Jump to content

2015.01.01 Southampton


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

OX som sentral midt velger alltid det vanskeligste alternativ... Ellers er det utrolig at man fremdeles lemper ball mot dvergene vi har på topp. Og da gjør Wenger sitt trekk med Akpbom... Herlig bredde dere!

 

Og der er Wenger igang med krangling på sidelinjen igjen også. Alt som normalt

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk vi fra å være en såpass god defensiv enhet forrige sesong til å bli helt håpløse denne sesongen? Alle vet at forsvaret er grunnmuren i et suksessrikt lag. Vel.. alle minus herr Wenger.

 

Ellers er det så håpløst opplagt at vi mangler en midtbanegeneral på midten.

Link to comment
Share on other sites

Herlig start på 2015 dere... Huff. Alt vi er missfornøyde med Wenger om kommer til syne idag... Ingen DM i stallen, keeperen er latterlig dårlig, Forsvaret en komedie en dag og glitrende neste. Det er ustabilt som bare Arsenal kan være.

 

Unskyldningene idag blir vel tett kampprogram og skader. Neppe noe som adresseres der det burde i lagdelene

 

Ellers burde Walcott spille noen reservekamper... Fryktelig dårlig!

 

Southampton mangler også 3-4 av sine beste...

Link to comment
Share on other sites

Da var vel fint lite han kunne gjort med den. Jeg er ikke dødsfornøyd med polakken selv, men kritikken mot han bør være sakelig.

Jeg er helt enig i at ikke all kritikk som har kommet mot polakken denne sesongen (og forsåvidt også tidligere) ikke kan kalles saklig, men når det er sagt så både er jeg (og har vært over lenger tid) av den mening at polakken ikke er god nok som førstemålvakt i Arsenal. Men jeg er samtidig uenig i at Fabianski hadde vært et så mye bedre valg, jeg har derimot ment at ingen av polakkene burde (denne sesongen) vært lagets førstevalg.

Spørsmålet er hva er alternativet: Ospina som ble kjøpt skadet og som har vært ute med skade store deler av sesongen eller Martinez som ingen hadde tro på men som har vist grei innsats mellom stengene da de to andre var ute. Jeg er usikker på hvorfor Ospina ikke satt på benken i dag. Ny skade eller sykdom? Det blir spennende å se hvem som vokter målet mot Hull, etter "tradisjonen" så skal vel det være vår andre målvakt (hvem det nå egentlig er?)

---------

 

Når det gjelder dagens kamp og de to i jula så er poengfangsten, sett ut fra det laget har levert av spill, godt med seks av ni poeng. I de to første kampene så hadde vi perioder der laget spilte positiv fotball, men de overbeviste ikke i noen av kampene og i dag så er alt rett og slett "rævva".

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke fatte og begripe at det finnes folk som faktisk mener at Wenger er rett mann for Arsenal. Det er absolutt ingenting som tilsier at han skal klare å heve laget til nye høyder.

 

Det som Arsenal har levert så langt denne sesongen, er veldig begredelige greier. Arsenal er stort sett dritkjedelig å se på. Det skapes lite forover på banen, samtidig som klubben viser forsvarspill fra helvete. Det er til å gremmes av.

 

Wenger må ta grep umiddelbart. Kutt alt pisspreik om at Arsenal er på rett vei osv. Få på plass forsterkninger som kan heve laget fra første spark. Og så hadde det vært på tide å gjøre noe med keeperplassen. I dag ble det bunnotering på polakken.

 

Spillerne må også gå noen runder med seg selv. Altfor mange som ikke leverer.

Link to comment
Share on other sites

Nok en komikveld i Arsenal-forsvaret. De kommer sannelig hyppig nå for tiden. Og denne gangen med hele den defensive førsterekka på plass, forsvar og keeper. Man kan sikkert forklare noe med at våre 5 foretrukne sentrale midtbanespillere er ute (Arteta, Ramsey, Wilshere, Flamini, Øzil); men de kunne neppe gjort noe med måten vi slapp inn mål i dag. Uten Giroud/Welbeck forsvinner dessuten nesten en hel lagdel. Og/eller man kan klamre seg til klagesang over hvorfor Southampton-spilleren ikke får rødt kort når han feller Sanchez alene med keeper. Hvisom, dersom. Det er det vanlige, altså. Kjente toner. Forklaringer eller unnskyldninger?

 

Hovedtrøsten får være at våre konkurrenter også roter. Everton er helt ute av det. Liverpool sliter med de samme problemer som oss. Tott er tott. United ser ikke bra ut, selv om de har en veldig god keeper. Og Southampton og West Ham bør virkelig ikke være i stand til å plukke mer enn 60-65 poeng over 38 kamper. 3-4 plass bør være overkommelig ennå. Jippi!

Link to comment
Share on other sites

In Arsene we trust. Syntes polakken får ufortjent med kritikk på mål nummer 2. Det er Debuchy som gjør et hårreisende tilbakespill, der Szc handler på ren refleks.

Gjør han virkelig ett tilbakespill? Ikke sett reprisen men trodde det var en klarrering som feilet. Tror neppe noen dommer ville tolket det som pasning til keeper...

 

Tar en børs som de siste kampene:

 

Secz: 2 - elendig

Debuchy: 4 - dårlig, men redder oss fra 3-0

Per: 4 - svak

Kos: 4 - svak

Gibbs: 5 - hakket bedre enn de andre

Chambers: 4 - skuffende

Coq: 6 - helt ok

Rosicky: 5 - bobb bobb

Cazorla: 5 - fikk til lite

OX: 4 - lå på en 5'er før han var sentralt. Dårlig

Sanchez: 6 - burde scoret ett mål idag

 

Walcott: 3 - elendig innhopp. Hadde kanskje 3 berøringer av ballen

 

Wenger karaktersettes ikke, får lide av gjærrighet i de bakre rekker i sommervinduet. 2 spillere burde allerede vært her. Stopper og DM, mulig ennå en DM (talent) skulle vært på plass også.

 

Ellers lurer jeg på taktikken med å kjøre innlegg mot småfolk når man jaget redusering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke fatte og begripe at det finnes folk som faktisk mener at Wenger er rett mann for Arsenal. Det er absolutt ingenting som tilsier at han skal klare å heve laget til nye høyder.

 

 

Joda jeg kan forsåvidt fatte og begripe det, selv om jeg ikke er en av de Wenger-tro. Jeg har ingen problemer med de som forsvarer Wenger, jeg har bare et problem med de som kun forsvarer Wenger med "gamle triumfer" og "Stadionbygging". Jeg skulle gjerne sett litt flere innlegg over hva Wenger i nåtid kan tiby sportslig når det blir argumentert i hans forsvar.

 

Jeg er også "skremt" over de som mener at Wenger ikke kan erstattes. Mener de at det er sportslig at han er "uerstattelig" eller går de på at han er større enn klubben og at hele organisisjonen "går til helvete" hvis han forsvinner og ikke lenger styrer heile greia?

 

 

 

Wenger må ta grep umiddelbart. Kutt alt pisspreik om at Arsenal er på rett vei osv. Få på plass forsterkninger som kan heve laget fra første spark. Og så hadde det vært på tide å gjøre noe med keeperplassen. I dag ble det bunnotering på polakken.

 

Spillerne må også gå noen runder med seg selv. Altfor mange som ikke leverer.

Før Wenger kan ta grep så må han innrømme at også han har gjort feil, og det tviler på at han vil gjøre. Når det gjelder keeperplassen så er jeg enig, selv om jeg ikke er enig i all kritikken som kommer mot polakken. Når det gjelder spillerne er jeg også enig, men det er tross alt ledelsen som må ta tak og få spillerne til å tro på seg selv. Det jeg kanskje savner mest er "psykologen" Wenger, manageren som kunne ta seg en "liten prat" med en spiller som sliter og den samme spiller kom da gjerne på banen som en "ny spiller".

Link to comment
Share on other sites

 

Før Wenger kan ta grep så må han innrømme at også han har gjort feil, og det tviler på at han vil gjøre. Når det gjelder keeperplassen så er jeg enig, selv om jeg ikke er enig i all kritikken som kommer mot polakken. Når det gjelder spillerne er jeg også enig, men det er tross alt ledelsen som må ta tak og få spillerne til å tro på seg selv. Det jeg kanskje savner mest er "psykologen" Wenger, manageren som kunne ta seg en "liten prat" med en spiller som sliter og den samme spiller kom da gjerne på banen som en "ny spiller".

 

---

 

Har også problemer med å tro at sjefen vil komme med slike innrømmelser.

 

Du er inne på noe når du snakker om "psykologen". For på papiret skal det være mye kvalitet i spillerne vi har, men hvorfor sliter f.eks. mange av landslagsstjernene med å slå ut i full blomst så fort de tar på seg Arsenal-drakta?

Link to comment
Share on other sites

 

---

 

Har også problemer med å tro at sjefen vil komme med slike innrømmelser.

 

Du er inne på noe når du snakker om "psykologen". For på papiret skal det være mye kvalitet i spillerne vi har, men hvorfor sliter f.eks. mange av landslagsstjernene med å slå ut i full blomst så fort de tar på seg Arsenal-drakta?

 

Jeg _tror_ det kan ha mye med spillestilen Wenger velger også. Det er mye lettere å ikke skulle være Barcelona i England. Vi var tidligere ett vanvittig direkte fotballlag som hadde kontringer som varemerke. Sakte men sikkert gikk vi fra å ha defensiv trygghet (med gullrekka bak) til å skulle dominere alle aspektene av kamper. På tidlig 2000 tall var dette revlusjonerende og fungerte glimerende i all den tid grunnmuren bak var satt.. Så vet vi altfor godt hvordan dette har endret seg siden midten av 2000 tallet og frem til idag.

Arsenal er "topplaget" mindre gode lag har størst sjanse for å slå.. Man er sårbare på det meste, og når ballbesittelsen og passningene ikke sitter er vi ofte som smågutter å regne. Jeg tror Arsenal FC fra 2005-2015 ville hevdet seg høyt i andre ligaer, mens vi i England er avslørt for lengst.

 

Dessuten har vi begynnt de senere år og møte lag som både er bedre på ballbesittelse og passninger enn oss selv, og når vi atpåtil da ikke har noe utpreget kontringslag lengere blir det vondt. Den usikkerheten som tilnærmet alle Arsenal FC spillere viser tror jeg har med at man ikke stoler på at fundamentet er godt nok. Jeg har nevnt det nok av ganger iår, men det er ganske utrolig at "Englands barcelona" skal måke vekk ballen til motspillere hver gang man er presset det siste kvarteret, og at man skal sette inn alt av defensivt mannskap for å trygge inn en ledelse. Hadde man spillt på sine ferdigheter burde det vært å holde i ballen og spille på ferdigheter man er gode på.

 

Særlig i toppkampene kommer dette mønsteret best frem, men helt ærlig har tilogmed Stoke eller Hull en fair sjanse for ett resultat selv om Arsenal står på motsatt banehalvdel...

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg _tror_ det kan ha mye med spillestilen Wenger velger også. Det er mye lettere å ikke skulle være Barcelona i England. Vi var tidligere ett vanvittig direkte fotballlag som hadde kontringer som varemerke. Sakte men sikkert gikk vi fra å ha defensiv trygghet (med gullrekka bak) til å skulle dominere alle aspektene av kamper. På tidlig 2000 tall var dette revlusjonerende og fungerte glimerende i all den tid grunnmuren bak var satt.. Så vet vi altfor godt hvordan dette har endret seg siden midten av 2000 tallet og frem til idag.

Arsenal er "topplaget" mindre gode lag har størst sjanse for å slå.. Man er sårbare på det meste, og når ballbesittelsen og passningene ikke sitter er vi ofte som smågutter å regne. Jeg tror Arsenal FC fra 2005-2015 ville hevdet seg høyt i andre ligaer, mens vi i England er avslørt for lengst.

 

Dessuten har vi begynnt de senere år og møte lag som både er bedre på ballbesittelse og passninger enn oss selv, og når vi atpåtil da ikke har noe utpreget kontringslag lengere blir det vondt. Den usikkerheten som tilnærmet alle Arsenal FC spillere viser tror jeg har med at man ikke stoler på at fundamentet er godt nok. Jeg har nevnt det nok av ganger iår, men det er ganske utrolig at "Englands barcelona" skal måke vekk ballen til motspillere hver gang man er presset det siste kvarteret, og at man skal sette inn alt av defensivt mannskap for å trygge inn en ledelse. Hadde man spillt på sine ferdigheter burde det vært å holde i ballen og spille på ferdigheter man er gode på.

 

Særlig i toppkampene kommer dette mønsteret best frem, men helt ærlig har tilogmed Stoke eller Hull en fair sjanse for ett resultat selv om Arsenal står på motsatt banehalvdel...

Du er absolutt inne på noe.

 

Jeg tror jeg tidligere har sagt at da Wenger kom til England så var han i forkant av utviklingen, han hadde et forsprang på mange av våre konkurrenter når det kom til alt fra dietter til spillestil. I årene som har gått så har fotballen generelt utviklet seg videre og det kan virke som at Wenger har gått fra å lede utviklingen til å bli forbigått av utviklingen innen fotballen.

 

Jeg har alltid håpet på at Wenger skulle "finne tilbake til deg selv" og lede laget mot en ny storhetstid, men jeg har forstått at det blir bare med håpet og at realiteten dessverre er en annen. Etter min mening er Wenger sin egen største fiende som er den eneste som kan ødelegge sitt (så langt) fantastiske rykte.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig her er grunnen til Ospina ikke var i troppen:

 

Boss on @D_Ospina1: "He was not in the squad because he will play on Sunday"

 

Så dermed er han vel egentlig rangert som 3 valg? Ganske "morsomt" at man må hvile keepere fra benken.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder polakken så kan det virke som at Wenger omsider har mistet tilliten

 

Fra arsenal.com

on Szczesny…

I don’t want to talk about [him].

og det blir skifte mot Hull

 

 

on Ospina…
He will play on Sunday.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder polakken så kan det virke som at Wenger omsider har mistet tilliten

 

Fra arsenal.com

og det blir skifte mot Hull

 

 

 

Litt uklart hva han egentlig sa, all den tid Arsenal.com mange ganger vinkler det sin vei og ikke refererer alt han sier. Sett dette mange ganger, da ofte blir det sagt mye som selvsagt ikke er relevant...

 

Uansett så er det positivt om han sier det fordi han mener Secz ikke var god nok å må vike, mens om rapportene at det allerede var bestemt stemmer passer det bedre med den Wenger jeg kjenner...

Link to comment
Share on other sites

 

Litt uklart hva han egentlig sa, all den tid Arsenal.com mange ganger vinkler det sin vei og ikke refererer alt han sier. Sett dette mange ganger, da ofte blir det sagt mye som selvsagt ikke er relevant...

 

Uansett så er det positivt om han sier det fordi han mener Secz ikke var god nok å må vike, mens om rapportene at det allerede var bestemt stemmer passer det bedre med den Wenger jeg kjenner...

Mulig det :proud: jeg oppfattet det slik at han ikke ville uttale seg om Sczesny og da tolker jeg det som at han ikke har noe positivt å si i den saken. At han bekrefter at Ospina står mot Hull er selvsagt ikke noe jeg i utgangspunktet kan bruke mot polakken, siden andremålvakten normalt står cup-kampene. Det er godt mulig at arsenal.com har en tendens til å vinkle uttalelser feil, men det er da litt "merkelig" at klubbens eget nettsted ønsker å være "tabloide" i sin dekning av Wengers uttalelser. Men satt i sammenheng (i mitt hode :crazy: ) så finner jeg en "sammenheng" i uttalelsene ;D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med de som forsvarer Wenger, jeg har bare et problem med de som kun forsvarer Wenger med "gamle triumfer" og "Stadionbygging". Jeg skulle gjerne sett litt flere innlegg over hva Wenger i nåtid kan tiby sportslig når det blir argumentert i hans forsvar.

 

Jeg er også "skremt" over de som mener at Wenger ikke kan erstattes. Mener de at det er sportslig at han er "uerstattelig" eller går de på at han er større enn klubben og at hele organisisjonen "går til helvete" hvis han forsvinner og ikke lenger styrer heile greia?

 

Amen!! Fotballkamper spilles i nåtid, og utvikling skjer i fremtid. En ting er å ha respekt og takknemlighet, det skulle bare mangle, men det er på høy tid å konsentrere argumentasjonen om nåtid og fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...