket ganske klart.

 

3 viktige poeng og selvtillit videre.

Link to comment
Share on other sites

Så du noe annet? Walcott var mye raskere av det jeg så

Ja, at det ikke var bakrom betyr ikke at Perez ikke har fart. Hadde voldsom fart i et par av returløpene, uten at det er hovedjobben hans.(Rundt 20 km/t bedre enn Theos beste løp hjemover idag) Forøvrig mener jeg ikke Walcott/Bellerin-rask når jeg sier at Perez er rask, men han er langt kvikkere enn gjennomsnitts-spilleren i PL. Teknikken hans gjør at han er nesten like rask med ballen i beina som uten og avslutningene hans er bra.

 

Er enig dersom noen påstår at det er mer en West Ham-signering enn Arsenal, en heller ukjent spiller med en sesong og en heftig sum i forhold til omdømmet, men tror han er akkurat det vi trenger nå. (Ville bare likt å se han MED Giroud og heller tatt av Walcott tidligere)

Link to comment
Share on other sites

Tre poeng i en kamp der Arsenal viser med tydelighet at de pr 10. september 2016 ikke bør regnes som en kandidat til seriegullet. Selvsagt så er det mye som kan skje frem til slutten av mai 2017, men akkurat nå er det bortkastet å i det hele tatt tenke seriegull.

 

Tre poeng er det alltid hyggelig å få meg seg, om det er fortjent eller ikke i dag er det vanskelig å si sikkert. Straffen i sluttminuttene er soleklar, men det er et par situasjoner i forkant som virker merkelige (sett med mine øyne). TV2's kommentator var klar på at Long skulle ha hatt frispark ("spark" i helen) i forkant av angrepet som utløste straffen, jeg klarte ikke å se det på den "korte" reprisen, jeg la dog merke til at Long ser ut til å ta seg til ansiktet så det er i såfall en merkelig plassering av hælen. Det som jeg dog reagerer på, men som tross alt gikk i vår favør, er at Koscielny ligger nede i straffefeltet men en "åpenbar" hodeskade og dommeren lar spillet forsette. Jeg klager ikke i ettertid siden vi fikk straffen, men jeg har innbilt meg at potensiell hodeskade er automatisk avbrudd i spillet.

 

Det er mye å rette på med utgangspunkt i dagens Arsenallag. Vi har to spisser som begge skaper bortimot null. Vi har en offensiv lagdel som knapt nok skaper målsjanser. En gang i tiden så klagde vi over alt for mange målsjanser (uten tilsvarende uttelling i mål-protokollen) , og at vi spilte motstanders målvakt god, jeg savner de dagene!

 

Men alt er ikke negativt. Kos er god, backene gjør det meste bra, Coquelin er etter min mening vår beste i dag. Mustafi viser brukbare takter defensivt, men trenger å skjerpe seg merkbart når det gjelder hvor han sender ballen (pasninger/klareringer). Og ikke minst tre poeng!

Link to comment
Share on other sites

Kutt under øyet er vel ikke hodeskade ;) For det vi vet hadde dommeren full kontroll på den situasjonen (noe han absolutt ikke hadde ellers i kampen).

 

 

Selvsagt kan dommeren ha hatt kontroll (selv om jeg ikke kunne se han i nærheten av Kos), og det er mulig at jeg virker litt for sytete i min kommentar på det punktet, for det gikk selvsagt i vår favør både målmessig og at skaden ikke var så "stor" på Kos. Men som en liten "djevelens advokat", hva hadde du og jeg (og resten) sagt hvis vi hadde tapt ballen med eventuelt annet resultat.

 

Jeg innser at det nok var feil av meg å ta med akkurat dette punktet i denne oppsummeringen, men med det fokuset som er på hodeskader så må jeg innrømme at jeg reagerte relativt kraftig der og da (og da mener jeg pre-straffesituasjonen).

Link to comment
Share on other sites

Smakte godt med seier!

 

Synd at Perez ikke fikk prøvd seg sammen med Alexis og Xhaka. Med Chamberlain og Walcott så var det vanskelig å få til noe skikkelig offensivt spill, men han fikk med seg en assist i debuten når han fikk hodet på ballen som førte til brassesparket til Koscielny. En ting som er utvilsomt er at Alexis sammen med Özil gjør at det offensive hos oss ser ti hakk vassere ut med en gang. Elsker de små kombinasjonene Özil og Alexis har med hverandre. Skaper nesten alltid en sjanse når de kombinerer slik.

 

Chamberlain ser rett og slett ut som en non-league spiller slik han presterer. Bare masse "flashy" triks, men dårlig fotballforståelse og absolutt null endeprodukt. Walcott på motsatt side jobber hardt om dagen, men ble i dag avblåst vanvittig mye i situasjoner hvor det ikke var kontakt engang. Ikke hans beste kamp, men han putter i det minste inn et skikkelig "shift". Som Perez så kom han ikke til sin rett i dag. Lite bakrom og ikke helt funnet rytmen etter landslagspausen.

 

Mustafi er for det meste komfortabel med ballen i beina og dirigerer godt sammen med Koscielny. Hadde en del bompasninger i første omgang, men i andre om gang var han sammen med Koscielny veldig god og solid. Var skeptisk til å starte han i dag mtp. hvor lite tid han har hatt med resten av gutta, men virker som om han har glidd rett inn i laget.

 

Monreal og Bellerin er veldig gode. Cech er god og er veldig uheldig på målet. Sentrale midtbanen lugget en god del i dag syntes jeg. Selv om Coquelin og Cazorla individuelt sett var gode, så syntes jeg ikke partnerskapet var helt all verden til tider. Tok seg opp litt mer underveis i kampen, men følte meg aldri trygg på at de to sammen hadde ordentlig kontroll..

 

Håper og tror at Mustafi og Perez vokser ordentlig inn i laget over de kommende månedene. Vi burde klare å sanke mye poeng med det mannskapet vi har her.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan dommeren ha hatt kontroll (selv om jeg ikke kunne se han i nærheten av Kos), og det er mulig at jeg virker litt for sytete i min kommentar på det punktet, for det gikk selvsagt i vår favør både målmessig og at skaden ikke var så "stor" på Kos. Men som en liten "djevelens advokat", hva hadde du og jeg (og resten) sagt hvis vi hadde tapt ballen med eventuelt annet resultat.

 

Jeg innser at det nok var feil av meg å ta med akkurat dette punktet i denne oppsummeringen, men med det fokuset som er på hodeskader så må jeg innrømme at jeg reagerte relativt kraftig der og da (og da mener jeg pre-straffesituasjonen).

 

 

Joda, jeg er enig. Dommere burde blåse av uansett når det mistenkes hodeskade. Trodde det også var regelen? Dessverre er altfor mange dommeren enten blinde eller redde for å blåse på slikt for de vet at det blir reaksjoner uansett. Da er det tryggere å late som at 'man ikke så det'.

 

Det at han ikke er i nærheten av spilleren trenger ikke bety at han ikke har kontroll. For det vi vet kan det hende han hadde en dialog med spilleren fra avstand, eller så noe som tydet på at det ikke var hodeskade.

Link to comment
Share on other sites

Helt forståelig at sanchez ble spart fra start. Kom hjem fra Chile på torsdag kveld. Vi har såpass bredde at vi skal kunne slå lag som Southampton uten nødvendigvis å toppe. Deilig.

Fullstendig enig, hvis Arsenal skal kunne kalle seg ett "topplag" så må de ha såpass bredde i troppen at enkeltspillere kan få seg et "pusterom" av og til. Og skal Arsenal være et "topplag" så bør "bredden" være god nok til å slå lag som Southampton (uten de vanskene vi så i dag).

 

Når det er sagt så forstår jeg til en viss grad kritikken, siden vår "bredde" (på kanten) pr. dato ikke er der den burde være.

Link to comment
Share on other sites

No såg eg PL Review på TV2 SK og eg må innrømme at eg er like forundra no, etter og å ha spolt litt fram og tilbake, som eg var live kvifor domaren ikkje bles for hodeskade. Kos ligg nede tydeligvis i smerte og tek seg til hodet. Forster gir tydelege signal. Men godt at en feil (?) domaravgjerdsle går i vår favør for ein gongs skuld!

 

Straffa meiner eg er klar, eit basketak mellom to robuste fotballspelarar kulminerer i at Fonte dreg ned Giroud. Klar straffe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...