Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

J a der er jeg ikke enig med deg. For en gangs skyld heller jeg faktisk til BE.

Vi har hatt mange gode tippeligakeepere her i Norge.

Shaaban var utrolig god i FFK og kunne gjort en god jobb i Arsenal og da.

Erik Thorstvedt ble vel ikke god over natten fordi han gikk fra Viking til Spurs?

 

har jo ikke sagt at vi ikke har noen gode keepere i Norge. :) For det har vi jo en del av. Sier bare jeg syns at man ikke kan sammenligne en spiller fra PL som er etter min mening beste ligaen i verden, mend tippeligaen som er ev av de dåligste.

 

 

Jeg kommer ikke til og diskutere mer om Almunia Gustavson diskusjonen fordi det er ingen vits og diskutere den. og BE hva har jeg sagt/gjort vedrørende Almunia Gustavson diskusjonen? Siden du påstår at jeg ligger på tynn is?

 

Du skriver jo nærmest at en keeper i tippeligaen ikke kan være bedre enn enn keeper i premier league. Det er der du er på tynn is. Rent hypotetisk, om Buffon skriver under for Vålerenga i morgen, blir han da dårligere enn Almunia?

 

BE

 

 

Hvis jeg ligger på tynn is for det jeg skreiv der da har vel du ligget på tynn is så og si igjenom hele topicen. Rent hypotetisk kan også Fabregas selges til Tromsø IL, det blir helt feil og skrive om noe som kan skje helt hypotetisk. Og om Buffon skulle mot all formodning skrive under på en kontrakt med Vålerenga så skal jeg ta tilbake alt jeg sier om at en tippeligakeeper og spillere er dårligere enn keepere og spillere i resten av europas beste ligaer, men så lenge det ikke skjer så blir jeg ikke og skifte mening om at en tippeligakeeper er dåligere enn en PL-keeper.

 

 

Men alle som er inne her treng nu ikke kommentere det BE og resten av Almunia skeptikerne skriver. For uansett hvor mye dem sutrer og klager over Almunia så kommer ikke det til og hjelpe så mye. ;)

Velkommen på forumet er du i allefall.

Ha en god kveld

 

BE

Takk for det.

 

ha en fin kveld du også :P

Link to comment
Share on other sites

 

Erik Thorstvedt ble vel ikke god over natten fordi han gikk fra Viking til Spurs?

 

Men så gikk han vel heller ikke fra Viking til Spurs over natten? Han var vel innom både en tysk og svensk klubb før han havnet hos Scum?

 

Det er korrekt som du sier. Han var innom Borussia og IFK,så poenget ble feil.

Thomas Myhre er vel den jeg skulle nevnt som gikk fra Viking til Everton.

Link to comment
Share on other sites

J a der er jeg ikke enig med deg. For en gangs skyld heller jeg faktisk til BE.

Vi har hatt mange gode tippeligakeepere her i Norge.

Shaaban var utrolig god i FFK og kunne gjort en god jobb i Arsenal og da.

Erik Thorstvedt ble vel ikke god over natten fordi han gikk fra Viking til Spurs?

 

Jeg er målløs....

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

J a der er jeg ikke enig med deg. For en gangs skyld heller jeg faktisk til BE.

Vi har hatt mange gode tippeligakeepere her i Norge.

Shaaban var utrolig god i FFK og kunne gjort en god jobb i Arsenal og da.

Erik Thorstvedt ble vel ikke god over natten fordi han gikk fra Viking til Spurs?

 

har jo ikke sagt at vi ikke har noen gode keepere i Norge. :) For det har vi jo en del av. Sier bare jeg syns at man ikke kan sammenligne en spiller fra PL som er etter min mening beste ligaen i verden, mend tippeligaen som er ev av de dåligste.

Hehe, nå får du gjennomgå her ;). Hvor mange fotballigaer tror du det er i verden?

 

Velkommen tilbake :P

Link to comment
Share on other sites

J a der er jeg ikke enig med deg. For en gangs skyld heller jeg faktisk til BE.

Vi har hatt mange gode tippeligakeepere her i Norge.

Shaaban var utrolig god i FFK og kunne gjort en god jobb i Arsenal og da.

Erik Thorstvedt ble vel ikke god over natten fordi han gikk fra Viking til Spurs?

 

har jo ikke sagt at vi ikke har noen gode keepere i Norge. :) For det har vi jo en del av. Sier bare jeg syns at man ikke kan sammenligne en spiller fra PL som er etter min mening beste ligaen i verden, mend tippeligaen som er ev av de dåligste.

Hehe, nå får du gjennomgå her :P. Hvor mange fotballigaer tror du det er i verden?

 

Velkommen tilbake :P

Hehe :P akkurat hvor mange det er i verden vet jeg ikke og akkurat der tok jeg kanskje for hardt i, men la oss si europa da ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til og diskutere mer om Almunia Gustavson diskusjonen fordi det er ingen vits og diskutere den. og BE hva har jeg sagt/gjort vedrørende Almunia Gustavson diskusjonen? Siden du påstår at jeg ligger på tynn is?

 

Du skriver jo nærmest at en keeper i tippeligaen ikke kan være bedre enn enn keeper i premier league. Det er der du er på tynn is. Rent hypotetisk, om Buffon skriver under for Vålerenga i morgen, blir han da dårligere enn Almunia?

 

BE

 

Edit:

ArsenalThomas. Du er ikke særlig flink til å provosere. Det er ikke første gang du prøver, kanskje på tide å lære?

 

Hehe, jeg ler av deg, prøver jeg å provosere deg?

Stakars deg da.. For det er nemlig ikke tilfelle!

Link to comment
Share on other sites

Opta har vært diskutert tidligere. Keepere får pluss for clean sheets selv om de nødvendigvis ikke har gjort noe bra kamp. På den andre siden får keepere minuspoeng selv for innslupne mål selv om det er en avslutning ingen keepere i verden hadde klart å ta. Videre teller alle redninger like mye ifølge den statistikken uansett om det er verdensklasse eller tv-redninger som det Almunia hadde sist kamp. Jeg er dog fornøyd med at han traff på alle igangsettingene, selv om statistikken ikke forteller noe om hvor god igangsettingen var (f.eks. hvor fort han satte igang, om den skapte en overgangsmulighet o.s.v.). Tabber som ikke har noen følger kommer heller ikke inn på statistikken. Det ligger nok flere tall bak ratingen enn det som er oppgitt, men jeg synes likevel at OPTA fokuserer alt for mye på rater istedenfor kvalitet (f.eks. at gode pasninger / skudd ikke blir vektlakt noe særlig forskjellig fra mindre gode forsøk).

Link to comment
Share on other sites

He he, har du noen kommentarer til dette Ben Elfen

 

Bare så det er sagt så syns jeg ikke Almunia imponerte i forrge kamp, men litt morsomt at han får god kritikk fra OPTA alikevel.

Jeg har jo nærmest fått munnkurv når det gjelder å diskutere Almunia.

Opta stats er jo bare en komedie når det kommer til keepere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her har vi en annen som mener det samme som meg om Almunia, jeg limer inn artikkelen så flest mulig leser den :)

 

Give Fabianski a run in the side!

In Manuel Almunia's early days at Arsenal I never thought that he had the potential to become Arsenal's number one.

 

Jens Lehmann stood before him and I felt that Almunia was a solid replacement for the German if he was ever needed.

 

Last season Almunia replaced Lehmann as number one choice and although I still preferred Jens to Manuel, the Spaniard become increasingly at home between the posts.

 

Almunia was consistent and I wonder how much of a part Lehmann had in that. Almunia had to keep on his toes because Lehmann was a world-class keeper ready to replace him at any time.

 

This season Almunia doesn't have too much competition because despite how good Fabianski is, it seems Wenger feels Fabianski isn't ready to play week in, week out.

 

Almunia has become complacent and I believe his performance level's have dipped as a result.

 

There is no doubt in my mind that Almunia is a good goalkeeper but I don't think he is a great one. He needs to be pushed to be at the top of his game, like last season, but he isn't getting the competition.

 

Without being harsh, if I categorized goalkeepers throughout Europe into ratings or for example a league format, I'd have Almunia as Championship level.

 

For example,

 

Premiership-Buffon, Cech, Casillas etc

 

Championship-Almunia, Green

 

Blue Square Premier-Gomes

 

The levels of Buffon, Cech and Casillas are extremely high and I doubt that Almunia could reach those heights.

 

However, I feel that Almunia could reach the performances of last season again if he was challenged for his place more.

 

Perhaps Arsene Wenger needs to have more belief in Fabianski and give him a run in the side. He kept a clean sheet against Cardiff and he is Poland's number one choice. Almunia is probably about Spain's fourth or even fifth choice.

 

If Almunia began to believe he wasn't guaranteed his place every week then we may see the Manuel of last season who kept a world-class player out of the side.

 

Until then, I think that we may have seen the best of Manuel already.

 

http://wrighty7.blogspot.com/2009/01/give-...un-in-side.html

Link to comment
Share on other sites

Her har vi en annen som mener det samme som meg om Almunia, jeg limer inn artikkelen så flest mulig leser den (..)

 

Mye vettug her. At Almunia ikke er verdens største keepertalent er vel de fleste enige om. Men kanskje artikkelforfatteren - med forbehold om at jeg har tolket det som er skrevet riktig - har rett i at hans største svakhet er innstillingen heller enn talentet? For han fremstår jo utvilsomt som noe laid back, og det er jo et dårlig utgangspunkt for å yte sitt beste. Det er mange eksempler i idrettsverdenen på utøvere som har nådd toppen uten å være det største talentet, men som har klart det likevel på grunn av en ekstrem seiersvilje og innstilling. Bjørn Dæhlie er jo et eksempel her. Riktig innstilling er med andre ord en avgjørende forutsetning (men langt fra tilstrekkelig) for å kunne kompensere for mangel på talent. Med Almunias utgangspunkt (talent) og innstilling er det med andre ord små sjanser for å nå helt opp. Mannen er jo tross alt rundt de 30 også.

 

Til ben elfen; så vidt jeg kan begripe har du på ingen måte munnkurv når det gjelder Almunia. Men du må finne deg i at vi arresterer din argumentasjon dersom vi mener at den er urimelig skjev, eller du går for langt. Det må vi jo alle tåle. Hvis man leser igjennom alle de trådene der Almunia er omtalt, synes det som om det er stor enighet om at Almunia er for dårlig her inne. Så for å gjenta; det er ikke ditt synspunkt på Almunia du har blitt kritisert for, men din argumentasjon for å fremheve ditt syn. For å si det sånn; at Almunia er for dårlig er et synspunkt det overhodet ikke fins noen grunn til å "overselge"; det selger seg mer eller mindre på egenhånd! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Endelig er Almunia den toppkeeperen vi har trengt! Nei takk til ny keeper neste overgangsvindu.

 

La oss bare si at det er delte meninger om dette. Jeg ønsker fremdeles en ny keeper, eller at Fabianski får et opprykk til neste sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Nei altså for min del skal han bare kle seg ut som hva han vil, sålenge han fortsetter i denne stigende formen frammover også. :)

 

Men dæven som Fabianski plutselig banker på døra. Selv om han gjør noen småfeil støtt og stadig, så var det veldig gøy med en keeper som er ute å plukker på 12 meter og setter igang spillet med en gang igjen! Fantastisk redning på Geovanni sitt frispark også!

Link to comment
Share on other sites

Nei altså for min del skal han bare kle seg ut som hva han vil, sålenge han fortsetter i denne stigende formen frammover også. :)

 

Men dæven som Fabianski plutselig banker på døra. Selv om han gjør noen småfeil støtt og stadig, så var det veldig gøy med en keeper som er ute å plukker på 12 meter og setter igang spillet med en gang igjen! Fantastisk redning på Geovanni sitt frispark også!

 

Fabianski kan bli litt for heit i toppen og kan finne på å gå etter for mye i feltet. Når han har lært seg til å holde igjen noe så har denne mannen alt som skal til for å bli en fantastisk keeper. Det vil han forhåpentligvis få med mer rutine og rutine får han når han spiller flere kamper.

 

jeg innser at Wenger kommer til å stille med Almunia som førstevalg og det kan jeg til nød forstå. Akkurat nå er det vel ikke tid for store endringer, men jeg blir veldig skuffet om ikke Fabianski er vårt førstevalg når sesongen 2009/2010 sparkes i gang.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...