Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Det er feil. I de foregående sesongene var han en tikkende bombe slik som nå, og i likhet med i går hadde han konstant marginene på sin side.

 

Slike kamper som i går har han hatt en stor mengde av i foregående år. Hver gang har Almuniaforsvarerne forsvart med at det ikke er han som var skyld i tapet etc fordi hans tabber ikke førte til mål. Hver gang har jeg påpekt de tabbene han har hatt, uavhengig av om det ble mål eller ikke, og da har jeg alltid fått beskjed om at uansett hva som skjer så er det almunias feil, at jeg skaper negativitet på forumet, osv. osv.

 

Jeg står ved min påstand om at han ikke har vært dårligere i år enn tidligere år.

 

BE

 

Det er greit det, må være lov til å være uenige om enkelte ting :rolleyes:

 

Men nå syntes jeg faktisk Almunia er enda verre i år enn tidligere år, særlig i feltet. De få gangene han faktisk kom ut de andre sesongene klarte han faktisk vanligvis å ta ballen, men nå i år skulle man jo tro fyren hadde en ryggsekk på 200kg på ryggen, samt at hanskene hans var fullt av klister. For bokse, det klarer han faen ikke. (Forøvrig noe Fabianski er jævlig mye bedre på)

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen:

 

Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng.

 

Når du har slike konklusjoner etter over 130 kamper, samt kaller Almunia for en kjegle, så viser det seg vel at du neppe har et objektivt syn i keeperdebatten.

 

Du har også beskrevet Fabianski som:

 

"Faktisk ser jeg større potensiale i ham enn noen anne keeper jeg vet om. Han har en sinnyskl reaksjon, plasseringsdyktig, enorm i feltet, god en mot en, og svært gode igangsettinger. Hans eneste svakhet er at det koker litt i topplokket innimellom, men det tror jeg forsvinner straks han får tilli og en 10 kamper på rad under beltet."

 

Helt i ypperste verdensklasse faktisk. Jeg vet ikke om noen keepere som er bedre enn ham i feltet, og tenk hvor mye lettere det er for forsvaret vårt at vi har en keeper som beskytter farlig område, kontra kjeglen som i feltarbeidet er mildt sagt horribel.

 

Om du mener Fabianski har det største potensialet som keeper og har disse kvalitetene, hvordan i huleste klarer ikke Wenger og bl.a Garry Peyton se dette?

Du sier selv at Fabianski har hatt flere horrible kamper i drakta, så kanskje det ikke er gjort på 10kamper å få han rolig og sikker i sitt keeperspill?

 

Vi er alle enige om, at Almunia er det svakeste punktet på laget. Det vi ikke er enige om, er at jeg mener Almunia får mer kritikk/blitt en hakkekylling, enn mange andre spillere. Skal man kun se med negative øyne, så vil man alltid klare å være negativ. Gilberto, Song, Diaby, Grimandi, Jens, og bl.a Flamini var også spillere som fikk så hatten flagret i perioder. Forskjellen er at Almunia ikke klarer å omvende sine kritikere til å få ærlig bedømmelse, siden de dårlige situasjonene blir hauset opp uten noe brems. Gode kamper forekommer jo aldri......

 

Jeg mener at det er en grunn for at han ikke har blitt vraket mer enn det han burde ut ifra nivået han presterer i enkelte perioder, denne grunnen tror jeg er at trenerteamet og Wenger ikke føler/følte at Fabianski/Mannone eller hvem det skulle være i klubben, er/var klar for en slik oppgave over sikt.

Vi har ikke hatt bedre alternativer i klubben, selv om vi har et par spennende talenter som sloss om å ta steget i fremtiden. Jeg har ment at de er hakket bak Almunia i nivå, men da må Almunia være skjerpet.

 

Tiden inne for å prøve noe annet bak der, men jeg er ikke så sikker på at Fabianski/Mannone er gode nok over tid til å øke nivået. Det blir for mye usikkerhet, og hva skjer om Fabianski viser seg og ikke vokse ifra seg det kokende topplokket som du nevner? Vil Almunia skjerpe seg etter å ha blitt vraket et par kamper, for nå i denne perioden virker han utrygg i flere områder av keeperspillet og forjener en liten pause?

 

Fabianski og Mannone har visst positive og usikre sider når de har fått sjansen, så Wenger har ikke hatt et lett valg. Ingen av disse tre skiller seg ut fra de andre på noen stor måte.

 

Det beste slik jeg ser det, hadde vært å handlet inn en ny 1.keeper, en keeper som vi veit hva vi får av kvalitet.

 

Dette tviler jeg på vil skje, og så lenge det ikke skjer: så vil nok denne tråden fortsette side etter side :rolleyes:

 

 

 

 

 

 

 

En ting til BE:

 

Larsenal76 sine ord:

"De meningene får stå på din kappe. Jeg synes det nærmer seg galskap å komme med slike beslutninger, men det overlater jeg til snille personer i hvite frakker å ta......."

 

Ditt svar:

Det er så typisk å komme med perosnangrep mot meg når du går tom for argumenter. Det er smålig, og du er ikke den første

 

Du må tåle humor selv, ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

Du snakker så fint om at man skal begrunne det man sier og at hvis man endsidig kritiserer en spiller er man en dårlig supporter. Jeg må jo nesten sette deg i din egen bås da du helt uten å komme med noen begrunnelse sier at ingen av de fire keeperene vi har er gode nok, og at ingen av de er bedre en Almunia. Vis oss hvordan det skal gjøres da og begrunn det du sier om hvorfor Fabianski er den som kommer til å gjøre at vi kommer til å miste ligagullet.

 

Kanskje på tide å lese gjennom innleggene jeg har skrevet da kanskje. Er bare noen dager siden jeg ga min begrunnelse på hvorfor jeg mener Fabianski ikke er god nok. Han er en tikkende bombe i mine øyne. Almunia blir kritisert for å være for passiv i feltet, mens jeg mener Fabianski er alt for offensiv i feltet. Flere ganger hvor han går ut for å ta ballen, og ender opp med å tape duellen, eller gjennomfører en dårlig utboksning. Han får skryt for sine igangsettinger. Vel, jeg ble absolutt ikke imponert over disse mot Olympiakos. Han hadde flere tilfeller som kunne ført til at motstanderen fikk tak i ballen med engang, og kunne satt igang ny offensiv bølge mot oss. Han virker som han får panikk hver gang noen spiller ballen til han. Da velger jeg heller en keeper som beiner ballen opp på tribunen fremfor en som plutselig kan finne på å spille ballen rett i beina på motstanderen på skikkelig Lehmannvis.

 

Både Almunia og Fabianski er gode keepere på strek. Men min mening, er at vi trenger en mellomting mellom disse to når det kommer til feltarbeid. En som vet når man skal holde seg på streken, og når man skal ut og fange ballen.

 

Jeg har hatt gleden av å se Fabianski i flere treninger i Bad Waltersdorf. Og kan ikke akkurat si at han imponerte noen med sine opptredener der nede. Så hvis det er nivået han holder på trening ellers, er det kanskje ikke så rart at Wenger velger Almunia foran Fabianski

 

Mannone imponerte mot Fulham, men etter dette, fremsto han som enda mer usikker enn Almunia.

 

Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke har troen på noen av keeperne våre. For jeg har meget stor tro på den yngste polakken.

Link to comment
Share on other sites

Vieira04, du skrev:

 

Om du mener Fabianski har det største potensialet som keeper og har disse kvalitetene, hvordan i huleste klarer ikke Wenger og bl.a Garry Peyton se dette?

 

Du kunne like gjerne ha skrevet Wenger knows, og det er en setning som blir brukt på dette forumet for å bevise at en selv har rett. Nærmest som en herkseteknikk, en teknikk for å kneble meddebattanter, å gud som jeg misliker denne setningen på ett forum der det kun er Arsenalsupportere som diskuterer.

 

Vivira04, kan du gi meg en god forklaring på hvorfor vi har dette diskusjonsforumet i det hele tatt. Det er ikke noe å diskutere, fordi wenger knows. Hvorfor diskuterer vi spillere vi ønsker oss? Wenger vet jo best likevel!

Hvorfor diskuterer vi formasjoner, bytter, enkelstspillere og alt annet som er Arsenalrelatert? wenger vet jo best uansett.

Det eneste som gjenstår å diskutere er offtopic trådene, som "hva slags musikk liker du" etc, for der tviler jeg på at Wenger vet best.

 

Nå skal du vite en ting, og du blir sikkert lei deg av å høre det, men Wenger kan faktisk gjøre feil han også. Det er på tide du også finner ut av det.

 

Det finnes 100-vis av eksempler der Wenger ikke vet best. Vi har opp gjennom årene hatt haugevis med kjøp der spilleren ikke har slått til, så han har tydeligvis ikke visst best hver gang. Spesielt på keeperplassen har Wenger hatt store problemer med å finne rett spiller. Og eneste gangen han lyktes med å kjøpe keeper var da han kjøpte Lehmann, en veletablert stjerne, en keeper i ypperste verdensklasse (akkurat slik Sir John ønsker at Wenger skal kjøpe igjen).

 

Visste Wenger best da han lot Seaman spille for lenge? Jeg mener nei.

visste Wenger best da han vraket Lehmann? Jeg mener nei.

Visste Wenger best da han gjorde kjegla til 1. valg? Nei, og det er virkelig noe av det dummeste han har gjort

Har Wenger bevist at han vet best når det kommer til keepere? Jeg mener nei.

Og burde Wenger ha startet med Almunia de siste to kampene? Nei, og hadde han visst bedre hadde han ikke gjort det heller.

 

Jeg er helt sikker på at Fabianski er en bedre keeper enn almunia, og man trenger ikke å se dem på trening hver dag for å bedømme det. Jeg er også rimelig sikker på at da Almunia ble vraket/"skadet" tidligere i år så var det Fabianskis tur. Desverre ble han skadet. Nå venter jeg bare på en slik "skade" igjen, og da tar Fabianski keeperplassen for godt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:)

 

Wenger har gitt Almunia over 130 kamper, mens du sier:

"Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng"

 

Du sier her indirekte (veit ikke om du mener det) at Wenger faktisk er dum når det gjelder keepersitausjonen, om han har latt en keeper spille så mange kamper uten å være en reddende engel en eneste kamp av de over 130 kampene.

Hadde du ikke vært så voldsom i dine begrunnelser og ord mot Almunia, så hadde jeg tatt deg mer på alvor. For meg virker det bare som om du ikke liker Almunia, uansett hva som måtte skje og har skjedd. Og for all del, du har hatt mange kamper å kritisere han på. Det veit jeg også, for han har ikke stått stabilt godt i disse kampene. :)

 

Han har gode kamper, mindre greie kamper, og kamper hvor han er meget usikker og gjør tabber.

 

Har aldri sagt at Wenger veit alt, og gjør alt rett. Du må debattere mot hva jeg skriver, og ikke finne på ting selv. Det er vel ikke noe mindre herkseteknikk å legge ord i munn på andre?

 

Jeg går ut ifra statistikken på såpass mange kamper, og synes din beskrivelse av Almunia ikke er mulig med en så oppegående manager og godt trenerapperat, når vi har andre keepere i stallen.

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis er det alltid jeg som må bevise ting. Nå er det din tur.

Fortell meg hvilke kamper Almunia er grunnen til at vi har fått en seier eller en uavgjort. Du har 130 kamper å velge mellom så det burde ikke være noe problem for deg å finne en god handfull i allefall.

 

Lykke til

 

BE

 

PS! Du kan bare spare deg det med at du later som om du ikke prøvde deg med en "wenger knows"

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis er det alltid jeg som må bevise ting. Nå er det din tur.

Fortell meg hvilke kamper Almunia er grunnen til at vi har fått en seier eller en uavgjort. Du har 130 kamper å velge mellom så det burde ikke være noe problem for deg å finne en god handfull i allefall.

 

Lykke til

 

BE

 

PS! Du kan bare spare deg det med at du later som om du ikke prøvde deg med en "wenger knows"

 

 

Det er du som har kommet med klar tale på Almunia sin historie i Arsenal drakta, hvorfor skal jeg motbevise den for deg?

Vi har total forskjellige tanker og meninger om en keeper, og det eneste vi har felles er at vi begge mener at Almunia er lagets svake punkt.

Uansett eksempler, så vil du alltid ha noe å skrive mot Almunia.

 

Hadde vært artig å høre om det er flere på forumet som mener at han ALDRI har vært involvert i en kamp, hvor han har reddet poeng for oss. Det er en ekstrem mening/påstand når det nærmer seg 140 kamper :)

 

Vi får bli uenige..

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Det er du som har kommet med klar tale på Almunia sin historie i Arsenal drakta, hvorfor skal jeg motbevise den for deg?

Vi har total forskjellige tanker og meninger om en keeper, og det eneste vi har felles er at vi begge mener at Almunia er lagets svake punkt.

Uansett eksempler, så vil du alltid ha noe å skrive mot Almunia.

 

Hadde vært artig å høre om det er flere på forumet som mener at han ALDRI har vært involvert i en kamp, hvor han har reddet poeng for oss. Det er en ekstrem mening/påstand når det nærmer seg 140 kamper :)

 

Vi får bli uenige..

 

Gooner

Så oppgaven ble for vanskelig for deg. Helt greit det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis er det alltid jeg som må bevise ting. Nå er det din tur.

Fortell meg hvilke kamper Almunia er grunnen til at vi har fått en seier eller en uavgjort. Du har 130 kamper å velge mellom så det burde ikke være noe problem for deg å finne en god handfull i allefall.

 

Lykke til

 

BE

 

PS! Du kan bare spare deg det med at du later som om du ikke prøvde deg med en "wenger knows"

Tips til Vieira04(regner med det var han utfordringen var til)

Almunia var grunnen til at vi kun tapte med 1-0 i CL semi finalen på Old Trafford forrige sesong, og altså grunnen til at vi var med for fullt i kampen om finale plass inn mot returoppgjøret på Emirates..

 

det er fortsatt et tap, men i den kampen var "kun" 1-0 nesten som en seier for oss

Link to comment
Share on other sites

Så oppgaven ble for vanskelig for deg. Helt greit det.

 

BE

 

Har Almunia vært i en straffekonk med Arsenal?

 

Skal jeg gå igjennom alle kamper, for å bevise at Almunia har hatt redninger av betydning når det har vært uavgjort, evt en ettmålsledelse til Arsenal?

Vi får sette av en uke til sommeren, slik at vi kan gå igjennom alle kampene sammen. Kanskje vi finner at han kan være en mann som har hjulpet oss til et poeng eller to :)

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Tips til Vieira04(regner med det var han utfordringen var til)

Almunia var grunnen til at vi kun tapte med 1-0 i CL semi finalen på Old Trafford forrige sesong, og altså grunnen til at vi var med for fullt i kampen om finale plass inn mot returoppgjøret på Emirates..

 

det er fortsatt et tap, men i den kampen var "kun" 1-0 nesten som en seier for oss

 

Han tok også straffen mot spurs hvor Bendtner scoret rett etterpå, så der var han jo sterkt delaktig i en seier. Er vel den eneste jeg kommer på i farta, og av over 130 kamper så er det vel ett relativt lite antall??? :)

 

Har Almunia vært i en straffekonk med Arsenal?

 

Skal jeg gå igjennom alle kamper, for å bevise at Almunia har hatt redninger av betydning når det har vært uavgjort, evt en ettmålsledelse til Arsenal?

Vi får sette av en uke til sommeren, slik at vi kan gå igjennom alle kampene sammen. Kanskje vi finner at han kan være en mann som har hjulpet oss til et poeng eller to :)

 

Gooner

 

 

Han var vel i en straffekonk mot West ham også for noen år siden som vi vant, om jeg ikke husker feil:P Se her popper det opp... :)

 

Men seriøst. Jeg "hater" at han er førstekeeperen vår, men å si at han aldri har hatt noen matchvinnende redninger blir for dumt. Men ser hvor man vil hen, og det er til en ny NO:1....

Link to comment
Share on other sites

Han tok også straffen mot spurs hvor Bendtner scoret rett etterpå, så der var han jo sterkt delaktig i en seier. Er vel den eneste jeg kommer på i farta, og av over 130 kamper så er det vel ett relativt lite antall??? :)

Han var vel i en straffekonk mot West ham også for noen år siden som vi vant, om jeg ikke husker feil:P Se her popper det opp... :)

 

Men seriøst. Jeg "hater" at han er førstekeeperen vår, men å si at han aldri har hatt noen matchvinnende redninger blir for dumt. Men ser hvor man vil hen, og det er til en ny NO:1....

som du og Vieria påpeker, blir for dumt å si at han ikke har hatt noen matchvinnende redninger..

 

vi får konkludere med at han er en OK keeper som ikke er god nok for et lag som skal kjempe om PL gull, det trur jeg ikke Fabianski er heller, vi må nok kjøpe..

 

men er det noen jeg har tru på er det vår unge polakk Scsczeny(?), og det trur jeg Wenger har også, kanskje derfor han ikke vil hente en ny keeper? men for øyeblikket, heller Fabianski enn Manuel

Link to comment
Share on other sites

Har Almunia vært i en straffekonk med Arsenal?

 

Skal jeg gå igjennom alle kamper, for å bevise at Almunia har hatt redninger av betydning når det har vært uavgjort, evt en ettmålsledelse til Arsenal?

Vi får sette av en uke til sommeren, slik at vi kan gå igjennom alle kampene sammen. Kanskje vi finner at han kan være en mann som har hjulpet oss til et poeng eller to :)

 

Gooner

Joda han har vært med på straffekonker (der har han ingen mur å gjemme seg bak så sjansen for at han blir beskutt er tilstede). Det er greit. Jeg kan innrømme at han er helt allright på straffer.

 

Men det som er morsomt er at dere ikke klarte å komme på en eneste kamp der hans spill har vært utslagsgivende bortsett fra straffer.

vieira04: Du må se gjennom alle kampene på nytt. Det tolker jeg dithen at du ikke kan komme på en eneste kamp der han har gjort en forskjell.

Kris-a: Du finner en kamp der de taper ( og i returoppgjøret slipper han inn 2 mål jeg synes han bør redde)

Legend 14: Vi kom på like mange tilfeller i farta du og jeg. Det eneste jeg kunne huske var strafferedingen på Keanes straffe.

 

BE

 

EDIT: Kris-a: Det blir litt drøyt å konkludere med at han er en OK keeper når du kommer på 0 bidrag i 130 kamper. Jeg må virkelig si at du forventer lite av keepere

Link to comment
Share on other sites

Strafferedningen mot Tottenham er en matchvinnende redning. Så der har vi en kamp der hans inngrepen har hatt betydning for resultatet.

 

Det er en kamp som motbeviser ben elfens påstand.

 

Vi hadde vel også en straffekonkurranse mot Doncaster i Ligacupen, hvor vi vant på straffer hvis jeg ikke husker helt feil. Almunia stod i mål i den kampen, og reddet såvidt jeg husker ett par av straffene.

 

Han reddet også en straffe mot Roma forrige sesong. Det vil si at han hadde en av de avgjørende faktorene til at vi gikk videre i Champions Leauge.

 

Almunia hadde flere gode redninger i kampen mot United på Emirates forrige sesong, da vi vant 2-1 i ligaen.

 

Almunia spillte de fleste kampene i sesongen 07/08, da vi var bare marginer unna å kunne vinne ligaen. Selvfølgelig ble flere av disse poengene sikret på bakgrunn av godt keeperarbeid

 

Å påstå at ikke Almunia har hatt noen innvirkning faktor på at Arsenal har tatt poeng i løpet av sine 130 kamper, er så ufattelig far out, at jeg ikke har ord for det

Link to comment
Share on other sites

Strafferedningen mot Tottenham er en matchvinnende redning. Så der har vi en kamp der hans inngrepen har hatt betydning for resultatet.

 

Det er en kamp som motbeviser ben elfens påstand.

 

Vi hadde vel også en straffekonkurranse mot Doncaster i Ligacupen, hvor vi vant på straffer hvis jeg ikke husker helt feil. Almunia stod i mål i den kampen, og reddet såvidt jeg husker ett par av straffene.

 

Han reddet også en straffe mot Roma forrige sesong. Det vil si at han hadde en av de avgjørende faktorene til at vi gikk videre i Champions Leauge.

 

Å påstå at ikke Almunia har hatt noen innvirkning faktor på at Arsenal har tatt poeng i løpet av sine 130 kamper, er så ufattelig far out, at jeg ikke har ord for det

 

dere kommer fortsatt ikke på annet enn straffer. Strafferedningen mot Roma vil jeg på det sterkeste anbefale deg å se på nytt, og på nytt og på nytt og på nytt. der er det virkelig snakk om å bli truffet. almunia blir fintet til de grader ut. Han har gitt opp straffen der han sitter på baken før straffen er tatt, og du skal se det overraskende blikket hans da straffen faktisk triller inn til ham.

 

Kim: far out er å ta litt i Kim. La meg omformulere meg. Finn en kamp der almunia har vært grunnen til at vi har berget en seier eller en uavgjort, bortsett fra straffer.

 

Det er jo meningsløst å ha en keeper stående i mål i 130+ kamper fordi han skal redde 10-15% av straffene og knapt noe annet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen:

Du må se gjennom alle kampene på nytt. Det tolker jeg dithen at du ikke kan komme på en eneste kamp der han har gjort en forskjell.

 

Vi kan sammen se igjennom alle kampene, for å se om jeg kan motbevise om han har hatt noe redninger som har ført til poeng for Arsenal. Disse eksemplene som har kommet frem, er bare en liten dråpe i havet.

Du kan tolke akkurat som du vil, for jeg føler med ditt svar at du kanskje innser at din påstand kanskje er langt over virkeligheten.

 

 

Et ærlig svar på følgende spørsmål:

Er hatet ditt mot Almunia så sterkt, fordi han tok over plassen fra Jens?

 

 

Kim:

Å påstå at ikke Almunia har hatt noen innvirkning faktor på at Arsenal har tatt poeng i løpet av sine 130 kamper, er så ufattelig far out, at jeg ikke har ord for det

 

Word!

Link to comment
Share on other sites

Kim: far out er å ta litt i Kim. La meg omformulere meg. Finn en kamp der almunia har vært grunnen til at vi har berget en seier eller en uavgjort, bortsett fra straffer.

 

Jeg ser du har besvart innlegget mitt før jeg redigerte det.

 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, refererer jeg til Unitedkampen på Emirates i ligaen forrige sesong, der han hadde flere gode inngrepener, som gjorde at vi dro iland 3 poeng.

 

Vi hadde aldri i verden kommet så nære ett ligagull i 07/08 dersom vi hadde hatt en keeper som ikke var direkte avgjørende for noe av poengfangsten.

 

Slik jeg ser det, er du alt for blendet av "hatet" ditt til Almunia til at du greier å innse at han har hatt flere gode kamper for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser du har besvart innlegget mitt før jeg redigerte det.

 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, refererer jeg til Unitedkampen på Emirates i ligaen forrige sesong, der han hadde flere gode inngrepener, som gjorde at vi dro iland 3 poeng.

 

Vi hadde aldri i verden kommet så nære ett ligagull i 07/08 dersom vi hadde hatt en keeper som ikke var direkte avgjørende for noe av poengfangsten.

 

Slik jeg ser det, er du alt for blendet av "hatet" ditt til Almunia til at du greier å innse at han har hatt flere gode kamper for Arsenal.

Jeg har ikke noe hat til almunia. Jeg skulle gjerne ønske han var bedre, men desverre er han ikke det, og han er ikke god nok.

Når det gjelder Man U kampen i fjor må jeg så tid til å se gjennom litt materiale før jeg kommenterer den.

 

Og Kim, det er mulig å være i nærheten av ligagull med en elendig keeper. Bare se i år, vi er med selv om vi har bortimot den dårligste første keeperen i hele premier league.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Joda han har vært med på straffekonker (der har han ingen mur å gjemme seg bak så sjansen for at han blir beskutt er tilstede). Det er greit. Jeg kan innrømme at han er helt allright på straffer.

 

Men det som er morsomt er at dere ikke klarte å komme på en eneste kamp der hans spill har vært utslagsgivende bortsett fra straffer.

vieira04: Du må se gjennom alle kampene på nytt. Det tolker jeg dithen at du ikke kan komme på en eneste kamp der han har gjort en forskjell.

Kris-a: Du finner en kamp der de taper ( og i returoppgjøret slipper han inn 2 mål jeg synes han bør redde)

Legend 14: Vi kom på like mange tilfeller i farta du og jeg. Det eneste jeg kunne huske var strafferedingen på Keanes straffe.

 

BE

 

EDIT: Kris-a: Det blir litt drøyt å konkludere med at han er en OK keeper når du kommer på 0 bidrag i 130 kamper. Jeg må virkelig si at du forventer lite av keepere

Men faen når fikk jeg en oppgave i å se gjennom alle 130 kampene han har spilt og finne kamper han har reddet oss? det blir det bare for dumt uansett, jeg vet det er imaget ditt å være anti Almunia uansett hva som skjer, men noen ganger kan du holde kjeft du og.. Vierira04 er mye mer saklig her og mange flere gode poenger, men du må se hva vi sier før du prøver å svare så godt ironisk og idiotisk du bare kan, INGEN av oss sier at han er god nok til å være 1. keeperen vår..

 

Manuel er en OK keeper, det er bare idioti å si noe annet, men en OK keeper er ikke bra nok for Arsenal..

Jeg regner med å få et ironisk svar tilbake hvor jeg ikke svarer på det ene eller det andre, og det er ikke mitt problem at du er så utrolig ensidig, men denne diskusjonen gidder jeg ikke melde meg inn i, jeg har sakt mitt.. du og Vieira får fortsette ut i evigheten

 

og du er tydeligvis blottet for fotball innsikt da du ikke kan se at Manuel redda oss fra et håpløst utgangspunkt til returkampen mot Man Utd på Emirates, hvordan det gikk der har ikke noe med Manuel sin innsats på OT å gjøre

Link to comment
Share on other sites

Eg er samd i at det no må bli ein slutt på alt dette "Wenger knows"-tullet. Denne jula får me i staden heller forlyste oss med uendelege utlegningar om den udugelege Kjegla. Og skulle det framleis eksistere ein stakkar som framleis har bittelitt positivt å seie om Kjegla, så er det berre å lade kanonene og fyre laus det ein er god for. Opp att og opp att og opp att og opp att og opp att. Og så vidare. Denne debatten skal vinnast, og det er berre å køyre på til den siste gjenstridige kranglefant har lagt ned våpna.

Link to comment
Share on other sites

Eg er samd i at det no må bli ein slutt på alt dette "Wenger knows"-tullet. Denne jula får me i staden heller forlyste oss med uendelege utlegningar om den udugelege Kjegla. Og skulle det framleis eksistere ein stakkar som framleis har bittelitt positivt å seie om Kjegla, så er det berre å lade kanonene og fyre laus det ein er god for. Opp att og opp att og opp att og opp att og opp att. Og så vidare. Denne debatten skal vinnast, og det er berre å køyre på til den siste gjenstridige kranglefant har lagt ned våpna.

det innlegget der er bare så idiotisk, at der tapte dere diskusjonen.. bra jobba

 

prøv å være objektiv og saklig neste gang

 

EDIT: Når jeg leser det igjen skjønner jeg at du kanskje skriver i ironi, ikke så lett å vite når jeg ikke vet meningen din fra før, men du får si fra hvis jeg missforsto den

Link to comment
Share on other sites

Og Kim, det er mulig å være i nærheten av ligagull med en elendig keeper. Bare se i år, vi er med selv om vi har bortimot den dårligste første keeperen i hele premier league.

 

BE

 

Premier Leauge er utrolig mye jevnere denne sesongen enn den var for to sesonger siden. Hadde Almunia vært like dårlig for to sesonger siden som han har vært denne sesogen, hadde vi aldri vært i nærheten av å havne bare 4 poeng bak United.

 

Almunia hadde flere gode kamper i sesongen 07/08, også i forrige sesong. At du velger å se bort ifra for å fremme ditt standpunt, får så bare være.

 

Denne sesongen derimot har han ikke vært god nok, og du finner heller ikke noen som mener at han er det, så jeg ser ikke helt hvorfor du har ett så ekstremt behov for å prøve å latterliggjøre han på den måten som du forsøker på når du skriver at han ikke hatt noen poenggivende effekt i løpet av 130 kamper +

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har Almunia hatt noen gode kamper og mange gode redninger. I tillegg mener jeg Almunia har blitt enda dårligere i år i forhold til tidligere år. Som best (eller minst dårlig om dere vil) var han når han hadde Lehman som pustet han i nakken.

 

Det er nå min mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok 15 sekunder(!) av min tid på å tenke på kamper der Lehmann har reddet oss. Old Trafford 06/07, Reading hjemme 06/07 (begge kanonredninger i sluttminuttene, etter hva jeg husker), Villarreal, Real Madrid, Manu på Wembley 05. 5 kamper det. Vedder på at det tar 15 dager (!) før jeg klarer å finne like mange av Almunia. Nei, jeg er ikke den nye BE, men dere bør innrømme at han (BE) hadde rett angående Almunia. Almunia er ikke dårlig, han er grisedårlig.

 

Jeg hadde tro på at Almunia IKKE ville koste oss poeng i år, det var i alle fall det jeg håpte. Han kostet oss ett baklengs i går, ingen tvil om det. Han holdt på å bli Burnleys julenisse i tillegg, men linjedommeren ville det annerledes.

 

Jeg vet ikke med Fabianski, men BE kan ha rett igjen. Når det gjelder Lehmann er jeg nok like bitter som BE. Wenger skjøt seg selv i foten, og han ser det nok nå selv, klarere enn han ser noe som helst annet. Lehmann er sikkert også like mad fremdeles, han har i hvert fall grunn til det.

 

Jeg tror Szczesny blir 1.keeper i fremtiden grunnet hva jeg har lest bare de siste dagene. Det vil si at han har et stort press på seg nå, og forhåpentligvis takler han det. Jeg tror vi har truffet spikeren i kista der, og det beste vi kan håpe på hadde vært en ny Schmeichel, som kan VINNE oss titler, ikke koste oss.

 

Husker jeg ble svært overrasket da Szczesny ble tatt ut til et Europalag som møtte Afrika for et par-tre år siden. Nå har nok i det minste Brentfordfansen skjønt hvorfor. Dette står i sterk kontrast til Mannone som var en SKANDALE i Barnsley. Alle reservekeeperne våre er selvsagt unge, og Wenger henter nok ikke inn nye keepere med det samme. Tror heller ikke det er noen ved akademiet som tar steget, så jeg tør å si at fremtiden er polsk når det gjelder sisteskanser i Arsenal.

 

Jeg vil la Fabianski få sjansen nå i flere kamper, det kan ikke skade. Hvis det skulle vise seg å være et dårlig valg... ja da...... :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...