Jump to content

2016.09.10 Southampton (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 southampton.png?2016-2017 Southampton


Lørdag 10. september 2016, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 4. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo



Etter landslagspausen så er det klart for ny hjemmekamp, så vidt jeg kan se så kom ingen nye spillere på skadelisten etter denne "pausen", men flere av våre spillere har 2 x 90 minutter i bena etter å ha spilt med flagget på brystet.



På lørdag kan vi ønske to nye spillere velkommen på "matta" i N5. Vår nye stopper (Mustafi) og vår nye spiss (Lucas Perez). Når det gjelder sistnevnte så velger jeg å bruke hans "draktnavn" (Lucas) når jeg omtaler han, på samme måte har jeg denne sesongen valgt å omtale vår nr 7 som Alexis og ikke Sanchez :shades: .



Når det gjelder laguttaket så er jeg usikker på om Wenger velger å bruke en forsiktig integrering i laget når det gjelder våre nye spillere. For meg er det en selvfølge å starte med Mustafi i kampen mot Southampton. Med to landslagskamper i beina, og med et trøkk i en plaget rygg (mot Italia), så er det fristende å hvile Koscielny med tanke på kampen mot PSG på tirsdag. Men jeg velger å ikke gjøre dette da en stopperduo bestående av en "fersk i laget" Mustafi og en "urutinert" Holding kanskje blir et for stort sjansespill sett med mine øyne. Jeg ser også gjerne Lucas fra start, men samtidig så lagde Giroud mål mot Italia (vennskapskamp) i pausen, så kanskje en deling av posisjonen her kan være en ide? Alexis skal IKKE spille på topp i denne kampen :angry:



Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


Xhaka - Coquelin


Walcott/OX - Özil - Alexis


Giroud/Lucas



Jeg kunne ha valgt en mer offensiv midtbane, med Cazorla istedet for Coquelin, men er av den oppfatning at litt mer styrke på midten vil "spare" våre defensive spillere litt i forkant av PSG-kampen (men jeg kan selvsagt være på bærtur, når det gjelder den hypotesen >_< )


Dette er også en kamp der jeg faktisk ønsker å få se (i forkant av PSG.kampen) hvordan det står til med våre alternativer på topp, så¨jeg ønsker å se både Lucas og Giroud på banen i løpet av kampen (gjerne samtidig med Lucas i en kantrolle i deler av kampen)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker at Lucas nå skal spille spiss, siden han er hentet inn som det. "Omskolering" til kant blir ikke det samme, da har vi kun Giroud igjen der oppe som vi alle vet ikke leverer nok over en hel sesong. Nå har Wenger satset på Walcott/OX på kanten, og da føler jeg han får stå for det også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om det vurderes å starte både Perez(på høyre) og Giroud? Tror det kunne være lurt.

 

Jeg ønsker at Lucas nå skal spille spiss, siden han er hentet inn som det.

I utgangspunktet er jeg enig i at Perez først og fremst skal være spiss. Våre kanter har ofte (litt for ofte etter min smak) en tendens til å spille mer sentralt enn på kant (i perioder), så jeg kan se for meg at en Giroud på topp og en Lucas (Perez) på kant i praksis vil kunne fungere som en spissduo.

 

Jeg har pr i dag ikke noen klar mening om hvordan Lucas kan "brukes" best mulig, jeg føler at jeg vet for lite om han til det. De kommende månedene vil forhåpentligvis gi meg grunnlag til å ha en mening om dette, men spissrollen er den jeg i utgangspunktet er opptatt av.

 

Link to comment
Share on other sites

Det vil ikke trengs noen 'omskolering' til kant for Perez. Han har allerede spilt en stor del av kampene sine i den posisjonen.

Han slo igjennom som targetspiss ifjor, som kant har han vist lite selv om han har spillt mye der. Hadde vært typisk Wenger å spille han ut av posisjonen han er best i.

Hvor god han er som spiss gjenstår selvsagt å se.

Link to comment
Share on other sites

Bildet i posten over ble dessverre litt større en forventet.

 

Noen få overraskelser i dagens lag, uten at jeg ser noe negativt i det.

Våre to nye starter. Alexis er på benken og jeg antar at det er hans lange reise (var først tilbake torsdag etter to kamper i Sør-Amerika) pluss PSG-kampen på tirsdag som gjør at han "må" hvile.

Jeg ser heller ikke noe negativt i Cazorla/Coq på midten, Xhaka skal vel også være klar til CL på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Ikke xhaxa?!

Helt greit etter min mening. Vi har mange gode alternativer i den posisjonen og med to landskamper på mange i sist uke og et tøft kampprogram fremover så ser jeg positivt på rotasjonen. Det er tross alt ikke et dårlig par vi har på midten likevel.

Link to comment
Share on other sites

Det er skremmende at det skal ta en halv time før vår offensive lagdel våkner. Lucas Perez har vært ganske usynlig, men en del av skylden for det må man også legge på de som skal "backe" opp spissen. Det er vel få spisser i verden som hadde fått til mye de første 30 minuttene med en så tafatt offensiv midtbane.

 

Vi fikk så 5-10 fantastiske offensive minutter, før laget går tilbake i "hvilemodus".

 

Et fantastisk mål av Kos, en god DM i Coq (som så absolutt forsvarer uttaket) og brukbar kontroll defensivt ellers, men alt i alt er jeg særdeles skuffet over dagens Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...