Jump to content

2016.01.13 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Liverpoolliverpool.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Onsdag 13. januar, kl. 21:00, Anfield


Premier League, 21. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Skadesituasjonen er vel relativt uendret, der det store spørsmålstegnet har vært når Sanchez vil være klar igjen. Pr dato så er vel Wengers "spådom" at han kanskje kan være klar mot Stoke kommende helg. Men siden datoen rundt når han er klar har blitt utsatt ett par ganger så tar jeg også den datoen med en klype salt.



Selv om Liverpool ikke direkte har imponert (Selv med ny manager) så vil jeg på ingen måte undervurdere de hjemme på Anfield og jeg tar så absolutt ikke tre poeng til oss som en selvfølge.



Jeg antar at de (faste) spillerne som ikke var i troppen mot Sunderland er klar mot Pool og at de fleste av de er med fra start (Per, Özil og Flamini), og at også de "faste" som ble benket i går også i hovedsak starter denne kampen.


Det meste av laget sier seg selv, men det er et par posisjoner der vi har et par alternativer. På stopperplass så er spørsmålet om det er Per eller Gabriel som starter sammen med Kos. Jeg har ikke noe i mot at Gabriel får spille, men jeg tror Wenger lar Per få plassen. Som DM fikk Arteta noen minutter mot Sunderland, men jeg anser ikke det laget (som da ble "rundspillt") som en målestokk for hvor Arteta står nå, så jeg velger Flamini som mitt førstevalg.



Laget jeg tror starter mot Liverpool på onsdag:


Cech


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Walcott


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Liverpool har 11 poeng på de siste 6 hjemmekampene i PL, ikke direkte imponerende. I tillegg sliter de med store skadeproblemer. Jeg undervurderer ikke Liverpool av den grunn, men synes vi faktisk vi burde slå dem denne gangen. Skal vi vinne PL er vi nødt til å vinne slike nøkkelkamper. Uavgjort er ingen krise, men det følger vanskelige kamper i ukene som kommer, så hadde smakt godt med seier på Anfield.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har 11 poeng på de siste 6 hjemmekampene i PL, ikke direkte imponerende. I tillegg sliter de med store skadeproblemer. Jeg undervurderer ikke Liverpool av den grunn, men synes vi faktisk vi burde slå dem denne gangen. Skal vi vinne PL er vi nødt til å vinne slike nøkkelkamper. Uavgjort er ingen krise, men det følger vanskelige kamper i ukene som kommer, så hadde smakt godt med seier på Anfield.

Heilt einig, Anfield er ei vanskeleg bane tradisjonelt sett, men sett i dagens ljos med dagens skadar på Liverpoolmannskapet og ein Benteke heilt ute av form tilsynelatande "skal" dette vere tre poeng denne gongen, *bank i bordet*. Det var jo to vidt forskjellige omgangar i heimekampen, dog vi var uheldige som fekk eit mål annulert i fyste omgongen.

Link to comment
Share on other sites

ser at folket er godt i gang med jinxing før kampen.... ;) Liverpool borte er vanskelige kamper uansett, de anser seg selv som et av de store lagene og vil nødig tape på hjemmebane mot ett av topplagene (Arsenal). Tror det blir tett og jevnt, men håper selvsagt at vi skal få til et bra resultat her. Skulle gjerne sett en heltent Sanchez tilbake, men ser ut som vi må vente til helgen, nesten rart hvis han ikke er på benken en gang i dag, men skal være helt klar til helgen.... :ohno:

Link to comment
Share on other sites

Kanskje klar til helgen blir det sagt.. Som nevnt er det ikke noe godt tegn at Sanchez sin retur gang på gang utsettes. Om det var hamstringen som kun var problemet burde han vært tilbake nå, siden de ennå holder han tilbake kan det tyde på at det er noe mer også... La oss håpe det ikke drøyer for lenge nå, for selv Sanchez trenger noen kamper for å komme seg i form.

Link to comment
Share on other sites

ser at folket er godt i gang med jinxing før kampen.... ;) Liverpool borte er vanskelige kamper uansett, de anser seg selv som et av de store lagene og vil nødig tape på hjemmebane mot ett av topplagene (Arsenal). Tror det blir tett og jevnt, men håper selvsagt at vi skal få til et bra resultat her. Skulle gjerne sett en heltent Sanchez tilbake, men ser ut som vi må vente til helgen, nesten rart hvis han ikke er på benken en gang i dag, men skal være helt klar til helgen.... :ohno:

 

Vel, hadde vært trist om han var på benken i dag:( Da hadde det mest sannsynlig vært for Manchester united han hadde vært på benken for..

Link to comment
Share on other sites

Nå kan både landslagstrenerne, Wenger og ikkje minst Sanchez sjølv sjå kva som skjer når ein pusher grensene for langt. I staden for å kvile ein kamp (eller byttast ut i to av dei chilenske kampane til dømes), noko chilenaren sjølv etterkvart burde innsett har han no vert ute i to månander. I eit forretningsperspektiv veit eg ikkje kva som er mest lønsamt og fornuftig eg av dei alternativa? Det var eit retorisk spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan både landslagstrenerne, Wenger og ikkje minst Sanchez sjølv sjå kva som skjer når ein pusher grensene for langt. I staden for å kvile ein kamp (eller byttast ut i to av dei chilenske kampane til dømes), noko chilenaren sjølv etterkvart burde innsett har han no vert ute i to månander. I eit forretningsperspektiv veit eg ikkje kva som er mest lønsamt og fornuftig eg av dei alternativa? Det var eit retorisk spørsmål.

 

jeg ville sagt at det hadde vært fornuftig å ta han av tidlig evt latt han hvile i en kamp eller noe sånn.... O_O

Link to comment
Share on other sites

Hans siste "tweet" var: Sometimes, we don't see things as the are, we see them as we are"

Så kanskje han med dette mener at han har lært? Selvsagt bare spekulasjoner fra min side. Håper han snart er tilbake og viser alle hvilken fantastisk fotballspiller han er.

 

Edit: tror jeg oversatte den tweeten litt feil. Men pytt, håper han er tilbake snart uansett! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...