Jump to content

2016.01.13 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Enig i det du sier om Campbell, uenig i det du sier om Giroud. En spiss skal måles i scoringer og i de fleste kamper har i grunn en spiss gjort jobben sin dersom han scorer. I går scoret Giroud to. Han burde kanskje hatt tre, men da sier man samtidig at de to andre som faktisk ble scoret, burde vært scoret. Burde det andre målet vært scoret, eller gjorde Giroud mye av jobben selv gjennom vending og skudd?

Personlige vurderinger er personlige vurderinger, det finnes ingen fasit :proud: og at jeg kanskje har noen "sære" vurderinger har jeg vært åpen om i mine innlegg :gimme: . Parantesen på slutten av innlegget du "qouted" var vel en antydning på dette.

 

Selvsagt så gjør Giroud en fantastisk innsats på de to målene, men akkurat som han skal få mange plusspoeng for å lage to mål så er det etter min mening like "riktig" å gi fratrekk fra klare sjanser som får en dårligere avslutning. I tillegg så mener jeg så absolutt at en spiss, akkurat som andre spillere, også skal vurderes for "laginnsatsen" han gjør. Når det gjelder det siste punktet så er det svært mange spillere som fortjener en viss kritikk for gårsdagens innsats, kampen sett under ett.

 

Jeg har ett punkt som virkelig "irriterer" meg når det gjelder analysering av spillere, og her tenker jeg ikke på ditt innlegg men et mer generelt og langvarig inntrykk fra det som skrives både fra fansen og forsåvidt også av media.

En spiss kan være "rævva" i 99% av kampen og sløse med åpenbare sjanser, men han lager det målet som gir tre poeng eller redder en uavgjort. Denne spissen blir ofte hyllet (uten at sjansesløsingen blir ofret en tanke).

En målvakt kan være "superb" i 99% av kampen og gjøre den ene superredningen etter den andre, men dessverre så gjør han EN feilvurdering som gjør at laget taper kampen eller må klare seg med uavgjort. Denne Målvakten blir gjerne fremstilt som en syndebukk (uten at de reddede 100%-sjansene blir brukt som et formildende punkt) .

 

Jeg er fullstendig enig i at en spiss sin viktigste rolle er å lage mål, men jeg er uenig i at det kun er eventuelle mål han skal vurderes etter.

 

Men igjen, jeg er kanskje litt sær i mine vurderinger og tanker når det gjelder fotballen. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Det er jo akkurat alt han gjør for laget som er så bra, han jobber ekstremt mye og lager rom for andre. Mot Liverpool var han rå. Har aldri før sett en spiss som er så god med ryggen mot mål.

 

Har du glemt Gøran Sørloth? Verdens beste møtende spiss var han visstnok. Jeg husker han fikk karakteren 10 i Dagbladet uten å ha et eneste skudd på mål...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...