Polljen Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Southampton Arsenal Torsdag, 1. januar 2015, kl. 16:00, St. Mary's Stadium Premier League. Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 /Sumo 1. nyttårsdag er det klart for julehelgens andre "sekspoengskamp", denne gang mot Southampton som holder fjerdeplassen på tabellen med bedre målforskjell enn Arsenal. Med fem kamper på femten dager så er det viktig å rotere spillere. I utgangspunktet så burde Sanchez, Mertesacher og Flamini stå for tur til å få litt hvile, men så enkelt er det nok ikke. Kampen mot Southampton anser jeg som viktigere og tøffere enn kampen mot Hull på Søndag i FA-cupen, så derfor bør Sanchez spille også her. I midtforsvaret har vi mulighet til å spare Per, siden Chambers (etter min mening) har fungert godt sammen med Koscielny tidligere i midtforsvaret, men også her skal vi kanskje vente til søndag med å hvile Per. Gibbs har fått hvile så jeg antar at Monreal viker plass i denne kampen. Coquelin har gjort en greit "comeback" i Arsenal og kan erstatte Flamini, og da anser jeg at Coq danner et par med Rosicky. Er dog usikker på om Wenger vil gi slipp på Flamini. I angrepet så er sannsynligvis Welbeck ute med (en liten) skade til denne kampen (sammen med den suspenderte Giroud) så det finnes flere muligheter på topp her. Podolski ville vært mitt førstevalg, men han synes ikke å ha Wengers tillit og er kanskje på vei bort fra klubben. EDIT 1. jan: Podolski skal vist nok (iflg engelske media) være ute med en lyskeskade. Campbell er mulig, men lite sannsynlig. Sanogo har ikke vært i troppen i julen, uten at jeg har sett noe som tyder på at han er skadet. Ryktene de siste dagene skal også ha det til at han er på vei til Bordeaux på utlån i januar. Walcott skal nå være "fit for fight" rent fysisk, men om han er klar til å starte en kamp er jeg usikker på. Sanchez er for meg det valget som kanskje er mest realistisk. Bakerst så ble det vel mange "bærturer" på polakken mot West Ham, men uten at jeg tror Ospina er så mye nærmere å få starte i Wengers tanker. Jeg tror Wenger velger noe i nærheten av dette laget: Szczensy Debuschy - Per - Kos - Gibbs Coquelin - Flamini OX - Cazorla - Rosicky Sanchez Kunne tenkt meg å se noe àla dette: (men det er kanskje noe urealistisk) Ospina Debuschy - Chambers - Kos - Gibbs Rosicky - Coquelin OX - Cazorla - Walcott Sanchez Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Ønske: Ospina Debuchy-per-kos-gibbs Coq-rosicky Sanchez-cazorla-campbell Welbeck Podoski ryktes ute, ellers er det lite å velge i. Mulig Walcott burde startet her, om Welbeck også er ute inn med OX Link to comment Share on other sites More sharing options...
krevsnih Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Rapporter om at Podolski skal ha stormet ut av trening, og ikke er i dagens tropp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Arsenal XI v Southampton: Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Coquelin, Chambers, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Rosicky, Alexis Subs: Martinez, Monreal, Bellerin, Maitland-Niles, Campbell, Walcott, Akpom Chambers i DM, spennende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Ingen Ospina? BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Noe skuffet over at Ospina ikke er skadefri og tar keeperposisjonen, og at Podolski skal være skadet. Burde så absolutt spilt en rolle i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Ospina trente igår med alle andre... Merkelig ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Viser ikke sumo kampen, eller bare jeg som er dårlig til å finne fram på nettsiden? Edit: jeg fant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Secz står stille og ser på headingen igjen. Sett det før Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Hva er det polakken i målet venter på der? Ser fryktelig tung, ukonsentrert og klønete på headinga der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Da var vel fint lite han kunne gjort med den. Jeg er ikke dødsfornøyd med polakken selv, men kritikken mot han bør være sakelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Chambers med nesten utelukkende defensive pasninger så langt. Reddet av Coq ved to anledninger også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Da var vel fint lite han kunne gjort med den. Jeg er ikke dødsfornøyd med polakken selv, men kritikken mot han bør være sakelig. For å si det slik: en god keeper er på hugget og tar en sjans. Schezney står stille å ser på altfor ofte. Jeg ønsker at han skal være litt "på". Selve den situasjonen ville han neppe reddet om headingen går ved stolperota uansett, men om headingen kommer nærmere han er det en mulighet om han ikke står å ser på Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Chamberlains ballkontroll er ikke særlig bedre enn Walcotts. Mange rare balltap. Lurer også på hva det er tenkt at Chambers skal bidra med på midten. Bedre å sette Cazorla i den dype rollen, og bruke Walcott på kant. Chambers er for øyeblikket ikke annet enn ok backup på back og ok+ backup på stopperplass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Ikke enig Tapapa. Om han har mulighet til å nå ned, vites ikke. Men det må forlanges at keeper klarer å stå på tærne, og ikke på hælene. Da gjør han det fryktelig vanskelig for seg, uansett hvor ballen skulle komme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Og der ser vi hva vi får i Polakken. Blåbærtur i duell nok en gang, vært heldig og ikke straffa tidligere Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Møkkakeeper. Ikke annet å si. Bærplukkeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Og der må alle gjerne kritisere Szcz for min del. FAAAAN! Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 For tre-fire sesonger siden hadde jeg stor tro på polakken. Så viste han seg frem, og ble noe høy på seg selv. Deretter har utviklingen gått i en rasende fart. Feil vei. Kan ikke forstå at Arsene kan være fornøyd med prestasjonene til en av de svakeste førstevalgene i ligaen. Klarer nesten å komme seg unna den avslutninga og... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Bare flaks det ikke står 2-0... Det var den bredden da Wenger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Meget svakt keeperspill på det baklengsmålet. Og der burde det strengt tatt ha stått 2-0. Forsvarsspillet stinker virkelig. Har ikke den helt store troen. Og benken oser ikke akkurat av kvalitet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Det siste var en strålende redning av Szcz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 At vi aldri kan lære på keeperplassen! Men det er også latterlig forsvaspill og ikke falle inn på streken med en gang. For all del vi blir rundspilt, skaper nada og Soton leder fullstendig fortjent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Ut med chambers i pausen, flytt ox inn sentralt og inn med Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Lett å se at vi savner Giroud/Welbeck... Mangler trøkk i Soton's straffefelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.