Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Sakset fra Arsenal.com:

 

Almunia, Van Persie, Denilson miss Liege trip

 

By Chris Harris

 

Vito Mannone or Wojciech Szczesny will make their Champions League debut on Wednesday night after Manuel Almunia was ruled out of Arsenal's clash with Standard Liege.

 

The Spanish goalkeeper is suffering from a chest infection and has not travelled to Belgium. Neither have Robin van Persie and Denilson, both of whom sustained injuries during Saturday's 4-2 defeat at Manchester City. However they have a chance of returning for this weekend's Premier League clash with Wigan.

 

"Manuel Almunia is sick so he will not be with us," revealed Wenger before flying out with his 18-man squad.

 

"From Saturday we lost Robin van Persie with a knee problem but it is a question of days for him [until he is fit]. As for Denilson, I took him off on Saturday for a back problem. It is a question of days again for him."

 

Theo Walcott will not return for the group stage opener but Sanchez Watt has been named in the squad. The 18-year-old forward impressed at the Emirates Cup in August and could make his competitive debut on Wednesday.

 

Arsenal are still without Samir Nasri (leg), Andrey Arshavin (groin), Lukasz Fabianski, Johan Djourou (both knee) and Carlos Vela (ankle).

 

Arsenal squad:

 

Vito Mannone

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna

Gael Clichy

William Gallas

Thomas Vermaelen

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Alex Song

Cesc Fabregas

Abou Diaby

Aaron Ramsey

Tomas Rosicky

Jack Wilshere

Nicklas Bendtner

Eduardo

Sanchez Watt

 

[Tuesday, September 15, 2009]

 

Blir vel feil å kalle det en gladmelding at Almunia er ute pga. sykdom, men ser positivt på at en av de andre får prøvd seg.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel feil å kalle det en gladmelding at Almunia er ute pga. sykdom, men ser positivt på at en av de andre får prøvd seg.

 

Hadde vi hatt Fabianski skadefri, så hadde jeg nok ikke vært alt for bekymret, men tanken på at Mannone skal vokte buret i denne kampen gjør meg litt skremt

Link to comment
Share on other sites

Blir vel feil å kalle det en gladmelding at Almunia er ute pga. sykdom, men ser positivt på at en av de andre får prøvd seg.

 

Hadde vi hatt Fabianski skadefri, så hadde jeg nok ikke vært alt for bekymret, men tanken på at Mannone skal vokte buret i denne kampen gjør meg litt skremt

Er det sagt at det blir Mannone? Har nesten mer lyst å polakken med det lette navnet, Szczesny. Han imponerte meg mer enn Mannone i Pre season.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt Fabianski skadefri, så hadde jeg nok ikke vært alt for bekymret, men tanken på at Mannone skal vokte buret i denne kampen gjør meg litt skremt

Er det sagt at det blir Mannone? Har nesten mer lyst å polakken med det lette navnet, Szczesny. Han imponerte meg mer enn Mannone i Pre season.

 

Jeg vil anta at det blir Mannone, etter som han regnes som tredjevalg. Er vel Mannone som har vært reserve i kampene som er spilt så langt såvidt jeg er bekjent.

 

Når det gjelder polakken med det rare navnet, så er det bare å gjøre som meg, nemmelig kalle han Rød snø :o

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt Fabianski skadefri, så hadde jeg nok ikke vært alt for bekymret, men tanken på at Mannone skal vokte buret i denne kampen gjør meg litt skremt

Er det sagt at det blir Mannone? Har nesten mer lyst å polakken med det lette navnet, Szczesny. Han imponerte meg mer enn Mannone i Pre season.

 

Jeg vil anta at det blir Mannone, etter som han regnes som tredjevalg. Er vel Mannone som har vært reserve i kampene som er spilt så langt såvidt jeg er bekjent.

 

Når det gjelder polakken med det rare navnet, så er det bare å gjøre som meg, nemmelig kalle han Rød snø :o

Noe grunn for det kallenavnet? Blir nok Mannone ikveld ja, men "Rød snø" spilte mer enn han Østerrike så blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Noe grunn for det kallenavnet? Blir nok Mannone ikveld ja, men "Rød snø" spilte mer enn han Østerrike så blir spennende å se.

 

Det var ett navn jeg ga han under pre-season i BW. Navnet hans er jo komplett umulig å uttale, og det beste jeg klarte fikk følgende ordlyd: Schny. Enkelte plasser i landet sier de sny når de snakker om snø. Dermed ble det snø. Og rød snø kommer jo av at han trente i rødt :o

Link to comment
Share on other sites

Noe grunn for det kallenavnet? Blir nok Mannone ikveld ja, men "Rød snø" spilte mer enn han Østerrike så blir spennende å se.

 

Det var ett navn jeg ga han under pre-season i BW. Navnet hans er jo komplett umulig å uttale, og det beste jeg klarte fikk følgende ordlyd: Schny. Enkelte plasser i landet sier de sny når de snakker om snø. Dermed ble det snø. Og rød snø kommer jo av at han trente i rødt :o

Ok, kan slå meg med på og kalle han det. Alt er bedre enn den utrulige sammlinga av bokstaver.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dette burde være til ettertanke......

 

Arsenal have only allowed an incredibly stingy 41 shots on their goal this season. But they've conceded 18 goals. Shouldn't they be looking at a long-term replacement for Manuel Almunia?

 

Vi slipper nesten inn annenhvert skudd som treffer mål. Jeg er klar over at Almunia ikke har stått alle kampene.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/bl...icle237889.html

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være til ettertanke......

 

Arsenal have only allowed an incredibly stingy 41 shots on their goal this season. But they've conceded 18 goals. Shouldn't they be looking at a long-term replacement for Manuel Almunia?

 

Vi slipper nesten inn annenhvert skudd som treffer mål. Jeg er klar over at Almunia ikke har stått alle kampene.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/bl...icle237889.html

Nei, men når han ikkje stod i mål sørga Mannone for årets første clean sheet og at vi faktisk fekk 3 poeng mot Fulham!

Link to comment
Share on other sites

Ble overasket da jeg så statistikke jeg og. Almunnia er nok ikke ogd nok på strek. Det er en grunn til at vi de to siste årene har vært laget som har sluppet inn mest mål på langskudd. Men effektiviteten til mostanderne kan kanskje også komme av dårlig press fra forsvar og midtbane, så Almunia har ikke all skyld. Kun 41 skudd på mål er veldig bra statistikk med tanke på at vi har spilt mot skuddvillige lag som Chelsea, Man U, City og Spurs. Det betyr at forsvaret vært har funket bedre i år, det gjelder bare å finne de riktige statistikkene :).

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være til ettertanke......

 

Arsenal have only allowed an incredibly stingy 41 shots on their goal this season. But they've conceded 18 goals. Shouldn't they be looking at a long-term replacement for Manuel Almunia?

 

Vi slipper nesten inn annenhvert skudd som treffer mål. Jeg er klar over at Almunia ikke har stått alle kampene.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/bl...icle237889.html

Jeg ble overraksa over at Almunia faktisk har hatt noe som kan kalles redninger.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Han hadde verfall en feberredning igår. Før han dreit seg ut med å slippe inn "tidens frispark".

Eneste grunnen til at du tror det er en feberredning er fordi du ikke er vant til å se han redde.

Det var en god redning og mange keepere hadde reddet den.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være til ettertanke......

 

Arsenal have only allowed an incredibly stingy 41 shots on their goal this season. But they've conceded 18 goals. Shouldn't they be looking at a long-term replacement for Manuel Almunia?

 

Vi slipper nesten inn annenhvert skudd som treffer mål. Jeg er klar over at Almunia ikke har stått alle kampene.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/bl...icle237889.html

 

Den der fikk jeg med meg også. Hvis det virkelig er riktig så er det faktisk en god sjangs for at Wenger leser den. Og da må han jo bare gjøre noe med det. Skulle vært artig å se noen sammenligninger med resten av PL. Noen som vet hvor man kan finne slikt?

Link to comment
Share on other sites

Den der fikk jeg med meg også. Hvis det virkelig er riktig så er det faktisk en god sjangs for at Wenger leser den. Og da må han jo bare gjøre noe med det. Skulle vært artig å se noen sammenligninger med resten av PL. Noen som vet hvor man kan finne slikt?

 

Jeg prøvde å finne detaljerte statistikker på dette, men fant ingen. Man må nok inn på betaltjenester for finne dette. Hvis noen har tilgang til slik statistikk så hadde jeg blitt veldig glad om de la det ut her.

Link to comment
Share on other sites

Den der fikk jeg med meg også. Hvis det virkelig er riktig så er det faktisk en god sjangs for at Wenger leser den. Og da må han jo bare gjøre noe med det. Skulle vært artig å se noen sammenligninger med resten av PL. Noen som vet hvor man kan finne slikt?

Hehe ja når en middelmådig avis skriver noe slikt følger nok Wenger den til punkt og prikke :D Er det noe jeg har lært om Wenger de siste åra så er det vel det at han ikke lar seg lure av medier.

Link to comment
Share on other sites

Keeperstatistikk:

Vito Mannone:

Games 5 saves 19 clean sheets 2 innslupne 9

Blackburn seier 6-2

West Ham uavgjort 2-2

Birmingham seier 3-1

Fulham seier 1-0

Wigan seier 4-0

totalt 4 seire og 1 uavgjort altså

Almunia

games 8 saves 14 Clean sheets 1 inslupne 12

Chelsea 0-3 tap

Sunderland 0-1 tap

Wolves 4-1 seier

Man city 2-4 tap

tottenham 3-0 seier

Man U 2-1 tap

P.mouth 4-1 seier

Everton 6-1 seier

totalt 4 seire og 4 tap.

 

Nå kommer snart Piscator med ett innlegg der han skriver at han jobber med statistikk og at disse tallene ikke sier så mye. Meg forteller det en hel del.

redningsprosenten er

Mannone 68%

Almunia 39%

Vi får 2.4 poeng med Mannone i snitt pr, kamp

og 1.5 poeng med Almunia.

 

Kilder:

Kjegle

Mannone

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia debatten vil altid være et hett tema på dette forumet, når man bl.a har innlegg, som mener at han aldri har hatt en klasseredning i Arsenal drakta.

 

Jeg forstår de som mener at det finnes bedre keepere, men jeg synes det er litt "jeg liker ikke Almunia" stil når man skal diskutere.

 

Ser man statistikken du presenterte BE, så er det første jeg tenkte:

 

Hvilke motstandere stod bakerste mann mot?

Mannone: Rovers, West Ham, Birmingham, Wigan og Fulham.

Almunia: Chelsea, Sunderland, Wolves, Man City, Man Utd, Spurs, Pompey, og Everton.

 

Føler at Almunia har hatt noen større kamper/hardere motstand som bakerste mann, og kan han lastes for tapene mot bl.a Utd, City, Sunderland, og Chelsea?

 

Neste spørsmål jeg stiller jeg; hvilke roller hadde keeperene i de forskjellige kampene?

Mannone hadde en kjempekamp mot Fulham av det jeg husker, og var også god i andre kamper. Hadde sine usikre inngrepener i enkelte kamper (et par feilaktige avgjørelser med å rykke utenfor 16-meteren, noen usikre inngrepener i feltet, osv) Alt i alt, gode kamper til å være ung. Langt ifra feilfri, som Almunia.

 

Almunia har som Mannone hatt noen feilaktige avgjørelser, som skaper usikkerhet. Likevel føler jeg meg mer sikker med Almunia bak, enn det jeg gjorde med Mannone. Vi kan ha en stor fremtid i Mannone som keeper, men for meg er han ikke klar for en slik oppgave som keepervalg nummer 1.

 

Om man kun skal gå etter poengsummen som laget henter i snitt etter hvem som står bakerst, så kan det svinge rimelig kjapt med "hvem som er den beste" Er det kun keeperen som skal stå som ansvarlig for disse poengene, for det er jo bare et pekepinn. Det er mange faktorer som stiller inn, når man skal komme med en konklusjon på en statistikk. Lagoppstillinger, marginer, form, skader, hjemme/borte, landslagspause, osv osv.

 

Statistikk føler jeg kan brukes/vrenges på alle mulige områder, men akkurat her mener jeg statistikken har liten dybde. Er disse tallene nok til å komme med en klar konklusjon på at Mannone er bedre enn Almunia?

Link to comment
Share on other sites

Vieira04. Du må gjerne fortsette å forsvare vår dårligste spiller, og en av premier leagues dårligste keepere. Jeg skjønner bare ikke poenget med det.

Jeg personlig er ikke spesielt begesitret for Mannone, men at han er langt bedre enn Almunia har han allerede klart å bevise. Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng, men Mannone, trass i sine tabber, har allerede rukket å ha flere matchvinnende redninger. til syvende og sist er det resultatet som teller og der stiller Almunia svakt, slik han alltid har gjort.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vieira04. Du må gjerne fortsette å forsvare vår dårligste spiller, og en av premier leagues dårligste keepere. Jeg skjønner bare ikke poenget med det.

Jeg personlig er ikke spesielt begesitret for Mannone, men at han er langt bedre enn Almunia har han allerede klart å bevise. Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng, men Mannone, trass i sine tabber, har allerede rukket å ha flere matchvinnende redninger. til syvende og sist er det resultatet som teller og der stiller Almunia svakt, slik han alltid har gjort.

 

BE

 

Må si meg enig der. Almunia er langt fra en matchvinner og jeg husker virkelig ikke sist han spilte en god kamp. Når man tenker på at vi får såpass få skudd i mot oss er det veldig bemerkelsesverdig at vi slipper inn så mange mål. Men jeg tror en ting er ganske sikkert, vi vinner ikke PL eller CL med Almunia i mål. Vil ikke skyve all ansvaret over på han og en god del mål kunne sikkert ha vært unngått med litt bedre forsvarspill, men han er ingen matchvinner og kommer dessverre aldri til å bli det.

 

Given, van der Sar, Reina, Cech, Friedel, alle disse er keepere som spiller for de andre lagene på den øvre halvdelen og alle har i utallige kamper stått som levende vegger, senest Reina mot Everton. Vi har ikke matchvinnere mellom stengene i stallen og jeg tror ærlig talt ikke Mannone ville gjort en bedre jobb enn Almunia. Han slapp også inn et par merkelige mål og er heller ikke god i feltet. Det beste valget ville nok vært Fabianski. Jeg har sansen for den polske sisteskansen og han har spilt et par strålende kamper.

Link to comment
Share on other sites

Litt antiklimatisk at shotstopperne i klubben vår slaktes mens midtforsvaret vårt hylles? Senest mot chelsea driter Gallas seg ut i plasseringen på første målet, Tomas scorer det andre, og Cesc har håpløs unødvendig takling som leder til frisparkmål (som naturligvis er veldig overkommelig for Almunia). Denne motsetningen henger ikkje på greip.

 

Og redninga til Almunia på Gallas/Lampard defleksjonen er vel så god som Seamans feberredning mot Sheffield United!

 

Men det er naturligvis ein grunn til at vår kjære sisteskanse ikkje er med i landslagstroppen: det er for mange spanske keepere som er bedre enn han.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...