Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

At Almunia ikke er god nok, er det nok ingen som helst tvil om. Det som diskuteres i disse dager, er vel om man skal satse på Fabianski eller å kjøpe inn en helt ny keeper.

 

Det jeg mener Seamans uttalelser viser, er at Wenger som han alltid har gjort, benytter treningene som det viktigste grunnlaget når han plukker ut laget. Og dersom Almunia fremstår som en mye bedre keeper enn Fabianski på trening, så er kanskje det svaret på hvorfor han står fast ved Almunia til tross for at han har hatt en dårlig sesong. En ting er iallefall sikkert, og det er at hvis Fabianski viser samme nivå på trening som det han gjorde i Bad Waltersdorf før forrige sesong, så skjønner jeg godt hvorfor han fortsetter med Almunia

 

Ja det spørs om polakken er noe særlig bedre gitt. Er jo litt bekymrende det at han har vist seg å være såpass mange hakk under Almunia på treningsleiren du observerte og det støtter din/Seamans teori om at Wenger antageligvis bruker den mest stabile keeperen på trening i kamp. Har selv "ropt" etter Fabianski i buret ved et par anledninger, uten at jeg har begrunnet det med at det skal finnes en klasseforskjell mellom de to. Det har nok heller kommet som følge av brennende desperasjon etter å få fjernet Almunia. -For en klasseforskjell har det vært vanskelig å finne.

Fabianski har hatt noen få redninger i ypperste verdensklasse, men forutenom disse sporadiske parader har det vært langt mellom lyspunktene. Han virker forferdelig stresset og det preger alt han gjør.

 

Så, som følge av at Fabianski har til gode å imponere nok i de kampene han har fått prøve seg i, og at det i tillegg er grunn til å tro at Almunia faktisk er bedre på trening, er min mening definitivt at Wenger bør luske seg ut på markedet og hente en keeper som er mye bedre (generelt) og mer agressiv i feltarbeidet enn hva Almunia er. Hadde han i tillegg vært en dyktig igangsetter, ville det vært prima!

 

En feltgod keeper for å kompensere for (det jeg mener er) vår store svakhet, duellspill i eget felt, ville nesten vært for godt til å være sant....

Link to comment
Share on other sites

Seamans uttalelser vedrørende selvtillit KAN jo kanskje forklare en god del vedrørende Almunias prestasjoner? Det hjelper ikke om man er aldri så god på trening dersom man ikke har det mentale som skal til for å få det til i kamp. Og ben elfens observasjon om at Almunia generelt er for mye på hælene er jo i høyeste grad konsistent med dette. For en spiller som ikke er på offensiven i forhold til en situasjon vil jo fremstå på en slik måte, nær sagt uansett hvilken idrett vi snakker om. Så kanskje dette er sakens kjerne, at Almunias problem mer er av mental enn av fysisk art? Det kan jo også forklare hvorfor Wenger gir Almunia tillit, for hvis det mentale er hovedproblemet her, så kan han jo som det skrives fremstå som en svært god keeper på trening. Men hvis det er stor forskjell på hans prestasjoner på trening og i kamp er det likevel litt merkelig at Wenger ikke har tatt tak i dette. Dvs det kan godt hende Wenger har sett problemet og forsøkt å gjøre noe med det, for eksempel å gi Almunia mental hjelp. Men HVIS så, er det jo litt merkelig dersom Wenger ikke innser at dette ikke har fungert, og at han ikke forsøker en annen løsning, for eksempel å kjøpe ny keeper, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Seaman har vel mer erfaring og mer innsikt i det å være keeper enn hele dette forumet tilsammen, så kanskje man burde lytte litt til hva han har å si...

 

Eller kanskje det er slik at Seaman som en gammel keeperlegende for oss som har jobbet litt som keepertrener ikke kan si så veldig mye annet.

Link to comment
Share on other sites

det jeg leser ut i fra det seaman skal ha sagt, er at han synes han har gjort det ok. seamn sier ikke på noe vis at almunia har vært god. for det har han ikke på noen som helst måte vært. og kim, det du så på trening i østerike for halvannet år siden, er vel neppe det som gjør at almunia er førstevalget i arsenal. arsenal sliter rett og slett med at de har tre halvgode keepere i stallen i dag. mange mener at den beste er utlånt. wenger har et dilemma nå, i om han fra neste sesong skal satse på en ung og lite rutinert keeper. om den unge polakken er så god som mye tyder på, er det ingen grunn til at han ikke skal gjøre almunia til benkesliter. har nevnt det tidligere, men gjentar det gjerne igjen. iker har spilt fryktelig mange kamper for real. han er en av verdens beste, og det har han vært i mange år allerede. nettopp fordi han ble satset på i ung alder.

 

at dere bruker seamans uttalelser som en bekreftelse på at ben elfen har tatt feil angående keepersituasjonen i arsenal, er mildt sagt tåpelig. seaman forsvarer almunia, og kommer med en grunn til at han til tider kunne være utrygg. men han har aldri sagt at han var hverken god eller den beste keeperen i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens oppsummering Tusmo! :)

 

Seaman er vel nærmest programforpliktet til å være nokså moderat i sin uttalelser. Det hadde ikke vært i hans natur å gi Almunia det glatte lag.

 

Jeg regner med at Wenger gjør sine grep til sommeren. Ellers skjønner ingenting. Han kan neppe være mektig imponert. Dessverre gjelder ikke dette bare Almunia.

Link to comment
Share on other sites

at dere bruker seamans uttalelser som en bekreftelse på at ben elfen har tatt feil angående keepersituasjonen i arsenal, er mildt sagt tåpelig. seaman forsvarer almunia, og kommer med en grunn til at han til tider kunne være utrygg. men han har aldri sagt at han var hverken god eller den beste keeperen i stallen.

 

Jeg bruker Seamans uttalelser som en forklaring på hvorfor Wenger benytter Almunia fremfor Fabianski, som så mange reagerer på at han gjør. Det er rett og slett fordi Wenger legger mye vekt på det spillerne gjør på trening, og utifra det jeg leser, er Almunia den beste keeperen på trening. Når i tillegg Fabianski ikke har imponert noe nevneverdig i de kampene han har spillt.

 

Og når det gjelder kommentaren om at Seaman har mer peiling på keepere og det å være keeper enn hele forumet her tilsammen, så står jeg 100% for den kommentaren

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Seamans uttalelser som en forklaring på hvorfor Wenger benytter Almunia fremfor Fabianski, som så mange reagerer på at han gjør. Det er rett og slett fordi Wenger legger mye vekt på det spillerne gjør på trening, og utifra det jeg leser, er Almunia den beste keeperen på trening. Når i tillegg Fabianski ikke har imponert noe nevneverdig i de kampene han har spillt.

 

Og når det gjelder kommentaren om at Seaman har mer peiling på keepere og det å være keeper enn hele forumet her tilsammen, så står jeg 100% for den kommentaren

 

er da for svarte ingen som har sagt at seaman ikke har mer peiling på keepere enn de som bruker forumet her. men nå har det seg slik at seaman ikke har uttalt seg om hverken almunia er god eller om han bør være førstevalget for arsenal. seaman hadde nok gjort en like god jobb som almunia i mange av sesongens kamper. det er han sikkert også klar over, men det ville nok være usedvanlig dumt av han å si noe sånt :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia begynner å vise litt svakheter, skulle nesten tro at han begynner å få Lehmann-syken.

Tabber seg ut hele tiden, og vi har jo sett det at Almunia gjør det, så jo mot Liverpool, der Almunia skulle ut å bokse og boksa rett i beina på en Liverpool spiller, som kunne banka den inn, men misset.

 

Det var jo også det Almunia gjorde da vi spillte mot Liverpool tidligere, boksa den rett i beina på Kuyt som scoret.

Jeg syns at Almunia skal få resten av sesongen på å vise seg, holder det ikke, så kan en ny keeper bli kjøpt inn. Syns ike at Fabianski holder noe særlig mål til å stå hver eneste kamp i PL ennå.

Hugo Lloris hadde jo vært et knallkjøp, Igor Akinfeev drømmer jeg om :)

 

Btw, er ny på forumet her.

Link to comment
Share on other sites

Almunia begynner å vise litt svakheter, skulle nesten tro at han begynner å få Lehmann-syken.

Tabber seg ut hele tiden, og vi har jo sett det at Almunia gjør det, så jo mot Liverpool, der Almunia skulle ut å bokse og boksa rett i beina på en Liverpool spiller, som kunne banka den inn, men misset.

 

Det var jo også det Almunia gjorde da vi spillte mot Liverpool tidligere, boksa den rett i beina på Kuyt som scoret.

Jeg syns at Almunia skal få resten av sesongen på å vise seg, holder det ikke, så kan en ny keeper bli kjøpt inn. Syns ike at Fabianski holder noe særlig mål til å stå hver eneste kamp i PL ennå.

Hugo Lloris hadde jo vært et knallkjøp, Igor Akinfeev drømmer jeg om :P

 

Btw, er ny på forumet her.

 

Herlig å ha deg her, Gooner For Life. Håper du blir like aktiv her!

 

Har sikker sagt det til deg tidligere, men jeg er 100% enig med deg. Jeg har for så vidt ikke noen forhåpninger om at Almunia kommer til å heve seg, for det han viser nå er ikke bare dårlig form.

Han holder ikke nivået i PL, og ihvertfall ikke i en toppklubb som Arsenal.

 

For min del, så kan Wenger bare begynne å forhandle med Lyon om Lloris med en gang.. :)

Link to comment
Share on other sites

Den store Almunia diskusjonen kulminerer vel egentlig ned til dette:

 

1. Alle er enige i at Almunia ikke er god nok for Arsenal

2. Vi er svært splittet i synet på om Fabianski er god nok til å overta for Almunia

3. De som kritiserer Almunia mest evner ikke å gi ros når det faktisk går bra, noe som igjen "tenner" den øvrige menigheten

 

At Safe-hands går ut å "forsvarer" Wengers bruk av Almunia tolker jeg slik at Almunia mangler en del selvtillit og er livredd for å gjøre tabber. Når en idrettsutøver får det fokuset så blir man også deffensiv, noe som har vært Almunias svakhet. Det kan se ut som at han presterer på trening, og han innehar en rutine som ingen av de øvrige keeperne er i nærheten av å ha. Dette gjør han til et førstevalg blandt "onder" pr dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Den store Almunia diskusjonen kulminerer vel egentlig ned til dette:

 

1. Alle er enige i at Almunia ikke er god nok for Arsenal

2. Vi er svært splittet i synet på om Fabianski er god nok til å overta for Almunia

3. De som kritiserer Almunia mest evner ikke å gi ros når det faktisk går bra, noe som igjen "tenner" den øvrige menigheten

 

At Safe-hands går ut å "forsvarer" Wengers bruk av Almunia tolker jeg slik at Almunia mangler en del selvtillit og er livredd for å gjøre tabber. Når en idrettsutøver får det fokuset så blir man også deffensiv, noe som har vært Almunias svakhet. Det kan se ut som at han presterer på trening, og han innehar en rutine som ingen av de øvrige keeperne er i nærheten av å ha. Dette gjør han til et førstevalg blandt "onder" pr dags dato.

 

Godt oppsummert. Dette er også slik jeg oppfatter denne diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Enig alt du skriver bortsett fra dette. Almunia har ikke så mange flere kamper ann Fabianski i toppfotball. I forhold til sin alder er han ganske urutinert.

 

Hvis ikke kamper for Arsenal er toppfotball da :)

Han har tross alt over 100 kamper mer enn Fabianski.

En grei oppsummering Arsegun.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke kamper for Arsenal er toppfotball da :)

Han har tross alt over 100 kamper mer enn Fabianski.

 

Tja, Almunia har vel 94 kamper for Arsenal. Før dette hadde han ingen erfaring fra toppfotball. Fabianski står med 53 kamper fra Legia, 9 for Arsenal og 14 kamper for Polen. Poenget mitt er at Almunia er mindre rutinert enn alderen skulle tilsi, mens Fabianski tross alt har endel kamper under beltet.

Link to comment
Share on other sites

Den store Almunia diskusjonen kulminerer vel egentlig ned til dette:

 

1. Alle er enige i at Almunia ikke er god nok for Arsenal

2. Vi er svært splittet i synet på om Fabianski er god nok til å overta for Almunia

3. De som kritiserer Almunia mest evner ikke å gi ros når det faktisk går bra, noe som igjen "tenner" den øvrige menigheten

 

 

Punkt 3 er tøv. Almunia får skryt av mange av de som kritiserer han, problemet er at han ikke gjør så mye bra. Gå på spillerbørsen og se hvilken poengsummer han får når han spiller godt, ta gjerne kampen mot Liverpool som eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Enig alt du skriver bortsett fra dette. Almunia har ikke så mange flere kamper ann Fabianski i toppfotball. I forhold til sin alder er han ganske urutinert.

 

Dette blir for dumt. Skal man måle rutine i bare alder? Rutine er vel en kombinasjon av hva man har utført og alder? Jeg er enig i at Almunia er urutinert i forhold til sin alder, men i forhold til de andre keeperne på Arsenal er han adskillig mer rutinert med en kombinasjon av både alder og utførte kamper.

 

Hvis ikke kamper for Arsenal er toppfotball da

Han har tross alt over 100 kamper mer enn Fabianski

 

Spot on!

 

Punkt 3 er tøv. Almunia får skryt av mange av de som kritiserer han, problemet er at han ikke gjør så mye bra. Gå på spillerbørsen og se hvilken poengsummer han får når han spiller godt, ta gjerne kampen mot Liverpool som eksempel.

 

Les en gang til hva jeg skriver er du snill. Jeg skriver ikke ALLE som kritiserer Almunia, men de som kritiserer mest.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Almunia har vel 94 kamper for Arsenal. Før dette hadde han ingen erfaring fra toppfotball. Fabianski står med 53 kamper fra Legia, 9 for Arsenal og 14 kamper for Polen. Poenget mitt er at Almunia er mindre rutinert enn alderen skulle tilsi, mens Fabianski tross alt har endel kamper under beltet.

 

 

Almunia har 150 kamper for Arsenal - Fabianski har 31 kamper for Arsenal.

 

Ellers regner jeg med at Wenger er fullstendig klar over situasjonen på keeperfronten, og gjør grep til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i grunnen at oppsummeringen din var fin, og jeg tror vi er mer enig enn uenig :) . Men jeg liker ikke feilinformasjon på forumet. Almunia har IKKE 100 kamper mer enn Fabianski.

 

Eh... Må rette litt på meg selv :P

 

Med CL og FA har Almunia 136 kamper for Arsenal. Fabianski står med 21 kamper for Arsenal i samme turneringer. I tillegg har jo Fabianski kampene fra Polen.

Link to comment
Share on other sites

Eh... Må rette litt på meg selv :)

 

Med CL og FA har Almunia 136 kamper for Arsenal. Fabianski står med 21 kamper for Arsenal i samme turneringer. I tillegg har jo Fabianski kampene fra Polen.

 

Ikke vet jeg kildene dine, men iflg Arsenal sin offisielle hjemmeside (og den er vel den som vi kan stole mest på) så har Almunia 150 kamper og Fabianski 31 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Punkt 3 er tøv. Almunia får skryt av mange av de som kritiserer han, problemet er at han ikke gjør så mye bra. Gå på spillerbørsen og se hvilken poengsummer han får når han spiller godt, ta gjerne kampen mot Liverpool som eksempel.

 

Joda Tapapa, det er flere av dem som kritiserer Almunia som gir skryt når skryt fortjenes. Men det er fortsatt enkelte som ikke gir skryt når skryt fortjenes. Det så vi senest mot Liverpool, når man prøver å nedtone redningen han hadde på skuddet til Babel. Og det er jo nettopp dette som har irritert meg og flere her inne, at enkelte ikke gir skryt når skryt faktisk er på sin plass. Når man i tillegg bruker en helt annen måte å vurdere Fabianski sine prestasjoner, så bilr hele grunnlaget for keeperdebatten håpløst.

 

Eh... Må rette litt på meg selv :)

 

Med CL og FA har Almunia 136 kamper for Arsenal. Fabianski står med 21 kamper for Arsenal i samme turneringer. I tillegg har jo Fabianski kampene fra Polen.

 

Spørsmålet er jo da om disse kampene for Legia kan regnes som erfaring fra topp nivå.

Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg kildene dine, men iflg Arsenal sin offisielle hjemmeside (og den er vel den som vi kan stole mest på) så har Almunia 150 kamper og Fabianski 31 kamper.

 

Da er også Carling Cup inkludert :) . Blei mye rør her fra min side, beklager. Poenget mitt står fast:

Dersom man regner med Fabianskis kamper i polsk toppdivisjon og for det polske landslaget er ikke forskjellen i kamprutine så veldig stor. Skal jo også sies at Almunia har noen kamper på lavere nivå i Spania.

 

Hipp hurra og skål! I morra er det kamp :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...