Jump to content

2015.02.21 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Crystal Palace crystalpalace.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag, 21. februar 2015, kl. 16:00, Selhurst Park


Premier League


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium/Sumo,


men går i opptak på Premium 3/Sumo kl. 20:30




Tabellplasseringer før kampen er Crystal Palace som nr 13 og Arsenal som nr 5.



Skadesituasjonen før denne kampen, Ramsey, Arteta og Debuchy er fremdeles ute. Flamini og Bellerin er tvilsomme til denne kampen. Ox er i normal trening fra i dag (torsdag).



I forhold ti laget som startet mot Middlesbrough så antar jeg at Coquelin og Walcott er tilbake. Gabriel får kanskje starte en kamp til, spørsmålet er om det blir sammen med Per eller Kos. Wilshere er sannsynligvis i troppen men jeg tviler på at han starter kampen.



Det som gjør det litt vanskelig å spå de elleve som starter er at jeg antar at Wenger har CL-kampen på onsdag (mot Monaco) i tankene når han tar ut dette laget. Dette kan medføre at en eller to av de "faste" jeg har tatt med kanskje starter på benken på lørdag.



Ett lite (usikkert) tips:


Ospina


Chambers - Per - Gabriel - Gibbs


Cazorla - Coquelin


Walcott - Özil - Alexis


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Håper Bellerin får fortsette å spille hvis han er frisk, ellers blir jeg fornøyd hvis vi starter offensivt med både Özil og Santi på midten. Synes Gabriel virket frisk, men kjenner jeg Wenger rett går han vel for det trygge gamle bak.

 

Ellers møter Man utd Swansea borte og Sotton har Liverpool hjemme. Gode muligheter for at en eller begge avgir poeng og vi spretter opp på CL-plass :)

Link to comment
Share on other sites

Synes Gabriel virket frisk, men kjenner jeg Wenger rett går han vel for det trygge gamle bak.

Med rette i såfall, om Gabriel sliter voldsomt med engelsken ser jeg gjerne at han spiller lite denne sesongen og får litt tid til å akklimatisere seg og lære seg språket. Chambers har vært bra som stopper og jeg ser egentlig heller han som førstereserve der bak enn Gabriel pdd. Når det er sagt er vel Crystal Palace et greit lag å teste Gabriel i da han virkelig får sjansen mot et fysisk lag og han virker som en stopper som nyter det fysiske aspektet og er god til å bryte lange fremspill.

 

Tipper også at Gibbs starter, så vi har Monreal, som har vært hakket bedre i år, klar til Monaco-kampen.

Virker som Wilshere begynner å bli klar og tipper han går rett inn i oppstillingen med Özil ut på kant med Welbeck på motsatt og Walcott og Alexis på benken..

 

Må si at jeg ville foretrukket et lag slik som Poljen poster ovenfor det jeg spår.

Link to comment
Share on other sites


#Arsenal team to play @CPFC: Ospina, Chambers, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Coquelin, Cazorla, Welbeck, Ozil, Alexis, Giroud #CPFCvAFC



Arsenal FC@Arsenal 8m



#Arsenal subs: Szczesny, Gibbs, Bellerin, Gabriel, Wilshere, Rosicky, Walcott #CPFCvAFC



Ikke fornøyd med Chambers på backen, men ellers er laget greit.


Link to comment
Share on other sites

Jeg er ofte negativ når vi skaper såpass lite mot en relativt dårligere motstander, men i dag så klarer jeg rett og slett ikke å være "mitt vanlige negative jeg".

 

Vi møter et kjempende og aggressivt Palace og i dag forsvarer vi oss som et lag. Hadde dette vært for noen måneder siden, med en manglende evne til å forsvare oss som et lag, så er jeg overbevist over at vi hadde tapt mot et lag som er så aggressivt som det vår motstander var i dag.

Det er selvsagt mye som ikke stemmer, men i dag så kjemper vi inn tre poeng så (merkelig nok) jeg er relativt fornøyd etter dagens kamp.

 

PS!! Det vi har pr. dato, som vi ikke hadde i høst, er en skikkelig DM. "Vrakgodset" Coquelin har blitt stor!!!

Link to comment
Share on other sites

Du sier ofte du bedømmer laget på prestasjon Polljen, så da forstår jeg ikke helt at du er fornøyd med gårsdagen faktisk.

Vi hadde grei defensiv struktur og Per/Kos ryddet unna de utallige innlegg som kom. Coquelin var også en terrier på midten som spillte godt i presset.

 

Men det er ikke til å stikke under en stol at det var mer Crystal Palace sin udyktighet i siste pasning/avsluttnings øyeblikk, snarere enn vår dyktighet. Det var mange situasjoner som var småfarlige etter at vi var utspillt, men der Palace selv rotet vekk sjansene.

Jeg er selvsagt fornøyd når jeg ser laget som helhet forsvarer seg bedre enn tidligere i sesongen, men jeg føler vi fremdeles underpresterer spillemessig i svært mange kamper. Særlig når det kommer til dette med at vi er ett av ligaens best ballbestittende lag er det forsvunnet som dugg for solen hver gang det butter. Man ser det kun er spillere som Cazorla og Sanchez som evner å holde på ballen og evt få frispark som konsekvens av å bli tatt, resterende spillere måker ballen vekk ved første anledning.

 

Jeg har ingen problem med at vi kan legge oss lavere, og variere presshøyden vår litt utfra kampforløpet. Men jeg har store problemer med å forstå at vi skal måke vekk ballen så ofte vi gjør når vi er presset. Ett eksempel er jo når CP får 1-2 tre minutter på overtid igår, og vi gir bort ballen så de kan kjøre på nok en gang (med resultat at de header i stolpen). Hvorfor ikke gi Sanchez ballen så han kan føre den oppover langs linjen mens vi tar innkast eller frispark? Det virker som man mister hodet og blir sjelvende aspeløv hver gang, uavhengig om det er Barcelona eller Crystal Palace imot.

 

Det er spessielt dette jeg er utrolig missfornøyd med igår. Selv om statistikken sikkert tilsier at CP knapt hadde skudd på mål, handler dette mer om deres udyktighet enn vår dyktighet. Og sett under ett var kampen vår igår svak når man tenker på at vi faktisk har en

offensiv styrke iform av Cazorla - Özil - Sanchez - Welbeck - Giroud på banen samtidig.

 

Siste ankepunktet er at vi så tydelig fjerner all fart i laget når vi skal forsvare en ledelse, istede for å sette spikeren i kista med 1-3. Wenger har veldig ofte fyllt på med forsvarere mot slutten av kamper, istedefor en Theo som gjør at motstanderen ikke kan gå gon-ho i angrep. Jeg tror en mellomting kunne vært tingen, særlig når vi tar av Welbeck og Sanchez. Når disse to er tatt av banen er all fart borte og motstander kan bare flytte seg ennå lengre opp på banen.

Link to comment
Share on other sites

Du sier ofte du bedømmer laget på prestasjon Polljen, så da forstår jeg ikke helt at du er fornøyd med gårsdagen faktisk.

Vi hadde grei defensiv struktur og Per/Kos ryddet unna de utallige innlegg som kom. Coquelin var også en terrier på midten som spillte godt i presset.

 

 

Du har rett i at jeg kan virke noe "inkonsekvent", men samtidig så er min uttalelse delvis i tråd med hva jeg har skrevet tidligere.

 

Det er selvsagt mye å ikke være fornøyd med i går, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Det jeg la hovedvekt på i mitt innlegg etter kampen, er at jeg synes laget nå gjør en mye bedre jobb med å forsvare seg som et lag når vi møter en aggressiv motstander. Dette så vi ikke hvis vi går tilbake til høstsesongen. Mot aggressive motstandere så har Arsenal noen ganger hatt en tendens til å løpe rundt som "hodeløse kyllinger" der laget er totalt i villrede om hva det er som skjer.

I tilsvarende kamper tidligere så ville vi gitt bort seieren og kanskje også tapt klart. Vi var selvsagt nær ved å rote bort poengene i sluttminuttene i går og det er på ingen måte bra, men jeg mener at laget som en helhet gjør en bedre jobb nå enn tidligere når det gjelder dette.

 

Offensivt er det en annen sak, her sliter vi fremdeles med mange av det gamle problemene der det meste av spillet skal inn i midten mot en et lag som forsvarer seg ganske kompakt. Jeg er på ingen måte fornøyd med dette. Når det gjelder byttene så er jeg på ingen måte uenig med deg. Jeg er også enig når du analyserer diverse punkt, men for meg er fotballen også mye "magefølelse" og den følelsen hadde en bedre dag i går :shifty:

 

Når jeg likevel velger å være fornøyd i går, mot normalt, så er går det rett og slett på at jeg "føler" at det defensive lagspillet tross alt gir meg litt bedre tro på dette laget. Men kjenner jeg både meg og Arsenal rett så kan det nok hende at jeg skifter mening etter neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...