Jump to content

2015.08.16 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Crystal Palace crystalpalace.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 16. august 2015, kl 14:30. Selhurst Park.


Premier League, 2. serierunde


Kampen vises på TV2 Premium / Sumo (sendestart 13:45)



Langtidsskadde: Wilshere og Rosicky


Korttidsskadde?: Welbeck


Uønsket?: Flamini (kanskje litt useriøs denne linjen)


Nye spillere; ???



Bellerin skal være klar igjen til denne kampen, Sanchez kom inn som innbytter i fadesen mot Hammers, og jeg ser det som godt mulig at de begge starter denne kampen.


Crystal Palace skal ikke undervurderes og i forkant av kampen så er det helt klart at dette er ikke tre sikre poeng for Arsenal. Når det er sagt så er ikke noe annet enn tre poeng akseptabelt og de tre poengene MÅ komme fra et lag som viser at de fungerer som et kollektiv og ikke bare er en gjeng med "kyllinger" som springer rundt og bare tenker på seg selv.


Jeg forventer ikke "kalas-siffer" i målprotokollen, det som er viktig for meg er at Arsenalspillerne (og lagledelsen) viser hva som bor i dette laget.



Jeg gjør få endringer i mitt forslag i forhold til det jeg satte opp til forrige kamp:


Cech


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Cazorla - Coq


OX - Özil - Sanchez


Walcott



Cazorla flyttes fra vingen tilbake til en posisjon der han har fungert godt, men jeg sitter med en følelse av at Wenger kommer til å ta med Ramsey fra start, er dog usikker på hvem som da må ut i mitt forslag.



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

En ting syntes jeg er rimelig klart. Og det er at Cazorla og Ramsey begge to er soleklart best sentralt. Problemet er bare at vi ikke kan spille Özil, Cazorla og Ramsey samtidig. Og når Wenger absolutt skal prøve å trykke disse 3 inn i samme startelleveren så blir det problemer. I så fall så må både Ramsey og Cazorla spille sentralt sammen, men vi vet jo alle hvor dårlig det fungerer uten Coquelin der.

 

Slik jeg ser det så er det Özil som fungerer best ute på kanten av disse gutta, men som jeg har sagt mange mange ganger før så får man det beste av Özil sentralt og han er ikke akkurat en spiller som man ikke vil ha ute på banen.

 

Glad at Wilshere er skadet slik sett. Da hadde vi vel fått sett Wilshere på en kant og Ramsey på en annen :P

Link to comment
Share on other sites

Veldig spent på denne kampen. Enten får vi en kjemperevansje etter WH-kampen og gruser CP, eller så sitter nervene igjen og gutta tenker at de MÅ vinne slik at ting bare stokker seg. Ser fort for meg at vi faktisk kan gå på trynet i denne kampen også, men håper inderlig at jeg tar feil.... Enig at vi skal spille Cazorla sammen med Coq og ha Øzil i midten med Sanchez og Ox/Walcott på hver sin side, og så Walcott eller Giroud på topp

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i laget. Men spørs om jeg stoler nok på Cech enda igjen etter fadesen mot West ham...

 

 

Cech kan ikke settes ut, det ville vært for dumt etter en kamp. Jeg forventer overhøvling tross bortebane. Intet mindre, hvis man ikke klarer dette er man kun top4 kandidat

Selvsagt skal ikke Cech settes ute etter en kamp der hele laget svikter. Cech gjør noen "brølere", men en slik kamp er ikke nok til å settes ut av laget. På den annen side så skal han heller ikke fredes i det "uendelige", med (eventuelt) flere tabbekamper så må også han tåle å benkes!

Link to comment
Share on other sites

Trur det blir dette laget;

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

Ramsey - Özil - Sanchez

Giroud

 

Arsenal har mykje å bevise etter kampen mot West Ham. Dersom Ikkje dei har vakna denne veka blir eg svært skuffa. I utgangspunktet trur eg forrige helgs fadese var undervurdering, kun 100 prosents innsats er godt nok i PL.

Link to comment
Share on other sites

Det betyr to "feil" i det laget jeg tippet.

 

At Giroud får en sjanse fremfor Walcott er ikke noe jeg har så store problemer med selv om jeg foretrekker Walcott.

At Ramsey får starte (sannsynligvis) på bekostning av OX, sliter jeg mer med. Og jeg tipper også på at Cazorla nok engang skyves ut på kanten.

 

Sist sesong så var det Özil som måtte ta kant-rollen for at Wilshere skulle være vår sentrale offensive på midtbanen. Denne sesongen så virker det som at Cazorla skal flyttes bort fra en posisjon han "briljerte" i sist sesong for at Ramsey skal få sjansen der.

Link to comment
Share on other sites

Vi er bra framover.. Men satan så dårlige vi er bakover.....

 

Og dette er andre målet jeg stiller spm ved at Cech ikke en gang strekker ut armene.... Som han gjorde i 2-0 målet mot West ham også..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...