Jump to content

2014.12.26 Queen Park Rangers


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 queensparkrangers.png?2012-13 Queen Park Rangers


Fredag, 26. desember 2014, kl. 18:30, Emirates Stadium


Premier League.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo



Året avsluttes og det nye startes med tre kamper på syv dager. Den første er hjemme og de to andre er på bortebane. På 2. juledag er det QPR som gjester Emirates og QPR's statistikk er veldig enkel denne sesongen, mange poeng på hjemmebane og ingen på bortebane. Så i utgangspunktet så skulle vi allerede kunne innkassere tre "enkle" poeng før denne kampen, men slik vi kjenner årets Arsenal så er det svært lite som er "sikkert" før kampen spilles.



Når det gjelder spillernyheter så skal alle som var i troppen på Anfield være klare til denne kampen, og i tillegg så ser det ut som at Rosicky, Sanogo og Ospina også vil være friskmeldte til boxing day. Koscielny kan være klar til møtet med West Ham på søndag. Ramsey kan bli klar til Southampton første nyttårsdag. Bellerin er usikker før jule- og nyttårskampene. Det går også fremover med Arteta og han kan bli å se på banen i løpet av Januar. Özil og Wilshere er kom det ikke konkrete opplysninger om i dagens "briefing".



Siden QPR i utgangspunktet skal være en "overkommelig" motstander så kunne det vært greit å hvile ett par spillere. Med en frisk Monreal så mener jeg Gibbs bør hviles før de to bortekampene. Coquelin mener jeg bør få starte, både OX og Flamini kunne gjerne fått hvile denne kampen men om begge eller bare den ene bør "benkes" er jeg usikker på. Rosicky er et alternativ i Ramsey-rollen, men om han klarer nitti minutt etter skadeperioden er mer usikkert. Walcott er vel heller ikke klar for en hel kamp, men kanskje kan han "dele" en posisjon med Sanchez slik at begge får passe liten belastning i denne kampen. Selv om Ospina nå synes å være klar så er jeg (dessverre) overbevist om at polakken starter, så jeg ser ingen grunn til å velge noen andre i mitt forslag til de elleve som skal starte. Hvis Podoslki benkes også i denne kampen så er jeg overbevist om at han "forsvinner" fra klubben om noen få uker, og det kan være greit å la en av våre to andre spisser få hvile, eventuelt at Sanchez benkes fra start.



MItt litt "usikre" forslag:



Szczesny


Debuchy - Chambers - Per - Monreal


Coquelin - Flamini


Sanchez - Cazorla - Podolski


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Alle de andre konkurrentene vinner idag ser det ut til, så ville vel vært typisk med ett bananskall. 3poeng er eneste rett på tallerken idag, alt annet er komedie.

 

#Arsenal team to play QPR: Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Monreal, Gibbs, Flamini, Cazorla, Rosicky, Alexis, Giroud, Welbeck #AFCvQPR

 

#Arsenal subs: Ospina, Chambers, Bellerin, Coquelin, Walcott, Podolski, Campbell #AFCvQPR

 

Stakkars Podolski :/ ellers hyggelig nok med Rosicky, tror dog han er rimelig rusten. Jeg ville hatt Ospina i mål og podolski inn.

 

Ellers er midtbanen ganske latterlig lett. Flamini-rosicky-cazorla. 1,55 i snitt høyde og 62kilo? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er også ganske utrolig vi ikke rullerer mer. West ham og Southampton må Alexis spille mot, her kunne han hvilt. Det er ikke mange dagene siden Wenger sa Alexis var i rødsonen på hva han tåler. Lurer på hva han sier om/når Alexis skades....

 

Litt av problemet til Wenger også: potensielt hvile en spiller en kamp så han får hentet seg inn, eller risikere gang på gang. Wenger velger det siste og blir bitt i ræva gang etter gang i form av skader.

 

Konklusjon er vel at de nest beste er for dårlige til enhver PL kamp.

 

Ellers velger Harry og prøve som Liverpool med 3 bak.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp der vi totalt overkjører et tannløst QPR, så er jeg likevel noe skuffet over resultatet så langt. Det er ikke det elendige straffesparket til Sanchez jeg tenker på da, men derimot det sedvanlige trange Arsenalangrepet.

 

Vårt eneste mål (så langt) er en type "vakker" angrepsfotball som jeg vil se mer av, her brukes bredden slik at vi får spredt motstanderens forsvar og skaper plass i boksen. I mye av kampen så skal flest mulig Arsenalspillere samle seg rundt halvsirkelen ved sekstenmeteren og da er det relativt lett å forsvare seg mot vår fotball rett og slett med å samle ett ti-mannforsvar i samme område. Med mer bruk av hele området foran QPR sitt mål i andre omgang så kan det bli virkelig målfest, dessverre så forventer jeg mer småspilling rett utenfor sekstenmeter som ikke fører til så mye.

 

Arsenal kan vinne stort hvis de vil, men vil de?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...