Polljen Posted August 12, 2015 Report Share Posted August 12, 2015 Crystal Palace Arsenal Søndag 16. august 2015, kl 14:30. Selhurst Park. Premier League, 2. serierunde Kampen vises på TV2 Premium / Sumo (sendestart 13:45) Langtidsskadde: Wilshere og Rosicky Korttidsskadde?: Welbeck Uønsket?: Flamini (kanskje litt useriøs denne linjen) Nye spillere; ??? Bellerin skal være klar igjen til denne kampen, Sanchez kom inn som innbytter i fadesen mot Hammers, og jeg ser det som godt mulig at de begge starter denne kampen. Crystal Palace skal ikke undervurderes og i forkant av kampen så er det helt klart at dette er ikke tre sikre poeng for Arsenal. Når det er sagt så er ikke noe annet enn tre poeng akseptabelt og de tre poengene MÅ komme fra et lag som viser at de fungerer som et kollektiv og ikke bare er en gjeng med "kyllinger" som springer rundt og bare tenker på seg selv. Jeg forventer ikke "kalas-siffer" i målprotokollen, det som er viktig for meg er at Arsenalspillerne (og lagledelsen) viser hva som bor i dette laget. Jeg gjør få endringer i mitt forslag i forhold til det jeg satte opp til forrige kamp: Cech Bellerin - Per - Kos - Monreal Cazorla - Coq OX - Özil - Sanchez Walcott Cazorla flyttes fra vingen tilbake til en posisjon der han har fungert godt, men jeg sitter med en følelse av at Wenger kommer til å ta med Ramsey fra start, er dog usikker på hvem som da må ut i mitt forslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 12, 2015 Report Share Posted August 12, 2015 En ting syntes jeg er rimelig klart. Og det er at Cazorla og Ramsey begge to er soleklart best sentralt. Problemet er bare at vi ikke kan spille Özil, Cazorla og Ramsey samtidig. Og når Wenger absolutt skal prøve å trykke disse 3 inn i samme startelleveren så blir det problemer. I så fall så må både Ramsey og Cazorla spille sentralt sammen, men vi vet jo alle hvor dårlig det fungerer uten Coquelin der. Slik jeg ser det så er det Özil som fungerer best ute på kanten av disse gutta, men som jeg har sagt mange mange ganger før så får man det beste av Özil sentralt og han er ikke akkurat en spiller som man ikke vil ha ute på banen. Glad at Wilshere er skadet slik sett. Da hadde vi vel fått sett Wilshere på en kant og Ramsey på en annen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 13, 2015 Report Share Posted August 13, 2015 Sålenge ramsey benkes er jeg fornøyd, han trenger å hvile og få inn i hodet at vi spiller ett lagspill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innbytterbenken Posted August 13, 2015 Report Share Posted August 13, 2015 Veldig spent på denne kampen. Enten får vi en kjemperevansje etter WH-kampen og gruser CP, eller så sitter nervene igjen og gutta tenker at de MÅ vinne slik at ting bare stokker seg. Ser fort for meg at vi faktisk kan gå på trynet i denne kampen også, men håper inderlig at jeg tar feil.... Enig at vi skal spille Cazorla sammen med Coq og ha Øzil i midten med Sanchez og Ox/Walcott på hver sin side, og så Walcott eller Giroud på topp Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 14, 2015 Report Share Posted August 14, 2015 Veldig enig i laget. Men spørs om jeg stoler nok på Cech enda igjen etter fadesen mot West ham... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 14, 2015 Report Share Posted August 14, 2015 Cech kan ikke settes ut, det ville vært for dumt etter en kamp. Jeg forventer overhøvling tross bortebane. Intet mindre, hvis man ikke klarer dette er man kun top4 kandidat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted August 14, 2015 Author Report Share Posted August 14, 2015 Veldig enig i laget. Men spørs om jeg stoler nok på Cech enda igjen etter fadesen mot West ham... Cech kan ikke settes ut, det ville vært for dumt etter en kamp. Jeg forventer overhøvling tross bortebane. Intet mindre, hvis man ikke klarer dette er man kun top4 kandidat Selvsagt skal ikke Cech settes ute etter en kamp der hele laget svikter. Cech gjør noen "brølere", men en slik kamp er ikke nok til å settes ut av laget. På den annen side så skal han heller ikke fredes i det "uendelige", med (eventuelt) flere tabbekamper så må også han tåle å benkes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 14, 2015 Report Share Posted August 14, 2015 Vel, jeg mente absolutt ikke han skal benkes - enda... Men mer brølere som du sier så bør han nok kanskje benkes for en Ospina som var i god form sist sesong! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Trur det blir dette laget; Cech Bellerin - Per - Kos - Monreal Cazorla - Coq Ramsey - Özil - Sanchez Giroud Arsenal har mykje å bevise etter kampen mot West Ham. Dersom Ikkje dei har vakna denne veka blir eg svært skuffa. I utgangspunktet trur eg forrige helgs fadese var undervurdering, kun 100 prosents innsats er godt nok i PL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 gunnersfan var spot on med laget. Faen heller Wenger. Med Giroud på topp så trenger vi litt bredde. Hvorfor skal du absolutt starte med en sentral midtbanespiller på kanten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Burde ha starta med Ox på banen i stedet for Ramsey. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Giroud igjen, hva er vitsen med å gi Walcott 1,6mill i uka for benken? Ramsey skulle også vært ute av laget. Skuffende oppsett og det kan fort bli farlig på kontringer imot igjen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Burde ha starta med Ox på banen i stedet for Ramsey. BE Word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted August 16, 2015 Author Report Share Posted August 16, 2015 Det betyr to "feil" i det laget jeg tippet. At Giroud får en sjanse fremfor Walcott er ikke noe jeg har så store problemer med selv om jeg foretrekker Walcott. At Ramsey får starte (sannsynligvis) på bekostning av OX, sliter jeg mer med. Og jeg tipper også på at Cazorla nok engang skyves ut på kanten. Sist sesong så var det Özil som måtte ta kant-rollen for at Wilshere skulle være vår sentrale offensive på midtbanen. Denne sesongen så virker det som at Cazorla skal flyttes bort fra en posisjon han "briljerte" i sist sesong for at Ramsey skal få sjansen der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Ramsey burde ikke vært på banen,der burde ox eller walcott vært istedenfor. Tross ett patetisk innhopp av sistnevnte mot West ham Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Taper vi denne også så presterer vi kunststykket å starte dårligere enn ifjor.. Isåfall er det som skjer i pre season helt ubetydelig. Zaha og bolasie putter tror jeg så vi trenger fort tre. Har store tvil at det skjer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verminator5 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Faen Sanchez!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Sanchez virker pigg, herlig! For en atlet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 For ett Mål!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verminator5 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Nydelig mål av Giroud. Dumme Wenger som starter med han. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Giroud er en mye bedre spiss enn walcott uansett hvordan man vrir og vender på det. Edit: hvorfor strekker ikke Cech ut armene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Vi er bra framover.. Men satan så dårlige vi er bakover..... Og dette er andre målet jeg stiller spm ved at Cech ikke en gang strekker ut armene.... Som han gjorde i 2-0 målet mot West ham også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Bra start, scorer nydelig mål. Slutter spille og 1-1. Etter det: trangt trangt trangt. Skuffende og svakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Bra start, scorer nydelig mål. Slutter spille og 1-1. Etter det: trangt trangt trangt. Skuffende og svakt.Er ikke så dårlig etter målet heller. Mye bedre enn sist iaff. Plenty med sjanser, men mangler sluttproduktet. Chech over toppen? Begynner å bli litt bekymret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 16, 2015 Report Share Posted August 16, 2015 Ingen keeper tar den tror jeg. Men jeg er også bekymret, må få noen syke redninger snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.