Jump to content

2015.03.01 Everton


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 everton.png?2012-13 Everton


Søndag 1. mars 2015, kl. 15:05, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo



Oppdatering skader: Arteta og Debuschy er ute i noen uker til. Wilshere er ute i en kortere periode etter at at han måtte fjerne et par "buttons" (nagler?) fra sin tidligere operasjon som har skapt "irritasjon". Ramsey og Flamini er tilbake i trening, men er usannsynlige til kampen på søndag. Kan også nevne Diaby som er i trening, men er et stykke fra å kunne spille kamp.



Når det gjelder å komme med egne vurderinger av hvilket lag vi bør stille med mot Everton, så er frustrasjonen min over det som skjer (har skjedd) i laget både mot Monaco og over en lenger periode fremdeles så stor at jeg ikke "evner" å skrive noe som er i nærheten av å være fornuftig. Så i dag og kanskje i flere kommende kamptråder så kommer jeg kun til å rapportere fakta som lag, datoer og skadeoppdatering.



PS!! Selv om jeg denne sesongen har tatt meg den "friheten" å "kapre" det å starte kamptrådene, så gir jeg villig bort denne "oppgaven" til de/den som har vilje/evne til å ta over. Men inntil noen andre melder så skal jeg gjøre mitt beste for at kamptråden ikke skal dø ut (slik som det har skjedd med mye av resten av forumet).



MItt tips:



?


?-?-?-?


?-?


?-?-?


?





Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Coq - Rosicky

Walcott - Cazorla - Sanchez

Welbeck

 

Jeg tror som sagt første målet former kampen. Om vi skulle score først kan det bli en dominoeffekt, står derimot Everton av stormen vi kommer med første minutter (eller stilner den med scoring) så tror jeg vi taper kampen. Så skjørt er dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Enig i laget Stefan, bortsett fra Giroud istedenfor welbeck. Ja han hadde en elendig kamp forrige, men har vært veldig god i år. Kommer til sjanser, assisterer og scorer. Danny gjør ingen av delene stort sett! Viktig at giroud får mål kjappest mulig etter onsdagen. Kanskje welbeck på høyre er greit istedenfor Walcott, som har en arbeidskapasitet som provoserer meg så inni granskogen, han er på Podolski nivå når det gjelder det, må endres fort!!

 

Ellers, Gabriel kunne godt spilt, men han er kanskje ikke helt kjent nok med laget til å spille stopper på goodison enda. Per burde nesten vært henrettet etter kampen på onsdag, og må jekke seg kraftig opp! Vise at han har en tendens til lederegenskaper

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har jo ikke hatt kapteiner på mange år. Enten er de unnasnikere som planlegger exit eller så er de skadd. Per er ingen ledertype som kaptein, kanskje som forsvarsbauta når det stemmer for han... Men han klarer virkelig ikke å snu skuta når det trengs!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har jo ikke hatt kapteiner på mange år. Enten er de unnasnikere som planlegger exit eller så er de skadd. Per er ingen ledertype som kaptein, kanskje som forsvarsbauta når det stemmer for han... Men han klarer virkelig ikke å snu skuta når det trengs!

Jeg er helt enig med deg, Marius.

 

Har vi egentlig hatt en Kaptein (med stor K) siden Vieira? Ikke etter min mening.

Har vi hatt noen virkelig gode kapteinsemner (som ikke har vært vår offisielle kaptein) etter Vieira? Jeg er usikker.(Og når vi snakker om nye spillere inn til sommeren, så burde ett av kriteriene kanskje vært behovet for en ledertype).

 

Etter at Vieira forlot klubben så har vi hatt (som offisielle kapteiner, ikke vikarkapteiner ala Mertesacker): Henry, Gallas, Fabregas, RvP, Vermaelen og Arteta. Det har vært flere gode spillere blant de nevnte, men ingen av de har etter min mening nådd opp som ledertyper sett i forhold til forgjengerne Vieira og Adams.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

 

Bellerin - Per - Koscielny - Monreal

 

Coquelin - Rosicky

 

Walcott - Özil - Sanchez

 

Welbeck

 

Ny vanskelig kamp sjølv om Everton heilt sikkert ikkje er på Monaco sitt nivå. Eg var veldig skuffa etter midtvekas kamp og laget må vise kvalitet no skal det bli 3 poeng. Monaco spelte med hjertet og skallen.. Lat oss vise det samme.

Link to comment
Share on other sites

Det er en del spillere som har noe å bevise i dag. Jeg forventer bedre av spesielt Giroud, Sanchez, Özil.

 

Edit; Det er ikke spesielt betryggende at Coquelin er den eneste som faller av langt nok ved det frisparket der. Resten av laget vårt havner på etterskudd og kommer frisparket nærmere midten av straffefeltet der får Lukaku stå forferdelig alene...

Link to comment
Share on other sites

Er så dårlig av Özil og sette medspillere i helt håpløse situasjoner som der, i tillegg snur han ræva til når de skal slå innlegg. Bør ta seg sammen, er elendig for tiden

 

Jepp. Han hadde en dårlig kamp mot Monaco fordi medspillerene hans var elendige i bevegelsene og i dag så har han spilt 25 minutter hvor han igjen har vært del av et lag som ikke fungerer verken defensivt eller offensivt. Før dette derimot så hadde han 4 mål og 3 målgivende på 4 kamper. Virkelig elendig for tiden altså.

 

I mine øyne så er savnet av Ramsey klart. Så mye av det han gjør blir ignorert av folk her inne. Ditto det samme med Özil. Det som dog skuffer meg mest er hvordan Wenger som har et mannskap som er fullstendig kapable til å faktisk være med å kjempe om titler ikke evner å være i nærheten av å få ut det potensialet.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Özil lider selvsagt av dårlig bevegelse. Men når han aldri klarer å brette opp arma selv heller, istede går han å furter. Han er god som mange andre mot elendig motstand ala Aston villa. Klapper igjennom gang på gang når det gjelder.

Om han er så avhengig av at alle andre spiller han bra er det bare å sette han på benken. Vi trenger for tiden folk som bidrar selv.

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Når Wenger kjøpte Özil så visste han hva han fikk. Han fikk en verdensklassespiller på å finne de små lukene og diktere det offensive spillet vårt, men han er avhengig av å ha fart og bevegelse rundt seg. På det defensive så er ikke Özil så veldig sterk, men han løper mye og pleier som oftest å hjelpe til bakover selv om dette er noe han er vant til å ikke måtte gjøre.

 

At Özil furter er kanskje ikke så rart siden hver eneste gang vi møter litt bedre motstand så klarer vi ikke å spille spillet vårt. Noe som f.eks. førte til at Alexis, Cazorla og Welbeck alle sammen begynte å trekke inn i rommet til Özil når vi spilte mot Monaco og sørget for at vi ble ekstremt smale i spillet vårt og fikk null bevegelse foran han som ballfører. Og spillerne våre er ikke "mentalt" forberedt eller på det nivået generelt sett når vi møter bedre motstand. Tenker da særlig på forsvaret og på spisskompetansen. Noe som gjør at Özil konstant går i ståa når han har ballen i beina og gjør han furten. Noe som vi også ser hos blant annet Ronaldo og Messi når ting ikke funker. Dette samme så vi hos Henry også når ting ikke gikk hans vei. Det betyr ikke at Özil er "elendig". For Özil har vært ganske så glitrende på det han gjør best siden han kom tilbake fra skadeoppholdet sitt. Vårt største problem er at vi ikke legger laget tilrette for at Özil skal kunne brukes på det han er best på.

 

Ellers er det herlig med et mål. Selv om vi har spilt helt elendig.

Link to comment
Share on other sites

Ja StefanB, det er lett å se at vi savner de dype løpene fra Ramsey. De er med på å skape ubalanse i forsvarsleddene til motstander. Uten ham blir det for stillestående. Cazorla vil ha ball i bein, Özil vil ha ball i bein, Sanchez vil ha ball i bein. Ytterst få som går på løp som skaper ubalanse.

 

Godt at Giroud scorer iallefall. Måtte en dødball til.

Men hvorfor kan vi ikke gjøre mer slik som vi gjorde da Giroud fikk en god sjanse? Ut på kant, tidlig innlegg på en Giroud i fart. Skrivebokeksempel på hvordan man kan skape sjanser mot et dyptliggende forsvar. Når vi i tillegg har hatt Welbeck på banen har vi hatt to gode hodespillere i boksen, enda større grunn til å spille på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

At vi er forsiktige etter en horibel innsats i CL syns jeg gir mening. Vi vet hva Mirallas og Lukaku kan få til. Vi fant en balanse og trygghet defensivt, og tryggheten ble så reflektert i angrepsspillet. Langt i fra noe fyrverkeri men i dag må vi ha tre poeng.

 

Edit: 2.plassen er innen rekkevidde med seier i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...