Jump to content

2015.01.01 Southampton


Polljen

Recommended Posts

Southampton southampton.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Torsdag, 1. januar 2015, kl. 16:00, St. Mary's Stadium


Premier League.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 /Sumo



1. nyttårsdag er det klart for julehelgens andre "sekspoengskamp", denne gang mot Southampton som holder fjerdeplassen på tabellen med bedre målforskjell enn Arsenal.



Med fem kamper på femten dager så er det viktig å rotere spillere. I utgangspunktet så burde Sanchez, Mertesacher og Flamini stå for tur til å få litt hvile, men så enkelt er det nok ikke. Kampen mot Southampton anser jeg som viktigere og tøffere enn kampen mot Hull på Søndag i FA-cupen, så derfor bør Sanchez spille også her. I midtforsvaret har vi mulighet til å spare Per, siden Chambers (etter min mening) har fungert godt sammen med Koscielny tidligere i midtforsvaret, men også her skal vi kanskje vente til søndag med å hvile Per. Gibbs har fått hvile så jeg antar at Monreal viker plass i denne kampen.



Coquelin har gjort en greit "comeback" i Arsenal og kan erstatte Flamini, og da anser jeg at Coq danner et par med Rosicky. Er dog usikker på om Wenger vil gi slipp på Flamini.



I angrepet så er sannsynligvis Welbeck ute med (en liten) skade til denne kampen (sammen med den suspenderte Giroud) så det finnes flere muligheter på topp her.


Podolski ville vært mitt førstevalg, men han synes ikke å ha Wengers tillit og er kanskje på vei bort fra klubben. EDIT 1. jan: Podolski skal vist nok (iflg engelske media) være ute med en lyskeskade.


Campbell er mulig, men lite sannsynlig.


Sanogo har ikke vært i troppen i julen, uten at jeg har sett noe som tyder på at han er skadet. Ryktene de siste dagene skal også ha det til at han er på vei til Bordeaux på utlån i januar.


Walcott skal nå være "fit for fight" rent fysisk, men om han er klar til å starte en kamp er jeg usikker på.


Sanchez er for meg det valget som kanskje er mest realistisk.



Bakerst så ble det vel mange "bærturer" på polakken mot West Ham, men uten at jeg tror Ospina er så mye nærmere å få starte i Wengers tanker.



Jeg tror Wenger velger noe i nærheten av dette laget:


Szczensy


Debuschy - Per - Kos - Gibbs


Coquelin - Flamini


OX - Cazorla - Rosicky


Sanchez



Kunne tenkt meg å se noe àla dette: (men det er kanskje noe urealistisk)


Ospina


Debuschy - Chambers - Kos - Gibbs


Rosicky - Coquelin


OX - Cazorla - Walcott


Sanchez







Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Arsenal XI v Southampton: Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Coquelin, Chambers, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Rosicky, Alexis

 

Subs: Martinez, Monreal, Bellerin, Maitland-Niles, Campbell, Walcott, Akpom

 

Chambers i DM, spennende.

Link to comment
Share on other sites

Da var vel fint lite han kunne gjort med den. Jeg er ikke dødsfornøyd med polakken selv, men kritikken mot han bør være sakelig.

For å si det slik: en god keeper er på hugget og tar en sjans. Schezney står stille å ser på altfor ofte. Jeg ønsker at han skal være litt "på". Selve den situasjonen ville han neppe reddet om headingen går ved stolperota uansett, men om headingen kommer nærmere han er det en mulighet om han ikke står å ser på

Link to comment
Share on other sites

Chamberlains ballkontroll er ikke særlig bedre enn Walcotts. Mange rare balltap. Lurer også på hva det er tenkt at Chambers skal bidra med på midten. Bedre å sette Cazorla i den dype rollen, og bruke Walcott på kant. Chambers er for øyeblikket ikke annet enn ok backup på back og ok+ backup på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

For tre-fire sesonger siden hadde jeg stor tro på polakken. Så viste han seg frem, og ble noe høy på seg selv. Deretter har utviklingen gått i en rasende fart. Feil vei. Kan ikke forstå at Arsene kan være fornøyd med prestasjonene til en av de svakeste førstevalgene i ligaen.

Klarer nesten å komme seg unna den avslutninga og...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...