Jump to content

2016.02.23 Barcelona


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 barcelona.png?2012-13 Barcelona

Tirsdag 23. februar, kl 20:45. Emirates Stadium.

Champions League, åttendedelsfinaler - kamp 1

Kampen vises på Viasat Fotball

Dette er en kamp det jeg ikke har noen høye forventninger, på Arsenals vegne, og det betyr også at dette er en kamp der man virkelig kan få en solid opptur hvis Arsenal overrasker.

Når det gjelder skadesituasjonen så er vel den ikke noe særlig uendret. Gabriel forventes ute en uke til (iflg team news) og går glipp av Barcelonakampen og sannsynligvis også unitedkampen.

De bakre fem sier seg selv, på midten så er Coq selvskreven og spørsmålet er om Elneny eller Ramsey blir hans makker. Jeg antar at det blir Ramsey.

Offensivt så har vi mange å velge mellom, men det er få av de som har vist storformen. Welbeck viste gode takter mot Hull, men er han klar til å starte et slikt oppgjør? Jeg sier ja!. Sanchez burde være selvskreven fra start, men han har ikke direkte imponert etter skadepausen, han er nok blant de elleve som starter denne kampen. "Problemet" med å starte både Welbeck og Sanchez i kantrollene er at begge helst spiller på venstresiden og da må en av de "flyttes" over til høyre kant.

På topp, Walcott eller Giroud? Jeg er usikker siden ingen av de har imponert i det siste. Av gammel vane velger jeg Giroud, men .........

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Ramsey - Coquelin

Sanchez - Özil - Welbeck

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Spillemessig er vi på rett vei om dagen, skaper masse! Mot Barca er det effektivitet som er nøkkelen. I de siste kampene har de største sjansene havnet til litt feil folk, som ox og en sanchez ute av form.

 

Har vi dagen vinner vi mot hvem som helst. De fremste 3 hos dem er helt forferdelig gode ja. Men bakover er de langt ifra noe Bayern München. Jeg ser en del Barcelona kamper, f eks sist mot celta. Der var det jevnt helt til celta plutselig ikke kunne forsvarsspill lenger. Mot Atlético ble Barcelona tidvis rundspilt, men vant likeså.

 

Skal vi ha sjans tirsdag er vi avhengige av at den fremre fireren klikker som normalt. Og at Giroud får de store sjansene fremfor å måtte assistere Ox eller noen som er forferdelig ueffektiv om dagen.

 

Coq må starte, blir vel ramsey ved siden av. Da MÅ han ikke storme i angrep konstant, hvis ikke blir vi drept.

 

Gleder meg stort, selv om vi er underdog! Håper på elektrisk stemning på Emirates.

 

Håper også vi ikke får en kortglad dommer som går på Barcelona sine mange triks, de har mye svin i laget.

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

Da blir det Per - Kos som stoppere imorgen siden Gabriel fremdeles er skadd. Jeg kunne tenkt meg to raske spillere bak der siden det er Barca vi møter, og det gjelder være kvikk i beina for å ikke bli tatt på senga eller takle på seg straffer/rødt kort.

Siden alternativet nå er borte er det en "no brainer" at det blir vårt faste innslag bak der. La oss håpe Kos har hodet på plass, mens Per ikke havner bakpå.

Fremover syntes jeg Welbeck har vært vår friskeste spiller den siste tiden. Kunne godt tenkt meg han på spiss eller en kant.

 

Kanskje noe slikt:

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Coq - Elneny

Ramsey/Welbeck - Özil - Sanchez

Welbeck/Giroud

 

Ser gjerne vi har to DM'er da vi kommer til å bli presset bakover så det holder (iallefall i perioder). Elneny har vært litt duellsvak mot engelske lag så langt, men Barca spillere er han på høydene med fysisk. Kan også være en idea med Walcott inn på høyre/spiss etterhvert hvis vi har behov for mer fart i laget. Samt bytte ut en DM med en raskere spiller (mer gambling).

 

Skal vel godt gjøres å vinne disse kampene, men hjemme bør det være mulig på en særdeles god dag. Er Camp Nou jeg er redd for at det kan bli veeeldig vondt.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg litt bak det samme laget som Stefan, med et lite spørsmålstegn rundt høyrekanten vår. Welbeck i form jobber godt begge veier og er duellsterk på dødballer begge veier, noe vi mister med Walcott i stedet for Giruoud. Problemet er at han nylig har returnert etter et langt skadeopphold og kanskje ikke innehar den nødvendige formen til å jage ball i et høyt tempo - for at Barcelona kommer til å ha mest ballbesittelse er ganske åpenbart. Derfor er jeg samtidig litt inne på tanken som Noname, der Ramsey går opp på kant slik vi hadde når Cazorla regjerte på midten. Regner med Wenger også vil benytte han siden han ble hvilt helt i kampen mot Hull.

 

I forhold til fartsproblemene til Mertesacker tror jeg slike kamper kan være positive for han, der hele laget vet de må ligge samlet og i formasjon gjennom samtlige 90 minutter. I tider vil vi nok forsøke oss på høyt press, men Barcelonaspillerne har såpass høye ferdigheter at jeg ser for meg et kampbilde der vi stort sett blir liggende dypt med spillet foran oss. Det er av samme årsak at jeg ønsker Walcott på topp for å utfordre deres bakre firer på fart og true rommene som kommer bak begge backene. Fra tiden i Liverpool så hadde vi brukbar kontroll på Suarez i forhold til hans trussel i bakrommet. Den verste jobben i kveld kommer våre to sittende midtbanespillere til å få, der alt spillet blir sentrert i deres territorium.

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Elneny - Coquelin

Ramsey - Özil - Sanchez

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Så blir det spennende å se om vi er med fra start, noe vi har slitt med mot de gode lagene(også dårligere lag) i Cl. Drømmescenario hadde vært et godt resultat ikveld som gir oss selvtillit i de kommende PL-kampene. Har selv dessverre veldig liten tro på at vi over to kamper skal klare å karre oss videre, men vi har klart å slå Barca i en enkeltkamp tidligere. Skal vi klare det må vi være hundre prosent gjennom 90+ min, for dette er et fryktinngytende angrepslag.

Link to comment
Share on other sites

Gleda meg enormt, forventer elektrisk stemning på Emirates under hymnen. Eg føler det er vanskeleg å vrake Ramsey då eg føler Elneny treng nokre kamp til. Vraker Giroud med tanke på at me må ligge lavt.

 

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Coquelin

Sanchez - Özil - Welbeck

Walcott

 

Med disse fra start kan det kontre i stor skala.

Link to comment
Share on other sites

Monreal får gult kort for sin første takling/frispark. Barca gutta diver og lager frispark, men ingen av de får kort. For å ikke snakke om at de får frispark gjentatte ganger når det knapt nok er kontakt, men andre veien er det annerledes.

 

Får se hvordan dette går, men syntes vi har vært det beste laget så langt. Bra taktikk fra Wenger enn så lenge. Største problemet vårt er at vi faen ikke klarer å putte den fordømte horeballen i nettet..

Link to comment
Share on other sites

Ganske bra første der de kun slipper til i siste sekund. Men det er også en enorm en... Om vi skal slå disse må sjanser som i første scores på... Det er en inneffektivitet i laget uten sidestykke for tiden. Lyspunkt: sanchez kan fremdeles om han vil

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater å gi Roar Stokke rett, men avslutninga hans i første omgang er spot on: Arsenals største utfordring i det defensive her blir konsentrasjon. Vi så det de siste par minuttene: To konsentrasjonsglipper ga Barcas eneste to sjanser i omgangen.

 

Fram til det hadde vi de to eneste store sjansene (mulig jeg burde tatt med frisparket til Barca fra 20m., men siden Messi konstruerte den gjør jeg det ikke... :-)

 

Bra og knallhard jobbing så langt, og vi holder fasongen rimelig godt også, synes jeg. Vi har ikke annet valg enn å noen ganger ligge lavt mot dette laget, og vi må også tåle å være uten ball i lange perioder. Det er da konsentrasjonen kan glippe.

 

Men - så far så gud :-)

Link to comment
Share on other sites

Vi har hvertfall ikke stått tilbake for Barcelona i de første 45, men vi må sette sjansene våre. I tillegg er vi for upresise i en del av overgangene.

 

I omgangens siste minutt fikk vi også prov på hva kveldens motstandere er i stand til, og som gjør at jeg alltid sitter ytterst på stolen når vi møter dem: plutselig får vi en gigantisk målsjanse midt imot selv om vi tilsynelatende virke bra balansert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...