Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Kim: Jeg har lest gjennom innlegget ditt flere ganger og jeg må bare beklage. Jeg skjønner ikke logikken din.

 

Larsenal:Hva jeg er uenig med deg i? Du skrev at du har sett kampene til Fabianski og har derfor konludert med at han er for dårlig. Jeg er uenig. Jeg skjønner ikke at det skal være vanskelig å forstå.

Jeg har bestemt meg for å være uenig, ok?

Nå må du bestemme deg for om du er enig med deg selv eller ikke.

Jeg tenker på denne setningen her :

 

Så av de keeperne vi har idag, så er Almunia et hakk eller to bedre enn Fabianski. Mulig Fabianski kan bli, om han ikke allerede er det bedre enn Almunia,

 

Det er ikke lett å skjønne hva du mener. Det er kanskje ikke lett for andre å være enige eller uenige med deg når du ikke er enig med deg selv. :-)

 

caribo:

Hvis Fabianski er så innmari god som du sier, hvorfor står Almunia i mål da?

 

Dette er ikke noen fasit men hva jeg tror: Hadde Fabianski ikke blitt skadet tidlig i sesongen da Almunia ble vraket hadde Fabianski vært vår første keeper i dag. Det er min påstand. Nå er det bar espm. om tid før Almuinia blir vraket/"skadet" igjen tror jeg. Og denne gangen for godt.

 

Det med at det koker i topplokket, kommer av at han er ung, og har lite erfaring. Jeg tror, og som jeg skrev ovenfor også, at han dersom han får tillit i 10 + kamper at han vil bli mye roligere.

 

Du er tydeligvis ikke enig at han er god i feltet. Vel, jeg synes han er helt fantastisk i feltet. Helt i ypperste verdensklasse faktisk. Jeg vet ikke om noen keepere som er bedre enn ham i feltet, og tenk hvor mye lettere det er for forsvaret vårt at vi har en keeper som beskytter farlig område, kontra kjeglen som i feltarbeidet er mildt sagt horribel.

 

BE

 

BE

 

Ser den, Men om jeg er uklar: Almunia er pga sin erfaring et tryggere valg enn Fabianski. Fabianski er muligens en bedre keeper (raskere, bedre på strek) men pga sin manglende erfaring et mer risky valg pga sine uoverveide beslutninger... Om det gjør det litt klarere?

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noen fasit men hva jeg tror: Hadde Fabianski ikke blitt skadet tidlig i sesongen da Almunia ble vraket hadde Fabianski vært vår første keeper i dag. Det er min påstand. Nå er det bar espm. om tid før Almuinia blir vraket/"skadet" igjen tror jeg. Og denne gangen for godt.

 

Du mener jo selv at Mannone gjorde en god figur i Almunias fravær. Almunia fikk da likevel plassen tilbake. Så hvorfor skulle det vært annerledes dersom det var Fabianski som hadde stått i mål denne perioden

 

Vel, jeg synes han er helt fantastisk i feltet. Helt i ypperste verdensklasse faktisk. Jeg vet ikke om noen keepere som er bedre enn ham i feltet

 

Dette kan du seriøst ikke mene. Fabianski er ikke i nærheten av Cech og van der Saar når kommer til feltarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Du mener jo selv at Mannone gjorde en god figur i Almunias fravær. Almunia fikk da likevel plassen tilbake. Så hvorfor skulle det vært annerledes dersom det var Fabianski som hadde stått i mål denne perioden

Dette kan du seriøst ikke mene. Fabianski er ikke i nærheten av Cech og van der Saar når kommer til feltarbeid.

 

 

spot on Kim. Fabianski er definitivt ikke i nærheten av overnevnte keepere, men dsv ikke Alminia heller.

Link to comment
Share on other sites

Larsenal:

 

Erfaring får man ved å spille kamper, og jeg klarer ikke å se noe "trygghet" i Almunia. Jeg skjønner hva du mener men jeg er ikke enig i at Almunia er ett tryggere alternativ enn Fabianski.

 

Kim:

fodi Mannone er for ung og fersk, og jeg mener at Mannone overpresterte. Altså mener jeg at han i utgangspunktet ikke er så god som det kunne virke som i de kampene han spilte. Han hadde veldig god selvtillit og kom langt med det.

 

fabianski er en mye bedre keeper enn Mannone, og jeg tror ikke almunia hadde fått plassen tlbake dersom Fabianski hadde vært skadefri.

 

Jo, jeg mener at Fabianski er bedre enn både Cech og VDS i feltet, og det mener jeg i fullt alvor.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Larsenal:

 

Erfaring får man ved å spille kamper, og jeg klarer ikke å se noe "trygghet" i Almunia. Jeg skjønner hva du mener men jeg er ikke enig i at Almunia er ett tryggere alternativ enn Fabianski.

 

Kim:

fodi Mannone er for ung og fersk, og jeg mener at Mannone overpresterte. Altså mener jeg at han i utgangspunktet ikke er så god som det kunne virke som i de kampene han spilte. Han hadde veldig god selvtillit og kom langt med det.

 

fabianski er en mye bedre keeper enn Mannone, og jeg tror ikke almunia hadde fått plassen tlbake dersom Fabianski hadde vært skadefri.

 

Jo, jeg mener at Fabianski er bedre enn både Cech og VDS i feltet, og det mener jeg i fullt alvor.

 

BE

 

De meningene får stå på din kappe. Jeg synes det nærmer seg galskap å komme med slike beslutninger, men det overlater jeg til snille personer i hvite frakker å ta....... Fabianski er ikke under noen omstendigheter bedre enn Cech og VDS i feltet på dette tidspunktet. Det gjennstår dog å se om jeg tar feil i fremtiden....

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg mener at Fabianski er bedre enn både Cech og VDS i feltet, og det mener jeg i fullt alvor.

 

BE

 

Såpass ja...Vel vel, da kan vi vel konkludere med at vi aldri kommer til å bli enig i keeperdebatten (ikke at det skulle være noen bombe). Fabianski har ikke vist noe som helst i sine kamper for Arsenal som skulle tilsi at han er i nærheten av Cech eller van der Saar når det kommer til feltarbeidet. Begge disse keeperne har en ro over seg i sitt feltarbeid, mens Fabianski er som en tikkende bombe i sitt feltarbeid. Jeg mener du har ett ekstremt overdrevent syn på Fabianski, men det har iallefall hjulpet meg med å forstå hvorfor denne debatten har pågått så lenge som den har gjort.

Link to comment
Share on other sites

De meningene får stå på din kappe. Jeg synes det nærmer seg galskap å komme med slike beslutninger, men det overlater jeg til snille personer i hvite frakker å ta....... Fabianski er ikke under noen omstendigheter bedre enn Cech og VDS i feltet på dette tidspunktet. Det gjennstår dog å se om jeg tar feil i fremtiden....

 

Det er så typisk å komme med perosnangrep mot meg når du går tom for argumenter. Det er smålig, og du er ikke den første.

 

Hvordan kan du så bastant skrive at Fabianski er dårligere enn VDS og Cech i feltet? Det er ikke slik at det at de har kjente navn og er etablerte toppkeepere så er de automatisk fantastiske i feltet?

Så du kampen borte mot Olympiakos? Der hadde Fabianski feltarbeid i verdensklasse, ypperste verdensklasse.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

De meningene får stå på din kappe. Jeg synes det nærmer seg galskap å komme med slike beslutninger, men det overlater jeg til snille personer i hvite frakker å ta....... Fabianski er ikke under noen omstendigheter bedre enn Cech og VDS i feltet på dette tidspunktet. Det gjennstår dog å se om jeg tar feil....

 

VDS er da vel ikke så vitterlig god i feltet, så der er jeg enig med Ben Elfen om at Fabianski er en bedre keeper. Dog er VDS helt utrolig på å posisjonere seg, samtidig har han gode reflekser, høy og sjelden gir fra seg unødvendige returer o.l.

 

Spør du meg så er den eneste grunnen til at Cech er bedre enn Fabianski i feltet (hvis han i det hele tatt er det) pga. høyden. Han er vel 1,96 mens Fabianski er 1,88. Dog har Cech ikke vist seg fra sin beste side på et par sesonger nå, og foran seg har han også 2 veldig hodesterke og posisjoneringssterkere stoppere i Carvalho og Terry som letter MYE av arbeidet hans.

 

Fabianski er utrolig god i feltet, det mener jeg ingen skal ta fra han, samtidig er han uredd når det gjelder å kaste seg inn i farlige situasjoner, hvor Almunia mest sannsynlig ville stått på strek. Dette kan jo selvfølgelig se dumt ut hvis Fabianski ikke kommer ut med ballen, men i det minste prøver han å gjøre det beste for laget, og ofrer liv og helse for å få tak på ballen.

 

Men uansett, Fabianski er ikke langt unna Cech på feltarbeid, og han er hvertfall ikke dårligere enn VDS som jeg mener gjør veldig mye rart i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Det er så typisk å komme med perosnangrep mot meg når du går tom for argumenter. Det er smålig, og du er ikke den første.

 

Hvordan kan du så bastant skrive at Fabianski er dårligere enn VDS og Cech i feltet? Det er ikke slik at det at de har kjente navn og er etablerte toppkeepere så er de automatisk fantastiske i feltet?

Så du kampen borte mot Olympiakos? Der hadde Fabianski feltarbeid i verdensklasse, ypperste verdensklasse.

 

BE

 

 

Typisk???? Jeg har da vell ikke kranglet med deg ever??? Eller kommet med personangrep. Om du ikke klarer å lese innlegget med en smule ironi og humor, så bør du virkelig ta deg en luftetur!

 

Fabianski har ikke vist noe som helst som kan si at han er i verdensklasse. At jeg mener at VDS og Cech Er bedre enn Fabianski trenger jeg ikke engang å forsvare....

 

Du bør virkelig tenke deg om før du skriver ditt neste innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Typisk???? Jeg har da vell ikke kranglet med deg ever??? Eller kommet med personangrep. Om du ikke klarer å lese innlegget med en smule ironi og humor, så bør du virkelig ta deg en luftetur!

 

Fabianski har ikke vist noe som helst som kan si at han er i verdensklasse. At jeg mener at VDS og Cech Er bedre enn Fabianski trenger jeg ikke engang å forsvare....

 

Du bør virkelig tenke deg om før du skriver ditt neste innlegg.

 

Jeg har ikke skrevet at du har kranglet med meg tidligere.

Jeg skrev på generelt grunnlag at folk på forumet kommer med personangrep rettet mot meg og som jeg skrev: Du er ikke den første.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 15 2009, 02:52 PM) 183078[/snapback]

VDS er da vel ikke så vitterlig god i feltet, så der er jeg enig med Ben Elfen om at Fabianski er en bedre keeper. Dog er VDS helt utrolig på å posisjonere seg, samtidig har han gode reflekser, høy og sjelden gir fra seg unødvendige returer o.l.

 

Spør du meg så er den eneste grunnen til at Cech er bedre enn Fabianski i feltet (hvis han i det hele tatt er det) pga. høyden. Han er vel 1,96 mens Fabianski er 1,88. Dog har Cech ikke vist seg fra sin beste side på et par sesonger nå, og foran seg har han også 2 veldig hodesterke og posisjoneringssterkere stoppere i Carvalho og Terry som letter MYE av arbeidet hans.

 

Fabianski er utrolig god i feltet, det mener jeg ingen skal ta fra han, samtidig er han uredd når det gjelder å kaste seg inn i farlige situasjoner, hvor Almunia mest sannsynlig ville stått på strek. Dette kan jo selvfølgelig se dumt ut hvis Fabianski ikke kommer ut med ballen, men i det minste prøver han å gjøre det beste for laget, og ofrer liv og helse for å få tak på ballen.

 

Men uansett, Fabianski er ikke langt unna Cech på feltarbeid, og han er hvertfall ikke dårligere enn VDS som jeg mener gjør veldig mye rart i feltet.

 

Jeg fikk ikke med meg dette innlegget før nå. Stefan B. vi er helt på bølgelengde her.

 

Cech er ikke lenger like god som han var på sitt beste, og det gjelder også feltarbeid.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvem som har mest erfaring av Almunia og Fabianski kan diskuteres.

 

Almunia hadde ikke spilt èn eneste kamp for et toppserielag før han kom til oss. Hans erfaring før dette var begrenset til forskjellige utlån i lavere divisjoner i Spania. Han står med 81 kamper for Arsenal. 32 år.

 

Fabianski spilte fast på Legia i 2 sesonger og ble kåret til ligaens beste keeper begge årene. Fikk med seg 53 A-kamper i Polen. Han står i tillegg med 9 kamper for Arsenal (litt for lite til at vi kan bedømme hans kvaliteter?), og 14 landskamper for Polen. Tilsammen 76 toppkamper. 24 år.

 

Jeg tror nok at støtteapparatet gjør en brukbar vurdering når de lar Almunia stå, men håper virkelig at de lar Fabianski få en periode på f.eks. 10 kamper, for å vise hva han kan. Et stort talent som sårt trenger spilletid.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 15 2009, 02:52 PM) 183078[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

VDS er da vel ikke så vitterlig god i feltet, så der er jeg enig med Ben Elfen om at Fabianski er en bedre keeper. Dog er VDS helt utrolig på å posisjonere seg, samtidig har han gode reflekser, høy og sjelden gir fra seg unødvendige returer o.l.

 

Spør du meg så er den eneste grunnen til at Cech er bedre enn Fabianski i feltet (hvis han i det hele tatt er det) pga. høyden. Han er vel 1,96 mens Fabianski er 1,88. Dog har Cech ikke vist seg fra sin beste side på et par sesonger nå, og foran seg har han også 2 veldig hodesterke og posisjoneringssterkere stoppere i Carvalho og Terry som letter MYE av arbeidet hans.

 

Fabianski er utrolig god i feltet, det mener jeg ingen skal ta fra han, samtidig er han uredd når det gjelder å kaste seg inn i farlige situasjoner, hvor Almunia mest sannsynlig ville stått på strek. Dette kan jo selvfølgelig se dumt ut hvis Fabianski ikke kommer ut med ballen, men i det minste prøver han å gjøre det beste for laget, og ofrer liv og helse for å få tak på ballen.

 

Men uansett, Fabianski er ikke langt unna Cech på feltarbeid, og han er hvertfall ikke dårligere enn VDS som jeg mener gjør veldig mye rart i feltet.

Jeg fikk ikke med meg dette innlegget før nå. Stefan B. vi er helt på bølgelengde her.

 

Cech er ikke lenger like god som han var på sitt beste, og det gjelder også feltarbeid.

 

BE

 

Da håper jeg Chelsea deler ditt syn og kanskje tilbyr oss en byttehandel + litt penger for Fabianski :)

Link to comment
Share on other sites

Da håper jeg Chelsea deler ditt syn og kanskje tilbyr oss en byttehandel + litt penger for Fabianski :)

 

Det hadde vært noe det. Jeg er iallefall ikke i tvil om hvem jeg ville hatt som førstekeeper på Arsenal dersom jeg kunne velge mellom Fabianski og Cech. Og det verste av alt, er at Cech var veldig nære på å bli Arsenalspiller sommeren før Chelsea hentet han. Utifra det jeg har forstått, var det enighet med både klubb og spiller, men det ble ikke noe av transferen, da Cech ikke fikk oppholdstillatelse.

Link to comment
Share on other sites

Hvem som har mest erfaring av Almunia og Fabianski kan diskuteres.

 

Almunia hadde ikke spilt èn eneste kamp for et toppserielag før han kom til oss. Hans erfaring før dette var begrenset til forskjellige utlån i lavere divisjoner i Spania. Han står med 81 kamper for Arsenal. 32 år.

 

Fabianski spilte fast på Legia i 2 sesonger og ble kåret til ligaens beste keeper begge årene. Fikk med seg 53 A-kamper i Polen. Han står i tillegg med 9 kamper for Arsenal (litt for lite til at vi kan bedømme hans kvaliteter?), og 14 landskamper for Polen. Tilsammen 76 toppkamper. 24 år.

 

Jeg tror nok at støtteapparatet gjør en brukbar vurdering når de lar Almunia stå, men håper virkelig at de lar Fabianski få en periode på f.eks. 10 kamper, for å vise hva han kan. Et stort talent som sårt trenger spilletid.

 

 

Du har et poeng her. Ja en keeper trenger tillit og kamp trening for å utvikle seg. Og jeg kan glatt innrømme om jeg kan ha tatt feil i min vurdering, om det nå skulle skje. Men pr idag ser det ut for at trenings apparatet vurderer Almunia som et bedre valg enn Fabianski. Jeg velger å tolke det dithen.

Ser også at det går rykter om at chelski vil kjøpe Green inn pga manglende prestasjoner av Chech. Kanskje skulle Arsenal ha hevet seg inn i den kampen?

Link to comment
Share on other sites

Cech er en glitrende keeper på mange områder, men han har vært veldig suspekt i sitt feltarbeid i år. Senest nå mot Everton hvor siste målet til Everton er en keepertabbe. Cech havner i ingenmannsland.

 

Cech er per dags dato en bedre keeper enn Fabianski (som har alt å bevise enda), men det betyr ikke at han nødvendigvis er bedre i feltarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ence-in-almunia

 

Wenger har trua på Almunia.......

 

Hvis det Wenger sier her stemmer, at ballen fikk en "deflection via Lucas, så kan man jo ikke kategorisere det som en keepertabbe.

 

Også godt å se at Almunia blir å stå mellom stengene mot Burnley i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Også godt å se at Almunia blir å stå mellom stengene mot Burnley i kveld.

 

Ja det var godt å se gidt. Skikkelig godt.

 

Nå var det ikke Almunias feil at vi tapte poeng i dag. Han gjorde egentlig en overaskende god førsteomgang med flere gode inngripener og kun ett par feil. Men i andre omgang er han tilbake i det vante sporet og fremstår som usikkerheten selv.

Mulig jeg ser dette veldig fra en side, så det skulle vært interessant å høre hvordan du bedømmer prestasjonene hans i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Da regner jeg med det tar av her inne snart :P Eller vent, det finnes vel ikke ord i det norske språk som kan forklare hvor dårlig denne fyren er....

 

Gleder meg til fortsettelsen. Ikke han som tapte poengene våre idag, men du verden det var ikke langt unna....

 

Håper jeg ALDRI ser deg i Arsenal drakt igjen Almunia, takk for straffen du tok mot spurs for noen år siden, men det er vel det ENESTE gode minne jeg har av deg....En sekk poteter hadde gjort det bedre i mål...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...