Jump to content

2016.02.23 Barcelona


Polljen

Recommended Posts

Vi jobber bra, men viser nok en gang at vi er noen mil unna å kunne gi lag som Barcelona kamp. Spillemessig bra til tider, men mangler det lille ekstra for å få ballen i mål og gjør de vanlige feilene bakover som ender i baklengs istedet.

Nå håper jeg det settes fullt fokus på FA-cup og serie og at bortekampen på Camp Nou blir sett på som en bonuskamp i tillegg til at vi kan rotere litt der.

De viktigste kampene kommer nå. I serien. Skal vi ha noe sjans på ligagull må vi begynne å score snart.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Saken er den at det holder ikke å holde konsentrasjonen 80-90 prosent mot et lag som Barca. Da blir man straffet slik vi ble det.

 

Egentlig kan vi vel si at de sakte men sikkert malte oss i stykker. Man holder i 50-60 minutter når man blir tynet slik man blir tynet av Barca, men så begynner hodet og ben å bli trøtte og feil skjer.

 

Og da er man avhengig av å ha satt minst en av sjansene sine før den tid.

 

Det er latterlig å henge ut enkeltspillere her, synes jeg. Det er laget som helhet som ikke holder helt inn - vi gjør en bra kamp på mange måter, men Barca er akkurat så mye bedre som vi fryktet.

Link to comment
Share on other sites

Vi jobber bra, men viser nok en gang at vi er noen mil unna å kunne gi lag som Barcelona kamp. Spillemessig bra til tider, men mangler det lille ekstra for å få ballen i mål og gjør de vanlige feilene bakover som ender i baklengs istedet.

Nå håper jeg det settes fullt fokus på FA-cup og serie og at bortekampen på Camp Nou blir sett på som en bonuskamp i tillegg til at vi kan rotere litt der.

De viktigste kampene kommer nå. I serien. Skal vi ha noe sjans på ligagull må vi begynne å score snart.

 

Noen mil synes jeg er strengt. Ox setter den første store sjansen og det er en helt annen kamp.

 

Men at Barca var best har jeg ingen problemer med å være enig i.

Link to comment
Share on other sites

Det der har jeg hørt i x ant sesonger nå. Resulterer ikke i en dritt å spille bra når resultatene uteblir.

Det var ikke noen bortforklaring, kun et statement of facts. Jeg synes ikke vi i denne kampen viste ræva mentalitet, men ble straffet knallhardt for de (få) feilene vi gjør (mot verdens beste klubblag).

 

Så er jeg enig i at vi har et major problem med å sette sjansene våre. I dag burde vi hatt to, og kunne hatt fler (det kunne Barca hatt også, men det hadde ikke vært urimelig med f.eks. 2-2 utfra sjansene). Vi trenger en goalgetter. Vi har bra backups, men mangler goalgetteren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gå så langt å gi Per all skylda for straffen, det er ikke mye Flamstern kunne gjort annerledes der.

 

Kampens hete vettu.

 

Men, skjønner fortsatt ikke valget når det gjelder Flamini inn. Han er virkelig ikke til å stole på. Holder jo ikke nivået mot lag i Championship engang om dagen.

 

Ellers håper jeg virkelig at Welbeck starter mot Manure. Ser adskillig skarpere ut enn Giroud og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gå så langt å gi Per all skylda for straffen, det er ikke mye Flamstern kunne gjort annerledes der.

 

Helt enig.

Vi blir knallhardt straffet på at 1 gang i løpet av kampen blir litt ivrige i angrep og de tar oss på en kontring pluss straffesituasjonen. Det er marginer som like gjerne kunne vippet andre veien. Vi er mye nærmere enn vi har vært på flere år. Barca triller og triller uten å skape nevneverdige sjanser, men med de tre de har på topp vet du at du blir straffet om du gir dem sjansen til det. Totalt sett er dette spillemessig bedre enn det har vært på lenge. Jeg forventet rundspilling som vi fikk borte mot Bayern, det var vi langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange 16-dels finaler? Har vi ikke tapt nå med egentlig å være ganske gode? Nå kan der godt hende at vi måtte ledet 5-0 her før returoppgjøret. Problemet er at man ser en kolaps hver bidige gang. Det er ikke en tendens, det er en tradisjon som er i ferd med å skje 5 året på rad. Det kan ikke bortforklares. Dessuten pleier slike resultater tilsi at laget faller igjennom i andre turneringer også.

 

Vi visste alle at Barca er bedre. Men når man spiller nok en god kamp uten at det synes på resultatet er det bare en i rekka for Wenger. Han har sagt i 3 år nå at giroud er god nok, bare vent å se sier han. Hvor lenge skal vi vente? Som engelskmennene sier på puber før kampdag på emirates: først ler de litt også poengterer de at man vinner veldig lite med Giroud som førstespiss. Jeg er totalt enig men det hjelper lite når Wenger fremdeles kjører på...

 

Også Flamini da.. Er jo nesten ett hån at han kommer utpå her.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan alle være enige i at flamini ikke er god nok, men vi kan også være enige at per er helt blåst på begge baklengsmålene

Første målet må han gamble pga han ellers er utspillet pga farta si. Nr2 er bare tåpelig. Kos burde klippet ned suarez. Men neida

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er helt jævlig gode, ikke flaut å tape mot de. Bittert selvsagt når vi skaper så mange sjanser..men jeg tror vi blir å maltraktere united i helga.

 

Ellers opprettholder jeg mitt hat mot Barcelona, nesten absolutt hele gjengen er noen feige ufordragelige nakkekoteletter. Iniesta og Messi er ok.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi ikke klarer å sette sjanser som den Ox fikk, så vinner vi ikke fotballkamper, ei heller ligaen.

Tror til og med min egen bestemor ville klart å sleiva den i mål :-)

 

Vi brenner en 200% sjanse og Barca scorer på ommentrent alt de får, det er den hele forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg var på jobb i går kveld så har jeg ikke fått sett kampen, men jeg får prøve å "synse" litt ut i fra det dere har kommet med av kommentarer her i tråden.

 

Jeg starter med å gå tilbake til Hullkampen der Kos hadde flere "på kanten taklinger" som kunne gitt marsjordre og han fikk fortjent kritikk her på forumet, samtidig ble Per "løftet" opp (av enkelte) som vår klart beste midtstopper. Mot Barcelona får Per en ganske unison kritikk for sin opptreden ved baklengsmålene og da ikke minst det siste målet. Den eneste konklusjonen jeg skal dra ut av dette er at selv om vi har to relativt bra midtstoppere så har de begge også "egenskaper" som potensielt kan tape kamper for oss.

 

Denne kampen har vel også vist det behovet, som det lenge fra flere hold har blitt "maset" om, vedrørende en ny såkalt "klassespiss".

 

Når Wenger velger Flamini fremfor Elneny i troppen så begynner jeg rett og slett å lure på hvorfor dette kjøpet ble gjennomført. Var det bare et forsøk på å "roe" fansen tidlig i januar?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det var ganske påfallende når Flamini ble byttet innpå i det 81 minutt. Hele stadio ble totalt tyst, det var ikke jubling eller klapping. 45 sekunder etterpå er det straffe imot (dog ikke bare hans feil, selv om han ikke aner om det kommer en mann der eller ikke)

 

Elneny er tydeligvis kjøpt som stallfyll som p.d.d er etter Flamini på rangstigen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det var ganske påfallende når Flamini ble byttet innpå i det 81 minutt. Hele stadio ble totalt tyst, det var ikke jubling eller klapping. 45 sekunder etterpå er det straffe imot (dog ikke bare hans feil, selv om han ikke aner om det kommer en mann der eller ikke)

 

Elneny er tydeligvis kjøpt som stallfyll som p.d.d er etter Flamini på rangstigen.

 

I en lang periode nå har du poengtert at det viktigste er å ikke bli knust av Barcelona da du mistenker at det kan ha en destruktiv effekt på lagets psyke. Det har jeg forsåvidt vært enig i. Nå ble det ikke total slakt. Vi skapte sjanser, brente de og det kostet oss. Allikevel er du mer missfornøyd enn noen gang før. ALT er galt nå. Elneny blir varsom integrert i troppen og så trekker du konklusjonen at han er kjøpt som stallfyll og at han er rangert bak Flamini. Welbeck blir forsiktig matchet og det er også galt. Er det noe annet en the treble som gjør deg fornøyd?

Link to comment
Share on other sites

 

I en lang periode nå har du poengtert at det viktigste er å ikke bli knust av Barcelona da du mistenker at det kan ha en destruktiv effekt på lagets psyke. Det har jeg forsåvidt vært enig i. Nå ble det ikke total slakt. Vi skapte sjanser, brente de og det kostet oss. Allikevel er du mer missfornøyd enn noen gang før. ALT er galt nå. Elneny blir varsom integrert i troppen og så trekker du konklusjonen at han er kjøpt som stallfyll og at han er rangert bak Flamini. Welbeck blir forsiktig matchet og det er også galt. Er det noe annet en the treble som gjør deg fornøyd?

Nå skal jeg ikke svare for Marius sine tanker men jeg vil kommentere de to spillerne du nevner.

 

At Welbeck blir forsiktig matchet etter et langt skadeopphold kan jeg forstå, men det han viste i kampen mot Hull gav meg et inntrykk av at han pr dato ikke står tilbake for OX og Walcott når det gjelder det han viser på banen. Det å matche en spiller forsiktig inn kan gjøres ved å la han komme inn i en periode i andre omgang (som det skjedde mot Barca) eller la han starte og bytte han ut utover i kampen. Pre-match så ville jeg startet han i stedet for OX, for så å ta han av utover i kampen hvis nødvendig. Men dette er min subjektive mening og ikke ment som en kritikk mot Wenger for å velge å la Welbeck starte på benken.

 

Når det gjelder Elneny så er jeg uenig. Selv om Elneny skulle bli varsomt integrert i troppen så ser jeg ingen selvmotsigelse i at han hadde vært med som innbytter på bekostning av Flamini. Det å ha Elneny på benken og bytte han inn i det 82. minutt kan vel sies å være en "varsom" integrering. Jeg mener at Elneny pr dato er en bedre og mindre "farlig" (for eget lag) spiller enn Flamini og når det gjelder dette punktet så støtter jeg kritikken når det gjelder valget Flamini v Elneny.

 

--------------

 

Jeg vil samtidig ta opp en "problemstilling" jeg har sett av og til i diskusjonene her på forumet og denne er ikke rettet mot deg eller noen andre konkrete debattanter (siden jeg ikke husker hvilke forumister det gjelder ;D ).

Vedrørende enkelte spillere som ikke får så mye spilletid så blir det (bort)forklart med at de ikke er i form, når det gjelder andre spillere som kommer tilbake og får mye spilletid (selv om de tydeligvis ikke er i form) så er ofte (bort)forklaringen at de trenger mye matchtrening for å komme i gang. Jeg må innrømme at jeg ofte ikke ser logikken i slike (bort)forklaringer, med unntak av at det i flere tilfeller "lyser igjennom" at den som kommer med (bort)forklaringen har den aktuelle spilleren som "favorittspiller" eller "ikke-favorittspiller".

Som sagt så er ikke dette "tankesukket" rettet mot konkrete forumister.

Link to comment
Share on other sites

 

I en lang periode nå har du poengtert at det viktigste er å ikke bli knust av Barcelona da du mistenker at det kan ha en destruktiv effekt på lagets psyke. Det har jeg forsåvidt vært enig i. Nå ble det ikke total slakt. Vi skapte sjanser, brente de og det kostet oss. Allikevel er du mer missfornøyd enn noen gang før. ALT er galt nå. Elneny blir varsom integrert i troppen og så trekker du konklusjonen at han er kjøpt som stallfyll og at han er rangert bak Flamini. Welbeck blir forsiktig matchet og det er også galt. Er det noe annet en the treble som gjør deg fornøyd?

 

0-2 er ganske så elendig på hjemmebane i Europa, uavhengig av hvordan resultatet kommer.. Jeg har sagt jeg er mest redd for returkampen på Camp Nou og det står jeg fremdeles for om ikke Barca spiller B-lag. Jeg var om du ikke fikk med deg; rimelig fornøyd med 1omgangen igår. Det eneste som manglet var at vi scoret mål, som så ofte før... 2 omgangen var grei, helt til det igjen blir hjerneblødning med blottlegging av hele laget samt en rekke personlige feilvalg. Barca skal også ha ros for en fantastisk kontring, men de burde aldri fått muligheten til å gjennomføre den. Akuratt her var tilogmed Wenger enig med meg, all den tid han sa noe av det samme.

 

Nei vi trenger ikke the treble for at jeg blir fornøyd. Jeg er rimelig fornøyd med ett trofè. Men jeg er møkk lei av at man aldri kan ta steget opp og lære av feilene sine.. Arsenal i europa er jo blitt en vits, man vet hvordan det går hver gang og ofte er vi selv vår største fiende. Hvorfor skjer dette kan man spørre seg om, men det er tydelig at Arsenal ikke klarer å snu trenden med dagens ledelse.

 

Klassespillere går rett inn i lag, de trenger ikke matches over lang tid for å tilpasse seg. Elneny er ikke noe unggutt talent. At han 2 mnd etter ankomst fremdeles er bak Flamini under laguttak er for meg en indikasjon på at det rett og slett ikke var spilleren vi alle ønsket oss. (iallefall ifølge Wenger)

 

Alt er ikke galt. Vi er ute av CL (som alltid), mens vi ligger godt an i liga og FA. Desverre har jeg fremdeles liten tro på ligaen da jeg savner psyken i spillergruppa og ledelsen. Det snakkes om "bare vent å se" hvert eneste år. Det er hakk i plata siste 10år på akuratt det der. Noen ganger henter vi oss mesterlig inn til en 4plass, og noen ganger kolapser vi fra en ligatittel. En 2.3.4.plass er ikke noe trofè, det er en inngangsbilett i en turnering der vi akuratt er gode nok til å komme oss til første utslagsrunde.

 

Så hva skal til for at vi kommer oss ovenpå igjen? Det kan godt hende ett seriemesterskap ville gjort mye alene, men det er noen spillere i dette laget som noen satser altfor mye på. Disse spillerne tror ikke jeg kommer til å ta oss dit man/jeg vil. På ledelsesfronten vet man hva jeg vil og har mast om i mange år nå... Men det hadde vært fryktelig gøy om vedkommende kunne tre av i form av seriemester selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

 

0-2 er ganske så elendig på hjemmebane i Europa, uavhengig av hvordan resultatet kommer.. Jeg har sagt jeg er mest redd for returkampen på Camp Nou og det står jeg fremdeles for om ikke Barca spiller B-lag. Jeg var om du ikke fikk med deg; rimelig fornøyd med 1omgangen igår. Det eneste som manglet var at vi scoret mål, som så ofte før... 2 omgangen var grei, helt til det igjen blir hjerneblødning med blottlegging av hele laget samt en rekke personlige feilvalg. Barca skal også ha ros for en fantastisk kontring, men de burde aldri fått muligheten til å gjennomføre den. Akuratt her var tilogmed Wenger enig med meg, all den tid han sa noe av det samme.

 

Nei vi trenger ikke the treble for at jeg blir fornøyd. Jeg er rimelig fornøyd med ett trofè. Men jeg er møkk lei av at man aldri kan ta steget opp og lære av feilene sine.. Arsenal i europa er jo blitt en vits, man vet hvordan det går hver gang og ofte er vi selv vår største fiende. Hvorfor skjer dette kan man spørre seg om, men det er tydelig at Arsenal ikke klarer å snu trenden med dagens ledelse.

 

Klassespillere går rett inn i lag, de trenger ikke matches over lang tid for å tilpasse seg. Elneny er ikke noe unggutt talent. At han 2 mnd etter ankomst fremdeles er bak Flamini under laguttak er for meg en indikasjon på at det rett og slett ikke var spilleren vi alle ønsket oss. (iallefall ifølge Wenger)

 

Alt er ikke galt. Vi er ute av CL (som alltid), mens vi ligger godt an i liga og FA. Desverre har jeg fremdeles liten tro på ligaen da jeg savner psyken i spillergruppa og ledelsen. Det snakkes om "bare vent å se" hvert eneste år. Det er hakk i plata siste 10år på akuratt det der. Noen ganger henter vi oss mesterlig inn til en 4plass, og noen ganger kolapser vi fra en ligatittel. En 2.3.4.plass er ikke noe trofè, det er en inngangsbilett i en turnering der vi akuratt er gode nok til å komme oss til første utslagsrunde.

 

Så hva skal til for at vi kommer oss ovenpå igjen? Det kan godt hende ett seriemesterskap ville gjort mye alene, men det er noen spillere i dette laget som noen satser altfor mye på. Disse spillerne tror ikke jeg kommer til å ta oss dit man/jeg vil. På ledelsesfronten vet man hva jeg vil og har mast om i mange år nå... Men det hadde vært fryktelig gøy om vedkommende kunne tre av i form av seriemester selvsagt.

----

nei, skuffelsen fra gårsdagen var verken resultatet som sådan, spillet, eller at man nok en gang ryker ut i CL. Skuffelsen er som du skriver at man ikke lærer av feilene sine, at man er for ineffektive, og for naive. Det er de samme tingene de har røket på tidligere. Og selv om Arsenal nå ligger brukbart an i forhold til ligagull, er det mange tegn som peker mot at de heller har gått litt tilbake prestasjonsmessig sammenliknet med fjoråret. Ja, de har kanskje blitt litt bedre totalt sett defensivt, særlig på grunn av Cech, men de virker mer ineffektive, og spillemessig var de mer imponerende i fjor vår. I fjor var de sjanseløse på ligagull fordi Chelsea stakk av. I år er det ingen som har stukket av, og det, mer enn Arsenals imponerende prestasjoner, er grunnen til at sjansene fortsatt er gode. Men de må heve seg utover våren hvis de skal ende opp som ligamester til slutt.

Link to comment
Share on other sites

 

Desverre har jeg fremdeles liten tro på ligaen da jeg savner psyken i spillergruppa og ledelsen. Det snakkes om "bare vent å se" hvert eneste år. Det er hakk i plata siste 10år på akuratt det der. Noen ganger henter vi oss mesterlig inn til en 4plass, og noen ganger kolapser vi fra en ligatittel. En 2.3.4.plass er ikke noe trofè,

Her du et par viktige punkt slik jeg ser det.

 

Psyken eller manglende sådan. Jeg føler at det på langt nær er den samme psyken i lagene som Wenger har styrt i sin andre halvdel av managertiden sett i forhold til den første halvdelen. Jeg satt tidligere med det inntrykket at når en spiller slet så var det knapt mer enn en prat med Wenger som skulle til før spilleren var "som ny", denne følelsen har jeg ikke lenger. Selvsagt er det en stor mulighet at dette inntrykket/minnet jeg har også er preget av tidens tann og at jeg "glorifiserer" Wengers evner til å skape den rette psyken i hans første del av tiden som manager, men jeg er ikke i tvil om at jeg savner en bedre psyke i det/de lagene som Arsenal har stilt de siste ti årene (+-).

 

Jeg synes også at det i løpet av en sesong (gjennom for mange sesonger) har kommet litt for mange bortforklaringer når det gjelder lagets manglende prestasjoner både på og utenfor banen. Selvsagt har byggingen av ny stadion og økonomien i den sammenheng hatt sitt å si, selvsagt har skader gjennom en sesong hatt sitt og si, selvsagt har spillere ute av form hatt sitt og si, men jeg sitter likevel med en følelse av at litt for mange "ensidig" bruker dette som en forklaring på at ting ikke fungerer eller har fungert. Når bare økonomien ble bedre, så bare vent og se! Slipper vi skadene, så bare vent og se! Bare den eller den spilleren (spillerne) kommer i form, så bare vent og se!

Økonomien har så absolutt blitt bedre og det har blitt gjort "større" innkjøp, men samtidig som det har blitt gjort ett stort kjøp i en sesong så har ikke andre flaskehalser blitt tettet. Skadene kommer hver sesong og de virker heller ikke å bli redusert, så dette burde ikke lenger komme overraskende på de som styrer (eller oss andre). Spillere går ut og inn av form, det er vel ganske vanlig at en spiller ikke er i form sammenhengende fra august til juni.

 

Neida det er ikke lett å styre en klubb, og det er mange skjær i sjøen i løpet av en sesong, men jeg savner en litt større selvinnsikt også utad fra de som styrer en slik klubb og ikke bare at problemene blir avfeid med bortforklaringer.

Det er godt mulig at vi bare kan vente og se at neste sesong blir så mye bedre og kanskje blir den det, men skadene vil komme, spillere vil gå inn og ut av form og flere av lagene rundt oss vil bli bedre. Spørsmålet er bare om Wenger/Gazidis/Kroenke og alle oss andre tar inn over seg/oss at dette vil skje og at hvis Arsenal skal være et (selvsagt) lag i toppen av engelsk liga og også i Europa så må det dessverre brukes penger for å styrke dette laget og kanskje er det ikke bare spillerstallen som bør styrkes (men akkurat det siste skjer ikke denne sommeren).

Når jeg sier dessverre vedrørende pengebruken så er det en erkjennelse av at jeg mener at overgangssummene i fotballen er "syke" (gjelder forsåvidt også lønningene), men vil man være med i toppen så koster det. Det koster ikke bare penger, men kostnaden for fansen er at man rett og slett må klare å si farvel til favorittspillere som ikke lenger holder mål til å være med i toppen. I dagens toppfotball så har men ikke lenger råd til å ha med "gamle helter" som man mener fortjener en ny kontrakt. En kynisk påstand er det nok fra meg, og jeg liker heller ikke å komme med den, men det er prisen for å være en toppklubb. Av og til skulle jeg gjerne heller vært tilhenger av en Championship-klubb uten en fantastisk økonomi der det var mulig å ha et litt mer edruelig økonomisk ståsted, men som en Gooner i mange tiår så blir jeg nok ikke en "goner" før jeg "have gone six feet under"!!

Link to comment
Share on other sites

 

0-2 er ganske så elendig på hjemmebane i Europa, uavhengig av hvordan resultatet kommer.. Jeg har sagt jeg er mest redd for returkampen på Camp Nou og det står jeg fremdeles for om ikke Barca spiller B-lag. Jeg var om du ikke fikk med deg; rimelig fornøyd med 1omgangen igår. Det eneste som manglet var at vi scoret mål, som så ofte før... 2 omgangen var grei, helt til det igjen blir hjerneblødning med blottlegging av hele laget samt en rekke personlige feilvalg. Barca skal også ha ros for en fantastisk kontring, men de burde aldri fått muligheten til å gjennomføre den. Akuratt her var tilogmed Wenger enig med meg, all den tid han sa noe av det samme.

 

Nei vi trenger ikke the treble for at jeg blir fornøyd. Jeg er rimelig fornøyd med ett trofè. Men jeg er møkk lei av at man aldri kan ta steget opp og lære av feilene sine.. Arsenal i europa er jo blitt en vits, man vet hvordan det går hver gang og ofte er vi selv vår største fiende. Hvorfor skjer dette kan man spørre seg om, men det er tydelig at Arsenal ikke klarer å snu trenden med dagens ledelse.

 

Klassespillere går rett inn i lag, de trenger ikke matches over lang tid for å tilpasse seg. Elneny er ikke noe unggutt talent. At han 2 mnd etter ankomst fremdeles er bak Flamini under laguttak er for meg en indikasjon på at det rett og slett ikke var spilleren vi alle ønsket oss. (iallefall ifølge Wenger)

 

Alt er ikke galt. Vi er ute av CL (som alltid), mens vi ligger godt an i liga og FA. Desverre har jeg fremdeles liten tro på ligaen da jeg savner psyken i spillergruppa og ledelsen. Det snakkes om "bare vent å se" hvert eneste år. Det er hakk i plata siste 10år på akuratt det der. Noen ganger henter vi oss mesterlig inn til en 4plass, og noen ganger kolapser vi fra en ligatittel. En 2.3.4.plass er ikke noe trofè, det er en inngangsbilett i en turnering der vi akuratt er gode nok til å komme oss til første utslagsrunde.

 

Så hva skal til for at vi kommer oss ovenpå igjen? Det kan godt hende ett seriemesterskap ville gjort mye alene, men det er noen spillere i dette laget som noen satser altfor mye på. Disse spillerne tror ikke jeg kommer til å ta oss dit man/jeg vil. På ledelsesfronten vet man hva jeg vil og har mast om i mange år nå... Men det hadde vært fryktelig gøy om vedkommende kunne tre av i form av seriemester selvsagt.

La meg bare åpne med å si at jeg er enig i mange av punktene i den generelle kritikken mot Wenger og klubben. Det jeg sliter med er å se en intern konsistens i din kritikk. Når du klager på alt vil du omsider møte deg selv i døra. Du motsier deg selv om igjen og om igjen. For repitisjonens skyld, jeg er enig i mye.

 

Du sier at 0-2 hjemme er elendig uavhengig av omstendighetene. Jeg er uenig. Tap er aldri bra, men å tape mot verdens desidert beste lag er ikke elendig når man er på høyde spillemessig. Du sier jo selv at du er rimelig fornøyd med første omgang og at andre omgang var grei. Hvordan kan det da være elendig? Jeg er også lei av at enkelte feil gjentas år etter år, men her må du bare innse at det har vært fremgang. Kanskje ikke så mye som vi hadde ønsket men fakta må tas til etterretning. Du poengterer at du er fornøyd med ett trofé per sesong. Det har vi jo klart to år på rad. Så følger du opp med at vi aldri lærer av våre feil og ikke klarer å ta det siste steget.

 

Du sier at klassespillere bare går inn i lag og at de ikke trenger å matches. Hvor lang tid tok det før vi så det beste av Özil? Pires? Gilberto? Jeg mener at du her tar feil. Du har jo til stadighet kritisert Wenger for at overganger drøyer ut i tid og at spillerne ikke får med seg pre-season med laget. Hvorfor skal ikke da Elneny få den muligheten? Jeg vil gjerne se han foran Flamini i rekken, men jeg har ikke problemer med måten Wenger har disponert han så langt. Han har jo slitt i duellspillet i FA-cupen.

 

Jeg klarer med andre ord ikke å stille meg bak all kritikken din da jeg syns den mangler nyanser, og over tid blir selvmotsigende. At vi er mentalt skjøre og at 2,3,4 plass langt i fra er noe trofé er jeg helt enig i.

Link to comment
Share on other sites

La meg bare åpne med å si at jeg er enig i mange av punktene i den generelle kritikken mot Wenger og klubben. Det jeg sliter med er å se en intern konsistens i din kritikk. Når du klager på alt vil du omsider møte deg selv i døra. Du motsier deg selv om igjen og om igjen. For repitisjonens skyld, jeg er enig i mye.

 

Du sier at 0-2 hjemme er elendig uavhengig av omstendighetene. Jeg er uenig. Tap er aldri bra, men å tape mot verdens desidert beste lag er ikke elendig når man er på høyde spillemessig. Du sier jo selv at du er rimelig fornøyd med første omgang og at andre omgang var grei. Hvordan kan det da være elendig? Jeg er også lei av at enkelte feil gjentas år etter år, men her må du bare innse at det har vært fremgang. Kanskje ikke så mye som vi hadde ønsket men fakta må tas til etterretning. Du poengterer at du er fornøyd med ett trofé per sesong. Det har vi jo klart to år på rad. Så følger du opp med at vi aldri lærer av våre feil og ikke klarer å ta det siste steget.

 

Du sier at klassespillere bare går inn i lag og at de ikke trenger å matches. Hvor lang tid tok det før vi så det beste av Özil? Pires? Gilberto? Jeg mener at du her tar feil. Du har jo til stadighet kritisert Wenger for at overganger drøyer ut i tid og at spillerne ikke får med seg pre-season med laget. Hvorfor skal ikke da Elneny få den muligheten? Jeg vil gjerne se han foran Flamini i rekken, men jeg har ikke problemer med måten Wenger har disponert han så langt. Han har jo slitt i duellspillet i FA-cupen.

 

Jeg klarer med andre ord ikke å stille meg bak all kritikken din da jeg syns den mangler nyanser, og over tid blir selvmotsigende. At vi er mentalt skjøre og at 2,3,4 plass langt i fra er noe trofé er jeg helt enig i.

 

At jeg motsier meg selv til tider er godt mulig, men eksemplene du her kommer med er jeg slett ikke enig i.

0-2 hjemme er elendig alle dager i uka, jeg driter litt i om vi spiller fletta av motstanderen eller vinner kynisk. Resultat er det som teller, og 0-2 hjemme er ett elendig resultat okke som. At det er lyspunkt underveis er selvsagt positivt, men enden på visa er den samme.

 

FA cupen er nr3 for meg på rangstigen, fremdeles hakket føre charity shield. Grunnen ser vi vel på hvilke lag som har vært i finalen senere år (det er sjeldent to antatte topplag), noe som tilsier at mange klubber nedprioriterer denne. Tidligere hang FA høyt, det gjør den ikke lengere. Det er vel også derfor det engelske fotballforbundet nå vurderer å gjøre om til Top 3 i ligaen + vinneren av FA til CL. At vi har vunnet FA cupen de to siste årene er veldig hyggelig og jeg har selvsagt jublet hver gang. Men det ligger i bakhodet at det har vært bedre lag enn oss som har nedprioritert cup'en. Men FA er ett trofè; det 3dje beste på min personlige rangstige. Iår mener jeg vi bør opp på 2.valget (PL) for at skal kunne slippe jubelen i taket.

 

At vi ikke lærer av egne feil står jeg fremdeles på og nå sett i sammenheng av CL. Ja, vi dreit oss ut noen år tilbake i mikkimus cupen mot ett dårlig lag, noe vi klarte såvidt å unngå mot Hull i finalen 2013/14. I FA har det blitt gjort noen grep, men det er igjen i en turnering der vi ikke møter like god motstand som PL og CL (se over om du følte det uklart). I CL er det samme leksa år etter år; man feiler å vinne gruppa, kommer på 2 plass. Så møter vi ofte desidert værst motstand i første utslagsrunde (ingen regel uten unntak, Monaco slo oss likegodt ut som ett av de svakeste lagene vi kunne møte ifjor).

 

Ja, klassespillere går rett inn i laget. At de brillierer fra første spark på ballen er unntakene, men de spiller. Jeg forstår ikke hva du vil her? Han har slitt i duellene mot engelske lag, igår var det ett fysisk lett spansk lag.. Klarer han ikke de duellene rent fysisk har han ingenting å hente. (jeg personlig tror han klarer det).

 

Enkelte ting sies nok av meg, med fler; i kampens hete. Andre lar vær å skrive til dagen etter kamp. Noen ganger virker det som en kamptråd med spontane uttalelser ikke tolereres. Og da tenker jeg ikke bare på deg, så du ikke missforstår. Satt på spissen; hvis man ettergår kommentarer underveis i kamper med lupe til senere diskusjoner, er kamptrådene bare å legge dødt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...